K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
selline probleem tekkis kui mootor väga kuum, peale kiiremaid sõite või metsas pikalt nikerdades, ca 300 km tagasi sai uue sidurikorvi (sisemise ja välimise) ning uue ketaste komplekti. rahuliku sõiduga kõik toimetab nagu peab, endal mõtted otsas ja teretulnud uued mõtted
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Hei! Mu DR teeb vahetevahel midagi sarnast. Asi selles, et kettad soojaga paisuvad ja selle pärast hakkabki sidur kaasa vedama.
Esmalt 2 võimalikku põhjust:
1. Sõidustiil (võibolla libistad liiga palju sidurit). Väiksem esihammakas võib seda kompenseerida
2. Siduritross liiga lõdva või lõtk sidurilingis.
PS! Ma ükskord pingutasin siduritrossi metsas kuuma mootoriga - see ei olnud hea mõte - sai väga valesti.
Esmalt 2 võimalikku põhjust:
1. Sõidustiil (võibolla libistad liiga palju sidurit). Väiksem esihammakas võib seda kompenseerida
2. Siduritross liiga lõdva või lõtk sidurilingis.
PS! Ma ükskord pingutasin siduritrossi metsas kuuma mootoriga - see ei olnud hea mõte - sai väga valesti.
-
Teema algataja - Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
vb küll sõidustill üle vaadata, gessude pealt harjumus tempot siduriga mängida kui kehva pidamine. siduritross hetkel pandud ca 3-5mm lõtku heeblist
harjun veel dr eripäradega
harjun veel dr eripäradega
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Ei saa välistada ka mootoriõli. Uuri veidi oma kasutatava õli kohta ja proovi paremat või mõne teise tootja õli. DR-l mootori kuumenedes muutub siduritrossi tühikäik märgatavalt, kontrolli seda ka siis, kui probleem ilmneb.
Honda CBR 1000 -90
-
Teema algataja - Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
hetkel see odav õli mis motonetis oli, motul 5000 poolsünt 10w-40 mälu järgi, vaatasin et sõidan esimesed tuhat km või sinna odava õliga peale remonti kuni teeb uue õlivahetuse
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
-
Teema algataja - Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
proovin castroli täissünti peale palgapäeva vb on abi
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
-
Teema algataja - Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
neeme ( @streetmoto) vb sul olnud sarnaseid juhtumeid ? hetkel kohe kui õli viskab õli 140 kraadi hakkab kaasa vedama, metsas viskab aegaejalt 160+ kraadi õlile, pühapäeval linnavahel lastes peale neljarealisi ja +130 km/h kiirused ning linnavahele jõudes suretasin ratta välja igal ristmikul, täpselt selline tunne nagu sidurit poleks, tõmbad heebli alla ja ei lahuta lõpuni. loll viga mida töökojas maru jama taga ajada :/
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Mul on mõlema rattaga (Honda XRV750 ja KTM 350 EXC) sama jama, ainuke mis neid ühendab on Motuli õli. Ja kusjuures isegi mitte otseselt sama õli, ühte panin "rohelist" ja teise "punast". Kõik muu on erinev, hüdro vs tross, eri tootjate kettad jne. Seda sõidustiili asja ma ei usu, Honda puhul veel vbl, aga endurokas on ju konkreetselt ehitatud sellise stiili jaoks.
Kuna eriti muid mõtted rohkem pähe ei tulnud, siis alustasin eksperimenteerimist teiste õlimarkidega, tulemusi veel ei ole, selles suhtes et viga pole taasesinenud.
Kuna eriti muid mõtted rohkem pähe ei tulnud, siis alustasin eksperimenteerimist teiste õlimarkidega, tulemusi veel ei ole, selles suhtes et viga pole taasesinenud.
-
- Postitusi: 855
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Seda peaks aeromotorsist kõige soodsamalt saama, mõned kaupmehed küsivad selle kanku eest ka 60+ euri... ise kasutan ka seda oma metsarattas xt660r ja pole siduriprobleeme olnud.
https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Kunagi nullindatel panin väga odava Valvoline õli ja DRi sidur kadus foori taga ära. Edaspidi sõitsin enamasti Mobil 4T racing täissündiga, sai parem. See Castrol, mida siin soovitati, on kindlasti sidurile hea.
PS! Misiganes antud tsiklil valesti on, siis esmalt peaks veenduma, et sidur ka külma mootorgia päriselt hästi lahutab. Pean silmas, et vaba käigu saab kohapeal sisse ilma mingi võlutrikita. Vastasel juhul veab sidur tegelikult kaasa ka külma mootoriga ja juhtub see, et foori taga või metsas kuumenevad kettad väga kiiresti üles, kuna vaba käiku ei saa kätte ja kohapeal sidurit all hoides tahab masin üha rohkem kohalt ära minna. (Selle Valvoline õli lasin tookord välja pärast Tartus ummikus istumist…:D)
PS! Misiganes antud tsiklil valesti on, siis esmalt peaks veenduma, et sidur ka külma mootorgia päriselt hästi lahutab. Pean silmas, et vaba käigu saab kohapeal sisse ilma mingi võlutrikita. Vastasel juhul veab sidur tegelikult kaasa ka külma mootoriga ja juhtub see, et foori taga või metsas kuumenevad kettad väga kiiresti üles, kuna vaba käiku ei saa kätte ja kohapeal sidurit all hoides tahab masin üha rohkem kohalt ära minna. (Selle Valvoline õli lasin tookord välja pärast Tartus ummikus istumist…:D)
-
- Postitusi: 464
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Mul triumph bonneville T100 vastupidised lood CASTROLi Power1 5w30pealt läksin üle MOTUL 7100 5w30 peale ning siduri töö + käiguvahetus muutus sujuvamaks/pehmemaks. Isegi kuumaga (30+ kraadiga) alpides kangutades + kiirteed 150+ jne ei muutnud siduri tunnetust. Loomulikult on tegu teise rattaga, kuid motuli osas hing rahul.
