Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Läinud nädala lõpus sain uue mootoriketi kätte.
Täna ajasime Boikaga ratta improviseeritud puka peale ning hakkasime seda lahti harutama, et kett ära vahetada.
Nii juppideks, kui KLR praegu, pole ta veel kunagi olnud.
Paraku päris eesmärgini me veel ei jõudnudki. Takerdusime väntvõlli otsas oleva..... misasja... hooratta? poltide juures. Proovisime nii löökmutrivõtme kui muude vahednitega aga seda pealmist mutrit ei õnnetunud lahti keerata. Ilmselt oleks abi spetsjom tööriistast, mis seda nr16 mutri all olevat nr 32 mutrit kinni hoiaks ja ei laseks hoorattal keerates kaasa pöörata. Aga seda tööriista pole.
Mõtleme edasi.
Täna ajasime Boikaga ratta improviseeritud puka peale ning hakkasime seda lahti harutama, et kett ära vahetada.
Nii juppideks, kui KLR praegu, pole ta veel kunagi olnud.
Paraku päris eesmärgini me veel ei jõudnudki. Takerdusime väntvõlli otsas oleva..... misasja... hooratta? poltide juures. Proovisime nii löökmutrivõtme kui muude vahednitega aga seda pealmist mutrit ei õnnetunud lahti keerata. Ilmselt oleks abi spetsjom tööriistast, mis seda nr16 mutri all olevat nr 32 mutrit kinni hoiaks ja ei laseks hoorattal keerates kaasa pöörata. Aga seda tööriista pole.
Mõtleme edasi.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
no põhimõtteliselt suvaline enamvähem korralik tellitav võti. aga miks ei pane lihtsalt käiku sisse (6ndat)...ei istu ratta peale ja vajuta tagapidurit põhja? löögikaga niimoodi toimetades ilmselt seda lahti ei saa, küll aga tavalise pika varrega peaks saama. alguses keerad vaikselt pinge peale ja siis hoiad ning lisad vajaduspõhiselt jõudu kuni tuleb. eks seal on veel teisigi variante, aga see on kõige turvalisem esialgu proovida, ilma et oleks riski midagi muud pekki keerata
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Kas keerad ikka õigetpidi lahti ...? Ketti saad mõne teise mudeli oma ka osta, kui needitav kett, keti tüüp teada ja pikkust jagub.Nozzu kirjutas: ↑29 Apr 2024, 20:49Läinud nädala lõpus sain uue mootoriketi kätte.
Täna ajasime Boikaga ratta improviseeritud puka peale ning hakkasime seda lahti harutama, et kett ära vahetada.
Nii juppideks, kui KLR praegu, pole ta veel kunagi olnud.
Paraku päris eesmärgini me veel ei jõudnudki. Takerdusime väntvõlli otsas oleva..... misasja... hooratta? poltide juures. Proovisime nii löökmutrivõtme kui muude vahednitega aga seda pealmist mutrit ei õnnetunud lahti keerata. Ilmselt oleks abi spetsjom tööriistast, mis seda nr16 mutri all olevat nr 32 mutrit kinni hoiaks ja ei laseks hoorattal keerates kaasa pöörata. Aga seda tööriista pole.
Mõtleme edasi.
20240429_142930.jpg
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
vaadates seda eelmist videot siis minumeelest peaks olema täitsa vabalt avatav nii nagu ma enne kirjeldasin ehk siis ilma igasuguste special toolideta. ainult 2 meest on vaja. üks peab täie pasaga pidurit hoidma. lihtsalt pinge tuleb lõpuni peale keerata varrele (läbi kettide asjade annab esialgu päris palju läbi "vedrutama") ja kui tunned, et pika varrega võti on juba tugevalt pingul siis järsk nõks peale ning lahti ta ongi.
aga jah, abiks on alati ka see kui keerata mutrit lahti õiget pidi
aga jah, abiks on alati ka see kui keerata mutrit lahti õiget pidi

