Aku laadimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 570
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 89 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas kiilas »

ap_yesjah kirjutas: Eile, 13:11
Enda rattale sai pandud ca 100€ eest LiFePO4 aku. Yuasa originaal AGM aku oli kallim ning kaalus üle 2 kg rohkem. Ehk ka raskuskese ning kaal rattal natuke langes + talve peaks paremini ka üle elama. Loodetavasti ei plahvata istme all paagi kõrval, aga oletan et sellele on mõeldud.
LiFePo akud on laetavad 0-+ kraadide juures, alla 0 on vaja akut soojendada, see peaks sul ka kuskil aku specis kirjas olema.
Edit: sain vist valesti aru, sa ei sõida talvel, aga arvad, et talvel seistes akuga midagi ei juhtu, laetud aku puhul kindlasti.
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas creativ »

Tänud kaasa mõtlemast! Ega mingit kindlat soovi ei ole, aga et kodus vedeleb mitu uut 12V tööriistaakut kasutuna, siis lambist tekkis selline mõte, et mis oleks kui!? Nõme on minna ja osta midagi uut juurde kui samas on olemas sisuliselt sarnased asjad mis kasutust ei leia. Seetõttu uuringi. Ja muidugi meeldib nende liitiumakude puhul pliiakuga võrreldes olematu suurus ja kaal. Et tegemist on dualsport/offroad rattaga kus kaalujaotus, kaal ise ja panipaikade olematus on suht määravad, on päris tore kui saaks lambist 2 kilo säästu ja nats ruumi sinna lisaks kus praegu "laiutab" pliiaku. Kui tegemist on linnatsikliga siis pole tõesti enamuse jaoks vahet kas seal on neid kilosid 10 sinna või tänna. P.s. insenerid on teatud ajastul näinud kurja vaeva et tsikli raskuskeset ja kaalu optimeerida sest iga kilo muudab tsikli juhitavust. Tänapäeval tundub et see polegi suht suur mure sest uuema aja tsiklid kaalu pärast küll ostmata ei jäeta. pigem peaks just tulesid ja vilesid rohkem olema.
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas creativ »

kas keegi oskab veel ühele "anomaaliale" vastata? Nimelt on üks mitmeid aastaid vana aga tänaseni toimiv päris kange jalgratta ledlamp. Et kuidas sellest aru saada kui lambi aku on 7,4V aga selle akulaadija väljund kirjade järgi vaid 4V. Ja kõigele lisaks töötavad need led dioodid seal lambis 14V pealt. Muidugi on lambis sees oma lülitusblokk aga siiski?
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

ap_yesjah
Postitusi: 44
Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
Tsikkel: Honda CB600FA
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas ap_yesjah »

kiilas kirjutas: Eile, 17:49
ap_yesjah kirjutas: Eile, 13:11
Enda rattale sai pandud ca 100€ eest LiFePO4 aku. Yuasa originaal AGM aku oli kallim ning kaalus üle 2 kg rohkem. Ehk ka raskuskese ning kaal rattal natuke langes + talve peaks paremini ka üle elama. Loodetavasti ei plahvata istme all paagi kõrval, aga oletan et sellele on mõeldud.
LiFePo akud on laetavad 0-+ kraadide juures, alla 0 on vaja akut soojendada, see peaks sul ka kuskil aku specis kirjas olema.
Edit: sain vist valesti aru, sa ei sõida talvel, aga arvad, et talvel seistes akuga midagi ei juhtu, laetud aku puhul kindlasti.
Pigem üle nulliga sõidan. Aga aku seista kannatab miinusega. Mis sõitmisse puutub, siis oli soovitus minut enne käivitamist hoida tuld sees - vool liikuma. Selle ajaga on masina käivitamine ok ning tõenäoliselt geneka poolt tulev vool ei riku ka akut ära (isegi kui õue õhk on veidi miinuses).
Eraldi laadijaga ei soovitatud jah alla 0 kraadiga laadida.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”