YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 910
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 431 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

„YOLO, rsk,” mõtlesin ning kinnitasin millalgi läinud nädalal Honda CRF 300L ABS ostmiseks laenulepingu. Loetud päevad hiljem sain Honda Keskusest teate, et minu ratas on registreeritud ning ootab järele tulemist.
Siiani on kõik mu rattad olnud 20+ aastat vanad. Ja nüüd siis 2024. aasta mudel otse salongist. Eks ta natuke veider tunne ole.

Tunnistan, et otsus sündis suuresti tänu kasutajale jyrx, kes tõi oma postituses välja, et kasutatud, 2021 aasta CRF300 eest küsitakse 5300 eurot ning uus maksab 6100 eurot.
Uus ratas! Krt...see tähendab ju, et ma saan ka kõige hüljatumas kohas enam vähem rahulikult kulgeda. Ilma kuskil kuklas pidevalt tiksuva ebamugava hirmuta, et äkki ütleb üks või teine tehniline sõlm ratta juures üles ning jätab mu võsa vahele kusagil, kuhu keegi mulle naljalt appi tulema ei pääse ja ainus võimalus on rattale lehed peale kraapida ja see sinna jätta. Samuti ei pea uue ratta puhul mõtlema kas ja mida eelmine omanik sellega teinud on. Või ei ole.

Pealegi olin/olen ma KLRi peale natuke solvunud. Läbi talve tegin selle juures igasugu hooldustöid, mõttega, et kui hooaeg peale tuleb, ei pea ma enam mitte midagi tegema ja saan suhteliselt muretult sõita. Kuu paari vältel saingi, aga siis pärast päris viimast tööd, ehk küünla vahetust jamad, millest saab lugeda mu KLRi päevikust.
See aga ei tähenda, et KLR on maha kantud. Juba on mul riiulis uus mootorikett ning tuleval nädalal saab see ära vahetatud. Vaatame üle ka tasakaalustusketi ja kui sellega kah kõik korras, peaks KLR jälle löögivalmis olema. Aga sellest juba lähemalt KLRi päevikus. Stay tuned!

Tagasi CRFi juurde. Tõsi on, et enne ostu sooritamist polnud ma kunagi seda ratast oma silmaga näinud ega seljas istunud, proovisõidust rääkimata. Küll aga olin juba mõned aastad mõelnud, et just see võiks olla mu järgmine ratas.
Nimelt, KLRiga mudastes rööbastes ukerdades, seda kitsastel teedel ümber pööramiseks edasi tagasi sikutades või siis pehmes liivas lükates, sain aru, et järgmine ratas peab olema kindlasti kergem.
Samas ei tahtnud ma ratast, mida tuleb järelkäruga maastikule vedada. Ei, vajadusel peab olema sellega ka suhteliselt mugav maanteed sõita. Ja hooldusvälp, selle üle tahtsin arvestust pidada ikkagi kilomeetrites, mitte tundides. Kõiki neid soove arvestades, tundus CRF300 meie kaubandusvõrgust saadaolevatest ratastest see kõige õigem valik.

Niisis tõusin laupäeva hommikul kell pool kuus üles, ajasin tsiklivarustuse selga, võtsin kiivri näppu ja istusin Bolti, et sõita bussijaama ja sealt edasi juba Tallinna, Honda Keskusesse. Ahjaa, seljakotti oli mul pakitud ka eelmisel päeval DHLiga Itaaliast kohale jõudnud Acerbise põhjakaitse. Täpselt sellele mudelile valmistatud. „No nii hirmus ohtlik see sõit kah nüüd ei ole,” ütles Bolti juht heatahtlikult irvitades kui ma end täisvarustuses tema mersu tahaistmele poetasin.

Anyway, kell pool kümme, ehk tund aega enne avamist, olin juba Tallinnas, Peetris, Honda Keskuse ees. Nina vastu klaasi surudes nägin, et kümnete ja kümnete teiste Hondade kõrval on ka üks CRF, teistest natuke eraldi, numbrimärk küljes ja puha. Lootust oli, et seesama seal ongi minu ratas. Nii lähedal aga ikka veel kättesaamatus kauguses.

