Uue sõiduki hooldus. Esinduses või mujal?


joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: Uue sõiduki hooldus. Esinduses või mujal?

Lugemata postitus Postitas joel »

urmas66 kirjutas: 02 Okt 2023, 11:57
Pange nüüd mõne päriselt rehve tootva ettevõtte selgitus ka nende kollaste ja punaste täppide kohta rehvil. See screenshot pole ju tootja kodukalt vaid kuskilt mujalt.
Päris kindlasti ei ole ei punane ega ka kollane täpp ja värvilised jooned rehvidel jne mingi kaalu ega muuga seotud. Need on tootmises kasutusel olevad märgised. Keegi ei kontrolli rehve tehases balansipingis ja jutt ventiili asukohast või millest iganes veel on nii rumal,et ei usuks kohe, et sellist asja üldse keegi teemaks tänapäeval tahab võtta.
Miks peaks üldse see täpp ja ventiil kokku käima? Balanseeritakse ju kogu jooksu, mitte rehvi ja velge eraldi ;)
Youtube on täis erinevate rehvitootjate tootmisprotsessit kuni ladustamiseni videosid ja vaadake ning mõelge ise sealjuures kaasa, et kuidas seal midagi tehakse.
Huvitaval kombel kui googlest otsida tire yellow red dot tuleb üsna vähe rehvitootjate lehti ja suurel hulgal igasuguseid muid (mis räägivad kõik enam-vähem sama juttu). Aga näiteks paar ekraanitäit allapoole kerides oli viide Yokohama ehk siis päriselt rehve tootva ettevõtte lehele:

https://www.yokohamatire.com/tires-101/ ... your-tires

Uniformity Method (Red Mark)

When performing uniformity match-mounting, the red mark on the tire, indicating the point of maximum radial force variation, should be aligned with the wheel assembly's point of minimum radial run-out, which is generally indicated by a colored dot or a notch somewhere on the wheel assembly (consult manufacturer for details).

Radial force variation is the fluctuation in the force that appears in the rotating axis of a tire when a specific load is applied and the tire rotated at a specific speed. It is necessary to minimize radial force variation to ensure trouble-free installation and operation. Not all wheel assemblies indicate the point of minimum radial run-out, rendering uniformity match-mounting sometimes impossible. If the point of minimum radial run-out is not indicated on a wheel assembly, the weight method of match-mounting should be used.

Weight Method (Yellow Mark)

When performing weight match-mounting, the yellow mark on the tire, indicating the point of lightest weight, should be aligned with the valve stem on the wheel assembly, which represents the heaviest weight point of the wheel assembly. After match-mounting by either of the above methods, the tire/wheel assembly can be balanced.

Sama jutt Continentali lehelt:
https://blobs.continental-tires.com/www ... s-data.pdf

Although there is a consistent red coloured dot identifying the tyres "radial force variation first harmonic maximum", there is no standard colour for the "light static balance point”. Continental Tyres indicates this with a white dot, but it may be yellow or blue and in some cases as a circle rather than a dot.
Joel

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”