Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 43
- Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
- Tsikkel: R1250GSA, Te250i, AJP PR7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 22 korda
Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Olen dual-sport ratta otsingutel ning küsin kõrvalt targemate mõtteid ja kogemust. Ei jõua kõiki YT reviewsid vaadata ning
kõrvutades automaailmaga, peab tunnistama, et need ei ole ka alati objetiivsemad (influenceri varasem kogemus ja motivatsioon).
Ratta kasutus oleks peamiselt TET tüüpi rajad, millega mõnusalt tunda Hiiumaa liivas, Uulu mülgastes ning saaks ka gaasitrassil
hakkama. Ehk kunagi tulevikus läheks sellega ka mägisematesse piirkondadesse TET-i sõitma. Teine, kuid mittevähemtähtis - võiks olla mugav ka ülesõitudel, kuna praktikas siiski neid kilomeetreid koguneb transiidil oluliselt rohkem, kui mõnusat offroad teed, et kuhugi jõuda.
Kokkuvõtvalt olen enda jaoks kaardistanud sellised mõtted:
- kaal ca 160-170kg. St et saaks ka porisel rajal mõnusalt sõidujoont valida ning jõuaks omal jõul välja tõsta, kui jääb kinni. Samuti
kui on puu teele jäänud, jõuaks üle tõsta või läbi võpsiku mööda pressida.
- raami suurus ja sobivus 187cm/90kg kasvu juures. Paljude rataste juures olen tundnud, et ratas liiga väike.
- võiks olla 21/18 rattad ja pikem amordikäik 250-300 mm. Raskuskese pigem madalal.
- mootoril võiks olla veidi väänet alumises. Mingit erilist püssi taga ei aja, kuid vajdusel võiks olla jõudu nii palju, et saaks ka veidi
lustida.
- tavalise kulgemise juures võiks olla kerge tuule suunamine ning sadulal natukenegi ergonoomikat.
- võib olla uus ratas, kuid ära ei põlga ka 10.a. vana kasutatud ja tehniliselt head lahendust.
- ostes vähetähtis, kuid pikemas perspektiivis ka oluline realiseeritavus, kui ei leia aega kasutuseks või mõnel muul põhjusel soov
müüa (eriti oluline, kui uuena osta).
Tegemist oleks kolmanda rattaga, mis jääks kerge (2T enduro) ja raske ratta (boxer GSA) vahele.
Senised kogemused:
- Üle poole Eesti TET-ist olen läbi sõitnud R1250GSA-ga (268kg), mis on 85% nauditav olnud, raskemal maastikul ei saa
normaalset sõidujoont valida ning kinni jäädes oleme kurja vaeva näinud välja vintsimisega. Offroadiks see ratas ei sobi.
- Honda CRF250L - väga mõnus ratas maastikusõiduks, kuid raami poolest veidi väike ning kõige häirivamaks asjoluks jäi jõuetu
mootor, mida isegi hammaka vahetusega sobivaks ei saanud.
- Tenere T7 - mõnusalt suur raam (seismine/istumine), kuid siiski liiga raske ja kõrge raskuskese. Liiga adventure ja läheb juba
raske kategooriasse.
- KTM 690 - ideaalne mootor ja kaal. Väga hea enduro suutlikkus ja ka asend offroadil hea. Samas miinuseks tavaline kulgemine
(asfalt, mittetehniline kruus jne). Ma ei ole sellega liiga palju sõitnud, kuid ca 20km asfaldit oli päris nüri.
- KTM 400/mil (LC4 25kw) - ligi 20.a. vana ratas. Ratas, mis on üllataval mugav ülesõitudel ja saab hakkama ka rasketes oludes. Miinuseks veidi nõrk mootor ning seistes ei ole hea sõita (jalatoed kõrgel ning lenks liiga madal).
Mida hetkel olen kaalunud:
- AJP PR7. Pole saanud proovida, kuid sellel rattal on päris palju plusse - kerge, pikk amordikäik, 920mm isutmiskõrgus,
kiidetakse sadula mugavust ja ka tuulekaitset. Komplektis on ka suurem tahvel, mille pealt kaarti vaadata, kuigi see samsung pidi tihti ka kokku jooksma.