Siis aga, samuti ametlikust salongi avamisest tubli pool tundi varem, saabuski poe juhataja ning sai kinnitust, et jah, tõepoolest, varem silma jäänud CRF tõesti mulle kuulub. Sealsamas, salongi ees, selili asfaldil ukerdades, keerasin rattale ka põhjakaitse alla (jap, ka kuuskantvõti oli mul ettenägelikult kaasa võetud). Seejärel liikluskindlustus, mis on päris muhe: kolm kuud - kuus eurot. Ja võiski teekond tagasi Pärnu poole hakata. Et ma mööda Tallinn Pärnu maanteed uhada ei tahtnud, olin lasknud Locusel endale jalgrattateedest koosneva marsruudi Pärnusse joonistada. Noh, et oleks sissesõidu perioodil natuke rahulikum see sõit.
Ehkki, nagu keskuse juht mulle kinnitas ja ma ka mujalt lugenud olen, ei maksa Honda puhul selle sissesõidu pärast nii väga higistada. Niikaua kuni võistlusrajale ei lähe ning käike peeneks ei sõida, on kõik ok. Nii maanteed kui kõrvalteed. Ka kasutajajuhend piirdub hoiatusega, et väga järsud kiirendused ja pidurdused ei ole sissesõiduperioodi jooksul soovitatavad.
Vahepeal saabus punasel Honda Dominatoril keskuse juurde ka Olger, kellega olin kokku leppinud, et võiks trehvata ja natuke koos sõita, kui juba pealinna asja teen. Niisiis asuski tiim Honda Pärnu poole kulgema.
honda.jpg
Üsna pea sai selgeks, et Locuse joonsitatud rada on natuke igav kuna kulgeb küll kõrvalteedel ent siiski rangelt ainult mööda asfalti. Olger joonistas meile huvitavama raja. Järgneva paarisaja kilomeetri jooksul sain proovida nii asfalti, erineva tekstuuriga kruusa, natuke heina, mulda ja isegi ühte mudast rööbast.
Olgu siinkohal öeldud, et ma ei väärkohelnud ratast. Kiirendasin rahulikult, jälgisin, et pöörded ei läheks üle 6000 ning sõitsin pigem käik kõrgema kui madalama käiguga. Aga samas ka mitte liiga väikeste pööretega. Ehk siis proovisin olla nii säästlik kui võimalik.
Ja Honda...OMG.....see ratas oli kõike, mis ma olin oodanud ning veel palju enamat. Effortless või muretu võiks olla see üks sõna, mis CRF 300 iseloomustab. Mängleva kergusega sai ta hakkama iga ettetuleva pinnavormiga.

No üks näide...paarkümmend meetrit mudase põhjaga rööpaid. Olger läheb oma Dominatoriga ees ja ühelt maalt hakkab end muda täis kogunud tagumine rehv ühe koha peal ringi käima ning edasi enam ei liigu.
Olger annab gaasi ja proovib rööpast välja sõita. Ei midagi, muda lendab laias kaares aga resultaati pole. Ega siin muud polegi kui tuleb ratta seljast maha tulla ning proovida seda lükata. Samal ajal gaasi peale keerates. Nii nii tuttav olukord KLRiga. Olen selles korduvalt ja korduvalt olnud. Natuke pusimist ja sai ka Olger Domika liikuma ja tahkemale pinnasele.
Ok, minu kord. Ma ei teadnud mida oodata. Sõitsin rööpasse, sealt hops, tee keskele, siis teise rööpasse ning välja. Null pingutust! Ei kõrgetel pööretel röökivat mootorit. Ei tühja käivat rehvi. Ei hirmu, et vajud rattaga sinna rööbaste vahele külili. Mitte midagi. Pap-pap-pap ja tehtud.
Ehk siis kohad, mis KLRiga läbides selja märjaks või kulmu murelikult krimpsu tõmbavad, ei ole CRFiga nagu mitte midagi. Kuidagi isegi liiga lihtne – teed nagu keerulist asja aga seda tunnet ei ole, et on keeruline.
muda.jpg
Tunnet. Jah, esialgu tundsin CRFiga puudust ka sellest tundest, mis saab, kui KLRiga gaasi keerad. Noh, ei ole KLR ka mingi jõuline ratas, kaugel sellest, aga kui gaasi keerata, siis noh, on kuidagi tunda kuidas ratas elavneb ja oma massi edasi paiskab.
CRF on aga väga – väga-väga sujuv. Noh, võib-olla kui rutskat rebida, saab ka selle puhul selle mineku tunde kätte aga seda ma ei teinud. Aga! see sujuvus kehtib ka maanteel üheksakümnega sõites. KLRiga noh, on kogu ratta olemuses tunda, et voooh, nüüd sõidan siin pea sada kilomeetrit tunnis, mootor möirgab, vibreerib noh....selline action tunne on. Aga CRF....hah, see on 90 kilomeetrit liikudes sama mõnusalt rahulik kui 40 kilomeetrit tunnis liikudes. Ehk siis jah, ka maantee sõit on selle rattaga muretu ja mõnus. Nagu sõidaks jalgrattaga poodi piima järgi soojal suvehommikul.

Ehk siis jah, CRF300 on ratas, mis teeb ära ükskõik, mis vaja teha on. Ja mitte brutaalse jõuga nagu mõni liigikaaslane vaid pigem mängeldes ja mõnuga.

EDIT:
Käigud - käigud on tõesti lühikesed. Eriti praegu, sissesõiduperioodil, mil ei tahagi neid pikaks lasta. Aga noh, niipalju sain aru, et sellisel juba raskel maastikul on mõnus lasta teise käiguga. Natuke lihtsam maastik, kõva pinnas aga mitte päris tee, sobib kolmas-neljas käik. Kruusakatel ja muudel pinnatud teedel viies käik. Või kui end juba päris kindlalt tunned ja 70+ lased, siis kuues käik.

