ABS mootorrattal
Re: ABS mootorrattal
Henn, ma ei hakka sinu ega kellegi teisega nende nn. demode ja testide tulemuste osas siin vaidlema. See oleks totaalne ajaraisk ning selle kohta võib öelda lihtsalt nii, et kui vaja siis saab alati produtseerida täpselt piisavalt erinevaid tulemusi kuskil sellisel "demol", näitamaks et miski on täpselt nii või täpselt naamoodi. Kui on tõesti soovi siis võime kokku leppida ning ma tulen ja pidurdan need motohundid sealsamas demol kõik üle kasutades ainult esipidurit. Tagapiduri võin tsikli küljest ära monteerida, et ei tekiks mingeid küsimusi.
Sina aga katsu mitte ära unustada, et reaalne ohuolukord ja reaalse hädapidurduse vajadus kuskil liikluses, ja mingisugune demo kuskil motokoolitusel on ikka kaks läbinisti erinevat asja. Ma juba eelnevalt siin kirjutasin, et isegi ringrajal sõites on PALJU keerulisem proovida opereerida optimaalselt korraga kahte pidurit. Nii et selles osas midagi vaielda ega väidelda ei ole...ei sinu ega ühegi misiganes motohundi ega karuga.
Koos tagapiduriga saabki teoorias natukene kiiremini pidama, seda siis teatud tingimuste puhul. Mis need tingimused on? Väga kontrollitud situatsioon, selline keskmine (või päris algaja) sõitja ja eriti kui kiirus on enne pidurdamist pigem suhteliselt väike (ehk pidurdusmaa on tegelikult üsna lühike). Palju mängib rolli ka täpne ratta tüüp. Miks see nii on, seda ma juba eelnevalt selgitasin tegelikult puust ja punaseks. Ja siit edasi on asi lihtne, kui su rattal on ABS siis eks suru aga seda tagumist...õnneks ei pea seal mõtlema ega midagi moduleerima ning lappesse minek on peaaegu et välistatud. Kui aga ei ole (abs'i) siis keskmise tänavarattaga tuleks tagapiduri olemasolu OHUOLUKORRA ja HÄDAPIDURDAMISE olukorras ÄRA UNUSTADA!!! Kõik punkt aruelu lõpp. Igasugused hundid võivad õpetada ja rääkida kõiksugu asju, kui nad õpetavad midagi muud ilma täpsustavate nüanssidega siis see õpetus on vale ja jutul lõpp. Kui nad õpetavad seda mingis teatud võtmes, siis on teine asi (a'la osadel ratastel on esipidur nõrk, tagaots väga raske jne jne).
Selles videos räägib WSBK meister täpselt lahti pidurite (ja muuhulgas tagapiduri) kasutamise. Soovitan vaadata ja tähele panna, et mida ta räägib ja kuidas ta asja ära seletab. Siis ei ole vaja willile foorumis liiga palju küsimusi esitada ja mingeid tohutuid selgitusi nõuda. Asi on üsna mustvalge
Mina võtan asja lühidalt kokku nii: kogu pidurdusjõud tuleb oskusliku pidurduse korral esirattast ja esipidurist, kogu mass on esiratta peal ja nii see peabki olema. Tugev pidurdamine asfaldil peaks alati käima ainult ühe (esi) piduri abil sest siis sa ei overloadi oma aju ja saad keskenduda maksimaalselt kiiresti pidama saamisele igal võimalikul juhul. Kõik muud variandid EI OLE kiiremad ega paremad ja see on mustmiljon korda tõestatud absoluutselt kõigi maailma tipptasemel sõitjate poolt. Tagapidurit kasutatakse, aga seda kasutatakse muude asjade jaoks kui pidurdamine.
Sina aga katsu mitte ära unustada, et reaalne ohuolukord ja reaalse hädapidurduse vajadus kuskil liikluses, ja mingisugune demo kuskil motokoolitusel on ikka kaks läbinisti erinevat asja. Ma juba eelnevalt siin kirjutasin, et isegi ringrajal sõites on PALJU keerulisem proovida opereerida optimaalselt korraga kahte pidurit. Nii et selles osas midagi vaielda ega väidelda ei ole...ei sinu ega ühegi misiganes motohundi ega karuga.
Koos tagapiduriga saabki teoorias natukene kiiremini pidama, seda siis teatud tingimuste puhul. Mis need tingimused on? Väga kontrollitud situatsioon, selline keskmine (või päris algaja) sõitja ja eriti kui kiirus on enne pidurdamist pigem suhteliselt väike (ehk pidurdusmaa on tegelikult üsna lühike). Palju mängib rolli ka täpne ratta tüüp. Miks see nii on, seda ma juba eelnevalt selgitasin tegelikult puust ja punaseks. Ja siit edasi on asi lihtne, kui su rattal on ABS siis eks suru aga seda tagumist...õnneks ei pea seal mõtlema ega midagi moduleerima ning lappesse minek on peaaegu et välistatud. Kui aga ei ole (abs'i) siis keskmise tänavarattaga tuleks tagapiduri olemasolu OHUOLUKORRA ja HÄDAPIDURDAMISE olukorras ÄRA UNUSTADA!!! Kõik punkt aruelu lõpp. Igasugused hundid võivad õpetada ja rääkida kõiksugu asju, kui nad õpetavad midagi muud ilma täpsustavate nüanssidega siis see õpetus on vale ja jutul lõpp. Kui nad õpetavad seda mingis teatud võtmes, siis on teine asi (a'la osadel ratastel on esipidur nõrk, tagaots väga raske jne jne).
Selles videos räägib WSBK meister täpselt lahti pidurite (ja muuhulgas tagapiduri) kasutamise. Soovitan vaadata ja tähele panna, et mida ta räägib ja kuidas ta asja ära seletab. Siis ei ole vaja willile foorumis liiga palju küsimusi esitada ja mingeid tohutuid selgitusi nõuda. Asi on üsna mustvalge
Mina võtan asja lühidalt kokku nii: kogu pidurdusjõud tuleb oskusliku pidurduse korral esirattast ja esipidurist, kogu mass on esiratta peal ja nii see peabki olema. Tugev pidurdamine asfaldil peaks alati käima ainult ühe (esi) piduri abil sest siis sa ei overloadi oma aju ja saad keskenduda maksimaalselt kiiresti pidama saamisele igal võimalikul juhul. Kõik muud variandid EI OLE kiiremad ega paremad ja see on mustmiljon korda tõestatud absoluutselt kõigi maailma tipptasemel sõitjate poolt. Tagapidurit kasutatakse, aga seda kasutatakse muude asjade jaoks kui pidurdamine.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.