2024 KTM 500 EXC-F (Adventure-R/Rally)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Kox
Postitusi: 574
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 34 korda

2024 KTM 500 EXC-F (Adventure-R/Rally)

Lugemata postitus Postitas Kox »

Tere põristajad

Siia tekib nüüd teekond sellest mis saab siis kui tekib soov endale kerge seiklusratas kokku panna (ja sellest kuidas temaga elu edasi hakkab minema). Kuna mind oleks selline ülevaade aidanud, siis ehk aitab tulevikus kedagi veel.

Mõte:
Alustama peaks vist sellest mis selle ratta tulekule eelnenud on ja milliseid sõite ma kõige rohkem sõidan.
Kõige õigem iseoomustus oleks vist HardADV(või Tet Pluss) meeldib käia uusi radu otsimas, vaadata kas ja kust saab kuhu võimalikult ägedatel radadel jne. Lisaks natuke roadbooki ja Nägemata Eestit tahaks ka uuel aastal külastama hakata.
Kuna ratast ainult kärutada ei plaani ja meeldib sõita pigem pikal ringil (ka 500km päevi) peab ratas kannatama ka kiiret kruusa ja vahest kahjuks ka asfalti.
Viimased 3 aastat olen veetnud Husqvarna 701ga millega on ka väga tore seigelda, aga mida aeg edasi seda enam kripeldas sees mõte kas saaks sama funktsionaalsusega ratta teha ka kergemast toorikust.
Valmis variante selleks tegelikult ju saadaval pole, Kove ja AJP on toredad rattad aga siiski samas klassis mis 690/701/700 oranzi grupi pillid. Lühikese välba pillidega oli mul kogemust täpselt null, aga kui mujal tehakse siis küll saab :).
Järelikult tuleb vaadata puhtatõuline endurokas ja aidata teda hardenduro suunalt adventure suunale lähemale.
Kas see ratas saab tavalisele sõitjale parem kui tootjate “valmis” keskkaalu adv pillid?
Saame näha… ;)

Tooriku valik:
Alustasin üsna avatud meelega, ei välistanud kohe kedagi, aga lõpuks läks ikka selle järgi millele lisavarustust reaalset ka saadaval on ja millest mujal ka palju ehitatud on. Mulle oleks väga meedinud seda ratast Sherco baasilt teha, aga kui ikka asju saada ei ole siis ise frankensteini ma ka leiutama ei hakka. Lisaks sai omajagu youtubest teiste ehitusi vaadatud ja nii see KTM oktoobri alguses mu garaazis maandus. 500 siis sellepärast, et kiiret kruusa ja ülesõite ka kannataks, loodetavasti mootorisse sisse pole asja lähema 300+ tunni jooksul.

Kaal:
Alakonnu rallil kaalupeal käies näitas 701 sõiduseades kaaluks 165kg (paak täis, panipaigas tööriistad, kompressor ja varukumm).
KTM on tehasest väidetavalt 108,4 kg (ilma kütuseta).
Paak läheb suuremaks ja muud kraami tuleb ka juurde seega oleks rahul kui uus ratas oleks valmis kujul -30kg Husky kaalust.

Loodetavasti saab peale ehitust sellest igav päevik kuidas tihti õli/õhufiltrit/rehve vahetati…
IMG_4599.jpeg
Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20/Suzu VZR 1800 08/KTM 500EXC 24

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”