Naastrehvid vs lamellid
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ütle parem, et mõistusega usu vastu ei saa

Mäletamist mööda olen siin teemas juba targutanud kunagi, seega ei näe põhjust uuesti alluda provokatsioonidele

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ilmselt paljud naastu-usklikud ei muuda parteid selle pärast ka, et polegi proovinud lamelli või on proovinud kesk-euroopa versiooni või mingit 5 aastast Sailunit. Kesk-euroopa kohta just üks tuttav ütles, et jäite ja kõva tuulega tahtis tln-trt peal teelt minema puhuda tavakiirusel, sai pervel pidama kuidagi lipa lopa. Naast selles mõttes silmakirjalik, et suva pastel naastuga annab feik-turvatunde. Aga kes "rikaste lamelli" pole proovinud, ega see saagi aru, millest jutt. Kui on au omada erilaiuste velgedega 4wd sõidukit, siis on olukord rahaliselt veel nutusem.
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Mis enese kiitmine? Tänavalegaalse naastu eelis lamelli ees kaob kuskil kiirusel 50-70km/h (sõltuvalt algallikast) jääl. Küll aga aeglasemal kiirusel jäistes oludes on naastul eelis. Endal ühest hooajast katsetamisest brändikaga piisas külavaheteedel+suvega kulus ülikiirelt ära. Edasi läks naastuga ikka edasi. Tegelikult pole naastrehvid tänapäeval ka enam need, mis nad kunagi olid ikka suhteliselt pika naastuga nagunii. Selle arvelt on aga igasugu kummisegud läinud lamellimeeste kasuks. Lisaks lume sees sõites ei anna ka naast ju eelist. Nii et iga asja jaoks oma sobiv rehv.renx kirjutas: ↑30 Mär 2024, 22:12Tüüpiline naastumehe enesekiitmine...![]()
![]()
![]()
Kas oled üldse lamelliga kunagi sõitnud, et sellist lollust levitada saab? Ma olen sõitnud mitu aastat jäärada lamelliga. Ma olen lamelliga sõitnud ebatasasel jäätunud teel mille peal on vesi. Ma sõidan oma 90te peldikuga 5mm firemax lamelliga kõikidest uutest kontrollidega autodest mööda igapäevaselt tööle sõites(kurviline kõrvalmaantee, talvel lükatakse lahti ainult väga tugeva saju korral).
Ma ei kiida ennast, lihtsalt inimesed arvavad naastust nii hästi ning levitavad müüte. Siis teevad pidevalt pigileotust, sest üllaülla naast loobib jõhkralt pigi autole, ning imestavad miks tuled nii häguseks tõmbavad ja plastik detailid halliks lähevad.
Viimati muutis ranel, 31 Mär 2024, 21:10, muudetud 1 kord kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 461
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Sai nüüd 2n tagasi alaskal käidud. Võetud rendist sõiduk terveks nädalaks. Väljastamisel öeldi, et sellel on ka talverehvid all.
Väga bro ju, väljas -15...-4. Korraks tekkis küsimus, et kas seal talverehvid polegi kohuatuslikud?
Autot võttes oli pilt hoopis teine...
Igatahes kui kinnisõidetud lumi oli, sai uisutatud, lumetuisus (kerge tuhklumi) ja kuival teel oli päris OK. Mõne risti sõitsime ikka sirgeks. Anchoragest sai ka 650km põhjapoole sõidetud Firebanksi... no 65..70 miili/h oli koguaeg rauas.
Õnneks oli Alaska liiklus väga rahulik.
Illustreerimiseks: Alaska asub oma laiuskraadilt enam vähem samal tasemel nagu Soome, Ancorage paikneks 100km Helsingist põhjas... ja Firebanks sealt siis veel 650km põhja poole.
Siin Eestis ma endale neid rehve autole küll ei paneks. Siiani sõitnud lamellidega continental wikingcontact 3....6 ja rahul.
Väga bro ju, väljas -15...-4. Korraks tekkis küsimus, et kas seal talverehvid polegi kohuatuslikud?
