A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Moderaator: Moded
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
A1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimiseks peab isik läbima mootorrattajuhi ettevalmistuse teooriaõppes vähemalt kümne õppetunni ja sõiduõppes vähemalt kümne sõidutunni mahus. Andmed ettevalmistuse läbimise kohta peavad olema kantud liiklusregistrisse. Seejuures arvestatakse ka enne 1. aprilli läbitud mootorrattajuhi ettevalmistust.
Viimastel aastatel on A1-alamkategooria juhtimisõiguse taotlemine muutunud populaarsemaks. Kui 2022. aastal sai vastava juhtimisõiguse 167 isikut, siis 2023. aastal oli neid 218 ning mullu 264.
Siinkohal tuleb märkida, et A1-alamkategooria juhtimisõiguse saamiseks ei piisa nõutud teooria- ja sõiduõppe läbimisest, mistõttu ei kanta seda juhiloale. „Kui isik soovib taotleda A1-alamkategooria juhtimisõigust ning saada A1-alamkategooria juhiloale, siis tuleb lisaks vastavale ettevalmistusele autokoolis edukalt sooritada liiklusteooria- ja sõidueksam Transpordiametis,“ selgitas Transpordiameti sõidukite juhtimisõiguse osakonna juhataja Ave Smirnov.
https://transpordiamet.ee/uudised/soidu ... it-juhtida
Kellele see lollus nüüd kasulik oli?
Sisuliselt läbid ikkagi autokooli täies mahus ja siis sa ei saa märget juhiloale ning lähed kuskile registrisse...
Olge nüüd mehed ja naised ning tehke see üritus ikkagi lõpuni ära koos märkega juhilubadel!
Viimastel aastatel on A1-alamkategooria juhtimisõiguse taotlemine muutunud populaarsemaks. Kui 2022. aastal sai vastava juhtimisõiguse 167 isikut, siis 2023. aastal oli neid 218 ning mullu 264.
Siinkohal tuleb märkida, et A1-alamkategooria juhtimisõiguse saamiseks ei piisa nõutud teooria- ja sõiduõppe läbimisest, mistõttu ei kanta seda juhiloale. „Kui isik soovib taotleda A1-alamkategooria juhtimisõigust ning saada A1-alamkategooria juhiloale, siis tuleb lisaks vastavale ettevalmistusele autokoolis edukalt sooritada liiklusteooria- ja sõidueksam Transpordiametis,“ selgitas Transpordiameti sõidukite juhtimisõiguse osakonna juhataja Ave Smirnov.
https://transpordiamet.ee/uudised/soidu ... it-juhtida
Kellele see lollus nüüd kasulik oli?
Sisuliselt läbid ikkagi autokooli täies mahus ja siis sa ei saa märget juhiloale ning lähed kuskile registrisse...


Olge nüüd mehed ja naised ning tehke see üritus ikkagi lõpuni ära koos märkega juhilubadel!

Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Teooriakursus ja eksam ei erine oluliselt sõltuvalt sellest kas teed AM, A1, A2, A kategooria lube.
Kuidagi ei ole mõistlik ega loogiline, et kõik need load tuleb eraldi teha, sooritades selleks eraldi eksamid.
Sama teema ka neljarattalistega aga siin muutub olukord veel ebaloogilisemaks:
14-15 aastaselt saab AM juhilubadega sõita neljarattalise mopeediga üksi
16-18 aastaselt B kategooria (piiratud õigusega) juhilubadega sõitmiseks peab vanem/hooldaja kõrval istuma
Ja jällegi on ette nähtud, teha kolm täis ringi autokooli ja maanteeameti eksameid. AM, piiratud B ja B kat.
Vanuses 14-24a tuleb siis teha 7 maanteeameti sõidueksamit, et saaks vastavalt oma vanusele juhtida kahe- ja neljarattalisi sõidukeid.
Piiratud B kategooria juhiluba peaks lubama sõita üksi aga sellele tuleks kehtestada kiirusepiirang 70km/h (nagu oli kunagi esmaste lubadega)
Ilma teooriakursuseta ei tohiks liikluses juhtida mitte ühtegi sõidukit, nii et see peaks olema miimumnõue ka neile kellel vanus lubab täna kahe- ja neljarattalist mopeedi juhtida ilma AM kategooria juhiloata. Sama ka tervisetõendi kohta. Kui seda nõutakse 14-15 aastaselt kahe- ja neljarattalise mopeediga sõitjalt siis miks peaks tohtima ilma selleta sõita 32+ vanuses.
Aga tulles nüüd teema pealkirjas oleva asja juurde, siis minu arust on see ok seadusemuudatus. Ei ole vaja iga asja jaoks maanteeameti eksameid sooritada. Ammu on käes aeg kus tuleks vähendada topelt eksamite sooritamist eraldi autokoolis ja maanteeametis. Maanteeameti ülesanne peaks olema teha järelvalvet autokoolide õppele ja pisteliselt kontrollima koolieksamite läbiviimist. Minu arust võiks selle koolituse läbimisel A1 kati reaalselt ka lubadele kanda.
Paraleelse näitena teostavad tehnoülevaatust ju eraettevõtjad ja maanteaamet on kontrolliv organ.
Kuidagi ei ole mõistlik ega loogiline, et kõik need load tuleb eraldi teha, sooritades selleks eraldi eksamid.
Sama teema ka neljarattalistega aga siin muutub olukord veel ebaloogilisemaks:
14-15 aastaselt saab AM juhilubadega sõita neljarattalise mopeediga üksi
16-18 aastaselt B kategooria (piiratud õigusega) juhilubadega sõitmiseks peab vanem/hooldaja kõrval istuma
Ja jällegi on ette nähtud, teha kolm täis ringi autokooli ja maanteeameti eksameid. AM, piiratud B ja B kat.
Vanuses 14-24a tuleb siis teha 7 maanteeameti sõidueksamit, et saaks vastavalt oma vanusele juhtida kahe- ja neljarattalisi sõidukeid.
Piiratud B kategooria juhiluba peaks lubama sõita üksi aga sellele tuleks kehtestada kiirusepiirang 70km/h (nagu oli kunagi esmaste lubadega)
Ilma teooriakursuseta ei tohiks liikluses juhtida mitte ühtegi sõidukit, nii et see peaks olema miimumnõue ka neile kellel vanus lubab täna kahe- ja neljarattalist mopeedi juhtida ilma AM kategooria juhiloata. Sama ka tervisetõendi kohta. Kui seda nõutakse 14-15 aastaselt kahe- ja neljarattalise mopeediga sõitjalt siis miks peaks tohtima ilma selleta sõita 32+ vanuses.
Aga tulles nüüd teema pealkirjas oleva asja juurde, siis minu arust on see ok seadusemuudatus. Ei ole vaja iga asja jaoks maanteeameti eksameid sooritada. Ammu on käes aeg kus tuleks vähendada topelt eksamite sooritamist eraldi autokoolis ja maanteeametis. Maanteeameti ülesanne peaks olema teha järelvalvet autokoolide õppele ja pisteliselt kontrollima koolieksamite läbiviimist. Minu arust võiks selle koolituse läbimisel A1 kati reaalselt ka lubadele kanda.
Paraleelse näitena teostavad tehnoülevaatust ju eraettevõtjad ja maanteaamet on kontrolliv organ.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Nõuka ajal kui mina oma load sain, siis sai teha kõik alamad kategooriad koos õpitud kategooriaga, sooritades sõiduekasmi madalama kategooria sõidukiga. Mis võiks ka täna täiesti loogiline lahendus olla.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Sel ajal ei olnud väga valikut masina jõudluste poolest ja nüüdne kapitalism tahab ju rohkem toitmist kui kunagi varem

