A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Tehtigi ära, tegelikult küll juba 12.06.2024 kui see muudatus sisse viidi Liiklusseadusesse.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203583 ... e-see-pole
Alates 1. aprillist jõustub liiklusseaduse muudatus, mis lubab B-kategooria juhtimisõigusega isikul juhtida A1-alamkategooria mootorsõidukit, kuid selleks tuleb ikkagi läbida "tülikaid" koolitusi ja õppesõite.
A1-kategooria tähendab on mootorratast, mille mootori töömaht ei ületa 125cm3 ja võimsus ei ületa 11kw.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203583 ... e-see-pole
Alates 1. aprillist jõustub liiklusseaduse muudatus, mis lubab B-kategooria juhtimisõigusega isikul juhtida A1-alamkategooria mootorsõidukit, kuid selleks tuleb ikkagi läbida "tülikaid" koolitusi ja õppesõite.
A1-kategooria tähendab on mootorratast, mille mootori töömaht ei ületa 125cm3 ja võimsus ei ületa 11kw.
Delfi kirjutas:Selleks, et saada A1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimise õigus, peab B-kategooria ehk sõiduauto juhtimise õigusega isik läbima mootorrattajuhi ettevalmistuse teooriaõppes vähemalt kümne õppetunni ja sõiduõppes vähemalt kümne sõidutunni mahus.
Saadud andmed ettevalmistuse läbimise kohta peavad olema kantud liiklusregistrisse. Seejuures arvestatakse ka enne 1. aprilli läbitud mootorrattajuhi ettevalmistust.
Teiseks nõudeks on see, et isik olema omanud B-kategooria mootorsõiduki juhiluba vähemalt kaks aastat. Juhiloa omamise aja hulka ei arvestata seejuures B-kategooria piiratud juhtimisõiguse ja esmase juhiloa omamise aega.
Viimastel aastatel on A1-alamkategooria juhtimisõiguse taotlemine muutunud populaarsemaks. Kui 2022. aastal sai vastava juhtimisõiguse 167 isikut, siis 2023. aastal oli neid 218 ning mullu 264.
Transpordiamet märgib, et A1-alamkategooria juhtimisõiguse saamiseks ei piisa nõutud teooria- ja sõiduõppe läbimisest, mistõttu ei kanta seda juhiloale.
„Kui isik soovib taotleda A1-alamkategooria juhtimisõigust ning saada A1-alamkategooria juhiloale, siis tuleb lisaks vastavale ettevalmistusele autokoolis edukalt sooritada liiklusteooria- ja sõidueksam Transpordiametis,“ selgitas Transpordiameti sõidukite juhtimisõiguse osakonna juhataja Ave Smirnov.
Riigikogu võttis 2024. aasta 12. juunil vastu liiklusseaduse muudatuse, millega lubatakse B-kategooria juhtimisõigusega isikul juhtida siseriiklikult A1-alamkategooria mootorsõidukit.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
ja samas mopeedauto rooli võib siiani istuda iga tont kes enne ´93 sündinud
silmist pime, kõrvust kurt, reaktsioon aeglaseks joodud,
ja siis selle vibreeriva peldikuga maanteele minna kus tuled ei põle ja kojamees ei pühi.
olen nendega kokku puutunud nii juhtide tasemel - kes pole kunagi juhiluba omanud ja ei saaks kah
kui ka liikluses ennast siniseks vihastanud sest manöövrid on "keeniuste" väärilised.
usun kes tunneb huvi ja tegelikult tahaks rattaga sõita siis iga selline B katiga isik on A1 seljas kordades pädevam kui selline moboauto tohlakas.
jah tean, et nendega sõidavad ka viisakad noored esimese autona, on käinud ja õppinud teooriat ning praktikat
aga siiski on suur mass just maapiirkondades nendega nagu "peata ratsanikud" ptui. peata kanad.

silmist pime, kõrvust kurt, reaktsioon aeglaseks joodud,
ja siis selle vibreeriva peldikuga maanteele minna kus tuled ei põle ja kojamees ei pühi.
olen nendega kokku puutunud nii juhtide tasemel - kes pole kunagi juhiluba omanud ja ei saaks kah
kui ka liikluses ennast siniseks vihastanud sest manöövrid on "keeniuste" väärilised.
usun kes tunneb huvi ja tegelikult tahaks rattaga sõita siis iga selline B katiga isik on A1 seljas kordades pädevam kui selline moboauto tohlakas.
jah tean, et nendega sõidavad ka viisakad noored esimese autona, on käinud ja õppinud teooriat ning praktikat
aga siiski on suur mass just maapiirkondades nendega nagu "peata ratsanikud" ptui. peata kanad.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
On juba teada ka, mis mahuga need koolitused kui kalliks kujunemas ?
Mul nii mõnigi tuttav on huvitatud, et teha tutvust kaherattalisega, millega ei jää linnakiirustel autodele jalgu. Kui A1 koolituste maht juba täis A kategooriaga sarnases skaalas, siis pigem nad teeksid juba täis A. Praegu äraootaval seisukohal.
Mul nii mõnigi tuttav on huvitatud, et teha tutvust kaherattalisega, millega ei jää linnakiirustel autodele jalgu. Kui A1 koolituste maht juba täis A kategooriaga sarnases skaalas, siis pigem nad teeksid juba täis A. Praegu äraootaval seisukohal.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Esimeses postituses on ju kenasti kirjas koolituse maht, mis on täis-A tegemisega täpselt sama. Küllap siis on hind ka sama. Ehk see on järjekordselt üks eksamikartlike seadus, umbes nagu haagistel kood 69 - olgu kasvõi neli korda kallim ja neli korda mõttetum, peaasi et ei pea teooriaeksamit tegema.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mistahes auto ja mootorratta juhtimine on ikkagi niivõrd palju erinev, et selline "täiendkoolituse" nõue on minu arvates igati põhjendatud @MeelisV
Ettevõetud manöövri "keerukus" ei sõltu sõidukist - mina näiteks olen ühteviisi võimekas "LS-i tõlgendamiseks/ mugavdamiseks" nii sadulas kui istmel
"<93 sündinud Tontidelt" juhtimisõiguse nõudmine ei muuda "sõiduki" tehnoseisundit ei paremaks ega halvemaks ja see pole selle teemaga mitte kuidagi seotud.
Ettevõetud manöövri "keerukus" ei sõltu sõidukist - mina näiteks olen ühteviisi võimekas "LS-i tõlgendamiseks/ mugavdamiseks" nii sadulas kui istmel

