hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
husqenduuro
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Mai 2024, 18:59
Tsikkel: husqvarna TE 450

hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas husqenduuro »

Tere.

soetasin omale husqvarna TE450 ja oleks vaja mõndasid detaile, uut akut, ketti jne. Hinnad internetis laest lakke. Mõtlen,et kuna ma algaja,et ehk sobivad kõige odavamad jupid, aga samas ei taha tsikli tervisega riskida. otsin ketti ja valikuid palju, ma isegi ei tea mitu hammast uus kett võiks olla vms, kas saab ükskõik mitme hambaga asemele panna mis mudelile mõeldud või peaks ikka üle lugema mis hetkel peal on? ja millist akut eelistada kas 40eurose akuga on miskit teha üldse?
ja mida üldiselt teada võiks alustav enduuro omanik? kas siklit pigem vedada käruga või ei tee mootorile haiget kui 90ga maanteed mööda sõita?
kas krossi kärnaga üldse maanteel liikuda tohib?

Aitäh kõikide ideede ja muu info eest!

morse
Postitusi: 1406
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 271 korda
Tänatud: 219 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas morse »

Krossi kärn ei ole ametlikult maanteel lubatud (välja arvatud osad mudelid, millel on vastavad märgistused) aga mitte keegi mitte kunagi seda tänapäeva Eestis ei kontrolli. Saad sõita vabalt.

Maanteel kulutad head krossirehvi ikka korralikult. Lühikese otsa puhul on savi. 450se mootor maanteed sisuliselt peaks kannatama. Aga meeldiv see ei ole.

Sõitsin ühel korral EXC 450ga stiilis 160km maanteed pidi koju - paras piin oli.

Eelmainitud põhjustel tavaliselt veetaks enduurokaid kastis (eriti neid, millel on veel väiksemad mootorid, kui sinu omal).
Eks sa proovi ära. Saad aru, kas on mõnus märja nahaga rajalt koju kupatada :)


Keti osas ei soovita liiga palju kokku hoida. Streetmoto pakub sulle mudeli alusel keti ja vajadusel vahetavad ära ka.


Aku osas on suva. Odav aku ühe hooaja peab kindlasti vastu - kui hästi läheb, siis rohkem. Yuasa aku peab isegi 5 või rohkem vastu aga hind on väga kallis.

will111
Postitusi: 5281
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 387 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas will111 »

kettide hinnad on laest lakke peamiselt seetõttu, et on olemas põhimõtteliselt kahte eri tüüpi kette. lahtised ja kinnised.

krossikad kasutavad peaaegu eranditult ainult lahtiseid kette, igasuguseid tänavarattad kasutavad peaaegu eranditult ainult kinniseid. igasugused endurokad...krt seda teab, mida need kasutavad. fakt on see, et ükskõik millisel rattal võid tegelikult kasutada nii kinnist kui lahtist. lihtsalt üks peab PALJU vähem aega vastu kui teine. ja suurt läbisõitu tegevatel masinatel on see oluline. väikest läbisõitu tegevatel masinatel (nagu krossikad, rinkarattad jne) see oluline ei ole ja olulised on muud asjad.

kinnine kett maksab umbes nii alates 100 euri. lahtise keti, muus osas suhteliselt samaväärse võib saada nii umbes 40ga.

kõik muu värgi rääkis morse juba kokkuvõtlikult ära ja eks ta nii ongi, või noh...minu kogemused on samad. enda tsiklit vean autoga kohale sinna, kus sõita tahan (välja arvatud siis kui koht, kuhu sõitma lähen on mitte kaugemal kui ~5km garaazist).
kusjuures haagist selle jaoks ilmtingimata pole vaja. on ka üks teistsugune seadeldis olemas, mida saab edukalt kasutada. kui pakub huvi siis küsi või kirjuta.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8384
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 319 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

morse kirjutas: 10 Mai 2024, 20:07
Krossi kärn ei ole ametlikult maanteel lubatud (välja arvatud osad mudelid, millel on vastavad märgistused) aga mitte keegi mitte kunagi seda tänapäeva Eestis ei kontrolli. Saad sõita vabalt.

Maanteel kulutad head krossirehvi ikka korralikult. Lühikese otsa puhul on savi. 450se mootor maanteed sisuliselt peaks kannatama. Aga meeldiv see ei ole.

Sõitsin ühel korral EXC 450ga stiilis 160km maanteed pidi koju - paras piin oli.

