Enduro rajad Pikasilla kandis

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
renksu
Postitusi: 2
Liitunud: 04 Veebr 2025, 21:58
Tsikkel: Ming Kxd 125 (enduro hiinakas)

Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas renksu »

Tere! Olen noor enduro huviline ja mõtlesin kas on mingeid enduro radasi kuskil pikasilla kandis?
Kasutaja avatar

MannyEric
Toetajaliige
Postitusi: 149
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Gemelo de África
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas MannyEric »

Tõrva lähedal käivad sõitmas küll. Aga ma ei tea päris täpselt, kas seal on krossirada või mis:
https://maps.app.goo.gl/wBDQo7oSCdJT8ADXA

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 501
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Divikas »

kas on mingeid enduro radasi kuskil pikasilla kandis?
Mida sa selle enduro all mõtled, ettevalmistatud rada? Mets on siin radu täis, on liivast tõusu, jõeületust, rmk teed ja vanu metsateid ja kvartalisihte. Praegu on paljud rajad ja sihid langenud puid täis, see igal kevadel nii. Sõida kohale ja hakka pihta. Telefon näitab nii kaarti kui pilti. Soontaga juures on osad rajad jalgsi liikujatele, nendele ära mine. Muidu on kõik riigimets ja liikumine vaba.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024

Prets
Postitusi: 700
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Prets »

Päris nii ikka ei ole, et igal pool riigimetsas liikumine vaba. Selle suhtumisega ei saa varsti metsateedelegi, rääkimata radadest. RMK on juba hoiatanud meid. Ka enamus RMK metsamaanteed on juriidilises mõttes erateed ja RMKl on vaba voli igasugust liikumist seal keelata. Seni õnneks enamjaolt tehtud pole.
Üldiselt väga hea kaart sõitude planeerimiseks - https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/app/ ... kaitsealad
Hoia ennast kaitsealadelt väljas ja võid kõikidel pidevjoonega "teedel" sõita, kui kohapeal teisiti märgistatud pole. Et vältida probleeme, soovitan jalakäijate ja teiste loodushuviliste seltsis väga rahulikult liikuda, ei ole mingit eesõigust sul seal. Rahva lähedudes braapitades ja "lahe" olla proovides saad halvemal juhul pilti ja otse kas Politseisse või Keskkonnaametisse tasulisele kohvile.
(togi)
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas romulus »

Kas kaitsealadel võib pidevjoontel sõita? Nt kui tegemist maastikukaitsealaga. Ma eeldaks, et võib, kui keelumärki pole.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 756
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 76 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Kunagi oli nii, et kui on ametlik tee läbi mingi kaitseala, mootorsõiduki keeldu (märki) pole, siis sõita võid aga niipea, kui teelt maha keerad, on keskkonnateenistuse inspektor nagu kiimane koer jala küljes ja nõuab obrukit.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 106
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Vembutembumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Lontrus »

Tuuletallaja kirjutas: 31 Mär 2025, 18:56
Kunagi oli nii, et kui on ametlik tee läbi mingi kaitseala, mootorsõiduki keeldu (märki) pole, siis sõita võid aga niipea, kui teelt maha keerad, on keskkonnateenistuse inspektor nagu kiimane koer jala küljes ja nõuab obrukit.
Teema on algsest küsimusest võssa keeranud. Aga eriti Kilulinna omadele teadmiseks (mismoodi üldse load on saadud, see elementaarne LS punkt ju) et kaitseala või mitte aga teelt maha keeramine maastikule mootorsõidukiga on ilma maaomaniku loata keelatud. Emmiks olemisele järgneb veel juurde eramaa sildiga ja muid keelatud kohti.

Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists


Prets
Postitusi: 700
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Prets »

Tegelikult ei ole, sest pidevjoonega teid mõtlesin just oma lingitud kaardil. Olles neid nüüd nii mõningal määral avastanud, siis osad neist pakuvad ka kõige mudahimulisemale vurrile piisavalt rahuldust ja kohati kohapeal leida ja järgida veebis kaardil olevat "teed" on üpris keeruline. Samas seni kuni oled kaardil oleva tee peal, millest ka looduses on mingit moodi jälg olemas, on asi veel legaalne. Küsimus on tee definitsioonis.

