Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ei ole otseselt rumal ega ka segane küsimus ja seostub tsiklitega pigem kaudselt aga ma ei suuda seda kuhugi mujale ka liigitada.
Mul Ryobi akusrvepesur, millel mootor tuksis. Vahetustöö võtab koduste vahenditega tunnikese. Probleem selles, et ma ei suuda Euroopast varuosa leida. Või noh, tõenäoliselt leidsin aga transa on 79€ ja mootor 33€. Lähim mõistliku hinnaga on saadaval USA-s (15€) aga ka sealt transport + k.m. + toll ei tasu ennast ära ja pigm on mõislikum uus riist osta.
Mootor iseenesest pole midagi erilist, standartne süsinikharjadega 20V DC mootor: 42mm läbimõõt 60mm pikk ja võll D=5mm. Hind sellisel mootoril 10-15€. Eriliseks teeb selle konkreetse eksemplari hammasratas võlli otsas: 7 hammast ja 12.2mm läbimõõt.
Seega küsimus: kas seda hammakat õnnestub võlli otsast kuidagi kätte saada ja teise mootori võlli otsa istutada? Kui jah siis kuidas ma ta kätte saan?
image.png
image.png
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Proovi hammasratast soojendada, siis tuleb ehk lahti.

hmm
Postitusi: 429
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas hmm »

Hammaka saab kätte igal juhul seda siis kergemat teed pidi või raskemat.
Kui kuskilt tihvti ei paista, siis võib see olla sälguga võlli otsas korraliku istuga. Lisaks võib seal ka kindluse mõttes liimi olla - kahtlen natuke aga mine tea.

Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.

Kui see ei aita, lammuta mootor tükkideks nii, et võll koos selle otsaga jääb paistma, siis näed täpsemalt kuidas kinni. Seejärel kui uus mootor käes saad hammaka ühendamise vastavalt uue mootori võllile kujundada (kas puurid võlli välja jne..
Alternatiiv on ka see, kui mingi metallimees teeb samasuguse hammaka - selle hind on loomulikult uue survepesuri hind, kui tuttavad võlurit pole ;)
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

hmm kirjutas: 28 Sept 2023, 11:36
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Macintosh kirjutas: 28 Sept 2023, 14:16
hmm kirjutas: 28 Sept 2023, 11:36
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
Kas tavalise laagritõmmitsa separaatoriga
Pilt
Ei pääse üldse vahele?
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 534
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Mine vaata Makservi, äkki mõni Makita trimmeri mootor 18V sarnane, mingitel 12V mootoritel on ka 7 hambaga mootor. Mingit hammakat saad Alist tellida vajadusel kui enda oma ära lõhud. https://www.aliexpress.com/item/4000355 ... T22mgBuaOo
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ain »

Ma mäletan et vahetasin kunagi Metabo akutrellil mootorit mis oli sarnane. Igatahes selle hammaka sealt ma maha sain kuidagi ja uuele külge ka. Töötab siiani.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

hmm
Postitusi: 429
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas hmm »

Macintosh kirjutas: 28 Sept 2023, 14:16
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
Noo 1mm on ikka üüratu vahe. Hea meelega aitaks sind aga mul need tõmmitsad Rakveres - pühapäeval on olemas.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

hmm kirjutas: 28 Sept 2023, 15:39
Noo 1mm on ikka üüratu vahe. Hea meelega aitaks sind aga mul need tõmmitsad Rakveres - pühapäeval on olemas.
Mul pole kuhugi kiiret. Nädal-kaks siia sinna pole midagi elumuutvat.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

mx77 kirjutas: 28 Sept 2023, 14:44
Kas tavalise laagritõmmitsa separaatoriga
Ei pääse üldse vahele?
Peab korra lehtkaliibri vahele lükkama ja vaatama, mis vahe mõõt on. Äkki sellisega isegi pääseb ligi.
Ja lehtkaliiber ütleb, et 0.85 mm.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2197
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 244 korda
Tänatud: 557 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma ükskord sain stepperi otsast sarnase hammaka nii kätte, et toetasin mootoripoolse külje näpitsate lõikeosa poolte peale, näpitsad ise läksid avatud kruustangide peale (niiet mootor jäi alla rippu) ja siis äsasin võlli pihta alul kärniga liikuma saamiseks ja siis vist mingi needisabaga vms toksisin lõpuni (sest peenet torni polnud kuskilt võtta). Anoh mul oli vastupidi hammakast suva ja mootor oli vaja tervelt kätte saada, seega ei tahtnud võlli mootorist välja kiskuvaid jõude rakendada.