-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mõtetu seadus, siin kõlas küsimus, kellele see kasulik on-riigikassale, bürokraatidele ja ärimeestele, kellegi sõiduoskuste või turvalisusega pole taaskord mitte mingit pistmist. Loogiline oleks olnud autokooli nõue kaotata ja anda võimalus minna otse eksamitele-oskused tõestatud, kat pihus ja rahu majas, nüüd on mingi poolik jura jälle, mis paari aasta möödudes jälle ringi jebitakse (seadust mõtlen). Inimene oleks saanud reaalse kategooria kergendatud vaeva ja väiksema kuluga, praegu saab veidi väiksema kulu eest mitte miskit...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Spoiler
Tihver kirjutas: ↑22 Veebr 2025, 23:34Teooriakursus ja eksam ei erine oluliselt sõltuvalt sellest kas teed AM, A1, A2, A kategooria lube.
Kuidagi ei ole mõistlik ega loogiline, et kõik need load tuleb eraldi teha, sooritades selleks eraldi eksamid.
Sama teema ka neljarattalistega aga siin muutub olukord veel ebaloogilisemaks:
14-15 aastaselt saab AM juhilubadega sõita neljarattalise mopeediga üksi
16-18 aastaselt B kategooria (piiratud õigusega) juhilubadega sõitmiseks peab vanem/hooldaja kõrval istuma
Ja jällegi on ette nähtud, teha kolm täis ringi autokooli ja maanteeameti eksameid. AM, piiratud B ja B kat.
Vanuses 14-24a tuleb siis teha 7 maanteeameti sõidueksamit, et saaks vastavalt oma vanusele juhtida kahe- ja neljarattalisi sõidukeid.
Piiratud B kategooria juhiluba peaks lubama sõita üksi aga sellele tuleks kehtestada kiirusepiirang 70km/h (nagu oli kunagi esmaste lubadega)
Ilma teooriakursuseta ei tohiks liikluses juhtida mitte ühtegi sõidukit, nii et see peaks olema miimumnõue ka neile kellel vanus lubab täna kahe- ja neljarattalist mopeedi juhtida ilma AM kategooria juhiloata. Sama ka tervisetõendi kohta. Kui seda nõutakse 14-15 aastaselt kahe- ja neljarattalise mopeediga sõitjalt siis miks peaks tohtima ilma selleta sõita 32+ vanuses.
Aga tulles nüüd teema pealkirjas oleva asja juurde, siis minu arust on see ok seadusemuudatus. Ei ole vaja iga asja jaoks maanteeameti eksameid sooritada. Ammu on käes aeg kus tuleks vähendada topelt eksamite sooritamist eraldi autokoolis ja maanteeametis. Maanteeameti ülesanne peaks olema teha järelvalvet autokoolide õppele ja pisteliselt kontrollima koolieksamite läbiviimist. Minu arust võiks selle koolituse läbimisel A1 kati reaalselt ka lubadele kanda.
Paraleelse näitena teostavad tehnoülevaatust ju eraettevõtjad ja maanteaamet on kontrolliv organ.