Miinuseks on välja toodud jalatugede kõrge asend, milletõttu on pikemtel sõitjatel jalad konksus ning seda ei saa eriti ka muuta,
kuna summuti jookseb jalatoe alt läbi. Plussiks ja ka miinuseks - vananenud tehnika (mootor) ning igasuguste sõiduabide
puudumine. Vana mootor ei pruugi olla halb ja sõiduabisid ka eriti taga ei aja, kuid vahest mõtlen, et esiratta ABS võiks mõne
valearvestuse puhul käntsa ära hoida. Hind on suhteliselt kõrge enamuse jaoks tundmatu looma naha eest. Kui peaks seda hiljem
realiseerima, siis tõenäoliselt ei ole lihtne ostjat leida. GasGas esindus olemas, kuid ei tea kuidas vajadusel varuosad liiguvad (ei sooviks 3n hooajal oodata mõnda varuosa).
- Kove 800X Rally. Hiinakas. Plussina kiidetakse juhitavust, võimas mootor, raskuskese madalal. Sõiduabisid saab mõnusalt konfida (ainult esiratta abs ning jätab meelde kui soovid püsivalt abid välja lülitada). Plussina ka mõistlik hind uue asja eest. Miinusena jäi ühe Leedu huljulge testija jutust kõrva taha, veidi lödev vedrustus, gaasi distributsioon jätab soovida ning seistes jääb kannale summuti katalüsaator ette (sama on ka siin Kove 450 kasutaja rääkinud). St risk, et liiga hiinakas, juppide saadavus ning taaskord pikk vaade, kui peaks realiseerima, siis tõenäoliselt keerulisem.
- Husky 701. Hetkel mõistlikud pakkumised uuele, kindla peale minek. Samas peaks seda sobivaks kohandama (rally tower, parem iste), mis ajab hinna kõrgeks. Ma ei ole kindel, et saan sellest ratta, et ka 50km asfaldit oleks tore sõita.
EICMA-lt jäi ka silma uus KTM 390. Äge välimus, kuid liiga adventure. Kardetavasti liiga raske, väike ja võibolla ka liiga rahulik.
BMW uus GS450 (hetkel proto). Pole kindel, et hooaja alguses osta saab. Miinuseks väiksed rattad, kaal, kardevasti ka jõudlus ja raami asend.
AJP ja Kove häda on selles, et ei ole proovimisvõimalust. Sisuliselt tuleks netiinfo põhjal osta.
kõrvutades automaailmaga, peab tunnistama, et need ei ole ka alati objetiivsemad (influenceri varasem kogemus ja motivatsioon).
Ratta kasutus oleks peamiselt TET tüüpi rajad, millega mõnusalt tunda Hiiumaa liivas, Uulu mülgastes ning saaks ka gaasitrassil
hakkama. Ehk kunagi tulevikus läheks sellega ka mägisematesse piirkondadesse TET-i sõitma. Teine, kuid mittevähemtähtis - võiks olla mugav ka ülesõitudel, kuna praktikas siiski neid kilomeetreid koguneb transiidil oluliselt rohkem, kui mõnusat offroad teed, et kuhugi jõuda.
Kokkuvõtvalt olen enda jaoks kaardistanud sellised mõtted:
- kaal ca 160-170kg. St et saaks ka porisel rajal mõnusalt sõidujoont valida ning jõuaks omal jõul välja tõsta, kui jääb kinni. Samuti
kui on puu teele jäänud, jõuaks üle tõsta või läbi võpsiku mööda pressida.
- raami suurus ja sobivus 187cm/90kg kasvu juures. Paljude rataste juures olen tundnud, et ratas liiga väike.
- võiks olla 21/18 rattad ja pikem amordikäik 250-300 mm. Raskuskese pigem madalal.
- mootoril võiks olla veidi väänet alumises. Mingit erilist püssi taga ei aja, kuid vajdusel võiks olla jõudu nii palju, et saaks ka veidi
lustida.
- tavalise kulgemise juures võiks olla kerge tuule suunamine ning sadulal natukenegi ergonoomikat.
- võib olla uus ratas, kuid ära ei põlga ka 10.a. vana kasutatud ja tehniliselt head lahendust.
- ostes vähetähtis, kuid pikemas perspektiivis ka oluline realiseeritavus, kui ei leia aega kasutuseks või mõnel muul põhjusel soov
müüa (eriti oluline, kui uuena osta).
Tegemist oleks kolmanda rattaga, mis jääks kerge (2T enduro) ja raske ratta (boxer GSA) vahele.
Senised kogemused:
- Üle poole Eesti TET-ist olen läbi sõitnud R1250GSA-ga (268kg), mis on 85% nauditav olnud, raskemal maastikul ei saa
normaalset sõidujoont valida ning kinni jäädes oleme kurja vaeva näinud välja vintsimisega. Offroadiks see ratas ei sobi.
- Honda CRF250L - väga mõnus ratas maastikusõiduks, kuid raami poolest veidi väike ning kõige häirivamaks asjoluks jäi jõuetu
mootor, mida isegi hammaka vahetusega sobivaks ei saanud.
