Tsikliveo haagised


hmm
Postitusi: 464
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Tsikliveo haagised

Lugemata postitus Postitas hmm »

akvanaut kirjutas: 21 Sept 2023, 02:48
Saab ka soodsamalt ja kiiremini.
Me sõitsime eelmisel suvel Ford Transitiga 2 ratast kaubikus kolme päevaga (kahe ööbimisega) isegi veidi edasi Sofiast - Plovdivisse. kütusekulu ~8L sajale.
Vahetustega roolis olles suht lebo.
No aga me arvustused ja soovitused on ju samas kategoorias... ainult sul on algandmetes nõks teised muutujad:
1. teid oli kaks kokku - neid on neli...
2. reisikestvus 19p koos transiidiga Plovdivisse ja sõitmist ~3500km ratastega. ehk siis 6 päeva transiidile (edasi tagasi) ja 13p sõidule - mis on väga ok aeg motoreisiks.

Nüüd kui võtta rusikaarvutusi, siis sõidukist olenemata (kaubik või sõiduk+haagis):
12h sõiduga jõuab kuskile Varsavi joonele
+12h on veel sealt edasi Salzburg-Zagreb-Belgrad- Rumeenia keskele.
sealt veel +12h sõitu on Tirana-Plovdiv joon.
Seda siis kindlasti mööda kiirteid - lühem tee otse (üle tatrate) ei võrdu kiirem aeg... pigem on sama kui minna Bratislava kaudu , kuid keerukam/huvitavam ja väsitavam sõita - haagisega väldiks...
Võib järjest sõita, kuid isegi juhte vahetades üle 30h on väga-väga väsitav ning edasine motoreisi esimene päev kurnav.
Nüüd kuidas neid 12h otsi jagada-liita-lahutada-poolitada on ju juhtide omadustest kinni ning siin saame anda ainult enda kogemustele tulenevat soovitusi (täpselt samuti nagu rattaga sõitmiste osas - kes on kogenud offroadi mees, kes maanteehunt...)
Meie kogemus ütleb, et päeval ja ka öösel 500-700km sõita ühel juhil on OK. hommikuti ja õhtuti langeb distans ~300km-le millegipärast, sest siis tuleb väsimus kõige kiiremini. Vot ei oska öelda täpset põhjust aga päiksetõusu ajal on roolis olla väga keeruline, kui eelnevalt on sadu km sõidetud. Pigem mängib siin rolli päikese poolt tekitav "strobo" e. n.ö. kiirelt vahelduvad varjud. Õhtu osas... päike loojub - tuju ja silmad loojuvad.

Meie kõige esimene kaubikuga reis oli selline, et 10 startisime TLN ja jõudsime ühe jutiga peaaegu Krakowisse - no 100..120km jäi puudu, sest keegi meist enam eriti ei jõudnud sõita ja kuna järgmine päev oli nii ehk naa sõidupäev, siis otsustasime teha ööbimise, puhata ja hommiku värksete olekutega kiirelt 100km, parkida buss ja jätkata päeva ratastel. Alternatiiv oleks olnud see, et punnitada see ~100km e. 1,5h. Käkerdada bussiparkimiste ja kompsudega keset ööd e. veel +1h, siis oleks jäänud uneaega liiga väheks.
Jutu iva on selles, et sa võid meie kogemusi lugeda ühtepidi ja teistpidi, kuid sõitmine on teil ikka oma moodi - planeritust erinev ;)

kokkuvõtteks:
3+3 päeva on see, mida arvestada mööda maismaad põhja Kreeka piirile jõudmiseks + tagasi.
Kindlasti võidate 3-4 sõidupäeva, kui lasta rattad viia ning lennukiga kohale minna.
Seega nüüd on vaja teil endal ambitsioon viia vastavusse rahakotiga ning timmida ajaga (sõidupäevad vs transiit) - seda on siin juba kõik kribajad maininud.
Reisi kogu kulu saate asteetliku sõidupäevadega timmida, kuid kui mängus on naised - siis pigem mitte (lol)


Vot see reisiaeg 10p + reisi eelarve on meid piiranud Kreeka kandis sõitmist... aga me pole seda veel välistanud :twisted:
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”