Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6745
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 443 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Kunagi kasutasin SYGIC "kõige lühem tee" varianti, see Susanin viis mind sellistele teedele, et vahepeal mõtlesin, et pean oma mahtuniga 3 km taagasi tagurdama....
Aga Googliga saab ka teistmoodi :D
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

yeekim kirjutas: 06 Apr 2025, 12:05
Hoi!

Kunagi kasutasin SYGIC "kõige lühem tee" varianti, see Susanin viis mind sellistele teedele, et vahepeal mõtlesin, et pean oma mahtuniga 3 km taagasi tagurdama....

Iga navi saab sin karuauku suunata kui välistused on tegemata ehk piiranguid ise ei tee.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Assamait
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Rumal küsimus: kas kohtasin masuuti teel?
Paarsada-viissada meetrit enne koju jõudmist õnnestus linnas tavalises stop&go trafficus tagaratas libisema pidurdada. Pole varem minuga juhtunud, vähemalt märganud pole. Aga ehmatas hoopis see, et kodus jahtunud rattale katet venitades vaatas rehvilt vastu must "märg" laik. Ka käega katsudes märg, kuid haisvat ollust käe pealt ei õnnestunud tuvastada.

Kas peaks mingeid "meetmeid" selle laigu suhtes rakendama? Pühitsetud veega pritsima?
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas

Ikka mina
Postitusi: 150
Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ikka mina »

Pakuks kõige töökindlama variandi - lõika laik välja :)
Teed on krd basased küll praegu, ootan mõnusat paduvihma.

MustVälk
Postitusi: 311
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 540 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Ikka mina kirjutas: 14 Apr 2025, 15:53
Pakuks kõige töökindlama variandi - lõika laik välja :)
Teed on krd basased küll praegu, ootan mõnusat paduvihma.
Kuni vihmaga ei sõida on päris mõnus. :)
Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 508
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vapsik »

Oleks vaja üks kõrgem väikehaagis üle spreitada. Ei ole üldse tähtis et mingi steriilne ruum oleks, seega küsin ega keegi ei oska soovitada kus seda teha?
Olen teinud ka õues aga seda ligi 0 tuult/soovitavalt mitte päikest/muidugi ilma sademeteta ilma annab oodata.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1747
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 187 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Krl »

Mis eksperdid arvavad, kas õli värvi järgi saab selle omadusi ja läbisõitu usaldusväärselt hinnata? Õli ilus kuldne ja läbipaistev, aga ei tea kaua see mootoris olnud. Vahetaks ära, et ise teada, et on värske sees, aga samas kui värvi järgi hinnata, siis kuidagi mõttetu tegevus.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 506
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Ise küsid, ise vastad.
...

MustVälk
Postitusi: 311
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 540 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Krl kirjutas: 16 Apr 2025, 21:34
Mis eksperdid arvavad, kas õli värvi järgi saab selle omadusi ja läbisõitu usaldusväärselt hinnata? Õli ilus kuldne ja läbipaistev, aga ei tea kaua see mootoris olnud. Vahetaks ära, et ise teada, et on värske sees, aga samas kui värvi järgi hinnata, siis kuidagi mõttetu tegevus.
Kunagi ammu olid masinad millel just nimelt õli värvuse või voolavuse järgi kontrolliti kas õli vaja vahetada. Aga see selleks. Kui sul õli näeb välja nagu uus, siis järelikult on uus. Mootorrattal kipub õli ikka mustaks minema. :)
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 323
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas zombi »

Samas, kui ei tea ja kahtled - vaheta ära. Ei ole just hiigelinvesteering ja Hiiobi töö. Ostetud masina puhul on see vähim, mida esimese asjana teha - vahetada õli ja õlifilter.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.

TrvP
Postitusi: 11
Liitunud: 11 Juul 2019, 21:57
Tänanud: 2 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas TrvP »

Tere, soov Bobber teha XVS1100-st. Kas ja kust leida EL-is mootorratta oksjoneid? Tean Copart FI, Ebay, Markplaats. Tänan.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1747
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 187 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Krl »

Just vahetasin rattal õhufiltrit, kuna hondadel see tihtipeale piisavalt aeganõudev tegevus, siis lahti võtta, et kontrollida, pole väga mõistlik. Kui juba lahti kiskuda, siis ikka uus sisse.
Aga vanad ei näinud välja kuigi hullud. Eelmine kord, kui seda sama tegevust tegin, ühel eelmisel rattal, siis oli see filter ikka juba väga must(lausa lubamatult must) ja isegi siis, kui sai uus ja puhas sisse, siis mootori töös ei muutunud midagi. Ei olnud kuidagi tunda, et ta nüüd rahulolevam oleks.
Ehk siis praegu, igakord, kui ma mingi poolmusta filtri välja kisun ja uue sisse panen, siis mõtelan, et nhhui seda nüüd vaja vahetada oli?

