Keevitamisest, põhiliselt.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Täidistraadiga keevitades tuleb polaarsus ära muuta. Seda tegid?ranel kirjutas: ↑01 Mär 2023, 20:57Võite ballooni välja ka osta. Odavama otsa vahetatava antakse ju ~120 eur eest.
Täidistraadiga pritsib nagu gaasipuudus oleks. Arvestades rulli hinda, siis ma ei näe mingit mõtet seda kasutada, kui just jube tuulises kohas keevitada pole vaja. 1kg täidistraati=5kg gaasiga keevitamiseks suurusjärk. Lisaks võibolla see oli ainult minul, aga täidistraat läks kuivas garaažis lisaks veel roostetama pooli peal olles. Cedost ostetud.
-
- Postitusi: 257
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Turist kirjutas: ↑30 Juun 2023, 23:24Vaatan/katsetan veel, kuidas teen, ilmselt peab veel prooviks tegema mõned ühendused kummagi variandiga. Ühes firmas töötav keevitaja ütles, et teevad kõik roostevabad torud elektroodiga ja enamasti on 2 mm seinapaksusega (torudes voolab aur/kondensaat), neil on seal omad tööstuslikud süsteemid, mida korras peavad hoidma, remontima ja vajadusel ümber ehitama. 2 mm roostevabale ei pidavat ka vahet sisse jätma, nagu tavatorude korral tehakse. Proovisin- TIG-ga pole probleem kui väike vahe jätta ja/või otsad on faasitud, elektroodiga oli siis aga peaaegu võimatu ilma auku sisse laskmata hakkama saada. Elektroodiks kasutasin 1,6 mm, vool oli kusagil 20-30 A vahel (pigem 20 lähedal).
Kui TIG-il peale reduktorit teha argooni väljavõte, siis ei saa enam gaasi kulu näha õigesti, ei tea kui palju põletile tuleb, sest mingil määral peaks seda jääma sisse jooksma ka keevitamise ajal kuna keevitamata otste vahelt tuleb välja/õhk läheb sisse?![]()
Minul kunagi sarnane sellega tehtud, täiesti toimetab.
Edu, L
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Odavam täidistraat kipub sama tegema. Kord keevitab nagu siidi ja siis kord on tõesti nagu gaasi puudus ja auklik.mx77 kirjutas: ↑01 Juul 2023, 11:17Täidistraadiga keevitades tuleb polaarsus ära muuta. Seda tegid?ranel kirjutas: ↑01 Mär 2023, 20:57Võite ballooni välja ka osta. Odavama otsa vahetatava antakse ju ~120 eur eest.
Täidistraadiga pritsib nagu gaasipuudus oleks. Arvestades rulli hinda, siis ma ei näe mingit mõtet seda kasutada, kui just jube tuulises kohas keevitada pole vaja. 1kg täidistraati=5kg gaasiga keevitamiseks suurusjärk. Lisaks võibolla see oli ainult minul, aga täidistraat läks kuivas garaažis lisaks veel roostetama pooli peal olles. Cedost ostetud.
Aga jah soovitus on hea. Parem normaalne traat ja gaas.


Vahepeal keevitasin (üritasin keevitada) MIG'ga alumiinium kümblustünni kahekestalisi ahjusid. Seal küsisin ka, et miks MIG ja mitte TIG.
MIG kiirem ja keevitab tugevamalt liigselt läbi kuumutamata. Huvipärast lasime tükid samasuguse kiiruse juures kokku ja proovisime lahti murda. MIG keevituse kõrvalt andis materjal järgi, aga TIG murdus keevituse keskelt. Kiirus alla viia ja pedaaliga lasta, siis saaks ilusama/tugevama TIG tulemuse, aga 1000+ ahju aastas oleks TIG'iga ligi 3 aastat hoopis.

Jutu mõte, et võibolla meister teab ka miks elektroodiga roostevaba on parem keevitada teatud tingimustes.
Võibolla on torude keeviste kestvus parem.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kui juba MIG-ile jutt läks, siis meenus, et on ju olemas ka MIG-le roostevaba traati. Mul küll MIG aparaati ei ole (vähemalt hetkel veel), aga kas muidu sellega on OK roostevaba keevitada?
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Oleneb kui hea keevitaja ja aparaat on millega keevitada.

Mu käest on käinud läbi ka väga kenasid MIG'iga lastud roostevaba detaile.
Ma ei tea kes ja kus neid teeb. Klient saadab valmis jupid ja meie vaid koostame masinaid.

Nõus, et hästi seadistatud elektrood keevitus näeb roostevabal ilusam välja kui mig.