Autot võttes oli pilt hoopis teine...
Igatahes kui kinnisõidetud lumi oli, sai uisutatud, lumetuisus (kerge tuhklumi) ja kuival teel oli päris OK. Mõne risti sõitsime ikka sirgeks. Anchoragest sai ka 650km põhjapoole sõidetud Firebanksi... no 65..70 miili/h oli koguaeg rauas.
Õnneks oli Alaska liiklus väga rahulik.
Illustreerimiseks: Alaska asub oma laiuskraadilt enam vähem samal tasemel nagu Soome, Ancorage paikneks 100km Helsingist põhjas... ja Firebanks sealt siis veel 650km põhja poole.
Siin Eestis ma endale neid rehve autole küll ei paneks. Siiani sõitnud lamellidega continental wikingcontact 3....6 ja rahul.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Naastrehvid vs lamellid
Eestis õnneks ei tohigi neid talvel kasutada, puudub see mäetippudega märgistus. Tavalisest suverehvist tibake "karvasemad" on ja omavad veidi paremat muda- ja lumevõimekust, seepärast on seal ka MS kiri, aga sisuliselt nagu suverehv, mul ühel autol ongi olnud taolised suveks, müüdi suverehvi nime all.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
See meil õnneks jah ei kvalifitseeru "talverehviks". Tootja ise liigitab ta "all season" rehviks
https://continentaltire.com/tires/procontact-tx
https://continentaltire.com/tires/procontact-tx
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Naastrehvid vs lamellid
"Uuringud näitavad, et tänavatolm on seotud mitmete tervisemurede tekkimisega ja paraku ka oodatava eluea lühenemisega. Sealjuures Helsingis tehtud uuringust selgus, et 75 protsenti pealinnapiirkonna tänavatolmust on tekitanud naastrehvid," ütles Sulg pressiteate vahendusel.
"Tallinnas kogutakse igal kevadel kokku ligikaudu 5500 kuupmeetrit naastrehvidega lahti kraabitud ja üles paisatud teekatteosiseid, mis on enam kui 330 veokikoormat tervisele kahjulikku materjali," selgitas Sulg
https://www.err.ee/1609297662/naastrehv ... lli-lopuni
"Tallinnas kogutakse igal kevadel kokku ligikaudu 5500 kuupmeetrit naastrehvidega lahti kraabitud ja üles paisatud teekatteosiseid, mis on enam kui 330 veokikoormat tervisele kahjulikku materjali," selgitas Sulg
https://www.err.ee/1609297662/naastrehv ... lli-lopuni
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Fakti vead. Ajakirjanik või keegi muu on tahtlikult kruttinud numbreid ülesse. Suurem enamus sellest on talvel laiali laotatud killustik, mis segunenud koristamata jäänud lehtede ja muu sodiga.
"Igal kevadel ja 330 veokikoormat ".
Helsingi tolmust- olen isegi 100 aastat vanu plekk katuseid maha võtnud. ( Ka vaskplekist ) Seal on tõesti laudise ja pleki vahel sellist musta kergesti lendlevat tolmu. Ei eita olemasolu ja tõepärasust aga tegu on siiski aastakümnete jooksul sinna kogunenud tolmuga. Samas ei ole see ka mingisugune mõõdupuu, mille põhjal õhu puhtust hinnata.
Ühtlasi kuulutan enda usku, sõidan lamellidega aasta ringi ja teised sõitku millega tahavad.
Aamen!
"Igal kevadel ja 330 veokikoormat ".
Helsingi tolmust- olen isegi 100 aastat vanu plekk katuseid maha võtnud. ( Ka vaskplekist ) Seal on tõesti laudise ja pleki vahel sellist musta kergesti lendlevat tolmu. Ei eita olemasolu ja tõepärasust aga tegu on siiski aastakümnete jooksul sinna kogunenud tolmuga. Samas ei ole see ka mingisugune mõõdupuu, mille põhjal õhu puhtust hinnata.
Ühtlasi kuulutan enda usku, sõidan lamellidega aasta ringi ja teised sõitku millega tahavad.