"<93 sündinud Tontidelt" juhtimisõiguse nõudmine ei muuda "sõiduki" tehnoseisundit ei paremaks ega halvemaks ja see pole selle teemaga mitte kuidagi seotud.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Minu point oli see et B katiga liiklus seadust tundvaid ja juba liikluse toimimise kogemust ja arusaamisega ei lasta A1 otsa ilma koolituseta
Aga moboauto rooli võib istuda ja sukelduda liiklusesse kus iganes kas maal külapoodi sõites, maanteel 90/110 alas või tiptunni liiklusesse Pärnu/Tartu/Tallinn.
Ilma et sul on mingitki aimu asjast. Sa ei tunne märke ega oska liikluses olla ja arvestada aga sa võid minna ja sõita.
Ma ise arvan et B vendade koolituse vajadust A1 ga sõitmisel ei peaks nii palju üle pakkuma. Jah see võiks olla aga pigem kergem.
Aga samas arvan, et mobo rooli ei tohiks ka lasta ilma ühegi koolituseta. K.a. tervisetõend.
Tasakaal on paigast ära IMHO.
Aga moboauto rooli võib istuda ja sukelduda liiklusesse kus iganes kas maal külapoodi sõites, maanteel 90/110 alas või tiptunni liiklusesse Pärnu/Tartu/Tallinn.
Ilma et sul on mingitki aimu asjast. Sa ei tunne märke ega oska liikluses olla ja arvestada aga sa võid minna ja sõita.
Ma ise arvan et B vendade koolituse vajadust A1 ga sõitmisel ei peaks nii palju üle pakkuma. Jah see võiks olla aga pigem kergem.
Aga samas arvan, et mobo rooli ei tohiks ka lasta ilma ühegi koolituseta. K.a. tervisetõend.
Tasakaal on paigast ära IMHO.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mis selle 125se juures ohutuse seisukohast niiväga teistmoodi on, et latt alla lasta? Ümberpõige käib kuidagi iseenesest? Esiratta alt ära pidurdamine on raskem? Sõidan-sellele-otsa-mida-vahin-efekti ei teki?
See on umbes sama arukas jutt nagu autode puhul see lõputu kuivikute joig, et "enne võimsuse tõstmist peab panema suuremad pidurid" - reaalselt pole pidurdamisel mingit vahet, mis kaliibriga katel sul aiste vahel podiseb. Kui enne pidurdas, pidurdab ka nüüd ja vastupidi. A1 mõte on puhtalt psühholoogiline, et teismelised jolbertid end mingi emme ostetud hüper-1000-ZZ-RR raketi seljas maailma kuningatena tundma ei hakkaks, veoauto stangesse märjaks plekiks sõita saab täpselt sama edukalt iga kategooria mootorrattaga.
Absurd ma ütlen, kui inimene tahab mootorrattaga sõita, siis see autokool ja eksam on absoluutne mõistuspärane miinimum, et juba enne tsikli selga istumist õppimisvõimelisel ja oma võimeid reaalselt hinnata oskaval isikul oleks esmase ohutuse tagamiseks teadmiste ja oskuste pagas, millele tasa ja targu iseseisvalt kogemust ja vilumust peale laduma hakata. Kui inimene tegelikult ei taha mootorrattaga sõita, stiilis "mul mõned sõbrad on pärast tai reisil rendirollerite proovimist mõelnud et", ehk siis pole valmis sinna seda piskutki sisse panema, mida riik täna B->A saamiseks nõuab, siis on kõigile osapooltele parem, kui ta jätkab oma kaherattalist mootorliiklemist elektritõuksi seljas.
See on umbes sama arukas jutt nagu autode puhul see lõputu kuivikute joig, et "enne võimsuse tõstmist peab panema suuremad pidurid" - reaalselt pole pidurdamisel mingit vahet, mis kaliibriga katel sul aiste vahel podiseb. Kui enne pidurdas, pidurdab ka nüüd ja vastupidi. A1 mõte on puhtalt psühholoogiline, et teismelised jolbertid end mingi emme ostetud hüper-1000-ZZ-RR raketi seljas maailma kuningatena tundma ei hakkaks, veoauto stangesse märjaks plekiks sõita saab täpselt sama edukalt iga kategooria mootorrattaga.