-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
KLRi osas olulised uudised:
Nagu KLRi võlur Boyka välja selgitas - on minu KLR nagu 10 000 teised tema liigikaaslased, langenud purunenud Doohickey ehk tasakaalustusketi pinguti ohvriks.
Hea uudis on see, et mootor selle tulemusena kokku ei jooksnud.
Teine hea uudis on, et sellega on lõpeks leitud ka põhjus, miks mu ratas rämedalt vibreeris.
Ja kolmas hea uudis on, et meil on varu Doohickey olemas
Aaa...neljas hea uudis on see, et järelikult ma küünla vahetusega oma ratast nässu ei keeranud ja vibreerima ei pannud.
Viies hea uudis on, et järelikult ei keeranud ma ka karbussi puhastamisega oma ratast nässu. Järelikult võin ma teinekrodki karbusse puhastada ja karpasid rebuildida.
Ehk siis ainult head uudised.
Kunagi teen sellest KLRi parandamisest pikema ja põhjalikuma psotituse.
Doohickey on siis see poolkaare kujuline jubin seal foto keksel. Sellel peaks ka üleval olema aas, aga see on ära murdunud.
Nagu KLRi võlur Boyka välja selgitas - on minu KLR nagu 10 000 teised tema liigikaaslased, langenud purunenud Doohickey ehk tasakaalustusketi pinguti ohvriks.
Hea uudis on see, et mootor selle tulemusena kokku ei jooksnud.
Teine hea uudis on, et sellega on lõpeks leitud ka põhjus, miks mu ratas rämedalt vibreeris.
Ja kolmas hea uudis on, et meil on varu Doohickey olemas
Aaa...neljas hea uudis on see, et järelikult ma küünla vahetusega oma ratast nässu ei keeranud ja vibreerima ei pannud.
Viies hea uudis on, et järelikult ei keeranud ma ka karbussi puhastamisega oma ratast nässu. Järelikult võin ma teinekrodki karbusse puhastada ja karpasid rebuildida.
Ehk siis ainult head uudised.
Kunagi teen sellest KLRi parandamisest pikema ja põhjalikuma psotituse.
Doohickey on siis see poolkaare kujuline jubin seal foto keksel. Sellel peaks ka üleval olema aas, aga see on ära murdunud.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
doohickey on lihtslat ingliskeelne termin "jubinale", millele ei oska nime anda...nii et eesti keeles võib seda ka lihtsamalt nimetada, jubinaks
anyway, google ütleb, et need "jubinad" tavaliselt vahetatakse aftermarket osa vastu välja kuna originaalid kõik varem või hiljem lähevad samamoodi puruks. kuigi ega ma pildi järgi ausalt öeldes täpselt aru ei saagi, et misasi või kuidas täpsemalt seal puruks läks. seega, isegi kui sul on nö. varu olemas aga see varu on kuskilt teisest kasutatud mootorist pärinev originaalosa siis mina ei soovitaks küll seda installima hakata. pigem siis telli see uus aftermarket jubin
ja tasakaalustusega ei tegele seal kindlasti mitte kett ise, vaid kett veab ringi mingit teise võlli küljes olevat tasakaalu ehk raskust. vaata et siis kokku pannes ikka selle süsteemi ajastuse KINDLASTI õigesti paika paned!!!

anyway, google ütleb, et need "jubinad" tavaliselt vahetatakse aftermarket osa vastu välja kuna originaalid kõik varem või hiljem lähevad samamoodi puruks. kuigi ega ma pildi järgi ausalt öeldes täpselt aru ei saagi, et misasi või kuidas täpsemalt seal puruks läks. seega, isegi kui sul on nö. varu olemas aga see varu on kuskilt teisest kasutatud mootorist pärinev originaalosa siis mina ei soovitaks küll seda installima hakata. pigem siis telli see uus aftermarket jubin
ja tasakaalustusega ei tegele seal kindlasti mitte kett ise, vaid kett veab ringi mingit teise võlli küljes olevat tasakaalu ehk raskust. vaata et siis kokku pannes ikka selle süsteemi ajastuse KINDLASTI õigesti paika paned!!!
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Kui sa nüüd ise sinna mootorisse sisse vaatad, siis saad ilmselt aru miks kõik, ilma tsiklit nägemata, nii veendunud olid, et küünal sellist vibra tekitada ei saaks.
Kui nukakett läheb uus, siis oleks ilmselt loogiline ka tasakaalustusvõlli kett uus panna.
Te ei avastanud seda varem seetõttu, et alustasite klapikambrikaanest ja küljekaane avamiseni jõudsite alles nüüd?
Edu!
Kui nukakett läheb uus, siis oleks ilmselt loogiline ka tasakaalustusvõlli kett uus panna.
Te ei avastanud seda varem seetõttu, et alustasite klapikambrikaanest ja küljekaane avamiseni jõudsite alles nüüd?
Edu!
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Täpselt nii. Alustasime mootoriketipinguti välja keermaisega. Sellega sai kohe selgeks, et kett on veninud. Ma küll kahtlustasin, et selle vibra taga võib olla ka murdunud "jubin", sest see on muidu pommikundlate KLRide tüüpviga ja surmalõks. Aga veninud mootorikett, mis ei lasknud klapi sulgumist enam sünkrooni panna, tundub ka loogilise põhjusena vibra tekkeks.morse kirjutas: ↑07 Mai 2024, 09:05Kui sa nüüd ise sinna mootorisse sisse vaatad, siis saad ilmselt aru miks kõik, ilma tsiklit nägemata, nii veendunud olid, et küünal sellist vibra tekitada ei saaks.
Kui nukakett läheb uus, siis oleks ilmselt loogiline ka tasakaalustusvõlli kett uus panna.
Te ei avastanud seda varem seetõttu, et alustasite klapikambrikaanest ja küljekaane avamiseni jõudsite alles nüüd?
Edu!
Ent jah, edasi kaevates, selgus esmalt, et "jubina" vedru on läinud. No ja siis juba ka see, et "jubin" on puruks.
Aga jah, nüüd veendusin ka ise, et asi ei olnud sugugi mitte küünlas