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ei pea olema just suur teadlane,et märgata erinevusi teekattes meil Soomes-Rootsi jne, kus naastrehv on lubatud ja meist lõunapool. Poolas ja Saksamaal jne sealt lõuna poole ei ole sooni asfaldis. Meil ei olnud enne kui naastrehvid saabusid ka sooni, aga soomes olid need olemas kui 1989a sinna esimest korda sattusin. Kui nõukaajal oma ükskõik mis rehvidega sõitsime,siis oli talvine pori sama kergelt maha pestav, kui tänapäeval kruusatee pori. Kui Tallinnas sõites autot paar kuud ei pese on see ühtlaselt pigitatud ja seda juba niisama maha ei pese.
Ise sõidan ka lamellidega ja väidan,et nendega saab sama hästi hakkama kui naastrehviga või on paksus lumes-lörtsis isegi paremad. Autod on nii esivedu,kui nelivedu.
Ise sõidan ka lamellidega ja väidan,et nendega saab sama hästi hakkama kui naastrehviga või on paksus lumes-lörtsis isegi paremad. Autod on nii esivedu,kui nelivedu.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
+löökaukude materjal.Suurem enamus sellest on talvel laiali laotatud killustik, mis segunenud koristamata jäänud lehtede ja muu sodiga.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Kas tavaliikluses on veel ilma lamellideta naastrehve?
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Need vis jäid 90-ndate algusse. Mul olid ühed Nokia naastud millel olid klotsid sakiliste servadega ja mõned sooned klotside sees ning naastud. Järgmised olid 1997 aastal juba Gislaved Nordfrost II ja nendel oli lamelli palju.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Naastrehvid vs lamellid
Kunagi oli kuulda mingit juttu, et (talve)rehvidele mingi vanusepiirang kehtestada, aga see vist reaalselt kuhugi seadusesse jõudnud ei ole?
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ma kuskilt mäletan, et isegi USAs (muidugi ainult teatud osariikides) oli b2c keelatud müüa vanemat kui 6a rehvi ilma suure punase kirjata.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ma ei taha teada läbi milliste seoste sa sellise tulemuseni jõudsid, aga kas peab alati "liigitama" kuhugile

Mitte väga palju aastaid tagasi oli seaduses 10a piirang kõikidele rehvidele, aga see võeti välja, seega vähetõenäoline, et uuesti tuleb.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
-
Teema algataja - Postitusi: 2475
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 355 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Õues päike paistab, ok temperatuur küll tiba madal, aga siiski kevad. Aga siin jauratakse talverehvide teemal, mitte "hooaeg juba avatud".
Saeme siis kah. Need mäetipud ja lumehelbekesed ei näita ka mitte muhvigi tänapäeval. Mu viimasel tööautol, mis veeres Riias asuvast VW esinduse uksest välja, olid all Nokian lamellid, kõik märgid ilusti peal. Aga kiirusindeks oli rehvil 200+ ehk ilmselgelt mitte meie kliimasse mõeldud. Lamellide arv oli näiteks võrreldes isikliku auto all olnud Good Year rehvidega väiksem ja -20 juures olid jäigad nagu puukingad ning pidamine selline "lehm libedal jääl". Ideaalne pidamine saabus ca +10-15 juures, siis mina neid Jüri ringil vilisema saada ei suutnud, kiirus hakkas juba käest liiga ära minema. Ehk siis paber või antud juhul märgistus rehvil kannatab kõike. Ja ostabki suva maamees sellised, proovib ära ning pärast kirub, et krdi lamellid on ika pask ja ilma naelata talvel ei saa.