Absurd ma ütlen, kui inimene tahab mootorrattaga sõita, siis see autokool ja eksam on absoluutne mõistuspärane miinimum, et juba enne tsikli selga istumist õppimisvõimelisel ja oma võimeid reaalselt hinnata oskaval isikul oleks esmase ohutuse tagamiseks teadmiste ja oskuste pagas, millele tasa ja targu iseseisvalt kogemust ja vilumust peale laduma hakata. Kui inimene tegelikult ei taha mootorrattaga sõita, stiilis "mul mõned sõbrad on pärast tai reisil rendirollerite proovimist mõelnud et", ehk siis pole valmis sinna seda piskutki sisse panema, mida riik täna B->A saamiseks nõuab, siis on kõigile osapooltele parem, kui ta jätkab oma kaherattalist mootorliiklemist elektritõuksi seljas.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mulle on arusaamatu selle seaduse sisu. Algne mõte oli, et lihtsustatud korras A1 saaks teha piisava liikluskogemusega autojuht.
Uue korra järgi A1 (125cc , 11kw piirang): peab sooritama 10 sõidutundi, tegema ära teooria koolituse, tegema ära riikliku sõidueksami ? Omama ca 4 aastat autojuhi lube.
Praegu A (piiranguta) : Olema 24 aastane ning omama ca 4 aastat autojuhi lube. Sooritama 10 sõidutundi, teooria koolitus ning riiklik teooria eksam (eksam on täpselt sama mis B kategooriaga) , tegema ära riikliku sõidueksami.
Vahe on riiklik teooria eksam ning vanusepiirang (mis ei oma enamikule tähtsust). Ma ei näe väga mingit mõtet miks üldse A1 minna jahtima kui aja ning rahakulu on peaaegu sama ning saad väga piiratud õiguse A1 näol.
https://www.postimees.ee/8196352/soidua ... otorratast
Uue korra järgi A1 (125cc , 11kw piirang): peab sooritama 10 sõidutundi, tegema ära teooria koolituse, tegema ära riikliku sõidueksami ? Omama ca 4 aastat autojuhi lube.
Praegu A (piiranguta) : Olema 24 aastane ning omama ca 4 aastat autojuhi lube. Sooritama 10 sõidutundi, teooria koolitus ning riiklik teooria eksam (eksam on täpselt sama mis B kategooriaga) , tegema ära riikliku sõidueksami.
Vahe on riiklik teooria eksam ning vanusepiirang (mis ei oma enamikule tähtsust). Ma ei näe väga mingit mõtet miks üldse A1 minna jahtima kui aja ning rahakulu on peaaegu sama ning saad väga piiratud õiguse A1 näol.
https://www.postimees.ee/8196352/soidua ... otorratast
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Jesperiga 100% nõus - tuginedes oma kogemusele - lapsepõlv-võrrid, Iz, noorus-4 rattalised, 28 a esimene keskea kriis ja sõbrad motoklubist- Eesti erinevad krossirajad ja alustamine põhimõtteliselt nullist, kuskil 8 aastat siis nätakas ja aitas, 49 a viiekümne kuues hiline keskea kriis ja uus ADV ratas ning elu esimesed tsikliload.
Kogemust kui palju AGA liikluses kui topis, KÕIK teistmoodi kui rajal või autoroolis!
Pikk jutt/sittjutt - KOOLITUS ON HÄDAVAJALIK, olgu või võrr - sellega annab ennast väga kiiresti kleepsuks sõita isegi kui 1000 kuubikut kottide all ei vilista.
KUsjuures - sain 3 aastat tagasi tehtud ja no krt, oli tegemist: teooria pohh, plats pohh aga see krdi linna liiklus, paiknemine jne
Kes tahab ellu ja terveks jääda siis koolitus koos hea turvavarustusega olgu ennem kui ratas - see minu nõuanne.
Kogemust kui palju AGA liikluses kui topis, KÕIK teistmoodi kui rajal või autoroolis!
Pikk jutt/sittjutt - KOOLITUS ON HÄDAVAJALIK, olgu või võrr - sellega annab ennast väga kiiresti kleepsuks sõita isegi kui 1000 kuubikut kottide all ei vilista.
KUsjuures - sain 3 aastat tagasi tehtud ja no krt, oli tegemist: teooria pohh, plats pohh aga see krdi linna liiklus, paiknemine jne