-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Autokoolid väidavad nii, täitsa oma kodukatel. Vb on kuskil mingi seadus ka, aga ma räägin kodusest kogemusest, mitte "naised saunas rääkisid".
Näiteks: https://autokoolid.ee/AM-kategooria
Törts kahtlane on see ikkagi, sest ma pole seda juttu maanteeameti lehel näinud (vb ei oska otsida).
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
see oleks jälle selline huvitav vastuolu siis kus
noor kes on õppinud teooriat ja seadust - saanud liiluskoolitust aga seda nt. 2 rattalisega sõitmise eesmärgil ei saaks mobo autoga sõita
aga samas vanem iniene kes ei peagi õppima kes polegi liiklusest midagi õppinud ehk nagu mees metsast saab mobo autoga sõita
noor kes on õppinud teooriat ja seadust - saanud liiluskoolitust aga seda nt. 2 rattalisega sõitmise eesmärgil ei saaks mobo autoga sõita
aga samas vanem iniene kes ei peagi õppima kes polegi liiklusest midagi õppinud ehk nagu mees metsast saab mobo autoga sõita
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 2654
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ma saan põhimõtteliselt aru inimeste (teiste liiklejate siis enamasti) vaenust mopeedautode ja lendavate sitapottide vastu, aga ei saa aru, mis sul MeelisV on vanemate kui 93a sündinute vastu 
Nimelt ajalooliselt (mina mäletan neid aegu) oli uue seaduse vastu võtmise hetkel KEHTIVA seaduse (siis kehtis veel Liikluseeskiri vist) alusel neil (<93a sündinutel) lubatud mopeediga liigelda ilma igasuguste täiendavate lubadeta (nagu täna jalgratturitel kes on >15a vanad).

Nimelt ajalooliselt (mina mäletan neid aegu) oli uue seaduse vastu võtmise hetkel KEHTIVA seaduse (siis kehtis veel Liikluseeskiri vist) alusel neil (<93a sündinutel) lubatud mopeediga liigelda ilma igasuguste täiendavate lubadeta (nagu täna jalgratturitel kes on >15a vanad).
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
ei ei ole midagi nende kui inimeste vastu. absoluutselt mitte.
ei ole midagi selle vastu, et ka mobo autod kui sellised sõidavad seal kus nad võiksid sõita.
vastasus on selles, et on kodanikke kes liiklevad avalikus liikluses ilma mingi koolituseta ja teised peavad ennast koolitama mis ongi õige
ja nad ei erine ju tavalisest B-kat. autojuhist. või kuidas nad erinevad ?
mis vahet on kas sõidad Toyota Aygoga mööda Tallinnat ringi või sõidad mobo autoga. ?
ok. Järvevana teel ja Laagna kanalis läheb üks tehase seades 70 välja teine mitte kuigi ka neid aidatakse kaasa et üle 50 joosta.
ülejäänud ajal ja kohas on Aygo ja mobo ju liikuses suht samad.
Lihtsalt ühega ei saa sõita ilma B- kat lubadeta teisega saab sõita reaalselt "mees metsast esimest korda suures linnas"- kui ta ainult julgeb.
ei ole midagi selle vastu, et ka mobo autod kui sellised sõidavad seal kus nad võiksid sõita.
vastasus on selles, et on kodanikke kes liiklevad avalikus liikluses ilma mingi koolituseta ja teised peavad ennast koolitama mis ongi õige
ja nad ei erine ju tavalisest B-kat. autojuhist. või kuidas nad erinevad ?
mis vahet on kas sõidad Toyota Aygoga mööda Tallinnat ringi või sõidad mobo autoga. ?
ok. Järvevana teel ja Laagna kanalis läheb üks tehase seades 70 välja teine mitte kuigi ka neid aidatakse kaasa et üle 50 joosta.
ülejäänud ajal ja kohas on Aygo ja mobo ju liikuses suht samad.
Lihtsalt ühega ei saa sõita ilma B- kat lubadeta teisega saab sõita reaalselt "mees metsast esimest korda suures linnas"- kui ta ainult julgeb.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
MeelisV kirjutas: ↑27 Veebr 2025, 13:32ei ei ole midagi nende kui inimeste vastu. absoluutselt mitte.
ei ole midagi selle vastu, et ka mobo autod kui sellised sõidavad seal kus nad võiksid sõita.
vastasus on selles, et on kodanikke kes liiklevad avalikus liikluses ilma mingi koolituseta ja teised peavad ennast koolitama mis ongi õige
ja nad ei erine ju tavalisest B-kat. autojuhist. või kuidas nad erinevad ?
mis vahet on kas sõidad Toyota Aygoga mööda Tallinnat ringi või sõidad mobo autoga. ?
ok. Järvevana teel ja Laagna kanalis läheb üks tehase seades 70 välja teine mitte kuigi ka neid aidatakse kaasa et üle 50 joosta.
ülejäänud ajal ja kohas on Aygo ja mobo ju liikuses suht samad.
Lihtsalt ühega ei saa sõita ilma B- kat lubadeta teisega saab sõita reaalselt "mees metsast esimest korda suures linnas"- kui ta ainult julgeb.
Sellel põhjusel olekski õige üks liikluseksam ja tervisekontroll ning peale seda sõida millega tahad kuni kutselise juhini. nt.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
No Sitsiilias paugutasime Aigoga nii et vähe pole - kiirteel Palermo ümber suisa 110 km/h ja seda täis laadungis - hirmus oli küll
)
Fiat 500 oli kõrval suur nagu maakera
Mäest üles sõitmist sai küll ronimiseks nimetada: 1 käik, pöörded punases ja tuba kärsahaisu täis - aga ikkagi võimekam kui ratastega mobiilne Viatka.
pooldan et load ja vastav koolitus (olgu või vanaisa poolt läbi viidud) ja eksamid peavad KÕIGIL olema.
Jalgrattad/tõuksid - juba koolis, algklassides, jne et saada natukenegi aimu miskrdiasi on parem rida, valgusfoor, ülekäigu rada ja eesõigus või selle puudumine liikluses.
Muide, ka metsas oleks viimast vaja - tuleb ikka põder paremalt .......

