Amordi vedrude vahetamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alterjor
Postitusi: 282
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: T7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas Alterjor »

Ei vahetanud. Nagu soovitati, tegin kõigepealt hoolduse ära. Kui sõitma saan vaatan edasi kuhu poole oleks vaja timmida seda. Järgmise variandina vast prooviks vastavalt vajadusele väiksemat õhu mahutu või teeks õli tihedamaks. Oleneb midaja kuhu poole on timmida vaja. Kui ka siis ei ole saavutanud soovitud tulemust mõtlen vedru/rebound valve peale.

HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas retro »

vana teema, aga sisu sama...
Hyperpro vs Wilbers - kumba eelistada?
hind mõlemal suht sama, kumbki tootja oma lehel mingeid täpsemaid (vedru jäikus vm.) ei näita.
tahaks ühe scrambleri pehmemaks saada - esialgu vahetaks esivedrud, järgm hooaeg sõidaks veidi ja vajadusel mõtleks tagaamordi peale.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 892
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

retro kirjutas: 11 Sept 2025, 13:35
vana teema, aga sisu sama...
Hyperpro vs Wilbers - kumba eelistada?
hind mõlemal suht sama, kumbki tootja oma lehel mingeid täpsemaid (vedru jäikus vm.) ei näita.
tahaks ühe scrambleri pehmemaks saada - esialgu vahetaks esivedrud, järgm hooaeg sõidaks veidi ja vajadusel mõtleks tagaamordi peale.
Täpsusta seda veidi, mis rattaga tegu ja mis amordid praegu all.
ehk saame numbreid vaadata järele ja vb midagi paremat soovitada.
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas retro »

Ducati Scrambler '15 - tehase amordid ees ja taga.
Sel esiamort reguleerimatu ja sees mingi minujaoks uus nähe - cartridge on ainult ühes torus (teises on ainult vedru)
Peale ostu naine kurtis, et ebatasastel pinnatud teedel on gaasi raske ühtlaselt peal hoida - iga ebatasasus teel põrutab esiotsa tugevalt.
Võtsin siis ratta pooleks päevaks enda kätte ja tegin ühe pikema ringi. Tõepoolest polnud nii vastikult jäika ja põrutavate esiamordi varem tundnud.
Margifoorumites on see esimese otsa ratastel tüüpprobleemiks enamustel, Minu kaaluga (+40kg raskem kui naine) oli ka tagamort veidi jäik, samas naine tagaosa kohta pole kurtnud.
Esimene mõte oligi panna lineaarsete asemele ette progresseeruvad vedrud (https://webshop-hyperpro.com/product/fo ... -scrambler), teha omale sag-i seadistamine selgeks (soovitatakse ka prillidest alla lasta torud 2-4mm) ja siis proovida uuesti. Kui ikka pole hea, siis vahetada tagaamort ka järgmisel hooajal ära.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8463
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 341 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

retro kirjutas: 12 Sept 2025, 08:57
Ducati Scrambler '15 - tehase amordid ees ja taga.
Sel esiamort reguleerimatu ja sees mingi minujaoks uus nähe - cartridge on ainult ühes torus (teises on ainult vedru)
Peale ostu naine kurtis, et ebatasastel pinnatud teedel on gaasi raske ühtlaselt peal hoida - iga ebatasasus teel põrutab esiotsa tugevalt.
Võtsin siis ratta pooleks päevaks enda kätte ja tegin ühe pikema ringi. Tõepoolest polnud nii vastikult jäika ja põrutavate esiamordi varem tundnud.
Margifoorumites on see esimese otsa ratastel tüüpprobleemiks enamustel, Minu kaaluga (+40kg raskem kui naine) oli ka tagamort veidi jäik, samas naine tagaosa kohta pole kurtnud.
Esimene mõte oligi panna lineaarsete asemele ette progresseeruvad vedrud (https://webshop-hyperpro.com/product/fo ... -scrambler), teha omale sag-i seadistamine selgeks (soovitatakse ka prillidest alla lasta torud 2-4mm) ja siis proovida uuesti. Kui ikka pole hea, siis vahetada tagaamort ka järgmisel hooajal ära.
Amordi prillidest alla laskmine põrutamise vastu ei aita, kuid muudab ratta käitumise oluliselt rahutumaks.