Kes tahab ellu ja terveks jääda siis koolitus koos hea turvavarustusega olgu ennem kui ratas - see minu nõuanne.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Absoluutselt sama meelt. Mul on kõik katid va D ja nüüd sain ka vist C-kati omamisele lisaks T ehk traktori pelgalt lubade vahetusega. See A1 võiks samamoodi 2+ staažiga Bkat-i omajale vaikimisi olla ja eks sõitma läheb ta siiski juhul kui ta seda soovib ning ennast sellega sõimiseks kindlalt tunneb. Mu meelest on sellise lahenduse hea külg see, et sa saad võtta ka näiteks suurema rolleri kui see 49cm3 ehk sõita liiklus takistamata kaherattalisega.
Samas teedel-tänavatel sõitmine liiklust tundvale inimesele on siiski lihtsam, kui üldse liiklust mitte tundvale , kes samas võib sõita mopeedautoga.
@Jesper ma sellega nõus ei ole. Tskli koolitus nõutud miinimumi piires ei õpeta täna midagi, aasta tagasi tütar tegi ,aga et sõita osata oli ikka palju rohkem vaja õppida ning seda ikka ise. Tsiklisõidu oskused tulevad tuimalt kilomeetreid läbides ja kui seda ei tee, siis ei õpigi sõitma.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Urmas - selge on see et min 10h sind ega kedagi teist profiks ei tee, saad heal juhul mingigi tunnetuse kätte (kiirendus, pidurdus, pöörded/vastupöörded, kruusa ja asfaldi erinevus, see et pead olema nagu majakas - pea pöörab vahet pidamata 360 kraadi otsides idiooti kes tahab sulle tingimata ette keerata, jne) See kõik on MINIMAALNE et minna reaalselt liiklusesse. MINIMAALNE et üldse aru saada kuhu sa sattunud oled.
Oskused tulevad kogemuste ja harjutamisega 100% nõus.
KUI aga isegi seda algosa pole siis - nojahh, önne peab ikka mitme mehe jagu olema:)
Väidan - koolitus on HÄDAVALIK EELDUS et üldse arenema hakata.
Oskused tulevad kogemuste ja harjutamisega 100% nõus.
KUI aga isegi seda algosa pole siis - nojahh, önne peab ikka mitme mehe jagu olema:)
Väidan - koolitus on HÄDAVALIK EELDUS et üldse arenema hakata.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Eks see, kas keegi koolist midagi saab või ei saa, sõltub ka sajast muust asjast kui kohustuslike tundide arv, eelkõige õpetaja ja õpilase motivatsioon. Aga kui kool võib ette valmistada nullist kümneni (vahet pole, kas sajast või tuhandest vms), siis see on päris kindel, et kooli vahele jätmisel saab asi olla ainult nullis.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ma tegelikult vastasin sellele teemaaretusele, et B-kati omaja versus mitte millegi omaja, kes võib sõita mopeedauto ja ka mopeediga üldse midagi omamata. Ehk selline tegelane on riigi poolt liikluses osalemiseks PÄDEVAKS loetud ning B-kati omaja siis mitte. Oskus kaherattalisega sõita on eraldi asi ja see ei pea isegi riigi asi olema. Minu meelest võiks kaherattalisega sõita osata enne A-kati kooli minekut. Koolis teada saada, et see sulle ei sobigi on kuidagi rumal olkurd.Ikka mina kirjutas: ↑21 Veebr 2025, 12:20Urmas - selge on see et min 10h sind ega kedagi teist profiks ei tee, saad heal juhul mingigi tunnetuse kätte (kiirendus, pidurdus, pöörded/vastupöörded, kruusa ja asfaldi erinevus, see et pead olema nagu majakas - pea pöörab vahet pidamata 360 kraadi otsides idiooti kes tahab sulle tingimata ette keerata, jne) See kõik on MINIMAALNE et minna reaalselt liiklusesse. MINIMAALNE et üldse aru saada kuhu sa sattunud oled.
Oskused tulevad kogemuste ja harjutamisega 100% nõus.
KUI aga isegi seda algosa pole siis - nojahh, önne peab ikka mitme mehe jagu olema:)
Väidan - koolitus on HÄDAVALIK EELDUS et üldse arenema hakata.
Viimati muutis urmas66, 21 Veebr 2025, 13:49, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Oskus kaherattalisega sõita on eraldi asi ja see ei pea isgi riigi asi olema. Minu meelest võisk kaherattalisega sõita osata enne A-kati kooli minekut. Koolis teada saada, et see sulle ei sobigi on kuidagi rumal olkurd.
Ei taha norida aga ei saa aru.
Kõigil pole võimalust minna rinkale/krossirajale või maal metsa müdistama et aru saada kas ikka tahan nii palju stikliga sõita et võtan selle "jama ja vaeva" ette.
Aga võiks muidugi olla
Igatahes põhitõed/algteadmised tulevad ikkagi spetsidelt (oskajalt sõbralt/treenerilt, klubi koolitustelt + tegijast sõiduõpetajalt), niisama mõlisejad teevad ainult suurt kahju.
Mop autode puhul puudub arvamus
Ei taha norida aga ei saa aru.
Kõigil pole võimalust minna rinkale/krossirajale või maal metsa müdistama et aru saada kas ikka tahan nii palju stikliga sõita et võtan selle "jama ja vaeva" ette.
Aga võiks muidugi olla