Küll aga kaitsealadel võib olla teatud aegadel liikumiskeelde KA pideva joonega märgitud teedel. Ka siis, kui kohapeal mingi nurga alt ei pruugi silti olla, siis oma litaka ka isegi päris suure kruusatee peal võid kätte saada. Just sel põhjusel soovitan kõigist kaitsealadest ja eriti sihtkaitsevöönditest eemale hoida.
(togi)
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1524
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 231 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Ain »

Prets kirjutas: 03 Apr 2025, 19:21
Tegelikult ei ole, sest pidevjoonega teid mõtlesin just oma lingitud kaardil. Olles neid nüüd nii mõningal määral avastanud, siis osad neist pakuvad ka kõige mudahimulisemale vurrile piisavalt rahuldust ja kohati kohapeal leida ja järgida veebis kaardil olevat "teed" on üpris keeruline. Samas seni kuni oled kaardil oleva tee peal, millest ka looduses on mingit moodi jälg olemas, on asi veel legaalne. Küsimus on tee definitsioonis.

Küll aga kaitsealadel võib olla teatud aegadel liikumiskeelde KA pideva joonega märgitud teedel. Ka siis, kui kohapeal mingi nurga alt ei pruugi silti olla, siis oma litaka ka isegi päris suure kruusatee peal võid kätte saada. Just sel põhjusel soovitan kõigist kaitsealadest ja eriti sihtkaitsevöönditest eemale hoida.
Et kõigile üheselt selge oleks- Meil käib liiklemine mootorsõidukitega lähtuvalt liiklusseadusest. Mingisugused kaardid või misiganes ei puutu kuidagi asjasse. Kui on tee ja märki pole siis seal võib sõita olenemata sellest kas kuskil on kaitseala või mitte.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

MannyEric
Toetajaliige
Postitusi: 149
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Gemelo de África
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas MannyEric »

Mina seadust lugeda ei viitsi, küsisin AI käest:

Eesti liiklusseaduse kohaselt on mootorrattaga sõitmine looduskaitsealal paikneval teel lubatud ainult siis, kui see ei ole otseselt keelatud liiklusmärgiga või muude regulatsioonidega. Siiski tuleb arvestada, et looduskaitsealadel kehtivad sageli rangemad reeglid ja piirangud, et kaitsta sealset keskkonda ja elusloodust.

Kui puudub keelav liiklusmärk, on oluline järgida järgmisi põhimõtteid:

Keskkonnakaitse: Vältida looduse kahjustamist, sealhulgas pinnase ja taimestiku kahjustamist.
Kiiruspiirangud: Järgida kehtivaid kiiruspiiranguid ja olla tähelepanelik jalakäijate ja teiste liiklejate suhtes.
Looduskaitseala reeglid: Tutvuda konkreetse looduskaitseala reeglitega, kuna need võivad sisaldada täiendavaid piiranguid mootorsõidukite liiklemisele

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20


Assamait
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Nagunii saad looduskaitsealal litaka kätte. Kasvõi jala valel ajal vales kohas jala käiamise eest. Enne ei muutu midagi, kui mõni advokaat litaka saab ja kohtusse läheb.
Näide:
  • Silt: karuperse loodukaitseala, karuohaka sihtkaitsevöönd, 1. maist 31. juunini kaitsealal viibimine keelatud
  • Liiklusmärgid: ei ühtegi liikluskorraldusvahendit, et antud ajavamikul teede kasutamine keelatud oleks
  • Paar meetrit metsas paistavad roostes sildid: maist juulini metsa minek keelatud"
  • Järeldus? Talupojamõistus ilmselt kinnitaks, et silt metsas toetab mõtet, et teed tohib aastaringi kasutada? Aga kindel see pole... Inspektor Kukeke võib määrata korraliku trahvi raskendavatel asjaoludel valel ajal vales kohas viiibimise ees.
Ja mis üldse on tee??? Kas Paldiskis tuleb TET endiselt läbi selle lollaka värav-tõkkepuu? Ilma ühegi liiikluskorralduvahendita.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1524
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 231 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Ain »