Samas kui mootorist on ükskõik, siis neidsamu näpitsaid kruustangide vahel kokku pressides peaks funktsionaalselt sellele tõmmitsale niivõrd-kuivõrd sarnase riista saama. Kokku saamise koha pealt ei oska selle eelarve juures kosta, sest laagriliimi pisike pudel oli poes vist kuhugi 10€ alla.

will111
Postitusi: 5267
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 384 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

vabsee nõuanded :O :lol:

mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis

kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3141
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

will111 kirjutas: 29 Sept 2023, 00:20
vabsee nõuanded :O :lol:

mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis

kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

will111 kirjutas: 29 Sept 2023, 00:20
Mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja.
Ei mingit läbivat võlliava. Ma püüan algatuseks hakkama saada ilma, et ma peaks hakkama midagi läbi puurima. Mul sobiv puurpink puudub ja muud (piisavalt täpsed) vahendid ka. Puurmasin, mis mul garaazis seisab on isegi puutöö jaoks tasemel käib kah - võllilaagril on sünnist saati ja tulenevalt disainist väike loks sees.
ranel kirjutas: 29 Sept 2023, 10:51
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.
Kuumaga jah. Ma olen paari videot vaadanud kuidas mehed 755 mootori võllide pealt läbiva auguga hammakat maha võtavad ja aru saanud, et külmast peast seda sealt mingi valemiga kätte ei saa.

Kui keegi oskab öelda, kuskohalt ma sellisse mootori, koos hammakaga saan siis see oleks lihtsaim ja kiireim lahendus. Mina igatahes pole suutnud leiada. https://www.smallenginesprodealer.com/p ... 230387001/
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 534
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Macintosh kirjutas: 29 Sept 2023, 11:11
will111 kirjutas: 29 Sept 2023, 00:20
Mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja.
Ei mingit läbivat võlliava. Ma püüan algatuseks hakkama saada ilma, et ma peaks hakkama midagi läbi puurima. Mul sobiv puurpink puudub ja muud (piisavalt täpsed) vahendid ka. Puurmasin, mis mul garaazis seisab on isegi puutöö jaoks tasemel käib kah - võllilaagril on sünnist saati ja tulenevalt disainist väike loks sees.
ranel kirjutas: 29 Sept 2023, 10:51
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.
Kuumaga jah. Ma olen paari videot vaadanud kuidas mehed 755 mootori võllide pealt läbiva auguga hammakat maha võtavad ja aru saanud, et külmast peast seda sealt mingi valemiga kätte ei saa.

Kui keegi oskab öelda, kuskohalt ma sellisse mootori, koos hammakaga saan siis see oleks lihtsaim ja kiireim lahendus. Mina igatahes pole suutnud leiada. https://www.smallenginesprodealer.com/p ... 230387001/
Küsi neilt, väidetav ametlik maaletooja https://ee.ryobitools.eu/
Vanasti oli ametlik esindaja Balti Autoosad ja siis sai küll varuosi ilma suurema probleemita kui siinse turu mudel oli. Välistatud pole varuosade kattuvus ka erinevatel turgudel.
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 534
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Saatsin Shipzeesse päringu, mis hinnaga nad sellelt lehelt https://www.ereplacementparts.com/motor ... 32793.html selle eestisse toimetavad. Kui vastus käes annan teada. Otse sealt lehelt tellides oli 70+€ pluss toll 20%
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 534
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kiilas »

image.png
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Jah @Kiilakas tänud. Mul õnnestus lõpuks pisut lähemalt leida.
image.png
image.png (34.1 KiB) Vaadatud 1442 korda
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5267
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 384 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

no eks sa ise tead jah...mina ei pidanud küll üldse mingit puurpinki siinkohal silmas. sellised lihtsad asjad teen 100% alati tavalise käsi või akutrelliga. seal ei ole ju mitte mingit täpsust ka vaja, asetad puuri enamvähem keskele ja puurid võibolla max kuskil 5mm jagu sisse ning oledki "võllis". lihtsalt hammakas peab olema ilusti otse ja kindlalt kuskil vahel kinni. muidu umbes samasugune mõne, max mõnekümne sekundi operatsioon nagu hammaka mootori otsast maha lõikamine :) kuuma andmiseks muidugi ma ei tea jah kas sul on aparaat olemas või mitte. aga no sellise aparaadi saab ka suvalisest ehituspoest ~10 eest. nii väikse detaili jaoks täiesti piisab see gaasipõleti

kui kuskil läheduses oleksid, võiksin sul selle asja töökojas ise ära ka teha, paar minutit ehk läheb...olen sarnaseid eemaldamisi vähemalt paar korda varem teinud ka. aga sa ilmselt tallinnas ja pole eriti pointi hakata mõnekümne km kaugusele linnast välja sõitma selle jubinaga.
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 165
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: 790ADV
Asukoht: Tln
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 »

Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2197
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 244 korda
Tänatud: 557 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See on tegelt EL-i terminoloogias alati nii olnud, et juht käib tühimassi sisse, asjasse puutuv direktiiv on 97/27/EC.