Igatahes põhitõed/algteadmised tulevad ikkagi spetsidelt (oskajalt sõbralt/treenerilt, klubi koolitustelt + tegijast sõiduõpetajalt), niisama mõlisejad teevad ainult suurt kahju.
Mop autode puhul puudub arvamus

Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Vabalt oleks võinud nii olla, et kellel on juba muud kategooriat omades lubatud kuni 50 cm3 rolleriga sõita, siis oleks see laienenud ilma mingi lisabürokraatiata nüüd ka A1-le.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
No ütleme nii,et alustada tuleb ikka ise(ka täiskasvanuna) ja selleks on võimalusi. Kas mopeed-rollu või krossikas. Kui on huvi ja tahtmist, siis leiad need üles ja pärast lähedki autokooli ning omandad kategooria. Mul lapselapsed 9 ja 12 sõidavad juba üsna mõned aastad, mõlemal tänaseks oma päris ratas ja varustus olemas(krossikad KTM ja Huski) ja ma olen kindel,et 16 saades tehakse ka load ära. Ma ise tegin ka kunagi samamoodi ja kõik mu kamraadid on samamoodi alustanud ning nende lapsed ja lapselapsed jätkavad.Ikka mina kirjutas: ↑21 Veebr 2025, 13:24Oskus kaherattalisega sõita on eraldi asi ja see ei pea isgi riigi asi olema. Minu meelest võisk kaherattalisega sõita osata enne A-kati kooli minekut. Koolis teada saada, et see sulle ei sobigi on kuidagi rumal olkurd.
Ei taha norida aga ei saa aru.
Kõigil pole võimalust minna rinkale/krossirajale või maal metsa müdistama et aru saada kas ikka tahan nii palju stikliga sõita et võtan selle "jama ja vaeva" ette.
Aga võiks muidugi olla
Igatahes põhitõed/algteadmised tulevad ikkagi spetsidelt (oskajalt sõbralt/treenerilt, klubi koolitustelt + tegijast sõiduõpetajalt), niisama mõlisejad teevad ainult suurt kahju.
Mop autode puhul puudub arvamus![]()
Ma ei kujuta ette,et lähen kuskile midagi õppima ja ma sellest asjast peale selle, et olen seda(mulle meeldima hakanud) tegevust näinud, muud midagi ei tea.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mul on üks tuunimata 125cc 2T ratas üle, mis yt videote järgi jookseb gps 127km/h välja ... hea rakett algajale kätte anda.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Urmas, loogiline ju et kuskilt peab tulema tahtmine ja soov - KUID iseenese tarkusest pikalt ei pauguta - olen näinud kahjuks piisavalt palju selliseid isetean vendi - hüppesse minnakse istudes ja silmad ruutus .... kuigi loeti sõnad peale.
Õnneks enamus ilmub peale ehmatuse möödumist külg ees tagasi ja lausa ahmib endasse spetside/tegijate õpetusi ja nõuandeid. Nii peabki ja nii saabki mehest kui mitte sõidu võitja siis vähemalt asjalik võidu sõitja
Väidan et kõige alus on ikkagi eelkõige tahtmine ja koolitus (spets sõber, treener, PÄDEV sõiduõpetaja), ilma selle kombota tuleks raneli varianti kasutada (125 võrr - piisav tapamasin kui ei oska sellega midagi teha).
Õnneks enamus ilmub peale ehmatuse möödumist külg ees tagasi ja lausa ahmib endasse spetside/tegijate õpetusi ja nõuandeid. Nii peabki ja nii saabki mehest kui mitte sõidu võitja siis vähemalt asjalik võidu sõitja

Väidan et kõige alus on ikkagi eelkõige tahtmine ja koolitus (spets sõber, treener, PÄDEV sõiduõpetaja), ilma selle kombota tuleks raneli varianti kasutada (125 võrr - piisav tapamasin kui ei oska sellega midagi teha).
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Noh, näidet sellest, kui ei oska enne kooli üldse sõita, ei pea ka kaugelt otsima, mina istusin üldse esimest korda elus mootorratta selga 18. septembril 2014 autokooli platsil, 07. oktoobril anti load, siis oli natuke sebimist tsikliostuga ja 11. oktoobril kaevasin esimest korda Africa Twini Männiku liivast välja 
Ei olnud mingeid moppe ja krossikaid ja rollereid, mõned korrad olin titena tädimehe Rigaga külavahel pläristanud.
Võib muidugi vaielda, kas ma olen nüüd näide mingist pädevast mootorratturist, anoh natuke midagi on siiski tehtud (link allkirjas) ja kuidagimoodi said need hüpped ja nükked ka vanas eas töö käigus selgeks. A olen päris kindel, et kui oleks omast tarkusest jebima hakanud ja nende kahe esimese õrna aasta jooksul matsu pannud (eks see oli natuke õnneasi ka muidugi), siis poleks asjast midagi saanud, autokool ja sealt saadud teemade iseseisev uurimine aitas just sellest kõige ohtlikumast perioodist üle. Metsas võib lõpmatuseni puurida, aga see näiteks ei õpeta, kuidas ära tunda, kui eesõitva või vastutuleva auto juhil nina telefonis on ning mis siis saab, kui ta järsku ärkab ja oma vasakpööret lähenemas näeb... Või paljudel on kombeks kõrvaleelt tulles või punasele liginedes viimase hetkeni lauluga sõita ja siis äkkpidurdada - see harjumus tehti juba koolis selgeks, et olgu sul kõik maailma rohelised, kui eeldatavad trajektoorid lõikuvad, siis täispidur ja võta oma saatus enda kätte tagasi. On loll olla, aga parem kui katki olla. Metsas ja külavahel männid sind ei ründa.
Kogu austuse juures krossipoiste suhtes, seal kipub ego ka tihtipeale tulemustega samas taktis või kiiremini paisuma, tänavale minnes oleks tervislik see koju nagi otsa riputada, aga no tee see noorele kukele selgeks...
Mul tegelt ei ole oma hobust rajal, ega see B-kattidele A1 taskusse surumine realistlikult mu elu kuidagi ei mõjuta. A kui keegi tuleb selle jutuga, et "tahaks küll tsikliga sõita, aga..." siis on mu vastus küll alati konkreetselt see, et kui päriselt tahad sõita, siis see paar nädalat kooli osa ja eksameid on kärbsemust. Kui päriselt ei taha sõita, siis parem on, kui üldse ei sõida. Tsikliga ei saa sõita nii, et sa oled ainult "natuke" tsiklisõitja, sa kas võtad asja tõsiselt või parem ära üldse torgi.
Õnneks nagu näha on ka seadusandja sama meelt.

