Sidurita käikude vahetamine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Powershifting'ut kasutatakse päris palju ka stock ratastel, foorumitest on see silma hakanud. Ise proovisin eile, lihtsalt testimise pärast ja töötab tõesti. Ja saab kiiremini mingi null koma midagi sek
Tehnika ise lihtne. Kiirendad, lased gaasi vähe maha, samal ajal survet käiguvahetile avaldades, õigel momendil läheb käik ise sisse, ilma jõudu kasutamata. Nagu lugenud/kuulnud olen, kui seda õigesti teha, ei juhtu kastiga midagi.
P.S. Kasutatakse AINULT üles vahetamisel. Alla vahetavad ka rinkamehed siduriga. See on minu tagasihoidlik arvamus asjast
Tervitades

P.S. Kasutatakse AINULT üles vahetamisel. Alla vahetavad ka rinkamehed siduriga. See on minu tagasihoidlik arvamus asjast
Tervitades
Rennes aka Pröksuga Mülka
-
Teema algataja
350 Jawadel on, jah, nn. automaatsidur. Ise ostsin ratta nii, et siduritrossi polnud, aga kange tahtmine oli ikka kohe sõitma minna. Sai sõidetud küll, kohalt minekul tuli küll gaasiga parasjagu mängida - liiga vähe vajutades tahtis välja surra, liiga palju vajutades kiskus noka üles.Tere,
minu vanad Jawad vahetavad küll käike üles ja alla nii kuis vaja. Äkki oli vanasti selle siduriga teisiti. Mingi automaatsiduri värk.
Kesklinnas sõitmine oli ikka päris hirmus kogemus

-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
- Tsikkel: Ural Solo '06
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Hee, mul ka vahepeal siduritross viskas lusika nurka, aga sõita oli ju vaja - paar päeva sai linnas lollust tehtud, aga siis tuli see automaatsidur käppa. Paar korda tuli korralik nokatõst foori tagant minnes, peale seda oli vaja varsti ketti pingutada. Ega Jawadel see nokatõstmine teab mis tervislik tegevus ei ole.Sai sõidetud küll, kohalt minekul tuli küll gaasiga parasjagu mängida - liiga vähe vajutades tahtis välja surra, liiga palju vajutades kiskus noka üles.
Kesklinnas sõitmine oli ikka päris hirmus kogemus

-
Teema algataja
Mul iz
Ma oma iz 56 suutsin trossi ära lõhkuda kodust eemal, linnas peaaegu, sai siis ilma tagasi tuldud, no problemo, gaasiga mängida ja ei mingit muret, esimest panin nii, et lükkasin jalaga korrax ratsat, lasin gaasi maha ja korraks peale, see on see efekt, et nagu korraks sureks välja ja siis võtab pöörde üles, käik samal ajal sisse, edasi sõitsin kuni pöörded normid, gaas kiirest maha ja eiale samal hetkel käik sisse(see ühtlustas mootori ja käigukasti pöördeid) alla oli ka pöörded maha, kui juba hoog nii aeglane gaas peale ja alumine käik sisse.
Viimati muutis Asko, 13 Jaan 2007, 23:44, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja
jawadel on selline asi, et neil tuleb käiguhoova võll teisele poole mootorit välja ja siis seal on mingi kolmnurgataoline asi otsas, mis on kontaktis siduriga. kui nüüd hoob alla vajutada, siis ta lahutab ära vaatamata sellele, kas trossi kaudu on sidur rakendatud või mitte. see, et jalaga sidurit kasutades sidur eriti äkiline on, on tingitud sellest, et see osa, kus sidur ei haagi ja siis haagib on eriti lühike. kui kellelegi on jawa käepärast siis võib minna ja keerata süütemängupoolse kaane maha ja siis hakata hooba suruma ja trossi tirima. siit seletada seda raskem, muidu üsna lihtne süsteem. tsikli pealt täiesti arusaadav.
Kiirendusmasinatel on air-shift enivei peal mis ülitäpselt ja ülikiiresti suruõhuga vastavalt pööretele käike vahetab, see selleks, kui ei ole powershifterit siis vahetetakse jah ilma sidurita.
Minuteada on enamustel lääne ratastel käigukastis constant mesh hammasrattad (sirged, mitte diagonaalsed hambad nagu näiteks võrri mootoris
) ning kui gaasi järele andes ilma siduri ja erilise jõuta käike vahetada ei juhtu midagi sest käigikastis on siis ainult tagarattast tulev jõud. Kui nüüd ilma vägistamata avaldada survet käiguhoovale siis sobival momendil vahetub käik ilusti ära ilma, et kahjustaks hammasrattaid või kahvleid kastis.
Minuteada on enamustel lääne ratastel käigukastis constant mesh hammasrattad (sirged, mitte diagonaalsed hambad nagu näiteks võrri mootoris

