Enduro/krossi huvi (naine)


2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Enduro/krossi huvi (naine)

Lugemata postitus Postitas 2715 »

bitter kirjutas: 11 Juun 2023, 16:53
See jutt, et endurokaga on kallim kukkuda kui krossikaga ja rohkem asju võib katki minna, on jama. Peeglid ja suunad võetakse nagunii küljest. Või siis suunakad tillukesed ja elastselt kinnitatud, pole vaja eemaldada. Jäävad üle esi- ja tagatuli, mis on väga hästi kaitstud. See peab eriline ebaõnn olema, et nendega midagi juhtuks.

Enduroka ja krossika raamigeomeetriad vist ei ole päris samad. Näiteks exc pealt krossikaraamiga yamu peale istudes oli minu jaoks suur vahe. Kui maastik lainesse läks, ja rattad maast lahti, siis mul ei õnnestunud Yamu suunata täpselt vajalikku suunda või soonde, ei osanud "täpselt" sõita. Eks ka vedrustuse seade oli võõras aga ikkagi, "perutava" mulje jättis. Näiteks sx-ga (ktm-i krossikas) ma seda ei tundnud. Osavam sõitja ilmselt paneb sellised asjad enda kasuks tööle.
Maitse asi aga mina eelistan igaljuhul krossirattaga sõita.
Ta on tõesti jäigem ja konkreetsem aga kui ta midagi teeb siis teeb ta kohe ära mitte ei tule amort järgmises augus lahti.
Järsku mäkke ronides näiteks YZ250 tahab esikahvlil et COMP keerata 3 klikki lahti et kerge esiratas maas püsiks ja on juba hoopis teisiti sõita.
WR tahab jälle krossirajal sõita saada kompressiooni 3 klikki kinni et mitte põhja minna ja esikahvlisse 30mm kõrgemat õlitaset et oleks pehme ja samas põhja ei lööks.
Võrrelda näiteks kahte Yamahat, WR450 ja YZ250 siis viimasega sõita on nagu oleks vanglast välja saanud.
Veel võrrelda, siis endurokal on esimene käik nii aeglane et sellega ei oska midagi peale hakata ja muidugi läheb ta väga kergelt keema ja pidevalt peab olema liikumises vähemalt 2-3 käiguga ning iga pausi ajal seisma jätma.
Kahetaktilisega aga harjutasin kohapeal seismist ja seistes üle puu minekut umbes 20 min mis teda soojemaks ei teinud kui sai kätt peaaegu radikal hoida.

Nii taustaks, et sellistes kohtades ja võistlustel ei käi kus rahvas ootab oma võimalust mäkke ronida seni kui esimesed uue ringiga jõuavad ning peale raja läbimist tuleb järgmine päev viia õhupuhasti kopsikust leitud kahepaikne metsloomade varjupaika ja vahetada kõik laagrid, kett ja piduriklotsid.
Võibolla neil Peegli tehtavatel üritustel on ka endurorattal rohkem eeliseid aga kui sõita saab pole tunda...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”