Remapi tegemine uue summutiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Tume32
Postitusi: 9
Liitunud: 27 Apr 2020, 11:20

Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Tume32 »

Eemaldasin Z1000 (2015) kat ja lisasin uue summuti, kuna originaal seades jäi hääl nõrgaks. Saan aru, et sellisel juhul oleks vaja teha remap, et mitte mootorit rikkuda. Kas on soovitusi, kus seda teha Tallinnas?

Mell93
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Aug 2007, 13:12
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Mell93 »

Mrt tech.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2507
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kuidas kati eemaldamine mootorit rikub?
Selles osas nõus, et kui on soov koos katalüsaatori eemaldamisega ka sooritusvõimet muuta, siis ilma remapita midagi ei juhtu.
Edit 15:04 Lambda saab panna "pimedaks" (eliminator'ga) kui kollane tuluke segama hakkab :-)
Viimati muutis Maaks, 20 Apr 2023, 15:04, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6617
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 651 korda
Tänatud: 402 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Maaks kirjutas: 20 Apr 2023, 13:52
Kuidas kati eemaldamine mootorit rikub?
Selles osas nõus, et kui on soov koos katalüsaatori eemaldamisega ka sooritusvõimet muuta, siis ilma remapita midagi ei juhtu.
O2 sensor ka veel elimineerida....

Saadetud kettaga lauatelefonist!


701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas 701 »

Aga milleks neid elimineerima peab? Minu tsiklil on kõik andurid enne eemaldatud katalüsaatorit. Ega see andur aru ei saa, kas kusagil taga on kat alles või mitte? Sumpa tootja küll soovitab remapida põhjendusega, et muidu VÕIB(aga ilmselt ei pruugi) mootor liiga kuumalt käia. Ma pole küll aru saanud, et miski häda oleks.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

Teema algataja
Tume32
Postitusi: 9
Liitunud: 27 Apr 2020, 11:20

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Tume32 »

Mul sama küsimus nüüd, sest võtsin Mrttech'ga ühendust ja nemad ütlesid, et remapi ei ole vaja teha. Seda on vaja ainult lisajõudluse saamiseks ning remapita summuti ei kahjusta mootorit.
701 kirjutas: 20 Apr 2023, 17:06
Aga milleks neid elimineerima peab? Minu tsiklil on kõik andurid enne eemaldatud katalüsaatorit. Ega see andur aru ei saa, kas kusagil taga on kat alles või mitte? Sumpa tootja küll soovitab remapida põhjendusega, et muidu VÕIB(aga ilmselt ei pruugi) mootor liiga kuumalt käia. Ma pole küll aru saanud, et miski häda oleks.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 809
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas cossie »

Ei kahjusta mootorit, võib lihtsalt kehvemini käia kui enne. Sellisel juhul odavam variant osta powercommander ja netist map alla tõmmata, Enamus tootjate sumpsidele olemas. Mrt paneb ratta ilmselt pinki ja kirjutab custom mapi, mis võtab tunde nende kallist dünoaega.
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Arvamustega on nagu aukudega tagumikus - tead küll...

Kui enda tonnisel kunagi kati ja exupi minema lõin ning tagumise püti paremini läbi käima panin, läks teatud pöördevahemikus (ca 4500-7000 rpm) jõud oluliselt vähemaks ning ratas hakkas märkimisväärselt kuumemalt käima(maanteel pea 100 kraadi). Kuum käimine, teatavasti, EI OLE mootorile hea.

Dünotamiseni ei jõudnud, aga kuna rattal oli progeaju, kruttisin lambdanäidu ja küünalde värvi järgi ise kütusekaardi üle. Tulemuseks oli mootori temp kukkumine ca 80-85 kraadi juurde (maanteesõidul), kütusekulu vähenemine üle liitri sajale ning - last but not least - ratas hakkas kolmanda käiguga power wheeliesid tegema.