- Tenere T7 - mõnusalt suur raam (seismine/istumine), kuid siiski liiga raske ja kõrge raskuskese. Liiga adventure ja läheb juba
raske kategooriasse.
- KTM 690 - ideaalne mootor ja kaal. Väga hea enduro suutlikkus ja ka asend offroadil hea. Samas miinuseks tavaline kulgemine
(asfalt, mittetehniline kruus jne). Ma ei ole sellega liiga palju sõitnud, kuid ca 20km asfaldit oli päris nüri.
- KTM 400/mil (LC4 25kw) - ligi 20.a. vana ratas. Ratas, mis on üllataval mugav ülesõitudel ja saab hakkama ka rasketes oludes. Miinuseks veidi nõrk mootor ning seistes ei ole hea sõita (jalatoed kõrgel ning lenks liiga madal).
Mida hetkel olen kaalunud:
- AJP PR7. Pole saanud proovida, kuid sellel rattal on päris palju plusse - kerge, pikk amordikäik, 920mm isutmiskõrgus,
kiidetakse sadula mugavust ja ka tuulekaitset. Komplektis on ka suurem tahvel, mille pealt kaarti vaadata, kuigi see samsung pidi tihti ka kokku jooksma.
Miinuseks on välja toodud jalatugede kõrge asend, milletõttu on pikemtel sõitjatel jalad konksus ning seda ei saa eriti ka muuta,
kuna summuti jookseb jalatoe alt läbi. Plussiks ja ka miinuseks - vananenud tehnika (mootor) ning igasuguste sõiduabide
puudumine. Vana mootor ei pruugi olla halb ja sõiduabisid ka eriti taga ei aja, kuid vahest mõtlen, et esiratta ABS võiks mõne
valearvestuse puhul käntsa ära hoida. Hind on suhteliselt kõrge enamuse jaoks tundmatu looma naha eest. Kui peaks seda hiljem
realiseerima, siis tõenäoliselt ei ole lihtne ostjat leida. GasGas esindus olemas, kuid ei tea kuidas vajadusel varuosad liiguvad (ei sooviks 3n hooajal oodata mõnda varuosa).
- Kove 800X Rally. Hiinakas. Plussina kiidetakse juhitavust, võimas mootor, raskuskese madalal. Sõiduabisid saab mõnusalt konfida (ainult esiratta abs ning jätab meelde kui soovid püsivalt abid välja lülitada). Plussina ka mõistlik hind uue asja eest. Miinusena jäi ühe Leedu huljulge testija jutust kõrva taha, veidi lödev vedrustus, gaasi distributsioon jätab soovida ning seistes jääb kannale summuti katalüsaator ette (sama on ka siin Kove 450 kasutaja rääkinud). St risk, et liiga hiinakas, juppide saadavus ning taaskord pikk vaade, kui peaks realiseerima, siis tõenäoliselt keerulisem.
- Husky 701. Hetkel mõistlikud pakkumised uuele, kindla peale minek. Samas peaks seda sobivaks kohandama (rally tower, parem iste), mis ajab hinna kõrgeks. Ma ei ole kindel, et saan sellest ratta, et ka 50km asfaldit oleks tore sõita.
EICMA-lt jäi ka silma uus KTM 390. Äge välimus, kuid liiga adventure. Kardetavasti liiga raske, väike ja võibolla ka liiga rahulik.
BMW uus GS450 (hetkel proto). Pole kindel, et hooaja alguses osta saab. Miinuseks väiksed rattad, kaal, kardevasti ka jõudlus ja raami asend.
AJP ja Kove häda on selles, et ei ole proovimisvõimalust. Sisuliselt tuleks netiinfo põhjal osta.
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, Honda CRF250L, hetkel R1250GSA/AJP PR7/Husq TE250i
-
- Postitusi: 839
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 92 korda
- Kontakt:
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Minu vastus: otsi endale BMW X-Challenge.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
KTM 390 Adventure ei ole liiga raske vaid hoopis väga kerge. Kuid 85 cm sadula kõrgusega võib sinu jaoks jääda väikseks.
Samuti pole see ratas "liiga Adventure", vaid pigem 70/30 linnaratas. Maanteel kannatab sõita 120 km/h. Kütuse kulu läheb edasi nii suureks, et kogu ajavõit kulub tankimisele. Lõuna-Euroopa kiirteedel võib teistele jalgu jääda.
Hinna ja kvaliteedi suhe on väga hea. Kui ratas peaks minema pikal reisil katki, siis kaevan tee äärde augu ja matan ta maha ning lendan lennukiga koju.
