Honda GL1500 elektrimure- vool jookseb maha.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2466
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 205 korda
Kontakt:

Re: Honda GL1500 elektrimure- vool jookseb maha.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ma kahtlustan, et teemaalgataja on juba liiga süvitsi läinud. Lisaks on tekstis segi suurused vool ja pinge, mis paratamatult paneb kahtlema tegevuste pädevuses ja arusaamises sellest, mida parasjagu tehakse. Vead on üheksal juhul kümnest kuskil lihtsamas kohas ja meil tuleb iga nädal teeninduses kokku puutuda olukordadega, kus omanikud on oma ratta teadmatusest või Youtube abil katki remontinud. Kõigepealt tuleb alustada aku korrasoleku testist täislaadimise koormustestri näol. Sealt edasi aku laadimise kontroll ning peale seda võib hakata kahtlustama tsikli elektrisüsteemi komponente ning ajada skeemis näpuga järge ning mõõta parameetreid. Näiteks mitmed Honda ja Triumphi mudelid kasutavad starteri siduri ja võib-olla ka mõne teise komponendi elus hoidmiseks käivitusblokeeringu funktsiooni, kus käivitushetkel pinge langemisel alla teatud väärtuse (olgu selleks näiteks 11,2V) katkestatakse starteri käivitusahel.

Mõni aeg tagasi oli selline juhus, kus tühja aku tõttu see funktsioon rakendus, mille peale omanik raalis Youtube abiga välja, et ilmselt on starteri relee vigane. Järgmine Youtube video näitas talle kätte starteri relee, mis ei olnud tegelikult starteri relee, vaid seesama blokeeringu relee. Siis jalutas omanik autopoodi, kus välimuse järgi müüdi talle samasugune relee. Asendustegevuse tulemuseks oli mittetoimiv esituli, mis selgus alles TÜV-d tehes ning seejärel tunde raisatud remondiaega. Viimase sündmuse põhjuseks oli autopoest saadud relee teine klemmide asetus - hea, et midagi maha ei põlenud tsikli peal sellise asenduse tõttu. Ma siis võtsin leti alt õige relee, panime külge ja oligi tsikkel korras: käivitus ja tuled toimisid. Loo moraal - ostetud mõtetult 2 releed, kulutatud tunde tööaega, käidud ülevaatusel mittetoimivate tuledega. Põhjuseks pooltühi aku.

Tulles tagasi teemaalgataja juurde, siis jäi minule segaseks, miks hakati mõõtma plokki, andureid jne ning mitte alustatud peamisest ehk akust ja laadimise kontrollist. Käivituvoolu nõudmine ei saa suureneda (kui, siis ainult pekkis starteri või olematu ühenduse korral) ja ma ei tea kedagi, kellel oleks kodus vahendeid, et seda ka numbriliselt mõõta. Maanduse (ground) ja aku miinuse vahelt ei saa joosta 9,7V, sest see on pingelang ja siit tekib küsimus kuskohast see mõõdetud on ehk mida nimetatakse groundiks. Ma kahtlustan, et ei mõõdeta päris maanduse ja aku miinuse vahelt, vaid mõne muu tarbija negatiivse otsa ja miinuse vahelt. Seal ei pruugi olla konkreetset otsest maandust või siis nagu will111 kirjutas, siis ÜLIKEHV ühendus.

Kõiksugu otse toite peale vedamised võivad kurvalt lõppeda, sest mõni tarbija võib küll tahta teatud kindlat voltaaži, aga voolu peab piirama. Näiteks nagu valgusdioodile ei anna sa otse 12V peale, vaid läbi koormustakisti, mis piirab voolu dioodile sobiva 10-20mA peale. Kokkuvõttes - ampermeeter ütleb sulle tarbimise ehk lekkevoolu - kui oskad ampermeetrit kasutada, siis alustada saad aku+ ja jämeda punase juhtme vahelt. Ära siis samal ajal süüdet sisse keera, muidu põletad maha ampermeetri kaitsme. Kui oled sealt väärtuse saanud, siis tuleb hakata harutama, milline + peale ühendatud ahelatest seda tarbimist põhjustab. Kui tsiklil on kaitsmed, siis on lihtne - ükshaaval kaitsmed välja ja näed, millal tarbimine ära kukub.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”