See oli lihtsalt õnnetu või õnnelik asjade kokkulangevus, et "jubin" purunes vahetult pärast küünla vahetust, esimese käivitamisega.
Ja see teadmine oli minu jaoks kergendus - vähemalt ma ei lõhkunud ise ratast ära. Vastupidi - see läks ise katki. Kui lapsed ütlevad, et midagi läks ise katki, siis kõlab see naeruväärsena aga siinkohal peab see paika: ise läks.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
KLRiga on pekkis.
Uus mootorikett.
Tasakaalustusvõlli keti jublakas vms. vahetatud.
Aga kui ratta kätte sain, oli vibra sama hull kui ennist.
Lisaks lekib nüüd mootorikaane tihend. Koju jõudsin rattaga, oli parem külg kuuma, aurava õliga kaetud.
Et vibra iseloomust ja tugevusest aimu anda, siis: proovisime kohapeal tuuritades, et kas leket tekib ka siis, kui ratas ei sõida. Tulemus, vibra tõttu oli näha, kuidas raamikinnituspoldid end lahti kerima hakkavad. Seejärel, murdus pooleks peegli külge kruvitud USB pesa metallist kinnitus. Ja siis avanes karbussi bensu väljalaske kruvi, mistõttu hakkas kuumale mootorile bensiini mitte tilkuma vaid voolama.
Hea, et see avantüür uhke tulevärgiga ei lõppenud.
Igatahes, praegu pole mul enam aega, raha ega tahtmist, et KLRiga tegeleda. Eks võtan talvel mootori lahti ning proovin manuaali, Clymeri ja Youtube vahendusel aru saada, mis seal on, mida ei ole ja mida vaja on. Ehk siis, hea uudis on see, et päevikut pole põhjust sulgeda ja KLRi seiklused jätkuvad
Uus mootorikett.
Tasakaalustusvõlli keti jublakas vms. vahetatud.
Aga kui ratta kätte sain, oli vibra sama hull kui ennist.
Lisaks lekib nüüd mootorikaane tihend. Koju jõudsin rattaga, oli parem külg kuuma, aurava õliga kaetud.
Et vibra iseloomust ja tugevusest aimu anda, siis: proovisime kohapeal tuuritades, et kas leket tekib ka siis, kui ratas ei sõida. Tulemus, vibra tõttu oli näha, kuidas raamikinnituspoldid end lahti kerima hakkavad. Seejärel, murdus pooleks peegli külge kruvitud USB pesa metallist kinnitus. Ja siis avanes karbussi bensu väljalaske kruvi, mistõttu hakkas kuumale mootorile bensiini mitte tilkuma vaid voolama.
Hea, et see avantüür uhke tulevärgiga ei lõppenud.
Igatahes, praegu pole mul enam aega, raha ega tahtmist, et KLRiga tegeleda. Eks võtan talvel mootori lahti ning proovin manuaali, Clymeri ja Youtube vahendusel aru saada, mis seal on, mida ei ole ja mida vaja on. Ehk siis, hea uudis on see, et päevikut pole põhjust sulgeda ja KLRi seiklused jätkuvad

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Hmm... kas siis ketti märkide järgi paika ei pandudki - pandi lihtsalt suva asendis peale??? Kas tasak.võlli hammasratas on ikka õiges asendis (kiil/soon) kinni?
Mul on korra DR650 ühe tasakaaluvõlli hammakas võlli peal lahti tulnud - oli ka tunne nagu sõidaks pinnasetihendaja seljas
G
Mul on korra DR650 ühe tasakaaluvõlli hammakas võlli peal lahti tulnud - oli ka tunne nagu sõidaks pinnasetihendaja seljas

G
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Seal peaks olema kaks tasakaalustusvõlli, üks veel pika ketiga, kui need sünkroonselt ei toimi.....on tulemus selline. Nukakett on paigas, sest ratas ju käivitus ja sõitis. Kaanetihendit on lihtne silikooniga pidama saada, ei pea uut tihendit hakkama otsima. Aga edu, sihuke hea koolituse värk. Kui selle kõik selgeks saad, oled mehaanik valmis.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.