Eelmainitud põhjustel tavaliselt veetaks enduurokaid kastis (eriti neid, millel on veel väiksemad mootorid, kui sinu omal).
Eks sa proovi ära. Saad aru, kas on mõnus märja nahaga rajalt koju kupatada :)


Keti osas ei soovita liiga palju kokku hoida. Streetmoto pakub sulle mudeli alusel keti ja vajadusel vahetavad ära ka.


Aku osas on suva. Odav aku ühe hooaja peab kindlasti vastu - kui hästi läheb, siis rohkem. Yuasa aku peab isegi 5 või rohkem vastu aga hind on väga kallis.
Yuasa vist LiIon akusid ei tee ja sellel peaks selline peal olema.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8384
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 319 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 10 Mai 2024, 20:40
kettide hinnad on laest lakke peamiselt seetõttu, et on olemas põhimõtteliselt kahte eri tüüpi kette. lahtised ja kinnised.

krossikad kasutavad peaaegu eranditult ainult lahtiseid kette, igasuguseid tänavarattad kasutavad peaaegu eranditult ainult kinniseid. igasugused endurokad...krt seda teab, mida need kasutavad. fakt on see, et ükskõik millisel rattal võid tegelikult kasutada nii kinnist kui lahtist. lihtsalt üks peab PALJU vähem aega vastu kui teine. ja suurt läbisõitu tegevatel masinatel on see oluline. väikest läbisõitu tegevatel masinatel (nagu krossikad, rinkarattad jne) see oluline ei ole ja olulised on muud asjad.

kinnine kett maksab umbes nii alates 100 euri. lahtise keti, muus osas suhteliselt samaväärse võib saada nii umbes 40ga.

kõik muu värgi rääkis morse juba kokkuvõtlikult ära ja eks ta nii ongi, või noh...minu kogemused on samad. enda tsiklit vean autoga kohale sinna, kus sõita tahan (välja arvatud siis kui koht, kuhu sõitma lähen on mitte kaugemal kui ~5km garaazist).
kusjuures haagist selle jaoks ilmtingimata pole vaja. on ka üks teistsugune seadeldis olemas, mida saab edukalt kasutada. kui pakub huvi siis küsi või kirjuta.
Keti hind ei sõltu sellest, kas ta on lahtine või kinnine vaid pigem tootjast ja kvaliteedist. Suvaline hiina lahtine kett on 3 X odavam kui DID lahtine .
Krossikad ei kasuta kõik eranditult kui ehk tipp sõitjad välja arvatud lahtist ketti. Mina ja enamus mu tuttavaid kasutavad tihenditega ketti, kuna see peab ka paar hooaega vastu.

morse
Postitusi: 1406
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 271 korda
Tänatud: 219 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui tollel on LiIon aku, siis see mu Yuasa jutt ei pea paika jah.

Aga siiski - kui tahad kusagilt säästa, siis aku on on selline lihtne asi, millega võib katsetada. Kallis aku on pikas perspektiivis võibolla odavam aga algajal on vaja lihtsalt hooaeg üle elada - pikk perspektiiv tuleb hiljem.

Keti soovitan siiski korraliku panna. Ma ise paneks vist kinnise O-ringidega või X-ringidega keti (DID VX3 näiteks). Aga eks kergete rataste omanikud oskavad paremini soovitada.

See on nii ilmselge, et veel polegi mainitud: kett ja hammakad vahetatakse koos. Nii, et kui tsikli mudeli järgi tellid, siis kataloog annab õige ülekande. Kui tahad veenduda, et ülekanne jääks täpselt sama nagu hetkel on (võibolla on keegi näiteks taha suurema hammaka pannud, et oleks metsas hea ukerdada), siis loe üle, mitu hammast on ees ja mitu hammast on taga. Keti lülisid pole vast mõtet üle lugeda,tihti ostetakse veits pikem kett, mis paigalduse käigus lõigatakse mõõtu. Kohe esimese asjana vist ketipaigaldust ise teha ei soovita - see on absoluutselt tehtav aga ehk on parem kui korra kõrvalt näed, kuidas tehakse. Lisaks neetluku puhul on tööriista vaja (ise kasutan pea alati ainult neetlukke, need klõpsuga lukud on mul mudas puurimisel ja maanteel lahti tulnud).

morse
Postitusi: 1406
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 271 korda
Tänatud: 219 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas morse »

PS! Samas ma mõtlesin ringi. Kui tahad kulusid esialgu maas hoida, siis tegelikult võid ju mingit odavat ketti ka kasutada. Saad vähemalt tsikli liikuma. Jama on lihtsalt selles, et halvemal juhul ei pea kett sügiseni vastu ja keti purunemise korral võib muid asju ka katki minna. Aga mingit mega riski selle odava ketiga ju pole…

Teema algataja
husqenduuro
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Mai 2024, 18:59
Tsikkel: husqvarna TE 450

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas husqenduuro »

morse kirjutas: 11 Mai 2024, 00:17
Kui tollel on LiIon aku, siis see mu Yuasa jutt ei pea paika jah.