Samuti pole see ratas "liiga Adventure", vaid pigem 70/30 linnaratas. Maanteel kannatab sõita 120 km/h. Kütuse kulu läheb edasi nii suureks, et kogu ajavõit kulub tankimisele. Lõuna-Euroopa kiirteedel võib teistele jalgu jääda.
Hinna ja kvaliteedi suhe on väga hea. Kui ratas peaks minema pikal reisil katki, siis kaevan tee äärde augu ja matan ta maha ning lendan lennukiga koju.
-
Teema algataja - Postitusi: 43
- Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
- Tsikkel: R1250GSA, Te250i, AJP PR7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Bmw f650x challange tundub esmapilgul väga hea spetsiga, kuid tundub, et tegemist on suhteliselt vähelevinud rattaga ning pakkumist väga palju ei ole.
Ktm 390 adventure r (2025) osas pole palju eeltööd teinud, kuid väga kerge kaal ikka ei ole - 177 kg. Kui sinna lisada madal sadul ja 44hp mootor, siis see ikka pole päris minu teema.
Ktm 390 adventure r (2025) osas pole palju eeltööd teinud, kuid väga kerge kaal ikka ei ole - 177 kg. Kui sinna lisada madal sadul ja 44hp mootor, siis see ikka pole päris minu teema.
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, Honda CRF250L, hetkel R1250GSA/AJP PR7/Husq TE250i
-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Ise olen sarnase ükssarviku otsingul. Olen saanud ka Kove 450 ära proovida, täitsa hea ratas, aga varuosa mure jääks ja ostuga ei kiirusta. Uus Kawasaky DRZ 400 tulemas, seda tahaks proovida.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Mina võtaks Kove. Sellest nimekirjast. Varuosade tellimise saab selgeks netist ma usun. Selles mõttes selgeks, et teab, kus mida saab kiiresti. Samas pakutakse sellele juba täna erinevat alternatiivset osa päris palju.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
See ikka Suzuki
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Aga mina tahaks f1-ga Kiviõli mäest üles sõita...
Ise ei saa siis aru või,üks on seal hea teine on seal hea...ei ole ju ühtegi sellist kõik kõigele head asja. Sõida selle gessuga ühte punkti ja sealt võta pargitud KTM jne sealt.
Ise ei saa siis aru või,üks on seal hea teine on seal hea...ei ole ju ühtegi sellist kõik kõigele head asja. Sõida selle gessuga ühte punkti ja sealt võta pargitud KTM jne sealt.
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-24), Fz1n '09 (18-24), GSX-S 1000 '24 (24...)
-
Teema algataja - Postitusi: 43
- Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
- Tsikkel: R1250GSA, Te250i, AJP PR7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Kogemus näitas, et ktm690-ga sai kiviõlis teti rajal poole mäe peale

Tegelikult kui veidi süvened, siis otsin päris monofunktsionaalset ja olemasolevat asja. Lihtsalt selles segmendis on ka valik juba päris heaks läinud ning olen siin erinevates kanalites ja privaatsõnumites päris head infot saanud.
Suzuki dr-4s tuleb ka päris kerge, ülejäänud speci veel ei ole avalikustatud.
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, Honda CRF250L, hetkel R1250GSA/AJP PR7/Husq TE250i
-
- Postitusi: 227
- Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
- Tsikkel: Punane KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 52 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Huvitav on see, et sa paned kuidagi KTM 690 ja Husky 701 erinevatesse kategooriatesse kuigi sisuliselt ju tegemist sama rattaga. Ise oman GasGas ES700-t mis on nende kahe kõige soodsam vend ja ilmselt ka kõige ebamugavama sadulaga. Enne seda sõitsin paar aastat Tenerega ja see asfaldisõidu mugavus oli endale ka üks murekoht aga ütleme nii, et isegi 6h sõidud originaalsadulaga pole probleemiks. Alati on ka võimalik Hr. Nõela teenuseid kasutada või sisi SeatConcepts tellida, mida maast laeni kiidetakse, ise pole küll proovinud, samas 690 ja 701 originaal võiks ka üsna mugav olla.
Rally torne on neile kõigile saada, mina ostsin enda GG Mehkast ja seal oli neil juba valmis tellitud. Ilmselt on võimalik hooajaväliselt selle jagu hinda alla ka rääkida.
Edit: AJP ja Kove omanikke on Eestis täitsa olemas, tean paari isiklikult ka. Hõika näiteks FB TET-i grupis välja ja küll vast keegi nina välja pistab.