Saeme siis kah. Need mäetipud ja lumehelbekesed ei näita ka mitte muhvigi tänapäeval. Mu viimasel tööautol, mis veeres Riias asuvast VW esinduse uksest välja, olid all Nokian lamellid, kõik märgid ilusti peal. Aga kiirusindeks oli rehvil 200+ ehk ilmselgelt mitte meie kliimasse mõeldud. Lamellide arv oli näiteks võrreldes isikliku auto all olnud Good Year rehvidega väiksem ja -20 juures olid jäigad nagu puukingad ning pidamine selline "lehm libedal jääl". Ideaalne pidamine saabus ca +10-15 juures, siis mina neid Jüri ringil vilisema saada ei suutnud, kiirus hakkas juba käest liiga ära minema. Ehk siis paber või antud juhul märgistus rehvil kannatab kõike. Ja ostabki suva maamees sellised, proovib ära ning pärast kirub, et krdi lamellid on ika pask ja ilma naelata talvel ei saa.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Naastrehvid vs lamellid
Mõne suurema vihmaga läks juba päris heaks, kui eile järsku jälle kõik tänavad ära soolati. Ma hea meelega juba sõidaks aga ootaks siiski esimese vihma ära.
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Jepp. Hooaeg avatud juba kaks nädalat tagasi, aga tuleb järgmist hooaja avamist oodata! Pühapäevani.
Teemasse ka. Et ma olen ka jõudnud järeldusele, et on inimesi kes ei usalda lamelli ja ei piisa ka suurest propageerimisest.
Kuniks nad ise korralikult ei proovi järele seni ei teagi usaldada. Sõbral on ka sõber kes keeldub kõrval istmel ka olemast kui autol on lamellid.
Ma ka ei usaldanud kuniks kaotasin naastrehvis usu. Nüüd saan edukalt lamelliga hakkama. Mõni üksik päev kus sooviks naastrehviga olla!
Teemasse ka. Et ma olen ka jõudnud järeldusele, et on inimesi kes ei usalda lamelli ja ei piisa ka suurest propageerimisest.
Kuniks nad ise korralikult ei proovi järele seni ei teagi usaldada. Sõbral on ka sõber kes keeldub kõrval istmel ka olemast kui autol on lamellid.
Ma ka ei usaldanud kuniks kaotasin naastrehvis usu. Nüüd saan edukalt lamelliga hakkama. Mõni üksik päev kus sooviks naastrehviga olla!

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.MustVälk kirjutas: ↑05 Apr 2024, 00:25Jepp. Hooaeg avatud juba kaks nädalat tagasi, aga tuleb järgmist hooaja avamist oodata! Pühapäevani.
Teemasse ka. Et ma olen ka jõudnud järeldusele, et on inimesi kes ei usalda lamelli ja ei piisa ka suurest propageerimisest.
Kuniks nad ise korralikult ei proovi järele seni ei teagi usaldada. Sõbral on ka sõber kes keeldub kõrval istmel ka olemast kui autol on lamellid.
Ma ka ei usaldanud kuniks kaotasin naastrehvis usu. Nüüd saan edukalt lamelliga hakkama. Mõni üksik päev kus sooviks naastrehviga olla!![]()
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"?

Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Tolm linnas "tapab" hästi aeglaselt (kui sedagi ja tapab ka lammellikunne), aga "mänd lauges vasakkurvis" lõpetab teekonna järsult ja kindlalt kui sa oma "saab sõita" rehvidega teeolusid oled alahinnanud

PS Hooaja avasin 28.03 (tööandja arvas, et tööpäev võiks 3h lühem olla!) - Paldiski ring + läbi Hageri-Saku tagasi. Teed olid üllatavalt heas korras, klibu/kruusa ei täheldanud kusagil. Ärevaks tegi 2x olukorra üks Ääsmae-Hageri lõigul ees liikunud BMW kruiser, kes 2 kurvi pikaks laskis! Minu vabandused kui sa arvasid, et ma soovin võidu sõita - päris kindlasti ei soovinud!