-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Mul iz
Probleemne on ainult foori taga seisma jäämine. Muuga saab nagu lõtva hakkama. Starteriga rattaga saab ka nii, et käik välja seisma, mootor välja käik sisse ja siis starteriga kohalt minema.Asko kirjutas:Ma oma iz 56 suutsin trossi ära lõhkuda kodust eemal, linnas piaaegu, sai siis ilma tagasi tuldud, no problemo, gaasiga mängida ja ei mingit muret, esimest panin nii, et lükkasin jalaga korrax ratsat, lasin gaasi maha ja korraks piale, see on see efekt, et naku korrax surex välja ja siis võtab öörde üles, käik samal ajal sisse ja nyyd siis sõitis, edasi sõitsin kuni pöörded normid, gaas kiirest maha ja piale samal hetkel käik sisse(see ühtlustas mootori ja käigukasti pöördeid) alla oli ka pöörded maha, kui juba hoog nii aeglane gaas piale ja alumine käik sisse, peax ütlema et mingit muret ei olnud ning izil hia kast kah, isagi ytles, et omal ajal sõitis nii mõnegi hooaja sedasi... iz 56 mootor on eriliselt vatupidav ja odav, soovitan südamest:)
-
- Postitusi: 126
- Liitunud: 27 Dets 2003, 16:15
- Tänatud: 2 korda
vene rattada, näitex IZ-iga võib käike küll vahetada ilma siduritta ja ka siis, kui jalasidurit ei ole....vene masin lihtsalt hea ja tugev...aga kui sa proovid sama jama Jawaga.....siis võib nati jama tulla, kui jala sidurit ei ole...sest Jawal need võllid niivõrd peened....katki või kõverasse tahavad minna....
Kuna eile põltsamaal siduri tross lihtsalt läbi kulus, siis sai 2 päeva ilma sidurita sõidetud. Sealhulgas Põltsamaa-Tallinn. No linnas hakkas vähe raske, valgusfoori taga vaba käik sees, kergelt lükkasin ja hoidsin tuure nii 4000 juures, sai sõidetud küll. Läbisin siis mingi 200km ilma sidurita (umbes 50 linnas) 2 päeva jooksul. Kui valgusfoori taga seisma oli vaja jääda, ja kaugelt nägin et punane siis võtsin kiiruse hästi madalaks, ja sõitsin ussi, nagu ajaks kummi soojaks.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: 02 Apr 2005, 19:51
- Asukoht: Tartu
Jah, saab küll käike vahetada ilma siduritta ja ka kohapealt sujuvalt minema kui ostate endale revolutsioonilise <a href="http://www.rekluse-europe.com/produkte. ... t">Rekluse Z-Start siduri!</a>
La moto mía – KLX 650 R
kalmaaripoju kirjutas:Jah, saab küll käike vahetada ilma siduritta ja ka kohapealt sujuvalt minema kui ostate endale revolutsioonilise <a href="http://www.rekluse-europe.com/produkte. ... t">Rekluse Z-Start siduri!</a>
Vaadates selle siduri hinda on vast kasulikum siduriga käike vahetada. Mõjub rahakotile ka paremini