Rally torne on neile kõigile saada, mina ostsin enda GG Mehkast ja seal oli neil juba valmis tellitud. Ilmselt on võimalik hooajaväliselt selle jagu hinda alla ka rääkida.
Edit: AJP ja Kove omanikke on Eestis täitsa olemas, tean paari isiklikult ka. Hõika näiteks FB TET-i grupis välja ja küll vast keegi nina välja pistab.
-
Teema algataja - Postitusi: 43
- Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
- Tsikkel: R1250GSA, Te250i, AJP PR7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Ei pane huskyt eraldi kategooriasse, tean, et 690/700/701 sama ratas. Lihtsalt seda ostma läheks, siis eelistaks huskyt puhtalt välimuse ja brändi pärast. Proovinud olen lihtsalt KTM-i. Nende kolmiku kõige suurem pluss tundub olevat see, et varuosade ja lisavidinate saadavus on parim. Saab enda järgi sobivaks kohendada. Samas kui osta uus toorik ja kõik asjad juurde, siistuleb juba päris kena hind kokku. Kui keegi oma valmisehitatud asja plaanib müüa, võib mulle pakkuda.tuman kirjutas: ↑17 Nov 2024, 09:22Huvitav on see, et sa paned kuidagi KTM 690 ja Husky 701 erinevatesse kategooriatesse kuigi sisuliselt ju tegemist sama rattaga. Ise oman GasGas ES700-t mis on nende kahe kõige soodsam vend ja ilmselt ka kõige ebamugavama sadulaga. Enne seda sõitsin paar aastat Tenerega ja see asfaldisõidu mugavus oli endale ka üks murekoht aga ütleme nii, et isegi 6h sõidud originaalsadulaga pole probleemiks. Alati on ka võimalik Hr. Nõela teenuseid kasutada või sisi SeatConcepts tellida, mida maast laeni kiidetakse, ise pole küll proovinud, samas 690 ja 701 originaal võiks ka üsna mugav olla.
Rally torne on neile kõigile saada, mina ostsin enda GG Mehkast ja seal oli neil juba valmis tellitud. Ilmselt on võimalik hooajaväliselt selle jagu hinda alla ka rääkida.
Edit: AJP ja Kove omanikke on Eestis täitsa olemas, tean paari isiklikult ka. Hõika näiteks TET-i grupis välja ja küll vast keegi nina välja pistab.
Eestis on üks PR7 arvel ja Kovedest 2tk 450 versioone, 800 veel mitte. Selle saaks hetkel Leedukate kaudu tellides maiks kohale.
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, Honda CRF250L, hetkel R1250GSA/AJP PR7/Husq TE250i
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Olen ise viimased 5 ja pool hooaega sõitnud just neid radu, mida sa plaanid võtta, 2019 690ga. Enamasti TET Eestis, Balkanil ja Baltikumis/Poolas. Lisaks mõned orienteerumised. Olen ratta ergonoomikat ja varustust omajagu sättinud ja olen ülirahul.
Ilmselgelt oleks suuremad rattad nagu T7 maanteel mugavamad aga sul on ju gessu olemas. Ma isiklikult vaataks antud ülesannet silmas pidades ainult ühepütaseid.
Võibolla Kove või PR7 oleks sügisesel gaasitrassil võimekamad. Neid proovinud ei ole ja nendes uutes ratastes näen ainukesena konkurentsi sellisteks sõitudeks.
Väiksemad pillid nagu Honda jäävad raudselt lahjaks, kui oled harjund peale keerama.
Kokkuvõttes (eeldades, et lähteülesanne on korrektne) näen su loetelus ainult ühte küsimust: 690/701/700 VS Kove ja PR7 (kõik need uued vähelevinud torniga unicornid)
Sealt edasi on ainult lisavarustuse ja ergonoomika seadmise teema.
———
PS! Kirjutan joone alla kontekstiks, mis seades mu 690 nendel sõitudel on olnud:
Kuigi navitornil on palju eeliseid, siis ise otsustasin lihtsalt tuuleklaalsi ja korralike lisatulede kasuks. Püsti pikkasid-pikkasid tõuse ronides on šeffim, kui esiosa on kompaktsem. Navitorniga kipub klaas näo lähedale tulema (Rumeenias kunagi proovisin).
Jalarauad (laiemad) lasin nats alla ja lenksu tõstsin üles - väga suur asi - nagu uus ratas.
Tagavedru panin jäigema sest ma olen raskem kui tehasesõitja.
