Keevitamisest, põhiliselt.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1330
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Äkki kellelgi on kogemust 316L roostevabade torude keevitamisel nii TIG-ga kui elektroodiga ja oskab neid võrrelda. Kui TIG-ga argooni toru sisse ei lase, siis ilmselt oleks keevise vastupidavus (happekindlus) kehvem kui elektroodiga? Kas iseenesest elektroodiga oleks OK teha? Ülemäärase kuumutamise poolest (mis jällegi happekindlust mõjutab) tundub, et elektroodiga kuumutab ümbritsevat metalli vähem kuna inverter-elektroodkeevituse korral saab detail olla miinusega ühendatud, aga alalisvooluga TIG-i korral on plussis ja kuumeneb rohkem. :roll: Olen mõlemat varianti katsetanud. Keevitan ainult nö. põrandal asjad kokku, ei pea kusagil erinevates asendites seda tegema (sellega elektroodiga hakkama ei saaks).
TIG-ga tundub lihtsam ja jääb veekindluse kohta kindlam tunne, aga mul puudub võimalus argooni torusse sisse lasta ja ka kardan, et kuumutan materjali liigselt ja ei tea kuidas pärast happekindlus jääb. Elektroodiga saan kuidagi ka tehtud, aga vahel kipub auk sisse tulema (keevitada on vaja 2 mm materjali) ja siis see täidetud augu koht just kõige ilusam asi ei ole (kuna need torud ja liitmikud ei lähe isolatsiooni alla, siis võiks enam-vähem OK välja näha).

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”