Mis see küsimus siin on, ma ei tea..
Kasutaja avatar

slev
Postitusi: 91
Liitunud: 14 Apr 2021, 02:45
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas slev »

Krl kirjutas: 21 Apr 2025, 15:17
Just vahetasin rattal õhufiltrit, kuna hondadel see tihtipeale piisavalt aeganõudev tegevus, siis lahti võtta, et kontrollida, pole väga mõistlik. Kui juba lahti kiskuda, siis ikka uus sisse.
Õhufiltri määrdumine sõltub ilmselt sellest, kuidas tsiklit kasutada.
Maanteel sõites poleks ilmselt enne 100000 km vaja teha mitmeid teisi hooldusi, näiteks "throttle body cleaning" või hargi laagrite määrimine.
Aga olen märganud, et küünlad kuluvad kiiresti, mistõttu tuleb tsikkel niikunii lahti võtta.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 747
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas tito »

Kes oskaks kommenteerida All balls racingu varuosasid karburaatori koostamisel ja veits nõu jagada kuidas mingi algseadistus Keihini FCR 39 teha.
Mul on rumalaid küsimusi veel :D
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3242
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

tito kirjutas: 23 Apr 2025, 19:40
Kes oskaks kommenteerida All balls racingu varuosasid karburaatori koostamisel ja veits nõu jagada kuidas mingi algseadistus Keihini FCR 39 teha.
Mul on rumalaid küsimusi veel :D
Küsimus on pigem, kui lahti lammutanud oled? All balls rem komplekt kõiki tihendeid ei sisalda. Kiirenduspumba rem komplekti pead lisaks eraldi tellima ja cut-offi ka. Tegin oma drz-il eelmine suvi selle jama läbi. Mid body tihendeid see üldse ei sisalda ja seda ma ka lahti ei võtnud. Tartus erinevad usaldusväärsemad kohad seda karpat üldse ette võtta ei tahtnud. Kel vähem kogemusi, olid jutuga, mis see on kuni ma hakkasin kirjeldama natuke antud karpa ehitust, näost valgeks läksid ja tööst loobusid. Tartus Wildridersis oli tehnik, kellele oli teema tuttav ja teadis tööprotsesse, aga kuna ta juba teadis ette, mida see tähendab, siis väga huvitatud ta karpa lahti võtmisest päris tükkideks polnud, aga kui panuseid teeks, kellele seda tööd pakkuda, oleks see mees. Seadistuse osas drz-e manuaalis on kõik kenasti kirjas. Üldse oled selle probleemiga koledalt hiljaks jäänud. Suvel töökojad teevad pigem korralisi hooldusi ja selliste töödega peaks tegelema talvel.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 747
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas tito »