Dongle istme alla - ilma on võimatu sõita sest iga kord kui käima paned, lülitab veojõukontrolli sisse. Mul on 100% ajast tagumine ABS väljas ja 90% ajast veojõukontroll väljas (tollega ei saa liivast ja mudast läbi, muidu on suht okei).
Sumps on originaal sest ma ei seedi lärmi. Aga 1500m ja ülespoole on näha kuidas avatud väljalaskega masinatel on väga palju rohkem jõudu, ma pean üks käik allpool sõitma kui teised ja väga järskudel tõusudel jõuan 2000m kõrgusel esimese käiguni välja sest mootor sureb muidu kätte ära. Aga selliseid kohti sõitmiseks on isegi Balkanil ülivähe, niisiis olen eelistanud vaikust. Muidugi peab ütlema ka seda, et originaal sumps on maru kuum.
Õhupuhasti on pestav švamm. Muudab käimise natuke pehmemaks. All otsas kaob närvilisus ära. Täna on juba EURO5 mudelid, nendega on nats teisiti ja vist nii lihtsalt ei pääse…
Ilmselgelt oleks suuremad rattad nagu T7 maanteel mugavamad aga sul on ju gessu olemas. Ma isiklikult vaataks antud ülesannet silmas pidades ainult ühepütaseid.
Võibolla Kove või PR7 oleks sügisesel gaasitrassil võimekamad. Neid proovinud ei ole ja nendes uutes ratastes näen ainukesena konkurentsi sellisteks sõitudeks.
Väiksemad pillid nagu Honda jäävad raudselt lahjaks, kui oled harjund peale keerama.
Kokkuvõttes (eeldades, et lähteülesanne on korrektne) näen su loetelus ainult ühte küsimust: 690/701/700 VS Kove ja PR7 (kõik need uued vähelevinud torniga unicornid)
Sealt edasi on ainult lisavarustuse ja ergonoomika seadmise teema.
———
PS! Kirjutan joone alla kontekstiks, mis seades mu 690 nendel sõitudel on olnud:
Kuigi navitornil on palju eeliseid, siis ise otsustasin lihtsalt tuuleklaalsi ja korralike lisatulede kasuks. Püsti pikkasid-pikkasid tõuse ronides on šeffim, kui esiosa on kompaktsem. Navitorniga kipub klaas näo lähedale tulema (Rumeenias kunagi proovisin).
Jalarauad (laiemad) lasin nats alla ja lenksu tõstsin üles - väga suur asi - nagu uus ratas.
Tagavedru panin jäigema sest ma olen raskem kui tehasesõitja.
Dongle istme alla - ilma on võimatu sõita sest iga kord kui käima paned, lülitab veojõukontrolli sisse. Mul on 100% ajast tagumine ABS väljas ja 90% ajast veojõukontroll väljas (tollega ei saa liivast ja mudast läbi, muidu on suht okei).
Sumps on originaal sest ma ei seedi lärmi. Aga 1500m ja ülespoole on näha kuidas avatud väljalaskega masinatel on väga palju rohkem jõudu, ma pean üks käik allpool sõitma kui teised ja väga järskudel tõusudel jõuan 2000m kõrgusel esimese käiguni välja sest mootor sureb muidu kätte ära. Aga selliseid kohti sõitmiseks on isegi Balkanil ülivähe, niisiis olen eelistanud vaikust. Muidugi peab ütlema ka seda, et originaal sumps on maru kuum.
Õhupuhasti on pestav švamm. Muudab käimise natuke pehmemaks. All otsas kaob närvilisus ära. Täna on juba EURO5 mudelid, nendega on nats teisiti ja vist nii lihtsalt ei pääse…
Viimati muutis morse, 17 Nov 2024, 12:09, muudetud 5 korda kokku.
-
- Postitusi: 227
- Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
- Tsikkel: Punane KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 52 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
No ilmselt ma siis seda ainukest eesti PR7-t teangi, Tartu kandis. Ja üks Kove just hiljuti osteti Tallinna kanti, võimalik, et too pole veel registris.vpu kirjutas: ↑17 Nov 2024, 09:58Ei pane huskyt eraldi kategooriasse, tean, et 690/700/701 sama ratas. Lihtsalt seda ostma läheks, siis eelistaks huskyt puhtalt välimuse ja brändi pärast. Proovinud olen lihtsalt KTM-i. Nende kolmiku kõige suurem pluss tundub olevat see, et varuosade ja lisavidinate saadavus on parim. Saab enda järgi sobivaks kohendada. Samas kui osta uus toorik ja kõik asjad juurde, siistuleb juba päris kena hind kokku. Kui keegi oma valmisehitatud asja plaanib müüa, võib mulle pakkuda.tuman kirjutas: ↑17 Nov 2024, 09:22Huvitav on see, et sa paned kuidagi KTM 690 ja Husky 701 erinevatesse kategooriatesse kuigi sisuliselt ju tegemist sama rattaga. Ise oman GasGas ES700-t mis on nende kahe kõige soodsam vend ja ilmselt ka kõige ebamugavama sadulaga. Enne seda sõitsin paar aastat Tenerega ja see asfaldisõidu mugavus oli endale ka üks murekoht aga ütleme nii, et isegi 6h sõidud originaalsadulaga pole probleemiks. Alati on ka võimalik Hr. Nõela teenuseid kasutada või sisi SeatConcepts tellida, mida maast laeni kiidetakse, ise pole küll proovinud, samas 690 ja 701 originaal võiks ka üsna mugav olla.