Amort - Paljud Youtuberid räägivad, et vot, amordid, nii esimesed kui tagumine tuleb kindlasti ära vahetada, sest tehase omad on liiga pehmed. Noh...ma ei tea, mina seda vajadust veel ei tunnetanud. Kohe üldse mitte. Mõistagi ei toimunud mingit amordi põhja põrumist aga ka sõites, ma ei saanud aru, et kuidagi liiga palju hüpleks või vänderdaks. Ilmsetl on mu vanal KLRil märksa hullemad amordid.

Pidurid- Jällegi, öeldakse, et ei ole kõige paremad. Aga ilmselgelt ei ole need, kes nii ütlevad, sõitndu 20+ aastat vana KLRiga. Vot sellega oli küll nii, et pead ikak varakult ja pikalt pidurtdamist planeerima hakkama. CRFi omad aga....no ma olin väga õnnelik nende piduritega, natukene vajutad ja juba ülevalt hakkab võtma ja isegi keerulisel maastikul saad leotud meetritega pidama. Ja samas, kuna pidurid võtavad ülevalt, mitte alles siis, kui heebel poole peal, on hästi lihtne kontrolldia pidurdusjõudu - vajadusel peale vajutades või siis natuke järele andes.




plats.jpg
Natuke pelgasin, et äkki ei sobi mulle CRFi istumisasend. Pole ju proovinud. Noh, et kas on jalad liiga kõrgel või madalal. Põlvest liiga krõnksus või kõverad. Aga ei, ka istumisasend on mulle ideaalne. Päev läbi sõitu ja kusagilt ei kanguta, pigista ega väsita. Iste on küll harjumatult kõva aga mõnusalt lai manööverdatav.
Ning ka püsti seistes – ratta ergonoomika oleks nagu minu järgi tehtud. Põlved istuvad täpselt õigesse kohta, et oma keha jalgadega paigal hoida ja käed lõdvaks lasta. Paljud panevad sellele rattale lenksukõrgendused aga tundub, et minu jaoks on ka lenks täpselt õige kõrgusega.
vesi.jpg
Anyway....ma loodan, et sellest päevikust siin väga remondipäevikut ei kujune. Sest rattal on ju kaks aastat garantiid. Küll aga pean ma plaani, et teen esimese, 1000 kilomeetri pealt kohustusliku õlivahetuse ise ära. Garantii jääb kehtima kui tellin õli, õlifiltri ja tihendi Honda esindusest.

Lisaks on mul rattale vaja tervet rida lisavidinaid:
Aliexpressis ootavad palgapäeva juba ostukorvi laotud:
Sabaotsa pakiraam
Lenksukaitsmed
USB pesa
Ekraani kaitsekile
Mootoriraami kaitseplastikud (need võib-olla ei ole hea mõte)
Esitule kaitsevõre

Kui kellelgi on midagi neist pakkuda kiiremini ja odavamalt kui seda Aliexpress võimaldab, siis noh, võib pakkuda.
ali.jpg
Ehk siis nagu aru saate, ma olen täiesti YOLO lummuses. YOLO tundub mu rattale paslik hüüdnimi, arvestades, et ma nüüd järgnevad 72 kuud peaasjalikult makaronidest toituma pean :)
Noh, nii hull see asi tegelikult pole aga endiselt tundub mulle pöörane, et mul 2024. aasta ratas garaazhis. Pole väga minu moodi. Samas, eksole, arvestades, et ma siiani 20+ aastat vanade ratastega sõinud olen, siis miks ei võiks ma sõita järgmised 25 aastat ehk 70 eluaastani selle CRFiga. Heaperemehelikult käitudes peaks see ju täitsa võimalik olema.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5277
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 386 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ulme pikk jutt :O


Anyway, amordid ilmselt liiga pehmed ei olegi...ju seal ikka vedrusid on mõeldud. Niisama rahulikult mööda metsateed töristades sellest aru ei saa, ega peagi saama, et need liiga pehmed oleks. Ning jah, kindlasti oli vana kawa amort palju hullem ning tõenäoliselt polnud vedrugi seal sees väga jäigem.

Muretut mudaauku!

Prets
Postitusi: 686
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 68 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Prets »

Kui keegi amortidest ja vedrudest räägib, oleks väga paslik ka kehakaal ja kantav varustus juurde märkida, mis väga palju ka mõjutab. jyrxi CRFiga stock seades sõitnuna minu all see ratas käis iga jõnksuga põhjas. Mul kehakaalu ka muidugi tol ajal oli kolmekohalise numbri jagu (varustusega 120+) ja mitmepäevase matka jagu kraami oli ka rattal. Kergemale mehele võib täitsa ka stock seades sobida.
Üldiselt kõvemaid-kriitilisemaid asju vaadates (hetkel korvist paistis silma pakiraam ja käekaitsmed nt) ma hoiaks aliexpressist eemale. Kas paarkümmend eurot säästu kaalub üle hooajaga asja puruks kukkumise ja seejärel palju suuremad ja kulukamad tagajärjed? Samas, eks CRFi lenks isegi ole juba päris pehme...