Tõsi kiirenduspumba tihendeid ja membraani polnud komplektis ja ACV d aga ta toimis eelmisel aastal mul seal peal ja ma neid ei pidanud vajalikuks torkida.
Mu komplekti kood AB26-1466 seal olid kõik düüsid, ujukinõel, segusiibri nõel ja korpuse kõik tihendid va siis eelpool mainitud.
Mulle tundus et põhja läks see pikk kuidagi raskelt…
D61A5EB4-2F93-47D7-A73D-1ACC2F5F2B7F.jpeg
Keerasin välja ja panin vana, mis läks ludinal omale kohale ja siis panin uue tagasi, kuid see läks ikka kuidagi raskelt- visuaalselt nagu tundus keere korras ja kõrvutades vanaga sama :roll:
Selle pärast see Kõikide pallide küsimus :)
Igatahes ma tegin kaks viga: panin siibri nõela kõrgemale (või noh kumba pidi seda vaatad) kui vana ja asendasin külma küünla kuumemaga kui oli. Ma muidu sõitnud cr8e ga aga panin sügisel cr7e millega sõites ta mul talvituma jäi ja nüüd omakorda cr9e
Kuna ma Tartus väga ei käi siis tänud vihje eest, aga ilmselt viimases hädas saab Tln s Speetsteri Hannes sellega hakkama.
Esialgu teen parandused ise ära ja proovin remondimanualist leida mis vaja.
Sa ei mäleta mis suurusega peadüüs sul läks?
Franki lehel pakub ta kaasa kolme kõige suurem 160
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/1502
Mul oli komplektis kaks 175 (mis oli mul ka vana) ja 170
Panin viimase ja selle tõttu tuli see naabrumehe idee panna nõel “keskele” :)
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3242
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Mälu võib petta, aga minuarust mul oli 160. Vanu düüse ma välja ei vahetanudki, vaid puhastasin ära, kuna jah rem komplektis olid teised mõõdud. Mul olid olulised just uued tihendid. Kiirenduspump mul ka ei töötanud ning oli ummistunud ja lisaks membraan kivikõva. (seda saab lahti võttes kenasti testida kas pritsib ja kas juga õigesse suunda lendab). Ujuk sai vist 8mm peale nagu manuaalis oli kirjas. Küünal on mul cr8e ja 3x3 mod tehtud. Küljes originaalsumpa.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 747
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas tito »

ranel kirjutas: 23 Apr 2025, 22:29
Mälu võib petta, aga minuarust mul oli 160. Vanu düüse ma välja ei vahetanudki, vaid puhastasin ära, kuna jah rem komplektis olid teised mõõdud. Mul olid olulised just uued tihendid. Kiirenduspump mul ka ei töötanud ning oli ummistunud ja lisaks membraan kivikõva. (seda saab lahti võttes kenasti testida kas pritsib ja kas juga õigesse suunda lendab). Ujuk sai vist 8mm peale nagu manuaalis oli kirjas. Küünal on mul cr8e ja 3x3 mod tehtud. Küljes originaalsumpa.
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast :bsmile:
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 258
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Irual »

Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast :bsmile:
[/quote]


Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.

Edu, L
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3242
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Irual kirjutas: 24 Apr 2025, 10:42
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast :bsmile:

Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.

Edu, L
[/quote]
Karpapillidel segu jaoks on olemas seadistamiskomplektid ka, mis tekitavad küünla juurde vaateakna ja selle järgi saad hinnata segu.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 258
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Irual »

ranel kirjutas: 24 Apr 2025, 16:41
Irual kirjutas: 24 Apr 2025, 10:42
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast :bsmile:

Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.

Edu, L
Karpapillidel segu jaoks on olemas seadistamiskomplektid ka, mis tekitavad küünla juurde vaateakna ja selle järgi saad hinnata segu.
[/quote]


Kui Gunson Colortune' silmas pead, siis suht algeline võrreldes lambdaga, järgi proovitud. Ebatäpne ja uuematel 4t istb küünal sageli nii sügaval, et päris raske midagi näha.

Edu, L
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3242
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kõik õige. Aga parem kui küünla järgi vaadata. Lambda muidugi jah kõige etem kontrolliks.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Tort
Postitusi: 2034
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Tort »