Rally torne on neile kõigile saada, mina ostsin enda GG Mehkast ja seal oli neil juba valmis tellitud. Ilmselt on võimalik hooajaväliselt selle jagu hinda alla ka rääkida.
Edit: AJP ja Kove omanikke on Eestis täitsa olemas, tean paari isiklikult ka. Hõika näiteks TET-i grupis välja ja küll vast keegi nina välja pistab.
Eestis on üks PR7 arvel ja Kovedest 2tk 450 versioone, 800 veel mitte. Selle saaks hetkel Leedukate kaudu tellides maiks kohale.
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
X-challenge oma 145-150 tühikaaluga on suht ideaalilähedane ratas selleks otstarbeks mida otsid. Ainus puudus tehaseseades isendil on tagumine õhkamort (mul enda tsiklil vahetatud hyperpro vastu ja sai väga hea). Katalüsaatoriga sumpsi arvelt saab ka mõned lisakilod kokku hoida ja hääle tummisemaks, erinevad tootjad pakuvad ka mõned lisahobused selle tuuningu arvelt aga sellele ma ise pigem lootma ei jääks.
Olen selle tsikliga ka veidi rännanud, saab hakkama aga enne reisi tasub kuskil puittaburetil istumistrenni teha
see probleem on muidugi kõigi sarnaste tsiklitega.
Kuna mul on viimasel paaril aastal ainult mõned-sajad kilomeetrid kellale tiksunud siis huvi korral on ratas müügis.
Olen selle tsikliga ka veidi rännanud, saab hakkama aga enne reisi tasub kuskil puittaburetil istumistrenni teha

Kuna mul on viimasel paaril aastal ainult mõned-sajad kilomeetrid kellale tiksunud siis huvi korral on ratas müügis.
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Ma ei ole sellest X-Challenge Bemmist suurt midagi arvanud sest olles GS650ga ja Husky TR650ga sõitnud, on tekkinud arvamus, et ta on mootori poolest pigem väga rahuliku loomuga (võrreldes siis 690/701/700 platvormiga).
Ilmselt pole ka vedrustus päris sellisteks hüpeteks loodud nagu WP Extreme…
Seda peab tunnistama, et Bemmid on maru kvaliteetselt toodetud. Kasvõi lenksul olevad lülitid jmt kraam. Selles osas suht üle prahi.
Aga X-Challenge mehed. Kas ma olen millestki ilma jäänud ja eksinud, kui ma arvasin, et X-Challenge on lihtsalt 21-tollise esirattaga GS?

Ilmselt pole ka vedrustus päris sellisteks hüpeteks loodud nagu WP Extreme…
Seda peab tunnistama, et Bemmid on maru kvaliteetselt toodetud. Kasvõi lenksul olevad lülitid jmt kraam. Selles osas suht üle prahi.
Aga X-Challenge mehed. Kas ma olen millestki ilma jäänud ja eksinud, kui ma arvasin, et X-Challenge on lihtsalt 21-tollise esirattaga GS?


-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Googeldasin X-Challengi kohta ja üks teema oli, et tore ratas, aga vaeslaps, toodeti vähe ja juppe enam ei saa, ainult teistelt kasutatud ratastelt.
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Sellega on nüüd nii, et kuna X-Challenge on niivõrd lahe ja äge ratas siis Fox’i tsikkel leidis täna uue omaniku.
Honda CBR 1000 -90
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
See on sul siis nagu 800se bemmi kõrval selleks rattaks, millega oleks parem sügavamale metsarajale minna?
Anna siis teada, kuidas masin toimetab.
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Edu uuele omanikule.
Aga X-challenge puhul mingit müstilist varuosapuudust küll ei tohiks olla, kui mõned üksikud virblid välja arvata. G650 platvorm on oma rotaxi mootoriga üpris pikalt toodetud masin, vaeseks selle remontimisega kindlasti ei jää.