Fiat 500 oli kõrval suur nagu maakera

Mäest üles sõitmist sai küll ronimiseks nimetada: 1 käik, pöörded punases ja tuba kärsahaisu täis - aga ikkagi võimekam kui ratastega mobiilne Viatka.
pooldan et load ja vastav koolitus (olgu või vanaisa poolt läbi viidud) ja eksamid peavad KÕIGIL olema.
Jalgrattad/tõuksid - juba koolis, algklassides, jne et saada natukenegi aimu miskrdiasi on parem rida, valgusfoor, ülekäigu rada ja eesõigus või selle puudumine liikluses.
Muide, ka metsas oleks viimast vaja - tuleb ikka põder paremalt .......

-
- Postitusi: 515
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mis vahe on Aygol ja mopeedautol? Sama suur, kui pihul ja vitul.MeelisV kirjutas: ↑27 Veebr 2025, 13:32ei ei ole midagi nende kui inimeste vastu. absoluutselt mitte.
ei ole midagi selle vastu, et ka mobo autod kui sellised sõidavad seal kus nad võiksid sõita.
vastasus on selles, et on kodanikke kes liiklevad avalikus liikluses ilma mingi koolituseta ja teised peavad ennast koolitama mis ongi õige
ja nad ei erine ju tavalisest B-kat. autojuhist. või kuidas nad erinevad ?
mis vahet on kas sõidad Toyota Aygoga mööda Tallinnat ringi või sõidad mobo autoga. ?
ok. Järvevana teel ja Laagna kanalis läheb üks tehase seades 70 välja teine mitte kuigi ka neid aidatakse kaasa et üle 50 joosta.
ülejäänud ajal ja kohas on Aygo ja mobo ju liikuses suht samad.
Lihtsalt ühega ei saa sõita ilma B- kat lubadeta teisega saab sõita reaalselt "mees metsast esimest korda suures linnas"- kui ta ainult julgeb.
Mine sõida mõlemaga ja siis võrdle. Linnaliibibussiga võrreldes on muidugi ühesugused jah. Aga reaalsuses on see Aygo päris erga minekuga, ilmselt tänu kaalule. Väga lõbus auto.
Erinevalt mopeedpeldikust, mida ma olen ka proovinud ja liikluses neid näha ei tahaks. Aga kui oleks valida, kas vihma käes bussi oodata või selle plastikust kesta sees istuda, siis vist pigem valiks selle "autolaadse" toote.
Teemasse ka: kindlasti on hulk inimesi, kes tsikli eksamit pelgavad, aga võima rolleriga julgeks proovida. No andku minna, maailmas levinud ju, ei tea, et mingi katastroof kuskil oleks.
Võitjaks siin on ilmselt autokoolid, kes saavad täishinna eest koolitusi müüa, aga ei pea põdema õpilase oskuste üle.
-
- Postitusi: 515
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Pidasin igaks juhuks ka tehisajuga aru, et ta info kokku paneks Euroopa riikide kohta ja sain sellise vastuse:
In several European countries, it's possible to drive an A1 category motorcycle with just a B category (car) driving license, but the rules can vary. The A1 category typically allows the use of motorcycles with a maximum engine capacity of 125cc and a power output of up to 11 kW.
Here are some examples of countries where this is allowed:
Germany: In Germany, you can ride a 125cc motorcycle with a B category license if you have held the B license for at least 2 years and complete a brief training course (known as the "A1 extension").
France: In France, holders of a B license (for cars) can drive an A1 category motorcycle after completing a 7-hour training course without needing a separate motorcycle test, as long as the B license has been held for at least 2 years.
Italy: In Italy, a B category license holder can drive a 125cc motorcycle, as long as they have held the B license for at least 3 years. No additional test is required, but you need to take an A1-specific theory course.
Spain: Similarly, in Spain, if you hold a B category license for 3 years or more, you can drive an A1 motorcycle after completing a short training course, typically involving practical and theoretical lessons.
Portugal: In Portugal, a 3-year holding period for the B license is required to ride an A1 motorcycle without taking a separate motorcycle test. A brief training session may be necessary.
Poland: In Poland, you can ride an A1 motorcycle with a B license after holding the B license for 3 years and completing additional motorcycle training.
Belgium: Belgium allows those with a B category license to ride an A1 motorcycle after 2 years of holding the car license, with a short course that includes both theoretical and practical lessons.
The Netherlands: If you have a B category license for at least 5 years, you can ride an A1 motorcycle without taking a new test, but you will need to complete a short course.
Czech Republic: In the Czech Republic, after holding a B license for 2 years, you can drive a 125cc motorcycle (A1) with additional practical training.
Austria: In Austria, a B category license holder can drive an A1 motorcycle after 2 years with a brief training course.
In general, the rule is that you need to have held a B category driving license for a certain period (usually 2-3 years) before you're allowed to ride a 125cc motorcycle under the A1 category, with most countries requiring some additional training or certification. Always check specific country regulations for up-to-date and detailed requirements.
In several European countries, it's possible to drive an A1 category motorcycle with just a B category (car) driving license, but the rules can vary. The A1 category typically allows the use of motorcycles with a maximum engine capacity of 125cc and a power output of up to 11 kW.
