ABS mootorrattal
Re: ABS mootorrattal
Olen Neemega nõus, üks-üheselt õiget või vale õpetust tõesti ei ole..no vähemalt suures plaanis kindlasti mitte. Üsna kindel on see, et suurem osa sellest, mida keegi vähegi kogenum ja pädevam koolitaja õpetab on ikkagi õige. Õigem või vähem õigem saab olla mõni nüanss ja detail. Ja sealgi on tavaliselt ilmselt siiski mingi reaalne põhjus, näiteks üks räägibki pidurdamisest nö. ideaalilähedasel asfaltkattel, teine aga üleüldiselt, või lähtuvalt üht või teist tüüpi ratastest jne. Seal on nii palju eripärasid päeva lõpuks...kui veel iga konkreetne inimene ja tema võimekus jne arvesse võtta, et üks-üheselt õiget õpetust ilmselt ei saagi olemas olla.
Küll aga on olemas täiesti üks-ühene füüsika, ja on olemas ka täiesti reaalsed ja faktilised näited sellest kuidas mootorratastega pidurdatakse seal täiesti absoluutse maksimumi piiril. Ning sellest kõigest saab omakorda teha konkreetseid järeldusi ja jagada ka täpseid õpetusi. Seda need maailmakuulsad rinkasõitjad a'la Crafar, Guintoli ja teised sarnased sägad ka seal oma videotes teevad. Kas see kõik on realistlik ja rakendatav iga eraldi inimese puhul, kõikvõimalikes erinevates situatsioonides...ei, kindlasti mitte. Sellegipoolest on minumeelest vähemalt kasulik ja hea teada, mis need asja põhialused on ja kui juba harjutama hakata siis ka proovida lähtuda õigetest teadmistest ja faktidest. Konkreetne näide - väga paljud tsiklistid reaalselt arvavadki, et kui nad nö. pidurdavad liiga tugevalt esipiduriga (asfaldil) siis libiseb esiratas alt ära ja nad kukuvad. See on KONKREETSELT JA ÜKS ÜHESELT vale, ilma igasuguse vaidluse ja väitluseta. Ja seda peaks rõhutama ja õpetama ning selgitama absoluutselt iga pädevam koolitaja, absoluutselt igal tasemel ja tasandil. Kaasa arvatud nö. motokoolis. Sinna juurde võib loomulikult lisada ka täpsustusi, et see siiski ei kehti alati ja igal pinnasel jne. Aga üks tavalise keskmine tsiklist siiski teeb vähemalt 90% oma sõitudest ikkagi kuival asfaldil. Nii et täiesti objektiivselt vale oleks õpetada või rääkida midagi muud, inimestele kes tulevad saama koolitust tänaval (mitte metsas või maastikul) sõitmise osas.
Võidusõitu ja rinkasõitu tänavasõiduga üheski muus osas polegi mõtet väga võrrelda, kuid tugev pidurdamine sirgjooneliselt on ikkagi praktiliselt identne protsess mõlemal juhul. Võidusõidus/rinkal lihtsalt ongi peaaegu iga pidurdus sisuliselt võrreldav selle nö. hädapidurdusega tänavasõitja jaoks. Ja seepärast ongi hirmus hea seda rinkal harjutada. Sa ei pea minema ega isegi proovima mingit kiiret aega sõita ega midagi muud sellist. Lihtsalt teed RINGrajal ringe ja kasutad seda kontrollitud, turvalist ja kindlat keskkonda, et harjutada seda ühte konkreetsed elementi. Või palun öelge mulle, kuskohas seda parem harjutada on...eeldusel, et soov harjutada on olemas? Öelge palun kuskohas ja kuidas seda õiget refleksi omale sisse harjutada saab kui mitte korrates over and over and over just täpselt seda liigutust ja tegevust, mida sul selle hädapidurduse jaoks vaja on? Kui on kellelgi paremaid ideid siis kuulan huviga
Küll aga on olemas täiesti üks-ühene füüsika, ja on olemas ka täiesti reaalsed ja faktilised näited sellest kuidas mootorratastega pidurdatakse seal täiesti absoluutse maksimumi piiril. Ning sellest kõigest saab omakorda teha konkreetseid järeldusi ja jagada ka täpseid õpetusi. Seda need maailmakuulsad rinkasõitjad a'la Crafar, Guintoli ja teised sarnased sägad ka seal oma videotes teevad. Kas see kõik on realistlik ja rakendatav iga eraldi inimese puhul, kõikvõimalikes erinevates situatsioonides...ei, kindlasti mitte. Sellegipoolest on minumeelest vähemalt kasulik ja hea teada, mis need asja põhialused on ja kui juba harjutama hakata siis ka proovida lähtuda õigetest teadmistest ja faktidest. Konkreetne näide - väga paljud tsiklistid reaalselt arvavadki, et kui nad nö. pidurdavad liiga tugevalt esipiduriga (asfaldil) siis libiseb esiratas alt ära ja nad kukuvad. See on KONKREETSELT JA ÜKS ÜHESELT vale, ilma igasuguse vaidluse ja väitluseta. Ja seda peaks rõhutama ja õpetama ning selgitama absoluutselt iga pädevam koolitaja, absoluutselt igal tasemel ja tasandil. Kaasa arvatud nö. motokoolis. Sinna juurde võib loomulikult lisada ka täpsustusi, et see siiski ei kehti alati ja igal pinnasel jne. Aga üks tavalise keskmine tsiklist siiski teeb vähemalt 90% oma sõitudest ikkagi kuival asfaldil. Nii et täiesti objektiivselt vale oleks õpetada või rääkida midagi muud, inimestele kes tulevad saama koolitust tänaval (mitte metsas või maastikul) sõitmise osas.
Võidusõitu ja rinkasõitu tänavasõiduga üheski muus osas polegi mõtet väga võrrelda, kuid tugev pidurdamine sirgjooneliselt on ikkagi praktiliselt identne protsess mõlemal juhul. Võidusõidus/rinkal lihtsalt ongi peaaegu iga pidurdus sisuliselt võrreldav selle nö. hädapidurdusega tänavasõitja jaoks. Ja seepärast ongi hirmus hea seda rinkal harjutada. Sa ei pea minema ega isegi proovima mingit kiiret aega sõita ega midagi muud sellist. Lihtsalt teed RINGrajal ringe ja kasutad seda kontrollitud, turvalist ja kindlat keskkonda, et harjutada seda ühte konkreetsed elementi. Või palun öelge mulle, kuskohas seda parem harjutada on...eeldusel, et soov harjutada on olemas? Öelge palun kuskohas ja kuidas seda õiget refleksi omale sisse harjutada saab kui mitte korrates over and over and over just täpselt seda liigutust ja tegevust, mida sul selle hädapidurduse jaoks vaja on? Kui on kellelgi paremaid ideid siis kuulan huviga
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.