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Mustvälk, kas voolud olid siis ka mõlemal masinal samad? Ehk mig ja tig alumiiniumit tegite sama vooluga ning õmbluse valmis täpselt sama ajaga? huvitav...migi puhul kasutasid äkki DCEN varianti? (toimib vist ainult heeliumiga)
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Näitusele ei plaani minna, aga mõned aastad võiks ikka vastu pidada.
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Ei tea ei vaadanud. Lasin TIG'iga tunde järgi ilma pedaalita, et läbi ei sulataks.

Seal niipalju vaja punktida ja keerata igasse asendisse, et TIG jääks tõsiselt ajahätta niikuinii.

Seal firmas oli üks ABB robot ka olemas mis suutis keevitada MIG'iga sama ilusalt kui TIG.
Ja kaks meest suutsid käsitsi ka sama teha.

See selleks.

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Seest vasak ots: Paremalt otsast vaadates: Esimesed (vasakpoolsed) tegin nö. ettevaatlikumalt kuna kartsin auku sisse põletada, siis paremale poole edasi liikudes läksin juba natuke julgemaks. Võibolla veidi liigselt, nii palju läbikeevitust vist poleks vaja, et sisse nii paksult läheb ja samas see on ka ebaühtlaselt, mitte kogu ringi ulatuses ja näeb välja kole (kuigi toru sisse keegi ei näe kui asi paika pandud on).

-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Edit: Käe alla võid mingi toe ka panna. Mingi enamvähem kõrgus, et keset keevitust elektrood lühikeseks ka ei jääks.

-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Ikka. Võrreldes gaasiga jäi endiselt tulemus väga niru.mx77 kirjutas: ↑01 Juul 2023, 11:17Täidistraadiga keevitades tuleb polaarsus ära muuta. Seda tegid?ranel kirjutas: ↑01 Mär 2023, 20:57Võite ballooni välja ka osta. Odavama otsa vahetatava antakse ju ~120 eur eest.
Täidistraadiga pritsib nagu gaasipuudus oleks. Arvestades rulli hinda, siis ma ei näe mingit mõtet seda kasutada, kui just jube tuulises kohas keevitada pole vaja. 1kg täidistraati=5kg gaasiga keevitamiseks suurusjärk. Lisaks võibolla see oli ainult minul, aga täidistraat läks kuivas garaažis lisaks veel roostetama pooli peal olles. Cedost ostetud.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Täpselt sama asja tundsin. Sai toetada sinna küll, seda ka vahepeal üritasin teha ja siis tuligi läbikeevitus suurem. Süttivad väga hästi ja üldse on hea lihtne keevitada nendega. Seetõttu kasutan seda ka tavaterasest asjade keevitamisel, nii harva kui seda ette tuleb, iga kuu ei keevita midagi, mõned korras aasta mingid väikesed asjad on tavaliselt. Üks põhjus nende kasutamiseks on ka see, et ükskord kui poest 1,6 elektroodi tahtsin osta, siis need olid ainukesed 1,6 mõõduga mida kohapeal oli ja 1,6 oli vaja just seetõttu, et vahel kui maal on vaja keevitada, siis jämedamaga hakkab automaati välja lööma (vene nö automaatkorgid on seal, linnas garaazis on parem olukord).franz125 kirjutas: ↑02 Juul 2023, 20:46Ma pole ammu massiliselt RV elektroodiga keevitanud aga kunagi 90-ndatel sai kõvasti tehtud.Ja kui ma ei eksi siis nende samade pulkadega.Kui õieti mäletan siis need pulgad süttisid sigahaästi ja neid sai toetada õmbluse vanni sisse,1,6-st elektroodi pole niimoodi proovinud.3,2-ne oli põhiline mõõt.
Pigem tundus probleem olema mitte selles, et kätt ei suuda paigal hoida, vaid et lihtsalt see peenike 1,6 elektrood, kui ta veel pikk on, peale süütamist jääb tükiks ajaks värisema. Mul keevitamiseks tingimused on sellised, et selleks on lihtsalt sile betoonpõrand, põlvede alla panen pehme mati ja nii siis kuidagi küürutan või pooleldi pikutan seal, keevitatavad detailid on alati põrandal.

-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Seda jah. 1.6 on paras värisev hambatikk küll.Turist kirjutas: ↑03 Juul 2023, 23:20Pigem tundus probleem olema mitte selles, et kätt ei suuda paigal hoida, vaid et lihtsalt see peenike 1,6 elektrood, kui ta veel pikk on, peale süütamist jääb tükiks ajaks värisema. Mul keevitamiseks tingimused on sellised, et selleks on lihtsalt sile betoonpõrand, põlvede alla panen pehme mati ja nii siis kuidagi küürutan või pooleldi pikutan seal, keevitatavad detailid on alati põrandal.Laua taga oleks muidugi parem, aga selle jaoks ei ole seal praegu ruumi.


