ABS mootorrattal

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Turist »

urmas66 kirjutas: 02 Sept 2024, 10:13
Mina isiklikult kasutan väga palju tagapidurit ja ka käiguga pidurdamine, piduriga pidurdamisele lisaks, on nagu automaatne tegevus. Üldiselt läheb minul alati taga ja siis esipidur tösse.
ABS korral vist vahet pole, aga ilma ABS-ta peaks vastupidi, enne esipidur ja siis tagumine. See on sellepärast, et esipiduriga pidurdamine viib osa raskust ette ja kui tagaratast juba oli pidurdatud, võib see blokeeruda. Ise kasutan ilma ABS-ta ratastel ka mõlemat pidurit. Tihti kui on kergelt pidurdada vaja, siis ka ainult tagumist. Tagumise kasutamine on maapiirkonnas vene ratastega sõitmise ajast sisse harjunud, neil eriti keegi esipidurit ei kasutanud. Esiteks see trossiga süsteem oli selline, et tross andis palju venima (kõri kokku suruda?) ja erilist pidurdusjõudu sealt ei saanud. Kui üritasid rohkem peale keerata, siis hakkasid klotsid vastu trumlit käima. Samuti kusagil kruusal/murul/poris pidurdades tagaratta blokeerudes ikkagi on võimalik üsna hästi ratast kontrolli all hoida, võib seda lohistada kasvõi 30 m ja püsti jääda (ja seda tehti, sest see oli "äge :lol: )", esiratta korral aga mitte.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”