ABS mootorrattal

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ei ole siin üks-üheselt õige ja vale õpetust. On harjumused, on instinktid, on teadmised, on füüsika, on teeolud. Paljud inimesed kipuvad koolitusel räägitut paigutama skaalale õige-vale. Aga see, mis on õige ühe jaoks, ei pruugi olla õige teise jaoks. Keegi meist ei lähe Elfyn Evans-ile ütlema, et sa istud rooli taga valesti, nii ei saagi kiirelt sõita. Kõikide jaoks ühine on vaid see, et füüsikareegleid ei saa eirata. Kes kasutab piduritest esimest, kes tagumist, kes mõlemat. Kes järsult, kes sujuvalt, kes progresseeruvalt, kes vastupidi. Kui tugevalt? Kes arvab, et ABS kui juhiabi ongi igapäevaseks kasutamiseks jne... Tuleb meelde ühe Audimehe jutt, kes ütles, et milleks on autol juhiabid kui ma neid ei kasuta: igasse kurvi sisenen nii kiirelt kui auto võimaldab ja siis veojõukontroll ise pidurdab mul vastavalt rattaid, et kurvist välja ei paneks. Sama jutt oli eelmisel nädalal ühe BMW tsiklisti poolt, kes ütles, et keerab alati kohalt minnes gaasi põhja, sest tahab tunda ägedat kiirendust ja tema tsikkel ise väldib noka ületõstmist ja tagaratta ringikäimist... Ja samasuguseid seinast seina harjumusi on ka pidurdamisel.

Ma olen 23 aastat inimesi koolitanud erinevates valdkondades ja olen juba ammu aru saanud, et teatud mõttes muudab koolitus ehk lisateadmiste omandamine inimese rumalamaks, sest ta ei oska panna lisandunud teadmisi oma kogemuste konteksti, vaid kustutab oma teadmistest varasema "vale" ja asendab selle uuega. Häda peitub selles, et ta on terve elu seda vana ja "valet" praktiseerinud ning nüüd tuleb sinna asemele hakata ehitama uut oskust, mida teema esimesest postist lähtuvalt hädapidurdusena ei saagi kuskil treenida. Sa võid lugeda teooriat, vaadata lõputult Youtube videomaterjali ja teha tühjal platsil äkkpidurdusi, aga see ei asenda päriselu situatsiooni, kus kits ootamatult teele hüppab. Siis käitud sa instinktiivselt ja seda käitumist ei saa keegi varasemalt õpetada. Ainus, mis sellise olukorra juures on treenitav, on oskus vajutada pidurit libisemise piirile just konkreetse tsikli korral. See ongi see koht, kus treenimata ja vähese kogemusega isikut võib päästa jutuks olnud ABS, mis teeb pidurdusjõu tugevuse regulli inimese eest.

Ma ei räägi tühja koha pealt pidurdamise mõttes. Kits on ette hüpanud 3x, neist 2x sinna oma elu jätnud. Tagant sisse olen sõitnud autoga teisele autole 3x. Tsikliga korra otsejoones rehvimüüri, 1x liikluses ja kümneid kordi raja peal kukkunud, neist 3x liikumatuks ja otse kanderaamil kiirabiga haiglasse. Kõikide nende situatsioonide juurde on kuulunud pidurdamine ja ma võin seda analüüsida nii või naa ning teha järeldusi, aga järjekordses situatsioonis käitun ikka instinktiivselt. Sellesama kogemuse pealt ütlen ainult ühe õpetussõna ja targutuse: kui liiklust ennetavalt jälgida ja osata oodata, siis kahaneb igasugune pidurdus- ja äkkipidurdusvajadus vähemalt suurusjärgu võrra. Seega tuletage meelde Motosurvivali lööklauset: "osav mootorrattur tuleb välja olukorrast, kuhu tark mootorrattur ei satu". Olgem targad :-)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”