A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Olen kursis kaatrite ja ""parvede"" juhtimisõigustega.
No aparandan siis "naljast mitte arusaavate kolleegide jaoks" - Läks hädaldamiseks aga midagi peab ju ette võtma - alustaks riikliku kooli programmiga siis hiljem võiks noortele rääkida et teed rekka load ära aga sõita võid kõigega mis ei uju EHK EI LENDA.
Must Välk tegi nalja?
Eurokraav sõna unusta ära. Need kraavid on seepärast, et põhja euroopas vett paremini ära juhtida teedelt. Kraav on sügav sest ei ole raha või ei taheta maad niipalju müüa, et teha lauge kraav!
Mini ringteed? Täpselt sama jutt. Arendaja või omavalitsus ei taha raha maksta. Lisaks on mõeldud kohalikudele autodele normaalseks liikluseks. Need ei olegi arvestatud raske transpordi jaoks.
Teede kitsendamine, et mida rohkem inimesi kasutab ühistransporti ja rattateed, seda vähem autosid on ummikus!
Teede hooldusega meil kõik ok.
Kui ei siis kirjeldused ja lahendused otse ametist
Ahh olga peale, väljas juba +5C
No aparandan siis "naljast mitte arusaavate kolleegide jaoks" - Läks hädaldamiseks aga midagi peab ju ette võtma - alustaks riikliku kooli programmiga siis hiljem võiks noortele rääkida et teed rekka load ära aga sõita võid kõigega mis ei uju EHK EI LENDA.
Must Välk tegi nalja?
Eurokraav sõna unusta ära. Need kraavid on seepärast, et põhja euroopas vett paremini ära juhtida teedelt. Kraav on sügav sest ei ole raha või ei taheta maad niipalju müüa, et teha lauge kraav!
Mini ringteed? Täpselt sama jutt. Arendaja või omavalitsus ei taha raha maksta. Lisaks on mõeldud kohalikudele autodele normaalseks liikluseks. Need ei olegi arvestatud raske transpordi jaoks.

Teede kitsendamine, et mida rohkem inimesi kasutab ühistransporti ja rattateed, seda vähem autosid on ummikus!

Teede hooldusega meil kõik ok.

Kui ei siis kirjeldused ja lahendused otse ametist

Ahh olga peale, väljas juba +5C

-
- Postitusi: 311
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 540 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ei ma ei teinud nalja. Eramaa omanikuna ja eratee omanikuna ja muidu niisama igasugu planeeringute ja lubadega kursis olen! Ja tean lihtsalt palju asju.Ikka mina kirjutas: ↑01 Mär 2025, 13:09Must Välk tegi nalja?
Eurokraav sõna unusta ära. Need kraavid on seepärast, et põhja euroopas vett paremini ära juhtida teedelt. Kraav on sügav sest ei ole raha või ei taheta maad niipalju müüa, et teha lauge kraav!
Mini ringteed? Täpselt sama jutt. Arendaja või omavalitsus ei taha raha maksta. Lisaks on mõeldud kohalikudele autodele normaalseks liikluseks. Need ei olegi arvestatud raske transpordi jaoks.
Teede kitsendamine, et mida rohkem inimesi kasutab ühistransporti ja rattateed, seda vähem autosid on ummikus!
Teede hooldusega meil kõik ok.
Kui ei siis kirjeldused ja lahendused otse ametist
Ahh olga peale, väljas juba +5C![]()

Ma võitlen päris palju eestis toimuvate lolluste vastu! Mind on mu koduteel represseeritud 7 tõstetud ristmikuga millest mitte ükski ei vasta maanteeameti standardile. Sellele vaatamata, et ma sõidan 30'ne ja parema käe reegli järgi. Leidub mõni inimene kes kihutab 70+ kiirusega mu tänavast läbi arvates, et parema käe reegel on nõrkadele!
Eelmine talv tunnistan, et mu kodutänavas (vabaduse pst paraleel tänav Nõmmel) oli väike probleem. Kiire kõne KOV, et kui sahk jõuab kell 19 õhtul siis kui lumi on kinni sõidetud, siis parem ärgu sahk üldse tulgu!



-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Siin pole õppe ja oskusega midagi pistmist. Lihtsalt mölakast rekkajuht sõitis õigest kohast mööda ja kui avastas, siis ei VIITSINUD ringi sõita ning keeras läbi vastasuuna, et saada sinna kuhu tal oli vaja, on raudselt selle tegevuse tegelik põhjus. Ma olen ise rekaade ja ka muidu veoaktega sealt aegajalt läbi sõitev ja seal pole võimalik "eksida" kogemata. Selle eksimise läbi viimiseks tuleb teha tuimalt nahhaalne ja ebamugav manööver. Autokooli ja oskustega puudumisega pole sellistel juhtudel midagi pistmist. See ring ja üldse kogu sõlm on rekkaga vabalt ja mugavalt seadusi järgides läbitav.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
See on jah täiesti oma ette tsirkus veel.

Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 311
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 540 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Täpselt. Seda ma mõtlengi.urmas66 kirjutas: ↑02 Mär 2025, 08:18Siin pole õppe ja oskusega midagi pistmist. Lihtsalt mölakast rekkajuht sõitis õigest kohast mööda ja kui avastas, siis ei VIITSINUD ringi sõita ning keeras läbi vastasuuna, et saada sinna kuhu tal oli vaja, on raudselt selle tegevuse tegelik põhjus. Ma olen ise rekaade ja ka muidu veoaktega sealt aegajalt läbi sõitev ja seal pole võimalik "eksida" kogemata. Selle eksimise läbi viimiseks tuleb teha tuimalt nahhaalne ja ebamugav manööver. Autokooli ja oskustega puudumisega pole sellistel juhtudel midagi pistmist. See ring ja üldse kogu sõlm on rekkaga vabalt ja mugavalt seadusi järgides läbitav.


PS. Ma olen mõned korrad parklast väljunud ühesuunalisele tänavale. Parklas märke ei olnud, aga kui märkasin siis esimesel võimalusel keerasin auto ringi.


Mõned asjad ei ole riiklikusse standardisse jõudnud seaduseks.

-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Aga minnes tagasi algprobleemi juurde. Esiteks nii Postimees kui Delfi kirjeldasid seda seadust vägagi segaselt.
Lõppudelõpuks selgus, et riikliku eksamit pole vaja (ei teooriat, ega praktikat), kuid motokooli teooria koolitus vaja läbida ning 10 sõidutundi.
Seega erinevus praegusel A1 sõiduõiguse omandamisel ongi ainult riiklikud eksamid (millest teooria oli niikuinii sama mis B kategooria oma). Lisaks ei saa märget juhilubadele, et A1 kasutada välisriikides. Kusjuures see ju algne mõte oligi, et A1 on osades riikides lubatud ning saaks siis seal ka sõita + suunata inimesi mootorrattale lihtsamal moel.
Arvan, et A1 see motokooli poolne koolitus on vajalik - vajalikum kui need riiklikud eksamid. Lapsena sai sõidetud igasugu võrridega ning piisavalt kaua autoga, kuid paiknemine teel ning mõned nüansid lube tehes olid uued. Lisaks kui ikkagi 50+kw masina selga tulevikus ronida, siis halvad harjumused võrridelt võivad kätte maksta. Vastupööramise ära unustamine paanikas, ohu kohta vahtima jäämine või tagapiduriga hädapidurduse tegemine on ainult mõned. Suurema massiga ja võimsusega ratast ei pruugi enam jalga maha pannes päästa ning rulli põhja keerata ka igas asendus ei tohiks.
Lõppudelõpuks selgus, et riikliku eksamit pole vaja (ei teooriat, ega praktikat), kuid motokooli teooria koolitus vaja läbida ning 10 sõidutundi.
Seega erinevus praegusel A1 sõiduõiguse omandamisel ongi ainult riiklikud eksamid (millest teooria oli niikuinii sama mis B kategooria oma). Lisaks ei saa märget juhilubadele, et A1 kasutada välisriikides. Kusjuures see ju algne mõte oligi, et A1 on osades riikides lubatud ning saaks siis seal ka sõita + suunata inimesi mootorrattale lihtsamal moel.
Arvan, et A1 see motokooli poolne koolitus on vajalik - vajalikum kui need riiklikud eksamid. Lapsena sai sõidetud igasugu võrridega ning piisavalt kaua autoga, kuid paiknemine teel ning mõned nüansid lube tehes olid uued. Lisaks kui ikkagi 50+kw masina selga tulevikus ronida, siis halvad harjumused võrridelt võivad kätte maksta. Vastupööramise ära unustamine paanikas, ohu kohta vahtima jäämine või tagapiduriga hädapidurduse tegemine on ainult mõned. Suurema massiga ja võimsusega ratast ei pruugi enam jalga maha pannes päästa ning rulli põhja keerata ka igas asendus ei tohiks.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Aga see ongi tänapäeval ju uus normaalsus, et elukorraldust dikteerib häälekas vähemus.MustVälk kirjutas: ↑01 Mär 2025, 12:31Aga muus osas ma olen nõus. Sellepärast, et meil on mõned närvihaiged kes ei suuda kiirust hoida ja teevad ohtlikke möödasõite on meil ajuvabad kummipostid ja piirded ja lamavad politseinikud lihtsalt kõigile teistele nuhtluseks. See sama teema, et kümme inimest sajast teevad lollusi, aga kõik sada inimest pärast kannatavad.![]()
Joel
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Riiklikus kohustuslikus programmis ei räägita sellest mitte midagi ju.. A1 on 125 cc ja kuni 11KW ju. Võimsama masina selga ronimiseks on jällegi vaja uut koolitust kus tegelikult kah kohustuslikus korras ei räägita midagi eeltoodud lõigust. Seda kõike räägitakse "korralikus ja heas" motokoolis, mitte miinimum programmiga eksamiläbimise koolitusel.ap_yesjah kirjutas: ↑02 Mär 2025, 22:44Arvan, et A1 see motokooli poolne koolitus on vajalik - vajalikum kui need riiklikud eksamid. Lapsena sai sõidetud igasugu võrridega ning piisavalt kaua autoga, kuid paiknemine teel ning mõned nüansid lube tehes olid uued. Lisaks kui ikkagi 50+kw masina selga tulevikus ronida, siis halvad harjumused võrridelt võivad kätte maksta. Vastupööramise ära unustamine paanikas, ohu kohta vahtima jäämine või tagapiduriga hädapidurduse tegemine on ainult mõned. Suurema massiga ja võimsusega ratast ei pruugi enam jalga maha pannes päästa ning rulli põhja keerata ka igas asendus ei tohiks.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