Aga muidu nael kummi ja põnevaid kilomeetreid!
(togi)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2203
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 246 korda
Tänatud: 557 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Konkreetseid tooteid ei oska kommenteerida, aga üldiselt need Ali motovidinad on viimasel ajal päris viisakaks muutunud - lõppkokkuvõttes alumiinium on tõenäoliselt sama ja lõppkasutajale pole tähtsust, kuidas täpselt see kujusse lõigatud on. Väga tugevad kaitsmed toovad kaasa selle, et kaitse ise jääb küll terveks, aga teeb mingi järgmise asja katki, ma näiteks vahetaks iga kell enne käekaitset kui lenksu. Nozzu väga ei tundu ka sellise sõitjana, kes läheb nüüd otse salongist metsa käejämeduste mändidega pusklema.

Ainuke asi, mida võimalusel väldiks, on komplektis kaasa tulnud poldid-mutrid, need kipuvad olema kõige odavamad võimalikud, sisuliselt praagid, keermed on mõõdust väljas ja neid ei saa korralikult pingutada jne.

Ikka mina
Postitusi: 37
Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Ikka mina »

Vinge, uue, või nohhh peaaegu uue (nagu mul praegu on) ratta tunne on vinge :)
Nozzu - silmad ruutu ja pauguta palju jõuad :).
ma arvan ka et kui just Pärnus Lennukal üle küürude lendama ei hakka sobivad tehase vedrud-amordid väga hästi pole Öhlinsit vaja, või siiski? Ilusad edevad ja kollased :).
Igatahes palju õnne ja naudi mees!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 910
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 431 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Prets kirjutas: 28 Apr 2024, 23:21
Kui keegi amortidest ja vedrudest räägib, oleks väga paslik ka kehakaal ja kantav varustus juurde märkida, mis väga palju ka mõjutab. jyrxi CRFiga stock seades sõitnuna minu all see ratas käis iga jõnksuga põhjas. Mul kehakaalu ka muidugi tol ajal oli kolmekohalise numbri jagu (varustusega 120+) ja mitmepäevase matka jagu kraami oli ka rattal. Kergemale mehele võib täitsa ka stock seades sobida.
Üldiselt kõvemaid-kriitilisemaid asju vaadates (hetkel korvist paistis silma pakiraam ja käekaitsmed nt) ma hoiaks aliexpressist eemale. Kas paarkümmend eurot säästu kaalub üle hooajaga asja puruks kukkumise ja seejärel palju suuremad ja kulukamad tagajärjed? Samas, eks CRFi lenks isegi ole juba päris pehme...

Aga muidu nael kummi ja põnevaid kilomeetreid!
Nõus, eks see kaal jah kindlasti mõjutab amordi/vedrude tööd ning pikkus ergonoomikat. Et siis jah, võrdlusmomendiks, kui keegi mõtleb, kuidas see konkreetne ratas tema keha kabariitidega sobida võiks, siis kaalu on mul kusagil 75 kg ja pikkust 177 cm. Selline, keskmist kasvu väike inimene :)

Mis Ali kraami puutub, siis olen kah pigem Jesperi leeris. Olean sealt aastate jooksul igast nodi rattale tellinud ja pole pettuma pidanud. Küll aga jah, nüüd eile ühes Youtube videos migi kutt näitas kuidas ta oli CRFile miskid Amazoni 30 daalased käekaitsmed külge keeranud. Nood ei tahtnud kuidagi kaablite ja voolikute vahele ära mahtuda - ainus võimalus oli keetata piduriheebel 45 kraadise nurga all allapoole. Sellist jama pole mul vaja.
Võtan hoopis Acrebise X-gripid ilmselt ligi. Nendega peaks olema kaasa ka 6mm polt, mis istub CRF lenksu otsa raskustes olevasse keermesse. Jämedama poldi kinnitamiseks peaks hakkama seda keeret läbi puurima ja uut keerama.