Here are some examples of countries where this is allowed:
Germany: In Germany, you can ride a 125cc motorcycle with a B category license if you have held the B license for at least 2 years and complete a brief training course (known as the "A1 extension").
France: In France, holders of a B license (for cars) can drive an A1 category motorcycle after completing a 7-hour training course without needing a separate motorcycle test, as long as the B license has been held for at least 2 years.
Italy: In Italy, a B category license holder can drive a 125cc motorcycle, as long as they have held the B license for at least 3 years. No additional test is required, but you need to take an A1-specific theory course.
Spain: Similarly, in Spain, if you hold a B category license for 3 years or more, you can drive an A1 motorcycle after completing a short training course, typically involving practical and theoretical lessons.
Portugal: In Portugal, a 3-year holding period for the B license is required to ride an A1 motorcycle without taking a separate motorcycle test. A brief training session may be necessary.
Poland: In Poland, you can ride an A1 motorcycle with a B license after holding the B license for 3 years and completing additional motorcycle training.
Belgium: Belgium allows those with a B category license to ride an A1 motorcycle after 2 years of holding the car license, with a short course that includes both theoretical and practical lessons.
The Netherlands: If you have a B category license for at least 5 years, you can ride an A1 motorcycle without taking a new test, but you will need to complete a short course.
Czech Republic: In the Czech Republic, after holding a B license for 2 years, you can drive a 125cc motorcycle (A1) with additional practical training.
Austria: In Austria, a B category license holder can drive an A1 motorcycle after 2 years with a brief training course.
In general, the rule is that you need to have held a B category driving license for a certain period (usually 2-3 years) before you're allowed to ride a 125cc motorcycle under the A1 category, with most countries requiring some additional training or certification. Always check specific country regulations for up-to-date and detailed requirements.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
ohh. kas arvate, et skoda fabia ja mingi kobedama lambo/ferru/porge jaoks peaks ka eraldi luba olema ? sest üks on teisest võimekam/äkilisem.
jah nad on erinevad oma võimekuse poolest. see polegi teema. teema on juhi liikluskoolitus
autona nad ei erine oma olemusest liikluses linnas nagu ma kirjutasin.
mõlemad on sarnases suurusklassis võtavad u. sama ruumi tänval
liiguvad 4 rattal pööravad ja pidurdavad.
enamus linnast on kiirustega 30/40/50 mis on ka mobole võimetekohased.
aga mobo auto roolist võib leida "juhi" kes ei tea mis on ühesuunalise liiklemise märk, kohustusliku sõidusuuna märk, kasvõi muutsuunalise tänava liikluskorralduslikud märgid/foorid.
ta ei pea olema läbinud koolitust kus räägitakse märkidest, fooridest, joontest, lubatud ja lubamatutest manöövritest, paiknemisest teel, eesõiguse reeglitest,
jalakäijatega arvestamisest, ohtude hindamisest ja ennetamisest jne.
mingit vahet ei oe kui äkiliselt sa kohalt ära saad aga kui on lähes 50 rauas ja siis on need aygo ja mobo jus suht samad asjad.
ühe juht peab käima koolis - teoorias ja praktikas õppima ja siis tõestama eksamiga kus paljud kukuvad läbi korduvalt
ja siis mobo rooli võib hüpata ilma midagi tõestamata - eksam alati tehtud õigete vastustega/oskustega 100% ?
jah nad on erinevad oma võimekuse poolest. see polegi teema. teema on juhi liikluskoolitus
autona nad ei erine oma olemusest liikluses linnas nagu ma kirjutasin.
mõlemad on sarnases suurusklassis võtavad u. sama ruumi tänval
liiguvad 4 rattal pööravad ja pidurdavad.
enamus linnast on kiirustega 30/40/50 mis on ka mobole võimetekohased.
aga mobo auto roolist võib leida "juhi" kes ei tea mis on ühesuunalise liiklemise märk, kohustusliku sõidusuuna märk, kasvõi muutsuunalise tänava liikluskorralduslikud märgid/foorid.
ta ei pea olema läbinud koolitust kus räägitakse märkidest, fooridest, joontest, lubatud ja lubamatutest manöövritest, paiknemisest teel, eesõiguse reeglitest,
jalakäijatega arvestamisest, ohtude hindamisest ja ennetamisest jne.
mingit vahet ei oe kui äkiliselt sa kohalt ära saad aga kui on lähes 50 rauas ja siis on need aygo ja mobo jus suht samad asjad.
ühe juht peab käima koolis - teoorias ja praktikas õppima ja siis tõestama eksamiga kus paljud kukuvad läbi korduvalt
ja siis mobo rooli võib hüpata ilma midagi tõestamata - eksam alati tehtud õigete vastustega/oskustega 100% ?
-
- Postitusi: 515
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Selles võtmes on ka Škoda Octavia ja mopeed auto sama asi. 4 ratast ja alla 50 peab linnas sõitma.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mis näitaja see "linnas" on, ega ühtegi juhiluba (ega ilma juhiloata juhtimisõigust) ei väljastata ainult linnas sõitmiseks.

Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
10-15 aastaselt nõutakse jalgrattaga liikluses osalemiseks (tänaval sõitmiseks) juhiluba. Juhiloa saamiseks tuleb läbida teooria ja praktika koolitus.
Kõik loogiline, saad esmased teadmised, et mitte ennast ja endaga koos teisi ohustada.
Sellest järgmine aste mopeed nii nelja kui kaherattaline. Läbid teooriakursuse ja sõidutunnid ja kui tubli oled siis sellest piisab, et sooritada maanteeametis eksamid ja saada juhiluba.
........
Näide: 69a maal elav pensionär, juhilubadega mees suri ära aga asulasse poodi vaja sõita. Vanamehest maha jäänud auto vahetas mopeedauto vastu ja hakkas sellega liiklema. Teooriast teadmised null kuna vanamehe kõrval kulus kogu aeg tänitamisele, praktika teadmised piirduvad sellega mida autovahetuse käigus 10min jooksul meelde suutis jätta.
Seaduse järgi on kõik hästi.
..........
Minu 14 aastane tütar tegi täna ära mopeedauto load ja kuna lisaks autokoolile olen ma teda ise juhendajana koolitanud siis ma reaalselt usaldan teda liiklusesse.
Oma ema ja ämma kellel on seaduse järgi õigus samamoodi mopeedautoga liikluses osaleda ma sinna ei usaldaks.
Kõik loogiline, saad esmased teadmised, et mitte ennast ja endaga koos teisi ohustada.
Sellest järgmine aste mopeed nii nelja kui kaherattaline. Läbid teooriakursuse ja sõidutunnid ja kui tubli oled siis sellest piisab, et sooritada maanteeametis eksamid ja saada juhiluba.
........
Näide: 69a maal elav pensionär, juhilubadega mees suri ära aga asulasse poodi vaja sõita. Vanamehest maha jäänud auto vahetas mopeedauto vastu ja hakkas sellega liiklema. Teooriast teadmised null kuna vanamehe kõrval kulus kogu aeg tänitamisele, praktika teadmised piirduvad sellega mida autovahetuse käigus 10min jooksul meelde suutis jätta.
Seaduse järgi on kõik hästi.
..........
Minu 14 aastane tütar tegi täna ära mopeedauto load ja kuna lisaks autokoolile olen ma teda ise juhendajana koolitanud siis ma reaalselt usaldan teda liiklusesse.
Oma ema ja ämma kellel on seaduse järgi õigus samamoodi mopeedautoga liikluses osaleda ma sinna ei usaldaks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
No jah ja sinu ema ja ämm kindlasti sügelevad vastupandamatust soovist moboga küla vahele rallima minna? Et võtmed peab pidevalt peidus hoidma.Tihver kirjutas: ↑27 Veebr 2025, 23:48Minu 14 aastane tütar tegi täna ära mopeedauto load ja kuna lisaks autokoolile olen ma teda ise juhendajana koolitanud siis ma reaalselt usaldan teda liiklusesse.
Oma ema ja ämma kellel on seaduse järgi õigus samamoodi mopeedautoga liikluses osaleda ma sinna ei usaldaks.