Assamait kirjutas: 04 Apr 2025, 10:38
Nagunii saad looduskaitsealal litaka kätte. Kasvõi jala valel ajal vales kohas jala käiamise eest. Enne ei muutu midagi, kui mõni advokaat litaka saab ja kohtusse läheb.
Näide:
  • Silt: karuperse loodukaitseala, karuohaka sihtkaitsevöönd, 1. maist 31. juunini kaitsealal viibimine keelatud
  • Liiklusmärgid: ei ühtegi liikluskorraldusvahendit, et antud ajavamikul teede kasutamine keelatud oleks
  • Paar meetrit metsas paistavad roostes sildid: maist juulini metsa minek keelatud"
  • Järeldus? Talupojamõistus ilmselt kinnitaks, et silt metsas toetab mõtet, et teed tohib aastaringi kasutada? Aga kindel see pole... Inspektor Kukeke võib määrata korraliku trahvi raskendavatel asjaoludel valel ajal vales kohas viiibimise ees.
Ja mis üldse on tee??? Kas Paldiskis tuleb TET endiselt läbi selle lollaka värav-tõkkepuu? Ilma ühegi liiikluskorralduvahendita.
Tee mõiste on liiklusseaduses klahti kirjutatud. Aga seal on väike tõlgendamise küsimus ka..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2257
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 247 korda
Tänatud: 598 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ah, te mõtlete kogu kupatuse umbes neli korda keerulisemaks kui see tegelikult on - olen enam kui kindel, et me võime siin kõrvade peal käia, aga kui vaadata asju näiteks 20a perspektiivis, siis sellel pole erilist tähtsust, mida me täna teeme või ei tee. Inimene juba on selline pealekaebaja loom, kusjuures isegi kui kõigil esimestel ja teistel osapooltel on ükskõik, teeb selle kitukõne mingi GS-i ja goretexiga asjasse üldse mitte puutuv töll, kellele ei mahu pähe, et ostis küll poe offroad-varustusest tühjaks, aga mingid vaesed narmendavate pükstega mudarotid saavad naksti sealt mäest üles ja kraavist läbi, kust tema ei saa. Ja siis järgmisel aastal tuleb sinna udupeenelt hoitud ja trahvidega tühjaks peletatud metsatukka harvester peale, sest RMK viisaastakuplaan vajab täitmist...

Mina soovitan kasutada tervet mõistust, ühest küljest mitte liiga palju uusi jälgi teha, sumpat mitte tühjaks lüüa ja muidu hea maitse piirides opereerida, aga teisest küljest siiski täiel rinnal nautida seda hetkeseisu, mis meil täna on. Sest 10-15-20a pärast enam ei ole selline sõit võimalik, ja siis sa vähemalt oled sõitnud ja oma elamuse saanud. Või siis äkki isegi reeglid ei muutu, aga enda tervis enam ei võimalda.

Õnneks siiski enamus probleeme on seni veel Harjumaa, saarte ja mereäärsete alade spetsiifiline teema, mujal normaal-Eestis saab üsna vabalt hingata.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2653
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 191 korda
Tänatud: 395 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Maaks »

RMK-l on hea kaardirakendus, kus lisaks LKA-dele on ära toodud ka liikumispiirangu alad.
https://rmk-loodusegakoos-veebikaart.rm ... /24.947189
See "kogemata teel sõites" piirangualasse sattumise jutt on paras väljamõeldis :-)
Kõike 100% läbi ei scrollinud, aga ainsa koha kus kaardil "tee" (tingmärgi järgi siis muu tee, püsikate/kruus :lol: ) läbib liikumispiirangu ala leidsin Lahemaalt. Tee siis jutumärkides, sest reaalsuses on tegu selle vasakpoolse rajaga (ja pilt rajast ei ole isegi veel sealt kaitstava ala piiril).
https://maps.app.goo.gl/hrWMqW6PA3viJ8Nc9
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas 701 »

Eks pinnastee on kah tee. Küsimus taandub sellele kus maalt lõppeb tee ja algab ainult rattajälg.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1524
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 231 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Ain »

