Izh planeta 2 vs Minsk 125
-
- Postitusi: 466
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 123 korda
Re: Izh planeta 2 vs Minsk 125
Ehheh. Cruiserit...
siis pigem iz49, see ratas on meil reisidel tõestanud, kui väga mugav/mõnus/lahe ja ka suhteliselt töökindel masin.
On kuklas isegi väike mõte selline loom endale hankida kunagi... või siis korrektsem asi nagu DKW
Kui mugavusest rääkida, siis see üheistmeline kummist sadul on parim
igasugused pikad svamm+nahk iste on peale 1000km läbimist kannikale kibe aga kummist iste ei ole.
Selles teemas (P2,Minsk,Voshod) pole eriti midagi võrrelda, iz ja minsk on iseloomult erinevad rattad ja laias laastus liiguvad sama moodi.
Ainuke vahe on selles, et minsk kiljub 80km/h kiirusel oluliselt tugevamalt, kui ülejäänud. No jah voshod/kovrov on samuti häälekad. Izhil on materjali varu piisavalt ehk ta on lihtsalt tugevam - nt jupiter 3 on võimalik tõkkepuu pooleks sõita
ilma, et juhiga ja rattaga midagi juhtuks.
Nüüd mis minskit ja izhi eristab voshodist on mootori poolest see, et minsk/izh ei pea iga asja pärast kartereid poolitama, voshodil/jawal jne, kui peaks midagi kõhu sees toimuma tuleb karter lahti võtta. Tänapäeval on asi selles osas lihtsam, et genekaaluse laagir paned lahtivõetava rulllaagri ning sellega rikud igasuguseid kontaktpindasid vähem.
Siin ka eelnevalt öeldud, et tänapäevaste võtetega kordatehtud mootor töötab piisavalt hästi ning ka 4000km tripid saab tehtud. Mees peab lihtsalt oma ratast tundma ning ei tohiks just vedelpüks olla. Väga oluline õhupuhasti karburaatorist kaugemale viia ning originaal õhupuhasti paberversiooni vastu kompunnida või siis õlitatav svamm.
Kõik need pudistavad küttesegu väga korralikult karpasse tagasi...
Nende masinate juures siis korralikud laagrid, kõik pinnad kontrollida s.h. karterid peavad olema koos töödeldud, süüde kontaktivaba, soovitavalt VAPE (UA süüde toimib ka, kuid arhailisem), Vene kontaktivaba süüte korral on valgustusvool ikkagi vahelduvvool, karburaator korrektne läänekas, tänased rehvid ja õlid.
Minu kovrovets/voshod masin kaalub 90kg... ise olen seal 70kg juures. Ratta baas on 1958a. kovrovets K58 ehk 125cc oma, seega 19" 2,75 rehvidega... väikeste mootoritega asjandustel on sõitja kaal väga oluline tegur kogu selles võrrandis. Voshod3 mootori aistevahel, kontaktivaba süüde, mikun VM24 karpa, 105km/h ~100km järjest suutis masin mööda TLN-Narva mnt sõita küll. max kiirus 115 GPSi järgi.
Rännanud olen sellega nii 2019 Eestist-Doonau äärde, siis järgmisel korral2020/21 Tatrates ning ka 2023a. Rumeenia-Serbia-Bulgaaria mustamere ääres... viimasest on ka pisike video olemas:
Sõitmise kokkuvõte: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=25477
2021a sõitude kokkuvõte: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 10#p106510
2020: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 24#p104724
2019: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 95#p103995
Kui peaksin olemas olevatele kogemustele tuginema ja "cruiserit" endale (pikkust seal 170cm juures, kaalu ka vastavalt vähe) valima:
1. iz49
2. Jawa 360
3. Jawa 559 (vanemad 250 jawad on ka lahedad, kuid pole nii jõulised ning oma omadustel taanduvad minski võimete piirile)
4. Kovrovets K58, millel Voshod3 mootor (raam on sama nii K58, Kovrov K175 kuni Voshod 3M välja. Muudetud on detailide kinnituskohti ja lisatud tugevdusi)
5. Voshod 2 (just musta värvi ja rohke kroomiga...minu kiiks)
6. Minsk MMVZ, No minsk M106 alates teeks valiku... 105 oli ka neljakäiguline, kuid 106 on oluliselt jõulisem mootor ning muud detailid tugevamad.
7. Voshod 2M, 3, 3M
8. Iz J2/P2 - no hakkaks pigem siis iz56st pihta.
kokkuvõtvalt,kui jääda oma valikute juurde ja soovid tõesti sõita tänapäevaste kiirustega, siis ehk iz P2, natuke aeglasemalt minsk MMVZ, tuunida ja kerget/tugevat asja, siis K58 baasil voshod3M /Sova 200 mootoriga.
Kui kogu eelnevat kokkuvõtta, siis kõikidest valikutest kõige töökindlam on jawa 360/ ehk ka 559, minu silmis kõige sobivam cruiseriks siis iz49. Jawad lihtsalt kestavad ja on murevabad, kui asi on koos. Minsk/voshod/iz leiavad sulle ikka mingit tegevust.
PS Ma väiksekasvulisele 634/638 ei soovitaks, see iste ja masina kõrgus on väga ebamugav. Mugavaks muutuv kasvust 1.80+
viimased 2a oleme reisidel käinud uute ratastega (triumph Bonneville, BMW F850GS) ja need vanakesed on olnud kodus.

