A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Teooriakursus ja eksam ei erine oluliselt sõltuvalt sellest kas teed AM, A1, A2, A kategooria lube.
Kuidagi ei ole mõistlik ega loogiline, et kõik need load tuleb eraldi teha, sooritades selleks eraldi eksamid.
Sama teema ka neljarattalistega aga siin muutub olukord veel ebaloogilisemaks:
14-15 aastaselt saab AM juhilubadega sõita neljarattalise mopeediga üksi
16-18 aastaselt B kategooria (piiratud õigusega) juhilubadega sõitmiseks peab vanem/hooldaja kõrval istuma
Ja jällegi on ette nähtud, teha kolm täis ringi autokooli ja maanteeameti eksameid. AM, piiratud B ja B kat.
Vanuses 14-24a tuleb siis teha 7 maanteeameti sõidueksamit, et saaks vastavalt oma vanusele juhtida kahe- ja neljarattalisi sõidukeid.
Piiratud B kategooria juhiluba peaks lubama sõita üksi aga sellele tuleks kehtestada kiirusepiirang 70km/h (nagu oli kunagi esmaste lubadega)
Ilma teooriakursuseta ei tohiks liikluses juhtida mitte ühtegi sõidukit, nii et see peaks olema miimumnõue ka neile kellel vanus lubab täna kahe- ja neljarattalist mopeedi juhtida ilma AM kategooria juhiloata. Sama ka tervisetõendi kohta. Kui seda nõutakse 14-15 aastaselt kahe- ja neljarattalise mopeediga sõitjalt siis miks peaks tohtima ilma selleta sõita 32+ vanuses.
Aga tulles nüüd teema pealkirjas oleva asja juurde, siis minu arust on see ok seadusemuudatus. Ei ole vaja iga asja jaoks maanteeameti eksameid sooritada. Ammu on käes aeg kus tuleks vähendada topelt eksamite sooritamist eraldi autokoolis ja maanteeametis. Maanteeameti ülesanne peaks olema teha järelvalvet autokoolide õppele ja pisteliselt kontrollima koolieksamite läbiviimist. Minu arust võiks selle koolituse läbimisel A1 kati reaalselt ka lubadele kanda.
Paraleelse näitena teostavad tehnoülevaatust ju eraettevõtjad ja maanteaamet on kontrolliv organ.
Kuidagi ei ole mõistlik ega loogiline, et kõik need load tuleb eraldi teha, sooritades selleks eraldi eksamid.
Sama teema ka neljarattalistega aga siin muutub olukord veel ebaloogilisemaks:
14-15 aastaselt saab AM juhilubadega sõita neljarattalise mopeediga üksi
16-18 aastaselt B kategooria (piiratud õigusega) juhilubadega sõitmiseks peab vanem/hooldaja kõrval istuma
Ja jällegi on ette nähtud, teha kolm täis ringi autokooli ja maanteeameti eksameid. AM, piiratud B ja B kat.
Vanuses 14-24a tuleb siis teha 7 maanteeameti sõidueksamit, et saaks vastavalt oma vanusele juhtida kahe- ja neljarattalisi sõidukeid.
Piiratud B kategooria juhiluba peaks lubama sõita üksi aga sellele tuleks kehtestada kiirusepiirang 70km/h (nagu oli kunagi esmaste lubadega)
Ilma teooriakursuseta ei tohiks liikluses juhtida mitte ühtegi sõidukit, nii et see peaks olema miimumnõue ka neile kellel vanus lubab täna kahe- ja neljarattalist mopeedi juhtida ilma AM kategooria juhiloata. Sama ka tervisetõendi kohta. Kui seda nõutakse 14-15 aastaselt kahe- ja neljarattalise mopeediga sõitjalt siis miks peaks tohtima ilma selleta sõita 32+ vanuses.
Aga tulles nüüd teema pealkirjas oleva asja juurde, siis minu arust on see ok seadusemuudatus. Ei ole vaja iga asja jaoks maanteeameti eksameid sooritada. Ammu on käes aeg kus tuleks vähendada topelt eksamite sooritamist eraldi autokoolis ja maanteeametis. Maanteeameti ülesanne peaks olema teha järelvalvet autokoolide õppele ja pisteliselt kontrollima koolieksamite läbiviimist. Minu arust võiks selle koolituse läbimisel A1 kati reaalselt ka lubadele kanda.
Paraleelse näitena teostavad tehnoülevaatust ju eraettevõtjad ja maanteaamet on kontrolliv organ.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.