Reaalsuses lähtud ikka liikluskorraldusvahenditest! Keegi ei scrolli kuskil kaarti et teada saada kas mingil teel tohib liigelda või mitte. Jah seda võib teha kodus tugitoolis kus saad mingi ettekujutuse alast kus liigelda tahad aga kohapeal ikka liiklusmärgid.
Sellega meenub hea lugu kus juhtus kiirteel õnnetus kui vanapaar sõitis kuhugi ja gps andis suunise esimesel võimalusel tagasi pöörata..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Assamait
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Ain kirjutas: 04 Apr 2025, 14:49
Reaalsuses lähtud ikka liikluskorraldusvahenditest! Keegi ei scrolli kuskil kaarti et teada saada kas mingil teel tohib liigelda või mitte. Jah seda võib teha kodus tugitoolis kus saad mingi ettekujutuse alast kus liigelda tahad aga kohapeal ikka liiklusmärgid.
Sellega meenub hea lugu kus juhtus kiirteel õnnetus kui vanapaar sõitis kuhugi ja gps andis suunise esimesel võimalusel tagasi pöörata..
Aga kas betoonplokid on liikluskorraldusvahend? Kes meist ei oleks betoonplokke ignoreerinud? Aga milleks meid täpselt kohustab kiletatud papist sildike "eramaa"? Olen, küll autoga, jauranud mingi isehakanud vigilantega, kes RMK telkimisala parklas oli veendunud, et "parkla piir on mõtteliselt siin kahe puu vahel ja sina sitavares oled autoga metsas".
Kahjuks Eesti on läinud seda teed, "inimene on kohustatud bla-bla-bla", aga need kohustused võivad paikeda kasvõi kohalikus omaviletsuses pappkaustas.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1524
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 231 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Ain »

Need on pigem erandid ja hakkavad sõltuma konkreetsetest asjaoludest kui vaidluseks läheb. Papipeale tehtud keelumärk päriselus ju ei maksa midagi.. Samas annab see aimu kellegi soovist või tahtest midagi piirata. Aga see on juba vaidluse koht.
Ma ise olen ka vaadanud neid papist või misiganes "märke" et kui keegi jaurama tuleks siis küsiks talt, et mis summat ta tahab? Kui summa selge võtaks esimese ettejuhtuva paberi või papitüki- kirjutaks sinna selle summa ja ulataks talle... Et siis jõuaksime koos arusaamisele mis on nõuetekohane liiklusmärk ja mis pärisraha..
Samas kuskil on ju mõistlikus. Et kui on RMK parkla ja sina ronid tsikliga kuhugi metsaalla siis ilmselgelt parkla ei ole metsaalune...
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas 701 »

Minu meelest on ikka nii, et kui on selgelt näha, et on eramaa mingi tee lõpus, siis olgu see keelumärk või silt sinna papitükiga kirjutatud. Iga terve mõistusega inimene saab aru, et maaomanik ei taha, et sinna sõidetakse. Samas on palju selliseid ise hakanud seaduseloojaid, kes jumala suvalisse kohta nende meelest õige märgi topivad. Et alati peaks lahtiste silmadega ringi liikuma ja kalkuleerima, kas? kes? ja miks? Nagu see järjekordne hala teemal Männiku ja motikad. Kui keegi sinna püssimeeste alale ei roniks ja jalgratturite singleid üles ei kaabiks, siis ilmselt seda jura ka poleks. Aga noole ots on suunatud motorraturitele, sest neid on kõige kergem sanktsioneerida. Nagu mingil seenelisel, koerakusetajal või jalgratturil oleks vähem ohtlik kuuli ette jääda tiiru taga.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2257
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 247 korda
Tänatud: 598 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mis puudutab Männikut, siis ma olen seal õppusi läbi viinud ja ausõna, kedagi ei koti kui mingi loll tsiviil suitsugranaadi enda seenekorvi või padrunikesta kraevahele saab. Keskpolükal ükskord suutsid marjulised sisse imbuda metsatukka, millest ühel pool käis kuulipildujate laskeharjutus (päris padrunitega) ja teisel pool miinipildujate oma, no palju õnne, loodetavasti marjad maitsesid hästi, äkki said tänu kõikvõimsale Arielile ka alukad lõpuks puhtaks. Mis mind kotib on asjaolu, et kui harjutav üksus teeb kõik õigesti, on nad tsiklisadulast nähtavad heal juhul 5-10m kauguselt ja siis on juba natuke loto, kas sõitja oskab actually pidureid kasutada või on keskmine Männiku jolbert, kes kõigepealt sõidab üle, siis viskab end külili ja lõpuks vajutab pidurit... Kuna ma ise sõidan, siis oskan silma peal hoida, et ärge päris värske tsiklijälje peale või hüppeka alla end kõhuli visake, aga no kõigil ei ole ju seda kogemust.