Lambdaga ikka ei tea, palju vaja muuta. Düüse tuleb ikkagi füüsiliselt vahetada. Lahja segu katkub madalal pöördel stabiilse gaasiga sõites, kui rpm paigas siis kipub välja surema seisma jäädes ja gaasi maha lastes paugub ja käib tuntavalt kuumalt kolle pealt. Sama sättega või nõks suuremaga kokku ja testima, sellest pole pääsu enivei. Omal nahal õppisin, et vaba väljalase ja firma koonus otse 1 sil karpa otsas ei tähenda 160->190. Vahed on tegelt väiksed.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1323
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ühel vanemal autol on jahutusvedeliku kadu tekkinud, välised lekked on oma teada kõrvaldatud ja kusagilt leket ei näe. Väidetavalt võib jahutusvedelik läbi plokikaanetihendi lekkida silindrisse(?). Kuidas see täpsemalt selgitatav on kui jahutussüsteemis on üsna väike rõhk võrreldes silindritega ja samas silindritest surve vist jahutusvedeliku sisse ei lähe, vähemalt ei ole osanud seda kuidagi märgata küll (liigselt kuumaks ei ole läinud, õli hulka ka vist ei ole läinud kui õlitase ei ole tõusnud)?
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 526
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Ega sul katel 24/7 ringi ei käi et rõhud sees koguaeg..
Nii kui seisma jätad hakkab see maagia pihta.. Kuhu lekib oleneb mis kanalid kus on ja kust läbi pressib..
Kui valget suitsu sumpast ei tule, jah.vedelik on tavalist värvi, karteris õli kogus pole muutunud ja pudingit pole kusagile tekkinud siis ma kahtlustaks salongi radikat.. vaata salongis vaipade alla ja tomba millegiga ka esiklaas seest üle. lekked salongi jätavad spetsiifilise kihi ja lõhna.
Veel võimalus on lekkiv EGR küljesolev radikas, tomatikasti jahutus jms..
Ega sa ju ei ütle mis auto on :)
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1323
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Manuaalkastiga Audi 100 2,3 (1991-1994 mudel). :bsmile: Salongiradikas on eelmisel aastal vahetatud ja enam pole salongi poolel leket näinud, muidu varem tuli küll põrandale. Varem lekkis ka pragunenud termostaadikopruse ja ühe lõdviku ühenduse vahelt, need on nüüdseks ka kõrvaldatud. Jahutusvedeliku kena punane värv muutus suhteliselt kiiresti pruunikamaks küll kui viimati uus vedelik sai pandud peale salongiradiaatori vahetamist, kusjuures vahetasin 2 korda kuna esimene vedelik jäi ikka üsna kole. :roll:
Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6745
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 443 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Nt. Automaailmas on müügil jahutusvedeliku testrid, mis tuvastavad, kas heitgaase on ringluses.

https://automaailm.ee/plokikaane-tihend ... s103-02779

edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Andreas
Postitusi: 33
Liitunud: 16 Mär 2023, 23:16
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Andreas »

Mootori taga lõdvikud ? Aknad uduseks ei kisu ? Matid ikka kuivad ?
Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 526
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Eks plokikaanetihendid ikka väsivad aga enne kui selle suure töö ette võtad lase jahutusvedelik testriga üle ja välista muud võimalused.. Paisupaagis pragu, salongi minevad-tulevad voolikud, veepumba leke, väsinud klambrid jne..
Eks seda lekete protsessi parimat kirjeldust saad vast kusagilt TalTechist :D Metalli paisumine on üks asi aga kui mootor töötab siis silindrid pole ainuke koht kus surve sees aga kui seisma jätad siis jahutusvedelikus püsib surve sees veel mõnda aega.. Kui leke on suur siis on hüdroluku oht, esimesel külmalt käivitamisel teeb bensukas vana külma diisli häält ja jahutusvedeliku kadu peaks märgatav olema.
Tihenditel on need lekke kohad tavaliselt näha kah aga noh selleks peab nad ennem ühestükis küljest saama..
Veeauruga aga see teema et selleks et see tekiks peab väljalaske veidi soojenema.. Nina sumpasse päris toppida ei soovita aga jahutusvedelik on veidi rasvane ja kerge lõhnaga.. pane miskit vastu ja veeaur kuivab ära ja kui pind jääb rasvaseks on lekkekoht teada..
Vanasti kogu masina diagnost käiski käsi ja nina sumpa vastu :D mitte nagu tänapäeval peen arvuti juhtmega külge ja juppide vahetus kuni veakood kadunud..
Turist kirjutas: 28 Apr 2025, 18:43
Manuaalkastiga Audi 100 2,3 (1991-1994 mudel). :bsmile: Salongiradikas on eelmisel aastal vahetatud ja enam pole salongi poolel leket näinud, muidu varem tuli küll põrandale. Varem lekkis ka pragunenud termostaadikopruse ja ühe lõdviku ühenduse vahelt, need on nüüdseks ka kõrvaldatud. Jahutusvedeliku kena punane värv muutus suhteliselt kiiresti pruunikamaks küll kui viimati uus vedelik sai pandud peale salongiradiaatori vahetamist, kusjuures vahetasin 2 korda kuna esimene vedelik jäi ikka üsna kole. :roll:
Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?
_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1323
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Nagu mainisin, välja lekkimist ei ole kusagilt näinud. Ükskõik millisest kohast lekkides peaks kas auto all või salongis näha olema, vedelikku on ikka paar liitrit läinud. See tester on hea mõte, ei olnud sellisest asjast üldse teadlik. :bsmile:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”