ABS mootorrattal


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas will111 »

Sõltub rattast, aga peamiselt sõltub sellest mis (tüüpi) mootoriga täpselt tegu ning kas vahetad ka käike alla ning kui siis kui mitu käiku. Back torque ehk siis eesti keeles...ee, vastujõud? sõltub üks-ühele ülekandest. Sellest ülekandest mis parasjagu ühendab tagaratta võlli ja väntvõlli. Ja see ülekanne on pöördvõrdeline mootori jõuülekandele, mis sul parasjagu "sees" on. Ehk siis mitmes käik ning milline on peaülekanne (a'la 14 ees ja 45 hammast taga, suvaline näide). Paljude rataste puhul siiski ka ei olegi võimalik mootoripidurdusega tagaratast blokeerida, mitte ühegi käiguga...selle tagab slipper clutch. Võta seda kui mootoripiduri ABS'i. Slipperid tulid sportratastel tehasest juba paljudel juhtudel kuskil nii alates 2005 ja edasi. Tänapäeval on neid ka igasugustel muudel masinatel küljes, mitte ilmtingimata ainult kõikvõimalikel sportbikedel ja superbikedel.

Koolitusi ja koolitajaid on ilmselt igasuguseid. Või no kui kasvõi seda teemat siin lugeda siis jääb juba küll selline mulje. Endal ausalt öeldes tekib suuri küsimusi juba nende koolitajate pädevuse osas, kugi teisest küljest ma pean ütlema, et varem pole sõprade/tuttavate käest nagu kuulnud, et kuskil selliseid asju oleks räägitud. Täiesti arusaamatu miks näiteks peaks keegi kuskil spetsiaalselt õpetama tagaratta lukku löömist. Et mis sellest reaalselt kasu peaks olema? Või räägitakse seda üldse mingis muus kontekstis, mitte hädapidurdamisel. Isegi lahtisel pinnasel on sellest nö. abi vaid suhteliselt piiratud juhtudel. Aga no põnev oleks muidugi kuulata nende koolitajate selgitusi ja põhjendusi selliste juhtnööride andmise puhul.

Väga õige märkus piduri jõu doseerimise osas. Täpselt see ongi peamine põhjus miks, eriti hädapidurdusel, on mõistlik kasutada vaid ühte ja loomulikult esimest. Eks teoorias võivad paljud rääkida sellest kuidas nad siin või seal pidurdasid mõlemaga korraga, kõik oli (enamvähem) kontrolli all ja justkui said väga kiirelt pidama. Reaalne hädaolukord on midagi muud kui ükskõik milline olukord, kus sul on olnud kasvõi natukenegi aega mõelda ja tegutseda mingisuguse konkreetse plaani järgi. Või üldse olnud aega mõelda.

Ahjaa...päris hea pakkumine ka "loading the tire" kohta, esirehvi koormamine võiks tõesti isegi olla suht sobiv tõlge. Kuigi väike kahtlus jääb, et kas see tegelikult ikkagi päris õiget tähendust edasi kannab inimese jaoks, kes nö. täitsa nullist sellist juttu ja sellelaadseid termineid kuuleb. Aga jätan meelde, võibolla isegi peaks seda koolitusel kasutama.

Ja kuna ma juba videoid siia jaganud olen siis jätkan ikka samas vaimus, veel üks päris hea näide sellest kuidas tugevalt esipidurit kasutades ratas alt ära libiseb, NOT :D Tegelikult selgitab väga hästi, mis on esipiduriga võimalik, koos hirmus efektse visuaalse demoga ja samuti räägib põgusalt ka sellest, et isegi kui see esimene peaks korra libisema hakkama siis tegelikult see polegi kohene maailmalõpp, kohene crash and burn.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”