Aga....on siin äkki mõni CRFi mees, kes oskaks selgitada, kuidas sellel rattal voolu no ütleme USB pessa või elefonihoidikusse saaks nõnda et neid juhtmeid ei peaks aku pealt vedama ning juhtmetes oleks vool ainult siis, kui süüde sees.
Ma tean, et tuleplastiku all on üks pistik(või pesa) (ei tea kudias seda nimetetakse) ja sinna tuleks siis ühendada USB seadme juhtmete küljes olev pesa(või psitik). Aga millise pisitku(või pesa) ma peaks ostma, et see sinna tule plasti all paiknevasse pesasse(või pistikusse) sobiks?
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6619
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 404 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Tavaliselt on tulede juures/korpuses üks vaba +;- paar olemas...
Ali poltide ja mutrite osas olen sama meelt-vahetada koheselt.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7205
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1864 korda
Tänatud: 518 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Jesper kirjutas: 29 Apr 2024, 08:33
Konkreetseid tooteid ei oska kommenteerida, aga üldiselt need Ali motovidinad on viimasel ajal päris viisakaks muutunud - lõppkokkuvõttes alumiinium on tõenäoliselt sama ja lõppkasutajale pole tähtsust, kuidas täpselt see kujusse lõigatud on.
Ma samal arvamusel ja ei pelga neid metallist tehtud asju üldse,sest neile pole midagi ette heita tõesti peale poltide kruvide, mis on pehmed ja kipuvad rooste minema. Lenksu kõrgendused CNC-st ja käekaitsmed on seal igati korralikust alumiiniumist.
Ainuke asi,mis minu jaoks küsimusi tekitab on tulekaitse. Miks neid täna vaja on? Tuleklaasid on täna ju plastist ja üldjuhul üli tugevad. Samas kõik võrgud ja võred vähendavad tule valgustuvõimet tuntavalt. Ostsin tütrele eelmisel suvel CBX500 jaoks alist käekaitsmed ja need sai küll paika. Seal oli vist ka 6mm polt
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Wtf3000
Postitusi: 71
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: DL1000
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 30 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 »

Nozzu kirjutas: 29 Apr 2024, 10:02
Aga....on siin äkki mõni CRFi mees, kes oskaks selgitada, kuidas sellel rattal voolu no ütleme USB pessa või elefonihoidikusse saaks nõnda et neid juhtmeid ei peaks aku pealt vedama ning juhtmetes oleks vool ainult siis, kui süüde sees.
Ma tean, et tuleplastiku all on üks pistik(või pesa) (ei tea kudias seda nimetetakse) ja sinna tuleks siis ühendada USB seadme juhtmete küljes olev pesa(või psitik). Aga millise pisitku(või pesa) ma peaks ostma, et see sinna tule plasti all paiknevasse pesasse(või pistikusse) sobiks?
Nagu Yeekim mainis, siis tule taga on üks vaba pistik lisavidinate jaoks. Selle pistiku otsa läheb SEE liides. Minu omal aga lõikasime ära ning panime suvalise, mis sahtlis oli. Lihtsalt ei viitsinud oodata tarne järele.
Sama liidese järele läksid mul LAADIJA ja RUTSKASOE. Siiani töötavad mõlemad hästi (2k km).
Selle tule taga oleva liidese ees on ilmselt miski relee ning kui rattal süüde väljas, on ka liidese taga olevatel asjadel vool ära.

hmm
Postitusi: 431
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 110 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas hmm »

Wtf3000 kirjutas: 29 Apr 2024, 12:12
.....RUTSKASOE. Siiani töötavad mõlemad hästi (2k km). ..
Lihtsalt mainin, et mul on samad rutskasoendused Jawa 360 ning kui sai Morsega talvel -10...-15 kärutatud, siis loomulikult jäid lahjaks aga mitte võimsus pole see mida mainiks vaid gaasirutska poolne ots hüppab pesast välja...
Nimelt, kui külkaga ratast lükkasin garaazhi tagurpidi ning võtsin rutskadest kinni, siis gaasirutska tuli trossi "seibi" küljest lahti. Mul ei ole ka otsas mingit muud korki, kui see originaalne kapsel.
Kindlasti aitab seda vältida, kui lenksu otsas on kas siis peegel, kätekaitsmed, või liimida see trossiratas selle rutska külge kinni.
Aga lihtsalt mainin - ma olen nende välimuse, soojuse ning lülitisüsteemiga väga rahul.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Fox
Postitusi: 160
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 28 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Fox »