Aga tegelikult jah, moboautoga liiklemiseks peaks siiski mingi liikluskoolitus läitud olema. Samas selle 125cc. Vaevalt keegi kellel on B kat juba olemas lisaks veel 2 aastat staazi, see vist tähendab vähemalt 20 eluaastat, ei suuda ennast nii palju kontrollida, et võrriga ohutult liigelda? Ja siis äkki 10+10 tunni ära tiksumist ja 8 soti maksmist mingile "autokoolile" muutub ta imeväel ohutuks ja kogenud liiklejaks? Selle asja ainuke nimetus on tarbetu bürokraatia vohamine.
Ma omast kogemusest. Poiss tegi eelmisel suvel A1 tsikliload. Enne seda tegi 15 aastaselt moboload. Sügisel saatsin ta neid noore juhi autolube tegema. Käiski, täpselt sama jutt, täpselt samad küsimused. Mingit vahet pole. Isegi linna vahel tiirutamine on samadel tänavatel. Nüüdseks on ta viimase kahe aasta jooksul sama tsirkust 3 korda läbi teinud ja mina umbes 2000€ selle eest maksnud. Täiesti mõttetu. Ainukesed võitjad on "autokoolid" ja vohav bürokraatia.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ma käisin tsikli lube tegemas 84 aastal ja siis 85 tegin C kati keskkoolis ning 88 B-kati ja 93 E-kati. Kuid siiani võin öelda, et see mis A-kati kursustel liikluses pähe taoti(meil oli väga hea õpetaja) on baasiks olnud ja isegi 9aastat hiljem E-kat tegemisel kus olid nii teoooria(koolieksam) kui sõit(kool ja riiklik),tegin need mõlemad lõdvalt ära. Ma ei käinud E-kati kursustel ühtegi tundi kuna sain tutvusega ennast kursustele lihtsalt kirja panna ja tegin ainult pärast eksamid. Teooria baas oli all ja kroonus olin 2a jooksul haagisega piisavalt sõitnud.701 kirjutas: ↑28 Veebr 2025, 09:19täpselt sama jutt, täpselt samad küsimused. Mingit vahet pole. Isegi linna vahel tiirutamine on samadel tänavatel. Nüüdseks on ta viimase kahe aasta jooksul sama tsirkust 3 korda läbi teinud ja mina umbes 2000€ selle eest maksnud. Täiesti mõttetu. Ainukesed võitjad on "autokoolid" ja vohav bürokraatia.
Ehk ka täna piisaks nende A1 ja AM jaoks lihtsalt platsil sõidueksamist vastava sõidukiga ja ilmselgelt saab aru,kas inimene on pädev või mitte. Ja seda AM-i ma nõuaks tegelikult kõigilt.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Egas mujal väga ei leiagi kui autokoolide lehelt, aga tundub olevat Euroopa teema.. Et tehakse märge vastavalt mille valid.Piipz kirjutas: ↑27 Veebr 2025, 09:26Autokoolid väidavad nii, täitsa oma kodukatel. Vb on kuskil mingi seadus ka, aga ma räägin kodusest kogemusest, mitte "naised saunas rääkisid".
Näiteks: https://autokoolid.ee/AM-kategooria
Törts kahtlane on see ikkagi, sest ma pole seda juttu maanteeameti lehel näinud (vb ei oska otsida).
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... lisa18.pdf
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Autokoolide osas...
Autokoole hinnatakse eksami läbivuse protsendi järgi. Kõrge protsent tagab hea maine ja käibe. Tõenäoliselt mingisugune seadus keelab koguda andmeid ja teha statistikat kui palju on nt 100 juhtimisõiguse saanutest elus 10 aasta pärast või kui palju on liiklusõnnetusi põhjustanud. Kõrge eksamite läbimise protsent enamasti näitab, et õpilasega on nühitud seda marsruuti, kus eksamineerija nö "kotib".
Peale edukat sõidueksamit Viljandis, värske juht sõidab Raplas vastassuunavööndis, eirab kohustusmärke jne. Sest selliseid ristmikke ju pole varem näinud.
Autokoole hinnatakse eksami läbivuse protsendi järgi. Kõrge protsent tagab hea maine ja käibe. Tõenäoliselt mingisugune seadus keelab koguda andmeid ja teha statistikat kui palju on nt 100 juhtimisõiguse saanutest elus 10 aasta pärast või kui palju on liiklusõnnetusi põhjustanud. Kõrge eksamite läbimise protsent enamasti näitab, et õpilasega on nühitud seda marsruuti, kus eksamineerija nö "kotib".
Peale edukat sõidueksamit Viljandis, värske juht sõidab Raplas vastassuunavööndis, eirab kohustusmärke jne. Sest selliseid ristmikke ju pole varem näinud.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Sellega ma küll nõus pole. Kui ikka õppesõidu käigus on saadud piisav kogemus erinevat tüüpi liiklussõlmede läbimisel siis ei ole vahet kus sõidad ja saad ikka hakkama.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
----kui on saadud....
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
KIndlasti tehakse võõras kohas rohkem vigu. Juba ringteid on erinevaid, mõnes asulas on "normaalsed" ringteed ja mõnedes leidub igasugust "pornot", kus staažikamadki juhid ei saa aru mis radade jagunemine vms seal ringi peal nüüd toimus ja kuhu peaks reastuma...
-
- Postitusi: 150
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Turistiga nõus - maanteamet või krt teab millised ametnikud on teinud kõik selleks et muuta liikluskorraldus ohtlikumaks ja lausa tapjalikumaks.
NT: Eurokraavid, mini ringteed kus isegi kaubikuga pole võimalik manööverdada rääkimata siis rekkaga, sõiduradade kitsendamine ja kaotamine 3 jalakäija ja ühe kastiratturi pärast, maanteedele tekkinud kummipostid (anna armu), talvine teehooldamatus, jätkake ise.
Hullumaja.
Tekib küsimus - mitmel % ""spetsialistidest" kes sääraseid asju otsustavad (poliitikud/ametnikud) omal on üldse juhtimisõigus ja vastav haridus?
Kahtlustan et % on minimaalne.
Lisaks kapuuts silmini, klapid peas ja silmad ruutus surematud tõuksurid ja jalakäijad - neil puudub igasugune arusaamine kus ja miks nad olemas on ning mida peaks jälgima/tegema et kõik jääks terveks ja jõuaks õnnelikult sihtpunkti.
Seega - liikluskoolitus elementaarne peab algama juba algkoolis (paar tundi kuus), sealt siis edasi ...
Teate ju kõik mis tegelikult liikluses toimub - hullunud ettekeerajad/jalutajad/tõuksurid, jne jne
Läks hädaldamiseks aga midagi peab ju ette võtma - alustaks riikliku kooli programmiga siis hiljem võiks noortele rääkida et teed rekka load ära aga sõita võid kõigega mis ei uju.
NT: Eurokraavid, mini ringteed kus isegi kaubikuga pole võimalik manööverdada rääkimata siis rekkaga, sõiduradade kitsendamine ja kaotamine 3 jalakäija ja ühe kastiratturi pärast, maanteedele tekkinud kummipostid (anna armu), talvine teehooldamatus, jätkake ise.
Hullumaja.
Tekib küsimus - mitmel % ""spetsialistidest" kes sääraseid asju otsustavad (poliitikud/ametnikud) omal on üldse juhtimisõigus ja vastav haridus?
Kahtlustan et % on minimaalne.
Lisaks kapuuts silmini, klapid peas ja silmad ruutus surematud tõuksurid ja jalakäijad - neil puudub igasugune arusaamine kus ja miks nad olemas on ning mida peaks jälgima/tegema et kõik jääks terveks ja jõuaks õnnelikult sihtpunkti.
Seega - liikluskoolitus elementaarne peab algama juba algkoolis (paar tundi kuus), sealt siis edasi ...
Teate ju kõik mis tegelikult liikluses toimub - hullunud ettekeerajad/jalutajad/tõuksurid, jne jne
Läks hädaldamiseks aga midagi peab ju ette võtma - alustaks riikliku kooli programmiga siis hiljem võiks noortele rääkida et teed rekka load ära aga sõita võid kõigega mis ei uju.
-
- Postitusi: 311
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 540 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Teemasse. Et jah. Tundub, et ma ei ole saanud vastust, et kui nüüd vaid koolitusega saada A1, siis kas piisab pärast vaid riigi eksamist, et saada täis A.
Aga ainuke eelis, et riigi eksamit ei pea tegema kui soovida vaid A1 ja riigile ei pea selle eksami eest maksma.
Noojah. Väos mõne kuu jooksul on kaks kohalikku (eesti) rekkat keeranud 3 keelumärgi ja kohustusliku sõidusuuna märgi juurest vastas suunda peterburi tee ja laagna tee ringile.
Ehk siis me võime siin statistikast arutada päris palju. Aga reaalne kogemus, et kategooria omamine ei tähenda, et osatakse 100% õigesti sõita.
PS. Isegi minul tuleb vigu sisse aegajalt.
Aga mitte nii kõvasti, et ringteel vastas suunas sõita. 
Aga ainuke eelis, et riigi eksamit ei pea tegema kui soovida vaid A1 ja riigile ei pea selle eksami eest maksma.