Ei olnud mingeid moppe ja krossikaid ja rollereid, mõned korrad olin titena tädimehe Rigaga külavahel pläristanud.
Võib muidugi vaielda, kas ma olen nüüd näide mingist pädevast mootorratturist, anoh natuke midagi on siiski tehtud (link allkirjas) ja kuidagimoodi said need hüpped ja nükked ka vanas eas töö käigus selgeks. A olen päris kindel, et kui oleks omast tarkusest jebima hakanud ja nende kahe esimese õrna aasta jooksul matsu pannud (eks see oli natuke õnneasi ka muidugi), siis poleks asjast midagi saanud, autokool ja sealt saadud teemade iseseisev uurimine aitas just sellest kõige ohtlikumast perioodist üle. Metsas võib lõpmatuseni puurida, aga see näiteks ei õpeta, kuidas ära tunda, kui eesõitva või vastutuleva auto juhil nina telefonis on ning mis siis saab, kui ta järsku ärkab ja oma vasakpööret lähenemas näeb... Või paljudel on kombeks kõrvaleelt tulles või punasele liginedes viimase hetkeni lauluga sõita ja siis äkkpidurdada - see harjumus tehti juba koolis selgeks, et olgu sul kõik maailma rohelised, kui eeldatavad trajektoorid lõikuvad, siis täispidur ja võta oma saatus enda kätte tagasi. On loll olla, aga parem kui katki olla. Metsas ja külavahel männid sind ei ründa.
Kogu austuse juures krossipoiste suhtes, seal kipub ego ka tihtipeale tulemustega samas taktis või kiiremini paisuma, tänavale minnes oleks tervislik see koju nagi otsa riputada, aga no tee see noorele kukele selgeks...
Mul tegelt ei ole oma hobust rajal, ega see B-kattidele A1 taskusse surumine realistlikult mu elu kuidagi ei mõjuta. A kui keegi tuleb selle jutuga, et "tahaks küll tsikliga sõita, aga..." siis on mu vastus küll alati konkreetselt see, et kui päriselt tahad sõita, siis see paar nädalat kooli osa ja eksameid on kärbsemust. Kui päriselt ei taha sõita, siis parem on, kui üldse ei sõida. Tsikliga ei saa sõita nii, et sa oled ainult "natuke" tsiklisõitja, sa kas võtad asja tõsiselt või parem ära üldse torgi.
Õnneks nagu näha on ka seadusandja sama meelt.
Viimati muutis Jesper, 22 Veebr 2025, 22:47, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Krossipoiste kohta tean niipalju et ega enamus neist tänavale ei kipugi - pidi hullult ohtlik ja närvesööv olema
, kindlasti on ka neid kes sõidavad siin ja seal.
Egolaksu kohta - sõltub inimesest.
Valga etapp, aastaid tagasi, olin stardikohtunik (1 kahest) ja käsk oli et keegi ei tohi rattaga stardisirgel üle joone minna ennem starti. Üks endine Eesti tasemel "tippudest" ei lasknud ennast muidugi segada - lendasin peale ja tegin asja selgeks (krt, isegi Tannu kes oli siis maailma tipus kuulas ära, noogutas ja nii oligi, staar aga kutsus kohale oma vanamehe ja läks laadaks. Teemal- kas sa ei tea kes ma olen, jne.
Lõppes sellega et antsime valida kas käitub nagu KÕIK teised või pakib asjad kokku ja võistlus läbi - siis sai puhisedes reeglist aru - nimesid ei nimeta, ju jääb
.
Üldiselt on motomehed/naised ikka tore inimliik

Egolaksu kohta - sõltub inimesest.
Valga etapp, aastaid tagasi, olin stardikohtunik (1 kahest) ja käsk oli et keegi ei tohi rattaga stardisirgel üle joone minna ennem starti. Üks endine Eesti tasemel "tippudest" ei lasknud ennast muidugi segada - lendasin peale ja tegin asja selgeks (krt, isegi Tannu kes oli siis maailma tipus kuulas ära, noogutas ja nii oligi, staar aga kutsus kohale oma vanamehe ja läks laadaks. Teemal- kas sa ei tea kes ma olen, jne.
Lõppes sellega et antsime valida kas käitub nagu KÕIK teised või pakib asjad kokku ja võistlus läbi - siis sai puhisedes reeglist aru - nimesid ei nimeta, ju jääb

Üldiselt on motomehed/naised ikka tore inimliik

Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
No laksu jaoks pole vaja, et see üldse mingi silmapaistva mõõduni paisunud oleks, piisab sellisest pisut liigsest enesekindlusest, et "aga ma ju oskan ja teen kõik õigesti". Tema jah teeb, aga teised...
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Ja see kõik ju kehtib autoga sõites ka või konservikarbis istudes kütavad kõik nina telefonis ja näpud püsti ja sellest mis manöövreid teised teevad on täiesti phui?Jesper kirjutas: ↑21 Veebr 2025, 14:37Metsas võib lõpmatuseni puurida, aga see näiteks ei õpeta, kuidas ära tunda, kui eesõitva või vastutuleva auto juhil nina telefonis on ning mis siis saab, kui ta järsku ärkab ja oma vasakpööret lähenemas näeb... Või paljudel on kombeks kõrvaleelt tulles või punasele liginedes viimase hetkeni lauluga sõita ja siis äkkpidurdada - see harjumus tehti juba koolis selgeks, et olgu sul kõik maailma rohelised, kui eeldatavad trajektoorid lõikuvad, siis täispidur ja võta oma saatus enda kätte tagasi. On loll olla, aga parem kui katki olla. Metsas ja külavahel männid sind ei ründa.
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Täpselt ma jõudsin samale järeldusele ja tegin täis A.ap_yesjah kirjutas: ↑20 Veebr 2025, 15:36On juba teada ka, mis mahuga need koolitused kui kalliks kujunemas ?
Mul nii mõnigi tuttav on huvitatud, et teha tutvust kaherattalisega, millega ei jää linnakiirustel autodele jalgu. Kui A1 koolituste maht juba täis A kategooriaga sarnases skaalas, siis pigem nad teeksid juba täis A. Praegu äraootaval seisukohal.