-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Teate, mis IGA masinaga saab ilma sidurita käiku vahetada. Mõtlen, kui masin liigub. Ka autoga, sõltumata selle vanusest. Peab vaid harjumust ja kõrva olema. Käiguvahetus peab toimuma järgmiselt: kui vahetad kõrgemaks, polegi vaja suurt teha. Vahetult enne vahetust gaas maha ja kohe kõrgem käik sisse, st vahetus peab toimuma lõtku jooksul, mis jääb veo ja inertsist tingitud pidurduse vahele. Jalg olgu "pehme", st kui läheb sisse, läheb takistuseta. Jõuga suruda ei tohi, lõhud kasti ära. Siis tuleb vahegaas anda. Alla vahetades asi sarnane, aga tuleb anda vahegaasi. Mootoripöörded peavad olema natuke ees käigukasti omadest. Kui hammasrataste "kärinat" ei järgne, on asi õigesti tehtud ja mingit käigukasti ega sidurikahjustust ei teki. Ainult paigaltvõtmiseks on sidurit vaja. No 1 ja 2 käigu vahel vahetada on ka raske ilma nõksuta, aga edasi on kukepea.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Re: Sidurita käikude vahetamine
Kui sa Aigar Leok ei ole, peale igat sõitu õli ei vaheta ja sul kastid riiulis rivis ei ole ning mehaanik kella pealt seda valmis vahetame ei ole siis ma usun sul ei ole vaja seda teada saada.susi kirjutas:oskab äkki keegi seletada, kuidas sellist asja tehakse
Rinka ratastel on selleks veel kiir shtfterid olemas, et see kast kohe 15 000 P/min pealt laiali ei lendaks kui sealt keegi alla laduma hakkab. Lisaks sellele on libisevad sidurid ja muutuva kaaluga vändad jne. Olen ise alati vahetanud siduriga nii metsa kui mx rajal ja sõitnud kümmneid tunde kauem teistest oma kastidega olemata nendest mitte päris kümmnete tundide kaugusel ehk sama päeva sees olen alati kohale jõudnud. Aga
ju mul ei ole nii kiire kah kui aus olla, et nende sajandike pärast võidelda.
Seega usun, et pole vaja seda tänaval kunagi harrastada ega ka metsas
ja kui eel kõneall olnud isikuga samastumise väga tõsist soovi pole koos terve suguseltsiga võib siduriga edasi vahetada.

MX rataste kastid on aga kõik sellised, et võid laksata neid käike ilma nii, et arugi ei saa kuni laiali lendab ühel päeval lihtsalt. Sama on enamusel uutel tänavasõidu ratastel jaapani maalt. See vahekaasi värk on selline vene veoauto värk rohkem nagu

Kui tross katki läheb siis on ainus varjant uute ratastega stardid starteriga mingi teise käiguga seisva mootoriga või paned punasega üle, keegi ei pane Eestis tähele nii kui nii siin on ju pohuistid ja rahvastepalli kaptenid kõik kolme eluga. Starterit pole on elu hapu juba

Hullem on aga kui sul pole tagarattal cush drive ja tõmbad sellega asfaldil ja vahetada veel ilma sidurita - vot see jõuõlg on päris veenev ja teeb oma töö üsna kiiresti ja efektiivselt nii, et saad metalli osakesi kastist
välja pesta vähemalt ja legendaarsed back orderi juttu kuulata
põnevatelt maaletoojatelt 2kuud keset suve.
Suurtel ratastel sa alla vahetada hooga nii kui nii ilma libiseva sidurita sidurit kasutamata ei saa ilma, et puudevahele ära ei kipuks või masin seisma ei jääks.
panen mõned komad ka siia kui keegi tahab ise veel vahele panna kuskile ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.