Mootorratturite reisikirjad
Re: Mootorratturite reisikirjad
Jõudsin eile õhtul tagasi Nordkapist, nägin üle 10 päeva esimest korda ööd ja sain voodis magada. Päris mõnus oli.
Rattaks 2001. aasta kuuesajane Monster. Kui garaaažis teisi rattaid ei ole, siis sobib reisimiseks küll iga sõiduk. Olen elus varem ühe vana Yamaha YB100ga 2000 kilomeetrit mööda Karakorami maanteed Pakistanis kimanud ja korduvalt GS500ga Lapimaal käinud, nii et Monster oli minu jaoks igati mugav.
Esimene sihtkoht oli Põhja-Soomes Sodankylä, kus toimuvat filmifestivali juba viiendat korda külastasin. Kui foorumis on filmifanatte, siis julgen festivali külastust kindlalt soovitada. PÖFF ja Berlinale on lahedad, kuid seal sommide keskel on kogemus kordades mõnusam. Sinna jõudsin Tallinnast 2 päevaga, sõit läks läbi Kuusamo ja Savukoski ja kokku 550km päevas, mis on ka enam-vähem maksimum, mida mina teha kannatan.
Kuna ilmad olid ebaharilikult soojad, keerasin pärast festivali lõppu nina põhja poole ja läksin läbi Inari ja Karasjoki Norra.
Teed olid ikka uskumatult ilusad ja suu oli pidevalt lahti. Tanklate süsteem väga hea ja sain ilusti iga natukese aja tagant bensiini võtta. Magasin juhuslikes kohtades telgis ning looduse muutumine ja puude kadumine meenutas kõrgmäestikus matkamist. Väga lahe!
Eesmärgiks ei olnud tegelikult Nordkapp, vaid selle kõrval olev Knivskjelloddeni matkarada, mille neem ulatub Nordkapist isegi kaugemale põhja. Edasi-tagasi umbes 18km ja kindlalt matka väärt. Ülihea pärast tunde motika seljas istumist jalgu sirutada ja end natuke liigutada. Ilm oli soe, neeme tipus umbes 10 kraadi ja hullult tuuline, kuid käisin põhimõtte pärast ka ujumas. Kui võhma oleks, oleks võinud Arktikasse ujuda!
Eile jõudsin tagasi ja kokku sai sõidetud 4100km. Reisi sees 6 sõidu- ja 4 festivalil veedetud päeva. Selle maaga sai täiesti otsa üks Heidenau K73 tagarehv ja tõenäoliselt andis tagasiteel otsad ratta laadimissüsteem. Pean lähiajal uurima, kas pingeregulaator või miski muu. Soomes Iisalmi juures tundsin hullu mädamuna haisu ja aku oli paagi all pauguga katki paisunud. Lisaks oli katki löönud nii esi- kui tagatulede pirnid ja suunatulede relee. Õnneks sain aku lahti ühendada, ratta käima lükata ja 20km poodi longata, kust ostetud uue akuga edukalt koju tagasi jõudsin.
Rattaks 2001. aasta kuuesajane Monster. Kui garaaažis teisi rattaid ei ole, siis sobib reisimiseks küll iga sõiduk. Olen elus varem ühe vana Yamaha YB100ga 2000 kilomeetrit mööda Karakorami maanteed Pakistanis kimanud ja korduvalt GS500ga Lapimaal käinud, nii et Monster oli minu jaoks igati mugav.
Esimene sihtkoht oli Põhja-Soomes Sodankylä, kus toimuvat filmifestivali juba viiendat korda külastasin. Kui foorumis on filmifanatte, siis julgen festivali külastust kindlalt soovitada. PÖFF ja Berlinale on lahedad, kuid seal sommide keskel on kogemus kordades mõnusam. Sinna jõudsin Tallinnast 2 päevaga, sõit läks läbi Kuusamo ja Savukoski ja kokku 550km päevas, mis on ka enam-vähem maksimum, mida mina teha kannatan.
Kuna ilmad olid ebaharilikult soojad, keerasin pärast festivali lõppu nina põhja poole ja läksin läbi Inari ja Karasjoki Norra.
Teed olid ikka uskumatult ilusad ja suu oli pidevalt lahti. Tanklate süsteem väga hea ja sain ilusti iga natukese aja tagant bensiini võtta. Magasin juhuslikes kohtades telgis ning looduse muutumine ja puude kadumine meenutas kõrgmäestikus matkamist. Väga lahe!
Eesmärgiks ei olnud tegelikult Nordkapp, vaid selle kõrval olev Knivskjelloddeni matkarada, mille neem ulatub Nordkapist isegi kaugemale põhja. Edasi-tagasi umbes 18km ja kindlalt matka väärt. Ülihea pärast tunde motika seljas istumist jalgu sirutada ja end natuke liigutada. Ilm oli soe, neeme tipus umbes 10 kraadi ja hullult tuuline, kuid käisin põhimõtte pärast ka ujumas. Kui võhma oleks, oleks võinud Arktikasse ujuda!
Eile jõudsin tagasi ja kokku sai sõidetud 4100km. Reisi sees 6 sõidu- ja 4 festivalil veedetud päeva. Selle maaga sai täiesti otsa üks Heidenau K73 tagarehv ja tõenäoliselt andis tagasiteel otsad ratta laadimissüsteem. Pean lähiajal uurima, kas pingeregulaator või miski muu. Soomes Iisalmi juures tundsin hullu mädamuna haisu ja aku oli paagi all pauguga katki paisunud. Lisaks oli katki löönud nii esi- kui tagatulede pirnid ja suunatulede relee. Õnneks sain aku lahti ühendada, ratta käima lükata ja 20km poodi longata, kust ostetud uue akuga edukalt koju tagasi jõudsin.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.