Ilmselt on siis põhiprobleem selle, et tegemist odava amoriga, mille hüdraulikaosa on lihtsalt (loe: odavalt) tehtud.
Üldiselt on suht tüüpilne valearvamus, et vedru muudab palju amortisaatori käitumises, kuid olulisem on hüdraulikaosa töö. Parim lahendus oleks endale korralikud reguleeritavad amordid ette panna.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas retro »

-
prillidest alla laskmist on mitmel puhul soovitatud ja õnneks selle katsetamisega otseseid kulusid ei kaasne - kui muutubki rahutuks, saab alati tagasi sättida :)
Viimati muutis retro, 15 Sept 2025, 09:29, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 892
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

retro kirjutas: 12 Sept 2025, 10:58
Jep, nii ongi - omast kogemusest on toodavat tehases vedrustusi raamatupidajad ja olen pidanud oma ratastel pea alati sellega tegelema.
Kindlasti võiks võtta tagataskust 1600e (esivedrud, cartridge kit+tagaamort) ja loota parimat. Samas siis kaob ära mängu võlu - olen ise katsetanud eri ratastel nii vedrude vahetuse, viskoossusega ja preload muutmisega ja saanud alati lõpuks ennast rahuldava tulemuse. Millegiga on ju vaja kahe hooaja vahel ennast lõbustada.

- prillidest alla laskmist on mitmel puhul soovitatud ja õnneks selle katsetamisega otseseid kulusid ei kaasne - kui muutubki rahutuks, saab alati tagasi sättida :)
Tere.

MIlleks oletada. Too ratas kontrolli. paneme dünosse ja mõõdame ära amordid ja vedrud, ning saab konkreetse vastuse, et kas ja mis.
suurem osa juhtudest on ratta omaniku arvamus muudatuse suhtes vales suunas sellest, kuhu poole tegelikult muudatust on vaja teha, et saada toimivat lahendust.
ja tava scrambleri vedrustus on tehtud ikka siledaid teid silmas pidades. Ainus "halbade teeolude" versioon on desert sled.
Donna tagasihoidlik kaal ja sõiduasend võimendab seda tema jaoks muidugi sõites.
Aga kõike saab paremaks teha.
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3237
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Moe voolud tundub et muutuvad,vanasti olid sportrataste esiotsad lödid ja seda isegi sisse arvestatud 2-he persooni jaoks.Ja vedrud olid progresseeruvad mis sai vahetatud lineaarsete vastu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 892
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

franz125 kirjutas: 12 Sept 2025, 17:42
Moe voolud tundub et muutuvad,vanasti olid sportrataste esiotsad lödid ja seda isegi sisse arvestatud 2-he persooni jaoks.Ja vedrud olid progresseeruvad mis sai vahetatud lineaarsete vastu.
"Valijad" ise on selle põhjustanud. Müüginumbreid toodavad influenssserid, kelledest väga suur osa on puuduliku tehnilise mõistmise ja veel puudulikuma sõiduoskusega kinnimakstud heidikud, kelle arvamusest on formuleeritud üldises inforuumis mingisugune väärastunud "tõde" ja ülla - ülla, millegipärast pea kunagi seda üle kontrollides, ei pea see paika.
Lisaks muidugi ka see üleüldine arengusuund tehnika tootmise maailmas. Soodsama otsa asjad on siiski järjest kehvemad ja kallima otsa asjad lihtsalt järjest kallimad/loe: kulukamad (ilma selle muu väärtuse lisata).
(crash)

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3272
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Amordi vedrude vahetamine

Lugemata postitus Postitas ranel »

Snowhite kirjutas: 12 Sept 2025, 21:33
franz125 kirjutas: 12 Sept 2025, 17:42
Moe voolud tundub et muutuvad,vanasti olid sportrataste esiotsad lödid ja seda isegi sisse arvestatud 2-he persooni jaoks.Ja vedrud olid progresseeruvad mis sai vahetatud lineaarsete vastu.
"Valijad" ise on selle põhjustanud. Müüginumbreid toodavad influenssserid, kelledest väga suur osa on puuduliku tehnilise mõistmise ja veel puudulikuma sõiduoskusega kinnimakstud heidikud, kelle arvamusest on formuleeritud üldises inforuumis mingisugune väärastunud "tõde" ja ülla - ülla, millegipärast pea kunagi seda üle kontrollides, ei pea see paika.
Lisaks muidugi ka see üleüldine arengusuund tehnika tootmise maailmas. Soodsama otsa asjad on siiski järjest kehvemad ja kallima otsa asjad lihtsalt järjest kallimad/loe: kulukamad (ilma selle muu väärtuse lisata).
(crash)
Kui uue Suzuki D4Z vedrustus stendis käib, siis jaga selle kohta ka infot.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 55 684 121 Mitas, Bridgestone, Michelin, Pirelli, Maxxis ja Metzeler mootorratta rehvide ning sõiduauto rehvide müük
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”