A2 pealt A minekul ei ole vaja uut koolitust, vaid ainult riiklik sõidueksam sooritada. Seega kui seda teooriat alguses ei õpetada, siis jääb see omandamata ka hiljem (vähemalt sellel kes huvi ei tunne). Minul oli motokoolis video teooria koolitus, kuid suhteliselt põhjalik. Natuke nende 10 tunnise sõidutundide jooksul sai ka sõiduõpetajalt soovitusi.701 kirjutas: ↑03 Mär 2025, 14:40Riiklikus kohustuslikus programmis ei räägita sellest mitte midagi ju.. A1 on 125 cc ja kuni 11KW ju. Võimsama masina selga ronimiseks on jällegi vaja uut koolitust kus tegelikult kah kohustuslikus korras ei räägita midagi eeltoodud lõigust. Seda kõike räägitakse "korralikus ja heas" motokoolis, mitte miinimum programmiga eksamiläbimise koolitusel.ap_yesjah kirjutas: ↑02 Mär 2025, 22:44Arvan, et A1 see motokooli poolne koolitus on vajalik - vajalikum kui need riiklikud eksamid. Lapsena sai sõidetud igasugu võrridega ning piisavalt kaua autoga, kuid paiknemine teel ning mõned nüansid lube tehes olid uued. Lisaks kui ikkagi 50+kw masina selga tulevikus ronida, siis halvad harjumused võrridelt võivad kätte maksta. Vastupööramise ära unustamine paanikas, ohu kohta vahtima jäämine või tagapiduriga hädapidurduse tegemine on ainult mõned. Suurema massiga ja võimsusega ratast ei pruugi enam jalga maha pannes päästa ning rulli põhja keerata ka igas asendus ei tohiks.
Rev matching, trail brake ja edasijõudnu oskused tuleb hiljem ise selgeks teha või võtta juba edasijõudnu koolitus - seda miinimum programmiga ei õpi. Paraku esiratta õhkutõusmist, tagaratta läbilibisemist ning speed wobble motokoolid ei saagi väga imiteerida.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12036 ... lihtsus-on"Samale küsimusele vastas ministeerium, et AM-kategooria puhul on plaanis muudatused. „Tulevikus on plaanis kaotada erisus, et osal isikutel on õigus ilma igasuguse juhtimisõiguseta liigelda AM-kategooria sõidukiga tulenevalt oma sünniaastast.“
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 43
- Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
- Tsikkel: R1250GSA, Te250i, AJP PR7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Lihtsustatud korras A1 saamisek on tegelikult eelis, kulu on oluliselt väiksem ja selle tunnistuse saab kiirelt kätte. Kes on viimasel 10-l aastal lube teinud, see teab, et tihti ei piisa autokooli 10-st 45min tunnist ning viimastel aasatel on peavalu olnud eksamiga. Mõni teeb seda viis korda ja ei õnnestu. See ei tähenda, et ta rattasõitu ei valdaks.
Teine teema, kui palju erineb A1 tavalisest mootorrattast? Selles osas ootab meid ees suhteliselt suur muutus, elektrirattad tulevad vaikselt peale. Kui seni oli a1 125cm nn minsk ja täna selle moodsad alternatiivid (mis täismehele pigem väiksed), siis näiteks uus Stark Varg EX (80hp) läheb ka A1 kategooria alla ning see on kiirem enamikest tänaval liiklevatest mootorrratastest. Bmw ce04 on samuti 11kw, kuid linnavahel taas suhteliselt nobe.
Teine teema, kui palju erineb A1 tavalisest mootorrattast? Selles osas ootab meid ees suhteliselt suur muutus, elektrirattad tulevad vaikselt peale. Kui seni oli a1 125cm nn minsk ja täna selle moodsad alternatiivid (mis täismehele pigem väiksed), siis näiteks uus Stark Varg EX (80hp) läheb ka A1 kategooria alla ning see on kiirem enamikest tänaval liiklevatest mootorrratastest. Bmw ce04 on samuti 11kw, kuid linnavahel taas suhteliselt nobe.
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, Honda CRF250L, hetkel R1250GSA/AJP PR7/Husq TE250i
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 84
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
-
- Postitusi: 323
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 94 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ehk siis... Kui on "tuttav" autokooli mees, maksad talle raha ära ja ....
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ega tänapäeval vist "tuttav" eksamineeria ja ümbrik vist läbi ei lähe?
Need ajad on vist läbi - aga ega pole proovinud ka
Need ajad on vist läbi - aga ega pole proovinud ka

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.