ABS mootorrattal

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Turist »

slev kirjutas: 02 Sept 2024, 14:22
Turist kirjutas: 02 Sept 2024, 12:57
ABS korral vist vahet pole, aga ilma ABS-ta peaks vastupidi, enne esipidur ja siis tagumine. See on sellepärast, et esipiduriga pidurdamine viib osa raskust ette ja kui tagaratast juba oli pidurdatud, võib see blokeeruda.
See on vastupidi: enne vajutatakse tagapidurit ja seejärel esipidurit, sest tagapidur surub esiratta amordid kokku ja esiratas ei lähe alt ära.
Tagapidurit ma siiski pigem ei kasutaks, sest tagaratta libisemise korral võib tekkida "high side" õhulend, aga esiratta libisemisel "low side" kukkumine.

Olen üsna kindel, et kunagi mingist mootorrataste-teemalisest raamatust lugesin seda soovitust nii nagu mainisin ja olen ka seda järginud. Olen ka järgi proovinud vastupidist varianti, tõesti kui enne tagapidurit vajutada ja esipidurit alles peale seda, siis läks tagumine ots kergeks küll ja ratas hakkas libisema. Esiratast pole suutnud (või pole olnud vajadust) kunagi ühelgi rattal libisema saada. See jutt käis otse sõites pidurdamise kohta, võimalik et kurvis on olukord teine, ei oska isikliku kogemuse põhjal kommenteerida-kurvis ei pidurda, vaid alati enne. :bsmile:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”