On kuklas isegi väike mõte selline loom endale hankida kunagi... või siis korrektsem asi nagu DKW
Kui mugavusest rääkida, siis see üheistmeline kummist sadul on parim

Selles teemas (P2,Minsk,Voshod) pole eriti midagi võrrelda, iz ja minsk on iseloomult erinevad rattad ja laias laastus liiguvad sama moodi.
Ainuke vahe on selles, et minsk kiljub 80km/h kiirusel oluliselt tugevamalt, kui ülejäänud. No jah voshod/kovrov on samuti häälekad. Izhil on materjali varu piisavalt ehk ta on lihtsalt tugevam - nt jupiter 3 on võimalik tõkkepuu pooleks sõita

Nüüd mis minskit ja izhi eristab voshodist on mootori poolest see, et minsk/izh ei pea iga asja pärast kartereid poolitama, voshodil/jawal jne, kui peaks midagi kõhu sees toimuma tuleb karter lahti võtta. Tänapäeval on asi selles osas lihtsam, et genekaaluse laagir paned lahtivõetava rulllaagri ning sellega rikud igasuguseid kontaktpindasid vähem.
Siin ka eelnevalt öeldud, et tänapäevaste võtetega kordatehtud mootor töötab piisavalt hästi ning ka 4000km tripid saab tehtud. Mees peab lihtsalt oma ratast tundma ning ei tohiks just vedelpüks olla. Väga oluline õhupuhasti karburaatorist kaugemale viia ning originaal õhupuhasti paberversiooni vastu kompunnida või siis õlitatav svamm.
Kõik need pudistavad küttesegu väga korralikult karpasse tagasi...
Nende masinate juures siis korralikud laagrid, kõik pinnad kontrollida s.h. karterid peavad olema koos töödeldud, süüde kontaktivaba, soovitavalt VAPE (UA süüde toimib ka, kuid arhailisem), Vene kontaktivaba süüte korral on valgustusvool ikkagi vahelduvvool, karburaator korrektne läänekas, tänased rehvid ja õlid.
Minu kovrovets/voshod masin kaalub 90kg... ise olen seal 70kg juures. Ratta baas on 1958a. kovrovets K58 ehk 125cc oma, seega 19" 2,75 rehvidega... väikeste mootoritega asjandustel on sõitja kaal väga oluline tegur kogu selles võrrandis. Voshod3 mootori aistevahel, kontaktivaba süüde, mikun VM24 karpa, 105km/h ~100km järjest suutis masin mööda TLN-Narva mnt sõita küll. max kiirus 115 GPSi järgi.
Rännanud olen sellega nii 2019 Eestist-Doonau äärde, siis järgmisel korral2020/21 Tatrates ning ka 2023a. Rumeenia-Serbia-Bulgaaria mustamere ääres... viimasest on ka pisike video olemas:
Sõitmise kokkuvõte: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=25477
2021a sõitude kokkuvõte: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 10#p106510
2020: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 24#p104724
2019: https://foorum.motokuur.ee/viewtopic.ph ... 95#p103995
Kui peaksin olemas olevatele kogemustele tuginema ja "cruiserit" endale (pikkust seal 170cm juures, kaalu ka vastavalt vähe) valima:
1. iz49
2. Jawa 360
3. Jawa 559 (vanemad 250 jawad on ka lahedad, kuid pole nii jõulised ning oma omadustel taanduvad minski võimete piirile)
4. Kovrovets K58, millel Voshod3 mootor (raam on sama nii K58, Kovrov K175 kuni Voshod 3M välja. Muudetud on detailide kinnituskohti ja lisatud tugevdusi)
5. Voshod 2 (just musta värvi ja rohke kroomiga...minu kiiks)
6. Minsk MMVZ, No minsk M106 alates teeks valiku... 105 oli ka neljakäiguline, kuid 106 on oluliselt jõulisem mootor ning muud detailid tugevamad.
7. Voshod 2M, 3, 3M
8. Iz J2/P2 - no hakkaks pigem siis iz56st pihta.
kokkuvõtvalt,kui jääda oma valikute juurde ja soovid tõesti sõita tänapäevaste kiirustega, siis ehk iz P2, natuke aeglasemalt minsk MMVZ, tuunida ja kerget/tugevat asja, siis K58 baasil voshod3M /Sova 200 mootoriga.
Kui kogu eelnevat kokkuvõtta, siis kõikidest valikutest kõige töökindlam on jawa 360/ ehk ka 559, minu silmis kõige sobivam cruiseriks siis iz49. Jawad lihtsalt kestavad ja on murevabad, kui asi on koos. Minsk/voshod/iz leiavad sulle ikka mingit tegevust.
PS Ma väiksekasvulisele 634/638 ei soovitaks, see iste ja masina kõrgus on väga ebamugav. Mugavaks muutuv kasvust 1.80+
viimased 2a oleme reisidel käinud uute ratastega (triumph Bonneville, BMW F850GS) ja need vanakesed on olnud kodus.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.