Eksisin sõnaga.


Mitte agitaator vaid manipulaator.
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Peab lähiajal hakkama tegema ja vist argooniga nö. läbipuhke võimalusega praegu ei saa arvestada. Kui valida kahe variandi vahel, kumb parem oleks, TIG ilma toru sisse argooni laskmata või elektrood? Kui toru otsad koos on, siis TIG-ga vist ei teki toru sisse sellist "läbu" nii palju kui elektroodiga.
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Mul ka algus ja lõpp kippusid lekkima.

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 03 Sept 2020, 06:31
- Tänatud: 1 kord
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 03 Sept 2020, 06:31
- Tänatud: 1 kord
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Teise käega hoia elektroodi kinni kui pikk on.MustVälk kirjutas: ↑03 Juul 2023, 23:28Seda jah. 1.6 on paras värisev hambatikk küll.Turist kirjutas: ↑03 Juul 2023, 23:20Pigem tundus probleem olema mitte selles, et kätt ei suuda paigal hoida, vaid et lihtsalt see peenike 1,6 elektrood, kui ta veel pikk on, peale süütamist jääb tükiks ajaks värisema. Mul keevitamiseks tingimused on sellised, et selleks on lihtsalt sile betoonpõrand, põlvede alla panen pehme mati ja nii siis kuidagi küürutan või pooleldi pikutan seal, keevitatavad detailid on alati põrandal.Laua taga oleks muidugi parem, aga selle jaoks ei ole seal praegu ruumi.
Lõika elektrood pooleks.
Eksisin sõnaga.Andke andeks mul miljon muud muret ka.
![]()
Mitte agitaator vaid manipulaator.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Enamlevinud odavate MIG idega ei tule midagi head.Roostevaba traadi tarvis on vaja MIG PULSS reziimiga aparaati ja tavakasutajal selliseid väga harva.Väga kallis,5-6-7 tuhhi.Turist kirjutas: ↑01 Juul 2023, 17:55Kaldun arvama, et seal on põhjuseks pigem kiirus ja mugavus võrreldes ballooni igale poole kaasa vedamisega. Enamasti nad ei saa keevitada laua taga asju valmis ja ballooni võib olla vajadus ikka päris ebamugavasse kohta vedada, mööda treppe jne, samuti elektroodiga pääseb kehvematesse/kitsamatesse kohtadesse ligi.
Kui juba MIG-ile jutt läks, siis meenus, et on ju olemas ka MIG-le roostevaba traati. Mul küll MIG aparaati ei ole (vähemalt hetkel veel), aga kas muidu sellega on OK roostevaba keevitada?
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Nõus!Lisaks on ka korrosioonikindlus parem.Tig iga on oht üle kuumutada ja siis põleb osa legeerivaid (roostetamisvastaseid )elemente välja.Alt juuregaasi lisamine tasapinnalistele õmblustele ka ebamugav.Torude puhul asi lihtsam.MustVälk kirjutas: ↑01 Juul 2023, 22:30Oleneb kui hea keevitaja ja aparaat on millega keevitada.
Mu käest on käinud läbi ka väga kenasid MIG'iga lastud roostevaba detaile.
Ma ei tea kes ja kus neid teeb. Klient saadab valmis jupid ja meie vaid koostame masinaid.
Nõus, et hästi seadistatud elektrood keevitus näeb roostevabal ilusam välja kui mig.![]()
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Väga ilus vaatepilt pole, aga seda keegi eriti imetlemas käia ei tahagi, peaasi kui normaalselt vastu peaks. Kohati võib jääda mulje, et 2 erinevat inimest on seal keevitanud, keevised näevad veidi erinevad välja.

-
- Postitusi: 257
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Edu, L
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
5mm flants ja keskel 25mm puks. 5mm kett. Puksi keevitatav osa 15mm läbimõõt.
Flantsil feesitud süvised keti lihtsamaks paigalduseks.
Kusjuures lasin pool ketilüli ja pool ketilüli. Lülid keskelt traadita punktitud.
Mingi hetk sai lihtsalt proovitud puksi ühe korraga keevitada.

See on ka natuke ülekuumutatud. Ma ei kasutanud siis käpalt programme lülitatava masinaga.
Lasin lülid ja puksi mingi keskmise vooluga. Võis olla,et lasin lõpuks neid mingi 120A'ga.

Spoiler

Mingi hetk hakkasime elektroode pikkupidi teritama. Saime voolavuse ja elektroodi kestvuse paremaks.

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

-
- Postitusi: 308
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 532 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Keevitamisest, põhiliselt.
Gaas oli mul 8-9.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.