Mis minu jaoks huvitab kõige rohkem, et kas siis nüüd täis A jaoks vaja vaid sõidu eksam teha kui A1 on olemas?
Mul poeg saab 15 ja siis 15,5 aastaselt peaks saama lube teha, et kas tal mõtet siis korraga teha A2 või pigem leppida A1?
Tal mõte võimalikult vara saada täis A kat kätte.

Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Teoorias küll, a kuna enda nospel pole esimene lööki summutav struktuur, siis ma isiklikult olen küll ette keerajate osas vähemalt 50% vähem "ärkvel", rohkem keskendud jalakäijatele jms. Usun, et see on enamusel sama, osadel on muidugi üldse jummalast ükskõik.vanalendur kirjutas: ↑21 Veebr 2025, 19:13Ja see kõik ju kehtib autoga sõites ka või konservikarbis istudes kütavad kõik nina telefonis ja näpud püsti ja sellest mis manöövreid teised teevad on täiesti phui?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mina jälle arvan, et kuni kutselise autojuhini piisaks täiesti ühest liikluseksamist. Vahet pole mis kategoorjaga pärast sõita. Ma olen neid mitmeid teinud ja minu meelest olulist vahet pole ette mängitavas tekstis. Poiss tegi just A1 ja kohe selle noore juhi B otsa. 90% sama jutt ja küsimused. Kui sõita ei oska, siis keegi ei käsi kohe kesklinna tipptunnil minna. Võib vabalt kusagil tagahoovis või põllul esimese katse teha. Selleks et vahest võrriga tiiru teha 10 tundi jälle sama mula kuulata ja teist 10 lampi ringi kärutada on ikka liig mis liig. Samas ega keegi ju ei keela, kui ikka tunned ennast ebakindlalt võib ja vabatahtlikult koolitusi võta kuni tunned, et piisab. Kastis sees 8 sõita ja mingi ruudu ees pidurdamist võib kah täiesti vabalt iseseisvalt õppida.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Mnjahh, rinkal/krossirajal reegel: VASTASSUUNAS ei sõideta, SÕIDA OMA TRAJEKTORI, ÄRA VAATA mida tagant tulija teeb, jne TÄNAVAL need reeglid on väärt mitte midagit tänu teistele 0-100 (idioodiskaalal) liiklejatele.
Sa võid ju ratast vallata nagu Thor oma haamrit aga kui esmased teadmised puuduvad (saad neid kogenud spetsidelt ja SPETSIALISTIST õpetajalt kes suunavad, selgitavad ohtusid) siis mängid tervise ja eluga. Sirge asfaldi peal paneb iga mees tonniga, milles küsimus.
Autosõit ja spets motosõidud (rinka/kross/jne) lihtsalt erinevad rattaga tänava sõidust nii palju et on vaja ennast kurssi viia. Kellel aitab isa, kellel aitab koolitus. Niisama pinki nühkida pole muidugi mõtet - uurige välja kes on spets ja aitab aru saada.
Erinevused juba pasatkas, rääkimata muust.
Aga nohh, mida need spetsid ka teavad - rutska väändesse ja tuld
Sa võid ju ratast vallata nagu Thor oma haamrit aga kui esmased teadmised puuduvad (saad neid kogenud spetsidelt ja SPETSIALISTIST õpetajalt kes suunavad, selgitavad ohtusid) siis mängid tervise ja eluga. Sirge asfaldi peal paneb iga mees tonniga, milles küsimus.
Autosõit ja spets motosõidud (rinka/kross/jne) lihtsalt erinevad rattaga tänava sõidust nii palju et on vaja ennast kurssi viia. Kellel aitab isa, kellel aitab koolitus. Niisama pinki nühkida pole muidugi mõtet - uurige välja kes on spets ja aitab aru saada.
Erinevused juba pasatkas, rääkimata muust.
Aga nohh, mida need spetsid ka teavad - rutska väändesse ja tuld

-
- Postitusi: 215
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Naljakas... mopeedauto ning rolluvennad ei läbi mitte ühtegi koolitust ning sõidavad igapäevaselt liikluses.
Siis kukuvad inimesed rääkima ning ohkima, et oi oi peab ikka koolituse läbima, muidu ei saa liikluses hakkama kui B katile anda A1...
Kuidas erineb A katiga sõitmine B katist.
Tee mulle lollile selgeks kes on sõitnud mõlemaga liikluses üle 14 aasta. Liiklusseadus on kõigile sama. Ma alustasin koduhoovist sõitmist käsikäikudega mopeediga. 0 koolitust. Kõige raskem oli kohalt ära minek, kuna polnud sidurit kunagi elus näppinud. Kõik muu oli nagu jalgratta sõit. Siis ma ei sõitnud vähemalt 6 aastat mitte ühegi mootori jõul liikuva kaherattalisega, kuniks ükshetk tegin täis A. Tsikli selga istudes oli esialgu harjumatu raskus, kuid muu oli lihtne.
Autokoolis teed sõitu tänavarattaga. ABS, TC, hüdrasidur? Peale autokooli ostad harley, ostad 21" rattaga 140kg Honda CRF300 jne. Täiesti erinevalt käituvad masinad mida pead ise õppima kasutama. Ostad pilli millel pole mitte ühtegi modernset lisa. Hakkad üldse endurot sõitma, sest tänaval sõit ei koti aga võistlustel on load kohustuslikud.
Liikluses kehtivad täpselt samad reeglid. Tsikli puhul õppisin autokoolis ainult paiknemist teel... kõik oleks iseseisvalt ka selgeks saanud ning nagu näha on siis sõidavad kõik noored ja vanad rolludega, jalgratastega jne kes pole elusees koolitust saanud: tee ääres!?
See on lihtsalt jälle üks riigikassa täitmise võimalus välja mõeldud. Summa pole suur aga kõik summad lõpuks kumuleeruvad. Kes senti ei korja see eurot ei saa.
Üldse see A1/A2/A on puhas skämm. Kategooria ei kaitse kui sa ise idioot oled ning ostad kohe tonnise super bike ning sõidad esimene aasta ennast surnuks. Looduslik valik.
Siis kukuvad inimesed rääkima ning ohkima, et oi oi peab ikka koolituse läbima, muidu ei saa liikluses hakkama kui B katile anda A1...
Kuidas erineb A katiga sõitmine B katist.