Miks ARKi moroonlased 1997nda aasta direktiivi alles aastal 2023 juurutama hakkasid, seda ma ei tea ning olen üsna kindel, et ei tahagi teada :D
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 165
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: 790ADV
Asukoht: Tln
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 »

Huvitav, et miks siis võimsuse ja massi suhe ei ole samade näitajate põhine. Et siis, mis salapärase massi pealt, mis reg.andmetest ei paista, see suhtarv saadakse? See pole oluline, samas naljakas, et mingi suvalise ajahetke pealt (nt 2a tagasi) on andmed direktiivi kohased ja varasemad teisest süsteemist, aga infot selle erisuse kohta näha ka pole. Ehk kui taas mootorsõiduki maksu peale mõelda ja tahta olla "keskkonnasõbralikum", tasub osta vähemalt 3a vanune ratas, mille mass on kirjas vana süsteemi järgi. Lubasid tehakse aga mingi muu massi alusel. Krdi moroonid :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2197
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 244 korda
Tänatud: 557 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Võimsuse ja massi suhte arvutamine on ka EL-i reeglitest võetud ning seal on spetsiifiliselt öeldud, et ilma juhita - miks, seda ma ei tea. Neil juhiloateemadel on meeletu ajalugu, mingi ÜRO 1948 (vist, ma ei viitsi telos rohkem otsida) konvensioonist hakkab jaskar peale ja seda siis on ajapikku täiendatud.

Samas pole ju mõtet tehnilisse passi panna liigseid andmeid, sa saad ju arvutada juhita massi kui lahutad tühimassist 75kg või jagad võimsuse võimsuse ja massi suhtega.
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 165
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: 790ADV
Asukoht: Tln
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 »

Muidugi saab arvutada, aga milliste EE registris tsiklite puhul? et mis ajast alates peab seda "väikest" tühimassi muutust arvesse võtma? ja mis mass läheb selle koššer põneva mootorsõidukimaksu arvestusse?
edit: nt 2018 KTM 1290 adv tühimass 247kg, vs see honda CB500X 272 või mis ta oli.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2197
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 244 korda
Tänatud: 557 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei tea, sest maksu pole veel kehtestatud, a mis sa ise arvad, kui on kaks numbrit, suurem ja väiksem, siis kumb valitakse :D

Reaalselt tühimassist ju midagi ei sõltu, tehku mis tahavad, liitku Kuu mass sinna otsa kui meeldib.
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 165
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: 790ADV
Asukoht: Tln
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 »

Selle suvalise KTM näite puhul vastab aga kw/kg arvutus registriandmete tühimassiga. Nii et põnev jah. Registris oleva tühimassi andmete pealt saab jõuda väga erineva maksusummani. Ja kw/kg andmed siis ka pole reg.andmetest mingist (suvalisest?) ajahetkest enam kontrollitavad.
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 534
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Mrtn5 kirjutas: 30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3141
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

kiilas kirjutas: 02 Okt 2023, 09:20
Mrtn5 kirjutas: 30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas pühak »

Macintosh kirjutas: 29 Sept 2023, 15:39
Jah @Kiilakas tänud. Mul õnnestus lõpuks pisut lähemalt leida.
image.png
Kui hammaka kätte saamise vastu endiselt soov alles, siis kuna mootor on niikuinii kottis, lõika võll hammaka tagant pooleks, pane hammakas tugeva rauatüki peale, millele sobivas suuruses auk sees ja löö võllijupp peenikese torniga välja. Hammakat võid töö kergendamise eesmärgil eelnevalt näiteks leeklambiga soojendada. Võid ka õiges mõõdus puuriga lihtsalt läbi puurida.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

ranel kirjutas: 02 Okt 2023, 09:29
kiilas kirjutas: 02 Okt 2023, 09:20
Mrtn5 kirjutas: 30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”