Mix: bias/diagonaal ja radial

Kogu tõde mootorratta rehvidest, nende rõhust, tootjatest ja kulumisest. Kui mootorrattur tunneb huvi mootorratta rehvide vastu siis vastus tuleb siit. Ja küsimused samal teemal elik mootorratta rehvide kohta ka ikka siia.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Mix: bias/diagonaal ja radial

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Tere kaasfoorumlased. Interneti avarustes on kirjutisi ja arvamusi mitmeid, mingitest vanematest aegadest pärit info järgi ei tohiks eri teljel kasutada bias ja radial karkassiga rehve(eriti autode puhul), samas tsikkel on pisut teine teema ja osadel tsikitel ei olegi muud võimalust kui mixida. Ok, kui kuskil Audrus tuleb mingi vahe välja, aga normaalsel kasutusel ma pole siiani aru saanud vahest ees radial taga bias või mõlemad radialid.
Viimati muutis kiilas, 19 Mai 2023, 12:27, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Tänavarehvidega ei tohiks sul seda küsimust tekkida, niiplaju kui mina tean siis diagonaalrehve valmistatakse täna vaid offroad rehvidena. Küll ilmselt tänavalegaalsetena aga sellest hoolimata. Tsiklitel on samuti soovitav et, kas ainult radiaalrehvid või ainult diagonaalrehvid. Põhjust ei tea. Vähem soovitatav kombinatsioon on diagonaalrehv ees ja radiaalrehv taga. Aga need on kõik soovitused. Diagonaalrehv sobib madalamatele kiirustele ja radiaal suurematele. Aga samas, kunagi tulid näiteks HD Crossbones tsiklid radiaaliga ees ja diagonaaliga taga otse tehasest. Vist on sama asja harrastanud teisedki tootjad nimelt kruiiserite peal.

Täiendatud:
leidsin internetiavarustest sellise selgituse: The reason not to mix radial and bias-ply tires is because a ply tire grows in circumference at speed due to centrifugal force. Radials don't do this due to their construction. A ply rear and a radial front can reduce rake at speed , due to the rear tire growing , and cause instability.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Macintosh kirjutas: 19 Mai 2023, 11:30

Täiendatud:
leidsin internetiavarustest sellise selgituse: The reason not to mix radial and bias-ply tires is because a ply tire grows in circumference at speed due to centrifugal force. Radials don't do this due to their construction. A ply rear and a radial front can reduce rake at speed , due to the rear tire growing , and cause instability.
No selle loen ise ka välja, aga... tänased diagonaalid tsiklitel tunduvad megakõva karkassiga olema(ilmselt käib su tsiteering vanemate pehmete diagonaalide kohta). Nagu mainisin, siis mina nt pole küll mingit anomaaliat täheldanud(hetkel taga Trailmax Missioni diagonaal/bias, ees Bridgestoni radial).

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Lugemata postitus Postitas Tort »

Soovitus on ilmselt sellest ajast, kui tüüpiline diagonaal oli palju vedelam kui radiaal. Et nina ja perse käituks samamoodi, muud midagi. Sama lugu sõiduauto talverehvidega erinevat telgedel.

Holms
Postitusi: 309
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 1 kord

Re: Mix: bias/diagonaal ja radial

Lugemata postitus Postitas Holms »

Kuda nende tänapäevaste tsiklirehvidega on, ei tea aga umbes pool sajandit tagasi oli sõiduauto all kasutatav diagonaalrehv jäigem kui tolleaegsed radiaalrehvid. Kogetud omal nahal, et radiaal ees ja diagonaal taga tähendas isegi tolleagses( et kui kahe kraavi vahel seisis, siis oli OK) mõistes juhitamatut sõidukit. Diagonaalrehv ees ja radiaal taga oli kruusal veidi vedelam aga kannatas sõita.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”