Aga siiski - kui tahad kusagilt säästa, siis aku on on selline lihtne asi, millega võib katsetada. Kallis aku on pikas perspektiivis võibolla odavam aga algajal on vaja lihtsalt hooaeg üle elada - pikk perspektiiv tuleb hiljem.

Keti soovitan siiski korraliku panna. Ma ise paneks vist kinnise O-ringidega või X-ringidega keti (DID VX3 näiteks). Aga eks kergete rataste omanikud oskavad paremini soovitada.

See on nii ilmselge, et veel polegi mainitud: kett ja hammakad vahetatakse koos. Nii, et kui tsikli mudeli järgi tellid, siis kataloog annab õige ülekande. Kui tahad veenduda, et ülekanne jääks täpselt sama nagu hetkel on (võibolla on keegi näiteks taha suurema hammaka pannud, et oleks metsas hea ukerdada), siis loe üle, mitu hammast on ees ja mitu hammast on taga. Keti lülisid pole vast mõtet üle lugeda,tihti ostetakse veits pikem kett, mis paigalduse käigus lõigatakse mõõtu. Kohe esimese asjana vist ketipaigaldust ise teha ei soovita - see on absoluutselt tehtav aga ehk on parem kui korra kõrvalt näed, kuidas tehakse. Lisaks neetluku puhul on tööriista vaja (ise kasutan pea alati ainult neetlukke, need klõpsuga lukud on mul mudas puurimisel ja maanteel lahti tulnud).
okey. no tehnika osas ma õnneks nii võõras ei ole,et kuidas vahetada ja teha ma täitsa olen teinud ja teatud asju ikka oskan, aga küsimus just oli et millist valida ja milline mul üldse on, et krossikatega kokkupuude tiba kesisem olnud seni.

Teema algataja
husqenduuro
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Mai 2024, 18:59
Tsikkel: husqvarna TE 450

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas husqenduuro »

morse kirjutas: 11 Mai 2024, 00:17
Kui tollel on LiIon aku, siis see mu Yuasa jutt ei pea paika jah.

Aga siiski - kui tahad kusagilt säästa, siis aku on on selline lihtne asi, millega võib katsetada. Kallis aku on pikas perspektiivis võibolla odavam aga algajal on vaja lihtsalt hooaeg üle elada - pikk perspektiiv tuleb hiljem.

Keti soovitan siiski korraliku panna. Ma ise paneks vist kinnise O-ringidega või X-ringidega keti (DID VX3 näiteks). Aga eks kergete rataste omanikud oskavad paremini soovitada.

See on nii ilmselge, et veel polegi mainitud: kett ja hammakad vahetatakse koos. Nii, et kui tsikli mudeli järgi tellid, siis kataloog annab õige ülekande. Kui tahad veenduda, et ülekanne jääks täpselt sama nagu hetkel on (võibolla on keegi näiteks taha suurema hammaka pannud, et oleks metsas hea ukerdada), siis loe üle, mitu hammast on ees ja mitu hammast on taga. Keti lülisid pole vast mõtet üle lugeda,tihti ostetakse veits pikem kett, mis paigalduse käigus lõigatakse mõõtu. Kohe esimese asjana vist ketipaigaldust ise teha ei soovita - see on absoluutselt tehtav aga ehk on parem kui korra kõrvalt näed, kuidas tehakse. Lisaks neetluku puhul on tööriista vaja (ise kasutan pea alati ainult neetlukke, need klõpsuga lukud on mul mudas puurimisel ja maanteel lahti tulnud).
okey. no tehnika osas ma õnneks nii võõras ei ole,et kuidas vahetada ja teha ma täitsa olen teinud ja teatud asju ikka oskan, aga küsimus just oli et millist valida ja milline mul üldse on, et krossikatega kokkupuude tiba kesisem olnud seni.

will111
Postitusi: 5281
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 387 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas will111 »

morse, ega need odavamad ketid päris puruks siiski ei lähe. nad lihtsalt kuluvad väheke kiiremini. aga no teisest küljest...eelmine aasta siin millalgi sai ostetud üks DID kett, umbestäpselt 40 euri maksis ja kusjuures oli veel kinnine ka :O nii et ega see odavam kett ei pruugi üldse mitte alati olla mingi nö. odavama tootja asi, pigem on lihtsalt otsimise küsimus, et misasja kuskohast ja mis hinnaga saad ja ka tipptootjatel on lihtsalt igasuguseid odavamaid mudeleid, vanemaid mudeleid jne.