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
Teema algataja - Postitusi: 2475
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 355 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ma ostan autole ka head rehvid, aga mitte “saab hakkama” hiina lamellid. Aga sa ostad naelad ja alati testivõitjad?Maaks kirjutas: ↑05 Apr 2024, 09:53Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"?![]()
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Miks peavad põhjendused olema alati rahaliselt mõõdetavad, muid väärtusi elus pole? Ma eelistan lamelli näiteks vaikuse pärast, see naelrehvi heli käib närvidele ja väsitab pikemal sõidul. Ja ei ole naela, mis ei häälitseks häirivalt. Lamell seevastu on vaiksem kui suverehv. Ehk siis üks minu valiku põhjuseid on vaikus. Ja ei osta neid rehve ka iga hooaeg või 2x aastas, et see mõnikümmend EUR per rehv oleks ületamatu probleem.
Turvalisus, kui sõidad lubatu piires, pole turvalisuses mingit küsimust. Ja eks mõistust peab ka 2 kõrva vahel natuke olema. Vastasel korral ei aita naelrehvid kah. Krt mul saab isegi naine, kes sai juhiload alles 30+ vanuses ja pole lapsest saati roolis, lamelli, esiveo ja 162 kW ilma probleemideta hakkama ning ei koperda kellelgi jalus ning siis aastakümnete pikkuse sõidukogemusega mehed räägivad, et Eesti on ikka nii hullu kliimaga koht, et siin on nael ikka must be rehv.

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Miks sa arvad, et ma sõidan nagu su naine
Ma arvan, et isegi mu naine ei sõida nagu su naine
Selleks ei pea ostma testivõitjaid naastrehve, et oleks parem kui (kõige parem)lamell, isegi 4.-5. koht on juba OK
Kus ja kes kirjutas et ma ei saa hakkama? Ma lihtsalt ei taha. Mind naelte krõbin ei häiri - pole eriti sisse kosta
PS Eestis on supper kliima - hetkel aknast vaadates arktiline lausa. Aga eks tuleb kuidagi "hakkama saada" sest naastud riiulis juba


Selleks ei pea ostma testivõitjaid naastrehve, et oleks parem kui (kõige parem)lamell, isegi 4.-5. koht on juba OK

Kus ja kes kirjutas et ma ei saa hakkama? Ma lihtsalt ei taha. Mind naelte krõbin ei häiri - pole eriti sisse kosta

PS Eestis on supper kliima - hetkel aknast vaadates arktiline lausa. Aga eks tuleb kuidagi "hakkama saada" sest naastud riiulis juba