urmas66 kirjutas: 29 Apr 2024, 11:40
Ainuke asi,mis minu jaoks küsimusi tekitab on tulekaitse. Miks neid täna vaja on? Tuleklaasid on täna ju plastist ja üldjuhul üli tugevad. Samas kõik võrgud ja võred vähendavad tule valgustuvõimet tuntavalt.
Ma oma bemmile tellisin ka sarnase tulekaitseresti, maksis vist alla 10 euro. Lihtsalt cool nägi välja ja sai natuke muidu korras ratta juures talvel nokitseda :)
Aga kriitiline oleksin ma hiina asjade juures peale sittade poltide veel ka igasuguste kaablite ja nende ühendusklemmide suhtes. Kaablites on pahatihti isolatsiooni all vaid paar peenikest "karva" ning mingit väntsutamist need pikas perspektiivis ei talu. Ehk siis kui laadija või mõni muu aliexpressi elektriseade lakkab töötamast, ei maksa seda kohe laia kaarega ära visata, vaid esimese asjana tasub ühenduskaablid üle vaadata ning vajadusel tummisematega asendada.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 910
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 431 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Wtf3000 kirjutas: 29 Apr 2024, 12:12
Nozzu kirjutas: 29 Apr 2024, 10:02
Aga....on siin äkki mõni CRFi mees, kes oskaks selgitada, kuidas sellel rattal voolu no ütleme USB pessa või elefonihoidikusse saaks nõnda et neid juhtmeid ei peaks aku pealt vedama ning juhtmetes oleks vool ainult siis, kui süüde sees.
Ma tean, et tuleplastiku all on üks pistik(või pesa) (ei tea kudias seda nimetetakse) ja sinna tuleks siis ühendada USB seadme juhtmete küljes olev pesa(või psitik). Aga millise pisitku(või pesa) ma peaks ostma, et see sinna tule plasti all paiknevasse pesasse(või pistikusse) sobiks?
Nagu Yeekim mainis, siis tule taga on üks vaba pistik lisavidinate jaoks. Selle pistiku otsa läheb SEE liides. Minu omal aga lõikasime ära ning panime suvalise, mis sahtlis oli. Lihtsalt ei viitsinud oodata tarne järele.
Sama liidese järele läksid mul LAADIJA ja RUTSKASOE. Siiani töötavad mõlemad hästi (2k km).
Selle tule taga oleva liidese ees on ilmselt miski relee ning kui rattal süüde väljas, on ka liidese taga olevatel asjadel vool ära.
Voh! Aitäh, Wtf! Seda oligi vaja. Kui nüüd keegi paneks sellelehiinakale ka oomipoes leiduva ekvivalendi, siis oleksin omadega mäel.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

jyrx
Postitusi: 30
Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 24 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas jyrx »

Hehh, ostsidki endale CRF300L-i! Bikeri foorum jääb nüüd edaspidi ilmselt veelgi vaiksemaks, sest pole enam Nozzut, kes oma KLR-i kadalipust jooksvat ülevaadet annaks :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 910
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 431 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

jyrx kirjutas: 29 Apr 2024, 19:30
Hehh, ostsidki endale CRF300L-i! Bikeri foorum jääb nüüd edaspidi ilmselt veelgi vaiksemaks, sest pole enam Nozzut, kes oma KLR-i kadalipust jooksvat ülevaadet annaks :)
Ja vastutus selle eest lasub 95% sinul, jyrx :P

Nagu ma oma arutult pikas postituses märkisin: "Tunnistan, et otsus sündis suuresti tänu kasutajale jyrx, kes tõi oma postituses välja, et kasutatud, 2021 aasta CRF300 eest küsitakse 5300 eurot ning uus maksab 6100 eurot."


Aga KLRi saaga pole sugugi mitte lõppenud :)
Täna sai see nii lahti kistud kui lahti ta veel enne olnud ei ole. Aga sellest juba lähemalt KLRi päevikus.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

vanalendur
Postitusi: 501
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 39 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Alika käekaitsmed on loto. Ühtedel oli alumiinium kõva ja kinnitused normaalsed aga plastid pudenesid esimesel kokkupuutel millegi kõvemaga pilbasteks. Teistel olid kinnitused täielik crap ja alumiinum nii pehme, et pidevalt olid kuskilt kõverad. Praegu on mingid kolmandad küljes esimese komplekti kinnitustega ja tundub, et enamvähem kestavad. Pusklen mändidega.

will111
Postitusi: 5277
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 386 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas will111 »

alumiinium peabki pehme olema sellisel kaitsmel. vastasel juhul iga kord kui kukud siis sumbub suurem osa sellest kukkumise energiast kuskil mujal...mitte aga seal, kus peaks ehk selle sama alumiiniumi painutamisse. mul olid kunagi ammu "mitte-ali" rauad ehk need nö. tugevast alumiiniumist rauad. tegin ise nende asemele pehmest alust kaitsmed ja edukalt neid kasutanud nüüdseks 5+ aastat. üks parimaid upgrade üldse krossikale siiamaani. peale paari korralikumat kukkumist võtan korra küljest ära ja panen pinki ning väänan jälle õigesse kujusse ning läheb edasi.

plastikut sinna panna on nii ehk naa naljanumber, see on rohkem mingi poosetamine. need lähevad ju katki nii ehk naa.
rauad on 50mm laiast latist tehtud, umbes 5mm paksune. kaitseb ära nii käed, heeblid ja MC'd täielikult ja täies pikkuses kui ka neelab kukkumise energia. aga nojah, kaubandusest selliseid vist paraku ei leia. siis ei jää muud üle kui võtta neid kitsamaid pulkasid...või ise teha õige asi.

Prets
Postitusi: 686
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 68 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Prets »

Sellisel rattal nagu CRF300L on plastikute peamine eesmärk üldse tuule kätelt suunamine maanteel. Päris mõnus on jahedama ilmaga. Pole isegi rutskasoojendusi vaja.
Mina küll ei tahaks, et käekaitsmed kuskile mu käe sisse ära painduks. Või nii painduks, et heebleid enam kasutada ei saa.
(togi)

morse
Postitusi: 1403
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 270 korda
Tänatud: 217 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas morse »

Normaalsed käerauad ei ole pehmed. Kukkudes lööb lenksu viltu - lased riserite poldid korra lahti, sätid lenksu uuesti sirgeks ja läheb edasi.