Mul oli kunagi vanema otsa Husaberg (KTM eelne), vot sellele oli küll keeruline näiteks kolbi-silindrit mõistliku raha eest leida. Lõpuks vist ebay kaudu kuskilt imedemaalt, äkki USAst tellisin. Mootoriremont läks maksma kenasti, ligikaudu tollase tsikli turuhinna
Aga X-challenge puhul mingit müstilist varuosapuudust küll ei tohiks olla, kui mõned üksikud virblid välja arvata. G650 platvorm on oma rotaxi mootoriga üpris pikalt toodetud masin, vaeseks selle remontimisega kindlasti ei jää.
Mul oli kunagi vanema otsa Husaberg (KTM eelne), vot sellele oli küll keeruline näiteks kolbi-silindrit mõistliku raha eest leida. Lõpuks vist ebay kaudu kuskilt imedemaalt, äkki USAst tellisin. Mootoriremont läks maksma kenasti, ligikaudu tollase tsikli turuhinna

-
Teema algataja - Postitusi: 43
- Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
- Tsikkel: R1250GSA, Te250i, AJP PR7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Dual-Sport ratta otsingul (AJP, Kove jt)
Minu Dual-Sport ratta otsing jõudis lõpule ning valituks osutus AJP PR7 (2023).
Viimases ringi jäigi valik kolme asja vahele - Husky 701, AJP PR7 ning Kove.
Kove osas vaatasin alguses 800X, kuid hiljem tundus ka hiljem ka 450 rallyt, kuna 800x on liiga raske.
450 rally osas vaatasin ülevaateid ja tundus, et ta on hea tehnilisel maastikul, kuid ei pruugi olla nii hea tavateel (ülesõidud). Hiina värk tekitas skepsist, kuid see on eelarvamus.
Kaalusin päris tõsiselt freetimest demoratta ostu, kuid sadulas istudes tulid mulle taas meelde suvel proovitud stock 690, millega meeldis sõita Hiiumaa liivas, kuid mitte maanteel. St siit ja discordist sain soovituse, et sellest saab väga hea asja, kuid tuleb enda järgi ringi ehitada. Kasutaja Kibu kuulutust vaadates tundus, et teha saab päris palju ning lõpptulemuses läheb ratas päris kulukaks ning sellejuures oleks vaja päris palju eeltööd teha, et milleks midagi teha ja mis oleks minu jaoks sobiv.
AJP osas helistasin mitu korda Eesti esindusse, et minna proovima, kuid puudus konkreetne info millal tulemas. Keegi vist on juba ühe tellinud ning sain aru, et tellivad siis varuga ka lattu. Lubasid helistada, kui tuleb, veel pole helistatud. Võimalik, et saadavusega probleemid. Õnneks piirid avatud ning sain hea diili aasta kasutatud rattale.
AJP on lahe ja selle osas teen eraldi teema.
Viimases ringi jäigi valik kolme asja vahele - Husky 701, AJP PR7 ning Kove.
Kove osas vaatasin alguses 800X, kuid hiljem tundus ka hiljem ka 450 rallyt, kuna 800x on liiga raske.
450 rally osas vaatasin ülevaateid ja tundus, et ta on hea tehnilisel maastikul, kuid ei pruugi olla nii hea tavateel (ülesõidud). Hiina värk tekitas skepsist, kuid see on eelarvamus.
Kaalusin päris tõsiselt freetimest demoratta ostu, kuid sadulas istudes tulid mulle taas meelde suvel proovitud stock 690, millega meeldis sõita Hiiumaa liivas, kuid mitte maanteel. St siit ja discordist sain soovituse, et sellest saab väga hea asja, kuid tuleb enda järgi ringi ehitada. Kasutaja Kibu kuulutust vaadates tundus, et teha saab päris palju ning lõpptulemuses läheb ratas päris kulukaks ning sellejuures oleks vaja päris palju eeltööd teha, et milleks midagi teha ja mis oleks minu jaoks sobiv.
AJP osas helistasin mitu korda Eesti esindusse, et minna proovima, kuid puudus konkreetne info millal tulemas. Keegi vist on juba ühe tellinud ning sain aru, et tellivad siis varuga ka lattu. Lubasid helistada, kui tuleb, veel pole helistatud. Võimalik, et saadavusega probleemid. Õnneks piirid avatud ning sain hea diili aasta kasutatud rattale.
AJP on lahe ja selle osas teen eraldi teema.
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, Honda CRF250L, hetkel R1250GSA/AJP PR7/Husq TE250i
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.