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Naastrehvid vs lamellid
Lamell ei ole halb rehv ja kõlbab kasutada kah. Aga sinu postitus on ikka kah natuke liiga lamellide kaitseks.M.T. kirjutas: ↑05 Apr 2024, 11:32Ma ostan autole ka head rehvid, aga mitte “saab hakkama” hiina lamellid. Aga sa ostad naelad ja alati testivõitjad?Maaks kirjutas: ↑05 Apr 2024, 09:53Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"?![]()
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Miks peavad põhjendused olema alati rahaliselt mõõdetavad, muid väärtusi elus pole? Ma eelistan lamelli näiteks vaikuse pärast, see naelrehvi heli käib närvidele ja väsitab pikemal sõidul. Ja ei ole naela, mis ei häälitseks häirivalt. Lamell seevastu on vaiksem kui suverehv. Ehk siis üks minu valiku põhjuseid on vaikus. Ja ei osta neid rehve ka iga hooaeg või 2x aastas, et see mõnikümmend EUR per rehv oleks ületamatu probleem.
Turvalisus, kui sõidad lubatu piires, pole turvalisuses mingit küsimust. Ja eks mõistust peab ka 2 kõrva vahel natuke olema. Vastasel korral ei aita naelrehvid kah. Krt mul saab isegi naine, kes sai juhiload alles 30+ vanuses ja pole lapsest saati roolis, lamelli, esiveo ja 162 kW ilma probleemideta hakkama ning ei koperda kellelgi jalus ning siis aastakümnete pikkuse sõidukogemusega mehed räägivad, et Eesti on ikka nii hullu kliimaga koht, et siin on nael ikka must be rehv.![]()
Esiteks müra. Näiteks mina oma autoga (Volvo) ei suuda teha müras vahet naelte (Hankook iPike) ja lamellide vahel (Hankook iCept), mul on kaks jooksu talverehve, kuna käin talvel tihti ka Euroopas. Kas küsimus on auto heas mürasummutuses või Hankoogi vaikuses, aga nii see on.
MIs puudtab ohutust, siis näiteks TM test, mida ma pean üheks usaldusväärsemaks näiteb objektiivselt, et täpselt samades tingimustes tehtud pidurdustestis on lamelli pidurdusmaa ikka meetrites pikem. Ja mingi hetk võivad need meetrid otsustavaks osutuda.
-
Teema algataja - Postitusi: 2475
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 355 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ma ei väidagi, et lamell ületab naelrehvi pidamise jääl jne. Ütlen vaid seda, lamelliga saab edukalt ja turvaliselt sõidetud, eriti kui sõita mõistusega. Kui lasta pidevalt üle piirkiiruse, sõita olematu pikivahega ja kurvi siseneda hooga mis antud lõigul maksimaakselt lubatud, jne., siis loomulikult naelrehv turvalisem valik.mx77 kirjutas: ↑05 Apr 2024, 11:49Lamell ei ole halb rehv ja kõlbab kasutada kah. Aga sinu postitus on ikka kah natuke liiga lamellide kaitseks.M.T. kirjutas: ↑05 Apr 2024, 11:32Ma ostan autole ka head rehvid, aga mitte “saab hakkama” hiina lamellid. Aga sa ostad naelad ja alati testivõitjad?Maaks kirjutas: ↑05 Apr 2024, 09:53Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"?![]()
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Miks peavad põhjendused olema alati rahaliselt mõõdetavad, muid väärtusi elus pole? Ma eelistan lamelli näiteks vaikuse pärast, see naelrehvi heli käib närvidele ja väsitab pikemal sõidul. Ja ei ole naela, mis ei häälitseks häirivalt. Lamell seevastu on vaiksem kui suverehv. Ehk siis üks minu valiku põhjuseid on vaikus. Ja ei osta neid rehve ka iga hooaeg või 2x aastas, et see mõnikümmend EUR per rehv oleks ületamatu probleem.
Turvalisus, kui sõidad lubatu piires, pole turvalisuses mingit küsimust. Ja eks mõistust peab ka 2 kõrva vahel natuke olema. Vastasel korral ei aita naelrehvid kah. Krt mul saab isegi naine, kes sai juhiload alles 30+ vanuses ja pole lapsest saati roolis, lamelli, esiveo ja 162 kW ilma probleemideta hakkama ning ei koperda kellelgi jalus ning siis aastakümnete pikkuse sõidukogemusega mehed räägivad, et Eesti on ikka nii hullu kliimaga koht, et siin on nael ikka must be rehv.![]()
Esiteks müra. Näiteks mina oma autoga (Volvo) ei suuda teha müras vahet naelte (Hankook iPike) ja lamellide vahel (Hankook iCept), mul on kaks jooksu talverehve, kuna käin talvel tihti ka Euroopas. Kas küsimus on auto heas mürasummutuses või Hankoogi vaikuses, aga nii see on.
MIs puudtab ohutust, siis näiteks TM test, mida ma pean üheks usaldusväärsemaks näiteb objektiivselt, et täpselt samades tingimustes tehtud pidurdustestis on lamelli pidurdusmaa ikka meetrites pikem. Ja mingi hetk võivad need meetrid otsustavaks osutuda.
See pidurdusmaa teema on nii ja naa. Selle paar meetrit võidab paar km/h aeglasemalt sõit ja see võib päästa ka olukorras, kus poleks ka naelrehvist enam elupäästjat olnud. Ca. 10 aastat tagasi sai käidud libedakoolitusel, kus siis sai nii ise proovida erinevaid manöövreid, ohuolukordi ja muud ning samuti näitasid neid ette need, kes koolitasid. Üheks olukorraks oli siis pidurdustest kiirustel 50 ja 60 km/h. Ma hetkel ei julge enam väita kas pidurdusmaa pikkus oli +25%, aga sinnakanti see oli. Kuid seal kus 50-ga sõitnud auto juba seisis, seal oli 60-ga sõitnud autol veel märkimisväärne kiirus sees ning jalakäija vigastused oleks ikka üsna jõhkrad olnud. Katset tehti korduvalt, et ei oleks reaktsioonikiirusest tekkinud viga lihtsalt.
Ehk siis igasugune ohutus lamell vs nael teemak, nagu siin mitmed maininud - füüsika vastu ei saa ja ei ole naelrehv ka imerohi. Alati jääb oleks-poleks faktor ka sisse.
Hankookidest rääkides, äkki on põhjus hoopis selles, et antud tootja lamellid on liiga lärmakad. Ei tea. Endal kasutusel Good Year UG lamellid viimased 10 aastat, suvisteks olnud Good Year, Michelin, Pirelli, Conti ja rehvimüra suureneb alati kui suverehv alla läheb. Autoks Passat b8.
Edit: a näiteks varasemas postis mainitud Nokian lamellid lärmasid küll rohkem kui suvekad, seal oli efekt vastupidine. Et siis jah, leidub ka seal s.tta lauljat.
-
Teema algataja - Postitusi: 2475
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 355 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Aga kuskohas ma olen arvanud, et sa sõidad nagu mu naine? Või üldse sinu naist maininud?Maaks kirjutas: ↑05 Apr 2024, 11:44Miks sa arvad, et ma sõidan nagu su naineMa arvan, et isegi mu naine ei sõida nagu su naine
![]()
Selleks ei pea ostma testivõitjaid naastrehve, et oleks parem kui (kõige parem)lamell, isegi 4.-5. koht on juba OK![]()
Kus ja kes kirjutas et ma ei saa hakkama? Ma lihtsalt ei taha. Mind naelte krõbin ei häiri - pole eriti sisse kosta![]()
PS Eestis on supper kliima - hetkel aknast vaadates arktiline lausa. Aga eks tuleb kuidagi "hakkama saada" sest naastud riiulis juba![]()