Noojah. Väos mõne kuu jooksul on kaks kohalikku (eesti) rekkat keeranud 3 keelumärgi ja kohustusliku sõidusuuna märgi juurest vastas suunda peterburi tee ja laagna tee ringile.

Ehk siis me võime siin statistikast arutada päris palju. Aga reaalne kogemus, et kategooria omamine ei tähenda, et osatakse 100% õigesti sõita.

PS. Isegi minul tuleb vigu sisse aegajalt.


-
- Postitusi: 311
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 540 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Eurokraav sõna unusta ära. Need kraavid on seepärast, et põhja euroopas vett paremini ära juhtida teedelt. Kraav on sügav sest ei ole raha või ei taheta maad niipalju müüa, et teha lauge kraav!Ikka mina kirjutas: ↑01 Mär 2025, 12:20Turistiga nõus - maanteamet või krt teab millised ametnikud on teinud kõik selleks et muuta liikluskorraldus ohtlikumaks ja lausa tapjalikumaks.
NT: Eurokraavid, mini ringteed kus isegi kaubikuga pole võimalik manööverdada rääkimata siis rekkaga, sõiduradade kitsendamine ja kaotamine 3 jalakäija ja ühe kastiratturi pärast, maanteedele tekkinud kummipostid (anna armu), talvine teehooldamatus, jätkake ise.
Hullumaja.
Tekib küsimus - mitmel % ""spetsialistidest" kes sääraseid asju otsustavad (poliitikud/ametnikud) omal on üldse juhtimisõigus ja vastav haridus?
Kahtlustan et % on minimaalne.
Lisaks kapuuts silmini, klapid peas ja silmad ruutus surematud tõuksurid ja jalakäijad - neil puudub igasugune arusaamine kus ja miks nad olemas on ning mida peaks jälgima/tegema et kõik jääks terveks ja jõuaks õnnelikult sihtpunkti.
Seega - liikluskoolitus elementaarne peab algama juba algkoolis (paar tundi kuus), sealt siis edasi ...
Teate ju kõik mis tegelikult liikluses toimub - hullunud ettekeerajad/jalutajad/tõuksurid, jne jne
Läks hädaldamiseks aga midagi peab ju ette võtma - alustaks riikliku kooli programmiga siis hiljem võiks noortele rääkida et teed rekka load ära aga sõita võid kõigega mis ei uju.
Mini ringteed? Täpselt sama jutt. Arendaja või omavalitsus ei taha raha maksta. Lisaks on mõeldud kohalikudele autodele normaalseks liikluseks. Need ei olegi arvestatud raske transpordi jaoks.

Teede kitsendamine, et mida rohkem inimesi kasutab ühistransporti ja rattateed, seda vähem autosid on ummikus!

Teede hooldusega meil kõik ok.

Aga muus osas ma olen nõus. Sellepärast, et meil on mõned närvihaiged kes ei suuda kiirust hoida ja teevad ohtlikke möödasõite on meil ajuvabad kummipostid ja piirded ja lamavad politseinikud lihtsalt kõigile teistele nuhtluseks. See sama teema, et kümme inimest sajast teevad lollusi, aga kõik sada inimest pärast kannatavad.

PS. Tuleb jääda rahulikuks ja mitte närvi minna.

Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Natuke OT teemal veel. Ujuvvahendi load (väikelaev kuni 24m) saab paljude koolitajate juures sisuliselt null praktilise kogemusega. Minul piirdus praktika Pirital 5min ribiga mööda jõge sõitmisega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.