Tee mulle lollile selgeks kes on sõitnud mõlemaga liikluses üle 14 aasta. Liiklusseadus on kõigile sama. Ma alustasin koduhoovist sõitmist käsikäikudega mopeediga. 0 koolitust. Kõige raskem oli kohalt ära minek, kuna polnud sidurit kunagi elus näppinud. Kõik muu oli nagu jalgratta sõit. Siis ma ei sõitnud vähemalt 6 aastat mitte ühegi mootori jõul liikuva kaherattalisega, kuniks ükshetk tegin täis A. Tsikli selga istudes oli esialgu harjumatu raskus, kuid muu oli lihtne.
Autokoolis teed sõitu tänavarattaga. ABS, TC, hüdrasidur? Peale autokooli ostad harley, ostad 21" rattaga 140kg Honda CRF300 jne. Täiesti erinevalt käituvad masinad mida pead ise õppima kasutama. Ostad pilli millel pole mitte ühtegi modernset lisa. Hakkad üldse endurot sõitma, sest tänaval sõit ei koti aga võistlustel on load kohustuslikud.
Liikluses kehtivad täpselt samad reeglid. Tsikli puhul õppisin autokoolis ainult paiknemist teel... kõik oleks iseseisvalt ka selgeks saanud ning nagu näha on siis sõidavad kõik noored ja vanad rolludega, jalgratastega jne kes pole elusees koolitust saanud: tee ääres!?
See on lihtsalt jälle üks riigikassa täitmise võimalus välja mõeldud. Summa pole suur aga kõik summad lõpuks kumuleeruvad. Kes senti ei korja see eurot ei saa.
Üldse see A1/A2/A on puhas skämm. Kategooria ei kaitse kui sa ise idioot oled ning ostad kohe tonnise super bike ning sõidad esimene aasta ennast surnuks. Looduslik valik.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R->KTM 690
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
No päris 1:1 seda asja võtta ei saa...
Enne '93 a sündinud kodanik on juba miski 32+ aastat vana ja omandanud mingigi elukogemuse, sealhulgas ka teadmise, et on olemas Liiklusseadus
Lisaks on paljudel(% jään võlgu) olnud juba taskus mingisugusedki load, mis siis erinevatel korrakaitse ja meditsiinilistel põhjustel ära on võetud.
edu
Enne '93 a sündinud kodanik on juba miski 32+ aastat vana ja omandanud mingigi elukogemuse, sealhulgas ka teadmise, et on olemas Liiklusseadus

Lisaks on paljudel(% jään võlgu) olnud juba taskus mingisugusedki load, mis siis erinevatel korrakaitse ja meditsiinilistel põhjustel ära on võetud.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
yeekim kirjutas: ↑22 Veebr 2025, 10:24No päris 1:1 seda asja võtta ei saa...
Enne '93 a sündinud kodanik on juba miski 32+ aastat vana ja omandanud mingigi elukogemuse, sealhulgas ka teadmise, et on olemas Liiklusseadus
Lisaks on paljudel(% jään võlgu) olnud juba taskus mingisugusedki load, mis siis erinevatel korrakaitse ja meditsiinilistel põhjustel ära on võetud.
edu
See võib nii olla aga kahjuks ei ole alati nii.
Tean isiklikult selliseid kellel pole kunagi mingit liikluskoolitusega kokkupuudet olnud rohkem kui sõbrad poetaga trepil muljetasid.
Päris 100 kindel ei ole aga kahtlen kas läbiks ka tervisetõendi med. kontrolli.
Aga "sõidavad".
Mobo tehakse korda üks kord aastas enne ülevaatust seda ka laenurahadega ja nädal/kuu hiljem on ennast kuskile jälle ära rihtinud vastu aiaposti vms.
Kipsikruvid, nipukad ja mägiaivari teip on standard varustuses.
Ps. Inimene pole vähemalt paarkümmend aastat kuskil linnas käinud. Seega ei koge ka midagi rohkem kui alevikuvaheline liiklemine.
Re: A1 rattaga sõitmine B-kat lubadega
Seda ei pooldaks, et suvaline 32+ aasta vanune võiks sõita, aga kui sel eelnevalt mainitud kodanikul on B-kat (või üskõik milline muu) olemas, siis oleks igati OK. Selline seadusemuudatus oleks juba asja eest olnud. Nagu ATV-ga võib sõita siis kui mistahes kategooria olemas (kusjuures ATV puhul vist ei ole mootori töömahu/võimsuse piirangut?). Praegu aga kulutati (riigiametnike) tööaega ja (maksumaksjate) raha, aga välja kukkus "nii nagu alati". 

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.