Ma ka hirmsasti tahaks, et pärast kõiki neid aastaid vägikaikavedu saaks Männikul sõitmine ikka kuidagi ametlikuks, kõigi osapoolte huve arvestades, alates sigivatest konnadest ja lõpetades kaevavate ekskavaatorijuhtide ning paugutavate kaitsejõududega, aga paraku objektiivne reaalsus on see, et väljaõppealadest on meeletu puudus, seega on need pidevalt hõivatud ja tsiklisõit lihtsalt ei sobi sellega kokku. Koerapissitamisest ja kettagolfist on samas suht ükskõik.

Võerdla ala on eksklusiivselt tsiklisõiduks reserveeritud ja minu hinnangul palju tehnilisem ning väljakutseid pakkuvam kui Männiku, soovitan pigem sinna minna.

vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Enduro rajad Pikasilla kandis

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Jesper kirjutas: 05 Apr 2025, 14:34
Mis puudutab Männikut, siis ma olen seal õppusi läbi viinud ja ausõna, kedagi ei koti kui mingi loll tsiviil suitsugranaadi enda seenekorvi või padrunikesta kraevahele saab. Keskpolükal ükskord suutsid marjulised sisse imbuda metsatukka, millest ühel pool käis kuulipildujate laskeharjutus (päris padrunitega) ja teisel pool miinipildujate oma, no palju õnne, loodetavasti marjad maitsesid hästi, äkki said tänu kõikvõimsale Arielile ka alukad lõpuks puhtaks. Mis mind kotib on asjaolu, et kui harjutav üksus teeb kõik õigesti, on nad tsiklisadulast nähtavad heal juhul 5-10m kauguselt ja siis on juba natuke loto, kas sõitja oskab actually pidureid kasutada või on keskmine Männiku jolbert, kes kõigepealt sõidab üle, siis viskab end külili ja lõpuks vajutab pidurit... Kuna ma ise sõidan, siis oskan silma peal hoida, et ärge päris värske tsiklijälje peale või hüppeka alla end kõhuli visake, aga no kõigil ei ole ju seda kogemust.

Ma ka hirmsasti tahaks, et pärast kõiki neid aastaid vägikaikavedu saaks Männikul sõitmine ikka kuidagi ametlikuks, kõigi osapoolte huve arvestades, alates sigivatest konnadest ja lõpetades kaevavate ekskavaatorijuhtide ning paugutavate kaitsejõududega, aga paraku objektiivne reaalsus on see, et väljaõppealadest on meeletu puudus, seega on need pidevalt hõivatud ja tsiklisõit lihtsalt ei sobi sellega kokku. Koerapissitamisest ja kettagolfist on samas suht ükskõik.

Võerdla ala on eksklusiivselt tsiklisõiduks reserveeritud ja minu hinnangul palju tehnilisem ning väljakutseid pakkuvam kui Männiku, soovitan pigem sinna minna.
Mälestus Männikult umbes 15aastat tagasi kui pidin seal ise laigulises riietuses kükitama ja tsiklimehi peletama. Sai nähtud neid kes aru said, et pole mõtet ronida kui paugutatakse ja viisakalt ümber keerasid kui ka neid kes üritasid kõigest väes mööda trügida. Kui nägemine võimaldas tsikliga sõitmist siis oleks võinud ju kollase vestiga mehikest keset teed ka märgata. Eks need jobud teevad ka mõistlike inimeste elu keerulisemaks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”