mina paneks kinnise keti kui on rohkem kilomeetrite sõitmist, ja lahtise kui on rohkem lihtsalt saagimist rattaga kuskil metsas aga läbisõitu eriti palju ei tule. samas kinnise keti paigaldamisel otseselt mingeid erilisi miinuseid ei ole. lihtsalt kallim on ja hästi natukene läheb rattasse kasulikku võimsust vähem kuna kinnise keti mehaanilise takistus on pisut suurem. aga vaevalt, et sellist asja hobisõitja isegi kuidagi märgata oskaks
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3155
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 333 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas ranel »

D.I.D ketikomplektis on kaasas tavaliselt JT hammakad. Viimane kord panin ka kõige odavama kõvasulamiga JT 525 tihenditega keti peale. Ketikomplekti hind oli 150 eur vs 80 eur. JT on seni 9k km sõitnud k.a offroadi ja vaid ühe korra olen pidanud ketti pingutama. Kuigi ketilukk tundub mugav, siis ma siiski needin ketid ära. Liiga palju tuttavatel viimasel ajal neid oopse näinud, kuidas ketilukk veel ausasõna peal külge jäänud.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 553
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: 701 Enduro & Intruder 1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 16 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas Kox »

Mul on ka miski plaan tiksumas liikuda 701 pealt FE450/501 peale, teoorias võiks valmis rattal senisest ca. -40kg kaalusäästu tulla.
Aga aga, kas seda tasub üldse edasi mõlgutada kuna ratta kasutus on seiklemine (osad kohad kus käia on klassikalisest TETist ehk veidi karvasemad) ehk päris hardenduro rada ta ei näeks. Kindlasti peab säilima võimalus asfaldil ka kiirelt metsa või koju liikuda, tuhandeid transiiti ei teeks aga 100km kandis otsad on vast tavalised.
Internetis leidub materjale kus väljamaa mehed neid selliselt ehitanud on ja sarnast kasutust saavad. Kas siin ka mõni kohalik on kes selle tee läbi on käinud?
Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20 & Suzu VZR 1800 08

morse
Postitusi: 1406
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 271 korda
Tänatud: 219 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas morse »

Eesti mees sõitis sellisega TETi mööda aafrika lõunatippu välja. ADVrideris kasutaja memento13. Tal toimis väga hästi tsikkel just sarnasel otstarbel nagu kirjeldad ja sealjuures tegi ta seda väga pikalt.

701
Toetajaliige
Postitusi: 454
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mina vahetasin 701 Fe 350 vastu ja ma ütleks, et viimane meeldib mulle rohkem.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 978
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 75 korda

Re: hq 450 TE milliseid varuosasid eelistada? ja muu info algajale?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

te 450 peaks olema see "punane" husqvarna eks? sellele on häid varu/ kuluosi juba natuke raskem leida. punased tulid kuni 2010 vist, seega enduro tsikli mõistes on tegu pigem unic motoga. aku on sellel veel tavaline mitte liIon, aga yuasa pole juba mitu aastat oma hinda väärt. samas selle vibraatori otsas päris odavad akud üle hooaja ei kesta. kett võta tuntud tootja x-ring, DID 520VMX3 näiteks, JT hammakad (vaevalt, et nii vanale masinale paremaid leiab). uue ketiga pane alati uus esimene hammakas, kui tagumine on alumiiniumist, siis kulumise järgi. esihammakat jälgi hoolega, see kulub kiiremini (eriti selline B tootja nagu JT oma) ja kulund esihammakas keerab keti perse. keti rullik, tallad hoia ka korras. igast Parts Europe kataloogi kaupa müüvast motopoest saad ilmselt kõik mis veel saada on sellele. kui varuosade poolepeal väga kodus ei ole, on mõistlik "põnevamad" jupid soetada motopoest, näiteks Streetmoto, kus teatakse mida mingi B tootja komplekt päriselt sisaldab jne. Rehvi teema ... kõrgema nupuga rehv ei ole alati "krossirehv" :) on ka enduro rehvid mille FIM tähisega mudelid on täiesti street legal. kui soovid asfalti kõlbulikku nupurehvi, siis niikaua, kuni Michelin Tracker saadaval on, ei ole väga pointi teistega katsetada.
mootor on sellel suht hea ja kannatab teepeal sõitu ilusti, õli vaheta lihtsalt max 1500km tagant. rohkem maastikul sõites jälgi pigem töötunde ja arvesta 15h max.
5248653
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”