A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
-
ap_yesjah
- Postitusi: 56
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Aga minnes tagasi algprobleemi juurde. Esiteks nii Postimees kui Delfi kirjeldasid seda seadust vägagi segaselt.
Lõppudelõpuks selgus, et riikliku eksamit pole vaja (ei teooriat, ega praktikat), kuid motokooli teooria koolitus vaja läbida ning 10 sõidutundi.
Seega erinevus praegusel A1 sõiduõiguse omandamisel ongi ainult riiklikud eksamid (millest teooria oli niikuinii sama mis B kategooria oma). Lisaks ei saa märget juhilubadele, et A1 kasutada välisriikides. Kusjuures see ju algne mõte oligi, et A1 on osades riikides lubatud ning saaks siis seal ka sõita + suunata inimesi mootorrattale lihtsamal moel.
Arvan, et A1 see motokooli poolne koolitus on vajalik - vajalikum kui need riiklikud eksamid. Lapsena sai sõidetud igasugu võrridega ning piisavalt kaua autoga, kuid paiknemine teel ning mõned nüansid lube tehes olid uued. Lisaks kui ikkagi 50+kw masina selga tulevikus ronida, siis halvad harjumused võrridelt võivad kätte maksta. Vastupööramise ära unustamine paanikas, ohu kohta vahtima jäämine või tagapiduriga hädapidurduse tegemine on ainult mõned. Suurema massiga ja võimsusega ratast ei pruugi enam jalga maha pannes päästa ning rulli põhja keerata ka igas asendus ei tohiks.
Lõppudelõpuks selgus, et riikliku eksamit pole vaja (ei teooriat, ega praktikat), kuid motokooli teooria koolitus vaja läbida ning 10 sõidutundi.
Seega erinevus praegusel A1 sõiduõiguse omandamisel ongi ainult riiklikud eksamid (millest teooria oli niikuinii sama mis B kategooria oma). Lisaks ei saa märget juhilubadele, et A1 kasutada välisriikides. Kusjuures see ju algne mõte oligi, et A1 on osades riikides lubatud ning saaks siis seal ka sõita + suunata inimesi mootorrattale lihtsamal moel.
Arvan, et A1 see motokooli poolne koolitus on vajalik - vajalikum kui need riiklikud eksamid. Lapsena sai sõidetud igasugu võrridega ning piisavalt kaua autoga, kuid paiknemine teel ning mõned nüansid lube tehes olid uued. Lisaks kui ikkagi 50+kw masina selga tulevikus ronida, siis halvad harjumused võrridelt võivad kätte maksta. Vastupööramise ära unustamine paanikas, ohu kohta vahtima jäämine või tagapiduriga hädapidurduse tegemine on ainult mõned. Suurema massiga ja võimsusega ratast ei pruugi enam jalga maha pannes päästa ning rulli põhja keerata ka igas asendus ei tohiks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.