Normaalsetel käekaitsmetel ei lähe ka plastikud puru. Kui nad koledaks lähevad, siis on tavapärane, et tellid uued plastikud (minu omadel on lausa külje peal plastikust katted, et külili käies saaks odava plastiku vahetusega kriimudest lahti).

Acerbise omad on kasutuses u. 15 aastat ja Cycra omad 4 aastat. Kõrvalt näen, et Barkbuster on vaat, et kõige parem. Kindlasti on teisi häid.

Aliexpressi alumiiniumi osas olen sõitnud sõbra taga, kellel kukkumise ajal (või eel?) murdus lenks riserite pealt maha. Inspekteerides selgus, et riseri sees oli valudefekt (seest osaliselt tühi). Enamus juppidest on Alis vist pigem okeid aga oht on olemas…
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1771
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 181 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas simp »

Arvestades, et hinnavahe on küll 50%, aga kahe-poole kuuspaki hinnas, siis mina julgeksin küll barkbusterit soovitada.

https://www.motokaup.ee/et/products/bar ... d-punased/

edit: nvm, raami on ka eraldi juurde vaja vist, see paneb kalkullile 90€ otsa veel: https://www.motokaup.ee/et/products/bar ... -rally-21/

morse
Postitusi: 1403
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 270 korda
Tänatud: 217 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas morse »

Barkbusterite hind on päris karm jah. Teemaalgataja valis juba Acerbise omad. Mul midagi sarnast olemas. On täitsa okeid. Minu omadel ei saa plastikuid vahetada aga hind on palju parem kui kõige kallimatel asjadel (Barkbusters jt).
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2203
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 246 korda
Tänatud: 557 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Vanasti olid igasugu hiina riserid jms tõesti valu-alumiiniumist, sellest rämpsust tuleks jah eemale hoida. A tänapäeval on pigem treitud-freesitud, tõenäoliselt seal ei ole mingit vahet "brändikatega", alumiiniumtoorikud tulevad vast ikka samast laost mõlemale jne. Eks teatud terve mõistus on oluline nii üht- kui teistpidi, riser nagu ei ole ka teabmis kallis jupp "brändikana", a kui mingi piduripedaali otsa pikenduse või küljejala laienduse eest küsitakse seal poes, kust pisimagi nublaka ostmine alati hirmus mokalaat on, sirge näoga sott pluss, siis ma ei tea. Kumbki vidin mind ära ei tapa ja tee äärde ei jäta...
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 667
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 67 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Raki »

Too on hea ratas küll, ise sõitsin selle Rally mudeliga kaks aastat ja käisin isegi Püreneede motoreisil, aga ära nüüd enda standardeid nii madalale ka lase et see YOLO ratas peaks olema. See on ikka üks odavamaid rattaid mida saad endale osta :D

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 910
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 431 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ahh...et üldse midagi öelda oleks, siis täna sai tehtud kõige olulsiem asi: TETi kleps rattale.
No ja siis ka KLRi pealt rotti pandud juhtmevaba laadimisfunktsiooniga telefonihoidik. Selle keerasin tegelikult jah, juba ostes külge, et Tallinnast tagasi koju saaks aga täna ühendasin selle akuga.
Ehk siis ei saanudki ratas väga kaua garaazhis seista enne kui iste maha ja plastid lahti käisid küljest. Videot ei teinud kuna olin liiga shamis sellest ettevõtmisest. Tegelikult polnud hullu midagi. Manuaal ja Youtube videod kõrvale ja tuli lihtsalt. Järgmine kord pole enam abimaterjale vaja.
Kusjuures, võib ju selle CRFi tööriistakomplekti üle naerda küll - see koosneb kahest kuuskantvõtmest, ühest kruvikeerajast ning lehtvõtmest aga kõik vajaliku sain nende tööriistadega tehtud. See on äge.
20240502_202341.jpg
Aaa...täna tellisin Honda keskusest ka õli, õlifiltri, filtrikopsiku tihendi ja õlipunni seibi, et 1000 kilomeetri täitudes õlivahetus ära teha. Selle peale mõeldes tõmbab küll kurgust kergelt kuivaks. Täna nägin just Facebookis pilti, kus keegi oli keeranud sellesama ratta õlifiltri kaane poldi puruks. OMG.

Igaks juhuks rasvaselt: SEE EI OLE MINU RATAS
okoo.jpg
Äkki kogukonnalt mingeid nippe, kuidas sellist katastroofi vältida?

Nojah, variant A oleks lasta esindusel see töö teha. Aga ma ei raatsi kuidagi maksta 100 selle töö eest.
Variant B: kasutada momentvõtit. Korralik momentvõti on mul olemas aga see on vahemikus 10-50 Nm. Neile poltidele aga on ette nähtud 9 Nm.