Testivõitjate küsimus tuli sinu küsimusest - Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"? Tekkis huvi, et ka sa ostad siis parimad naelad või naelad, mis saavad hakkama paremini kui lamellid ja see on sulle piisav?
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Huvitav, kui laiemalt oleks müügil naelutatud taldadega talvejalasid, siis kas need oleks menukad? Ma arvan, et ei oleks. Sest klõbisevad, on poepõrandal libedad ja tegelikult seda jääd nii palju ka nüüd ei ole ju.
Edit: No ütleme sama hinnaga tavalised Lloydi kingad, naeltega ja naelteta. Kas naastumees ostaks naeltega või?
Edit: No ütleme sama hinnaga tavalised Lloydi kingad, naeltega ja naelteta. Kas naastumees ostaks naeltega või?
-
Teema algataja - Postitusi: 2475
- Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
- Tsikkel: -
- Tänanud: 161 korda
- Tänatud: 355 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Kusjuures kunagi ammu olid miskid kingad, millele sai kanna alla naelad pöörata. Sihuke liigendiga värk oli, muidu asetsesid kannakontsa ees, selles kohas mis maha ei puutu. Ja vist äkki olidki Lloyd. Kuid tänapäeval on lihtne lahendus olemas, poes müüakse mingeid naeltega kummiribasid, käivad kergelt jalanõu külge ja siseruumidesse minnes saad ära võtta.Tort kirjutas: ↑05 Apr 2024, 12:48Huvitav, kui laiemalt oleks müügil naelutatud taldadega talvejalasid, siis kas need oleks menukad? Ma arvan, et ei oleks. Sest klõbisevad, on poepõrandal libedad ja tegelikult seda jääd nii palju ka nüüd ei ole ju.
Edit: No ütleme sama hinnaga tavalised Lloydi kingad, naeltega ja naelteta. Kas naastumees ostaks naeltega või?
Tegelt nali naljaks, aga jalakäijana on naelikud vajalikud küll. Naine pani hommikul tööle kõndides külje maha, lume all krt oli jää.
Edit: täitsa olemas https://images.app.goo.gl/TMjQ2BM7BJoYYa948
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Naastrehvid vs lamellid
Ikka naeltega ostab @Tort! Kust võiks kellelgi üldse tulla haige mõte, et teadlikult talvel naastrehvide kasutajal on kusagil mõni asi, millel pole naelu sees?
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.