Castroliga oli kuidagi ragistamine või siis kuiva metalli hõõrdumise tunne ja seda tavalise Tallinna sõidu tingimustes, no vahel ka pikemad otsad aga ikkagi tagumiku tunnetus polnud meeldiv, mida ratas selle õliga püüdis toimetada.
Castroliga oli kuidagi ragistamine või siis kuiva metalli hõõrdumise tunne ja seda tavalise Tallinna sõidu tingimustes, no vahel ka pikemad otsad aga ikkagi tagumiku tunnetus polnud meeldiv, mida ratas selle õliga püüdis toimetada.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Varasemalt on tundunud soolapuhumine see tehasepoolne soovitus täpsele õli margile aga ma olen nüüd uskuma hakanud, et teatud mootoritele meeldib teatud marki õli.
Mul on sarnane kogemus nagu @hmm kirjutab, kuid KTMi puhul oli hoopis nii, et Motuli 10W60 pani käigud raskelt käima ja Motorexi 10W60 muutis kõik väga palju paremaks. Uskumatu aga sama hinna ja sama viskoossusega õli sobivusel tõesti on vahe. (Motorex on KTMi tehase soovitus).
DRil on Castroli täissünt ja poolsünt katsetatud ja toimind. Mul endal on DR Big olnud peaaegu 20 aastat ja selle aja jooksul on mõnel sõbral ka samasugune olnud.
Mul on sarnane kogemus nagu @hmm kirjutab, kuid KTMi puhul oli hoopis nii, et Motuli 10W60 pani käigud raskelt käima ja Motorexi 10W60 muutis kõik väga palju paremaks. Uskumatu aga sama hinna ja sama viskoossusega õli sobivusel tõesti on vahe. (Motorex on KTMi tehase soovitus).
DRil on Castroli täissünt ja poolsünt katsetatud ja toimind. Mul endal on DR Big olnud peaaegu 20 aastat ja selle aja jooksul on mõnel sõbral ka samasugune olnud.
Viimati muutis morse, 21 Aug 2024, 18:29, muudetud 1 kord kokku.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 177 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Ma olen kah seda teed läinud, et õlid lähevad täpselt masina tootja soovituse järgi. Pole vaja midagi leiutada ainult tabelist näpuga järge ajada.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 340
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: dr800, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 47 korda
- Kontakt:
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
tänud vastajatele, õli viga muud ei midagi. tehase poolt soovitatu ei kõlba kuhugi linnavahel lastes, castroliga toimib sidur nagu peaks, ise loll et pidasin õlisid samaks 

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)
-
- Postitusi: 215
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: K: dr750/dr800 veab sidurit kaasa kui mootor kuum
Tehase soovitus on see, kes on parasjagu nendega lepingu teinud. Üks aasta on Motul, teine aasta Castrol jne ehk siis selle firma nime promotakse manuaalides.
Tänapäeval sa ei saagi samasugust õli kui see DR750-800 tootmises oli.
Oleks sa pannud kasvõi muu firma õli peale Castroli, oleks väga suure täenäosusega samamoodi toimima hakanud.
Mul ja ühel leedukal pani Motuli õli XT660 mootorid ~5 kraadise temperatuuri juures 10 sekiks klõbisema. Teiste õlidega nii ei ole. Ise ei ole ammu tuntud nimedega õlitootjate usku(castrol, motul, mobil, LM, valvoline jne). Maksad rohkem nime eest lihtsalt.
Muidugi õlide üle vaielda on nagu rehvide üle vaielda. Igale ühele oma, kogemus ja mis iganes keegi arvab.
Tänapäeval sa ei saagi samasugust õli kui see DR750-800 tootmises oli.
Oleks sa pannud kasvõi muu firma õli peale Castroli, oleks väga suure täenäosusega samamoodi toimima hakanud.
Mul ja ühel leedukal pani Motuli õli XT660 mootorid ~5 kraadise temperatuuri juures 10 sekiks klõbisema. Teiste õlidega nii ei ole. Ise ei ole ammu tuntud nimedega õlitootjate usku(castrol, motul, mobil, LM, valvoline jne). Maksad rohkem nime eest lihtsalt.
Muidugi õlide üle vaielda on nagu rehvide üle vaielda. Igale ühele oma, kogemus ja mis iganes keegi arvab.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R->KTM 690
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.