Ise mõtlesin, et üks variant oleks teha enne lahti keeramist kriipsud podi ja selle kopsiku peale. Ja siis saaks nende järgi tagasi keerata. Noh, et siis tead, et kui on juba nagu kinni ja kriipsuni on paar milli, et siis ei ole vaja enam täit tiiru peale väänata.

9Nm muidugi...tundub et on selline tugevus, et saab enam vähem näpuga kinni keerata. Isegi lödinäpuga :) Ok,ok võib-olla mitte just päris lödinäpuga aga et ei keera mitte narrega vaid ongi selline pulk kruvikeeraja käes ja siis sellega teed õrna randme nõksu. Jah? Ei? Fuuk....jälle ma suudan lihtsad asjad super keeruliseks mõelda.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

oil
Postitusi: 776
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas oil »

See on Honda. Mul sarnane 250L juba mitu aastat enduurotamiseks. Kvaliteetsemat ratast on raske välja mõelda. Sportsumps, EJK "power commander", väiksem hammakas ette ning pole veel 350stest kuhugi maha jäänud, v.a. siis liivamägedes, kus jõudu vajaka. Istumisasend ja sadul on nii hea, et ei tahagi ühtegi teist kerget enduurot enam kunagi.

Polte sa pooleks ei keera. Seal käib tihend vahel, nii et sinna ei pane üldse mingit jõudu külge. Poltidega see hea asi, et neid polte, mis mootori sees peidus pole, saad alati juurde pingutada, kui vaid tarvis.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 506
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 79 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas claw »

Kui see võti sul reaalselt 10nm on, siis 9 ja 10 vahe ei ole väga suur...
Ei tahaks uskuda, et 10nm selle 9nm poldi katki keerad, aga ma pole mehhaanik ega insener ka.. ei tasu kohe uskuda.

MustVälk
Postitusi: 150
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 332 korda
Tänatud: 17 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Mul on hand tight. Ja kevadel keerasin suurte torutangidega filtri puruks enne kui liikuma hakkas. :D

skümme
Postitusi: 28
Liitunud: 03 Juun 2018, 03:24
Tsikkel: TDM850
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 1 kord

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas skümme »

Osta õige momentvõti, nagunii läheb edaspidi ka vaja.

vpu
Postitusi: 14
Liitunud: 14 Juul 2008, 10:16
Tsikkel: R1250GSA, CRF250L
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas vpu »

oil kirjutas: 02 Mai 2024, 21:09
See on Honda. Mul sarnane 250L juba mitu aastat enduurotamiseks. Kvaliteetsemat ratast on raske välja mõelda.Sportsumps, EJK "power commander", väiksem hammakas ette ning pole veel 350stest kuhugi maha jäänud…
Palju power commader reaalselt juurde andis?
Minsk 125 - Honda CB125 - Yamaha XJ6 - BMW RT75 - BMW R1100SS - Suzuki Intruder 1800 - Yamaha FJR1300 - 2x BMW K1600GT, hetkel CRF250L/R1250GSA

will111
Postitusi: 5277
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 386 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas will111 »

kas sa päriselt arvad, et ta mõõtis seda dünos, ja veel enne ning pärast? :D neid asju installitakse ikka rohkem emotsiooni pealt ja hiljem kiidetakse ka rohkem ikka emotsiooni pealt...kuigi antud juhul ilmselt räägiti seda, et kui nö. sportsumpsi paned siis tuleb ka "commander" installida, muidu läheb segu nii ja segu naa paigast ära ja üldse on maailmalõpp. see on tegelikult muidugi suuresti bs sest need mootorid suudavad ise ka segu mingil määral sättida ja kompenseerida, andurid on ju küljes ja aju mõõdab lives nende pealt segu.

täis komplektiga ehk siis lihtsama käiguga sumps, lihtsama käiguga sisselase ja lõpuks õigesti seadistatud kütusekaart, kokkuvõttes võib miski ~3 hobu saada sellise mootori puhul. kas see kõik seda väärt on? ei ütleks, aga no kindlasti natuke mingit kasu ja mingit vahet muidugi tunneb kui kõik on õigesti tehtud.

ja olgu ka öeldud, et see EJK "power commander" ei ole tegelikult kuskilt otsast sama asi, mis Dynojet power commander...need on siiski kaks üsna erinevat asja. EJK on lihtsam installida ja toimib ka natuke "lihtsamalt", samas ei paku ka päris samasuguseid seadistusvõimalusi
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 138
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Lugemata postitus Postitas Forumist »

Ma olen seda meelt, et ikka võiks segu mappi kruttida pärast sumpsi vahetust või ka miks mitte ilma selleta. See nii lahjaks keeratud reeglina EU nõuete tõttu ja saaks tempi maha kenasti.
Halb kogemus olemas sellega.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”