Ühesõnaga - erinevatel ratastel mõjub summuti mudimine erineval määral, kuid ühes või teises mõttes kütusekaardi üle käimine on sel juhul rangelt soovituslik. Kui mitte remap siis vähemalt Power Commander.

Enamik end mehisemalt tunda tahtvaid noori baikereid löövad torud tühjaks ja arvavad, et ilgelt lahe on kui ratas rohkem lärmi teeb ja paugub, adumata, et see nüüd tegelikult sootuks kehvemini edasi läheb...ja mõistmata, et paukumist põhjustab tegelikult vale segu. Õiges seades ratas paugub reaalsuses väga vähe.

Keskmise tsikli mootor talub üsna hästi lõhkumist ja natukene seadest väljas olemist. Enamik tahan-olla-lahe-baikereid sõidavad oma järelturu püttide, minema löödud kattidega ja vales seades ratastega aastaid, ilma et mootoriga midagi hullu juhtuks. Sealt ka MRT Techi vastus.

Küsimus on, kas ka SINA tahad sõita vales seades ja aeglasema rattaga...või eristuda massist ja teha asja õigesti? :ner:
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC

Mell93
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Aug 2007, 13:12
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Mell93 »

Väga hästi öeldud (w)
Aga mrt tech teeb ka originaal ajule remapi ja saab ainult aju sinna saata, kõik info nende kodukal ilusti kirjas.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2507
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Maaks »

https://www.boosterplug.com/shop/cms-re ... erter.html
BOOSTERPLUG KAWASAKI Z1000 (2010-2016) ~170$
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 136
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Forumist »

Boosterplug on takisti ja pistik (ca paar €), mis muudab temp anduri näidu ECU jaoks valeks, et segu rikkamaks keerataks.
Sellele oli mingi EU alternatiiv ka, mis oli u 35€. Margifoorumist kindlasti leiab DIY õpetuse ka, et mis takistit kasutada jne.
Enda ratta kohta lugesin, et aja jooksul aju canceldab BP poolt tekitatud hälbe välja ja oled alguses tagasi.
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas indumen »

See on vahva teema, puhtalt isiklikust kogemusest natuke faktoreid mida kaaluda.
Eelmise ratta puhul oli custom mapist väga palju abi, jõudu tuli megalt juurde ja paukumine kadus praktiliselt ära, mootor käis ka tunduvalt ühtlasemalt,

Praeguse rattaga on veidi huvitavam elu olnud. Plaan oli ka de-cat teha käisin MRT jutul, esimene vastus oli et pole midagi vaja teha osta ainult toru, veidi arutlemist teema ümber siis jõuti järeldusele et ok nad teevad ainult siis kui tootja on ette näinud, vaadati siis Aktra kataloogist järgi ja vahi üllatust oligi vaja flashida aju. Sellele eelnes veel kommentaar, et nad on neid mitmeid müünud keegi pole küsinud. See selleks, kogu asi päädis siis omakorda sellega et nemad peavad litsentsi ostma Woolich käest selle konkreetse mapi/ratta kohta, mina maksan selle eest ilmselgelt, aga kokkuvõttes nad jätavad selle ikkagi endale.
Kõik see jättis päris mõruda mulje. Esialgne hinnapakkumine oli suurusjärgus 700€ +ilmselt veel düno tunde lisaks vajadusel hiljem.

Tänapäeval on päris pädevaid teenuseid tekkinud ja ise läksin ka pigem seda teed et saatsin aju lihtsalt postiga UK'sse kirjutati üle ja saadeti tagasi.
Jah asi pole 100% nagu täis custom per ratas düno seade, aga kliendibaas ja rataste kogemusi on seal sadades kui mitte tuhandetes mille pealt kuldne keskmine töötav map on välja arendatud, suurusjärgus 250€ raha ja tulemusega väga rahul, käib ilusti jõudu on ka veidi juures.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas 701 »

Millist mapimise kompaniid sa seal UKs julged soovitada?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas KIBU »

701 kirjutas: 27 Apr 2023, 17:09
Millist mapimise kompaniid sa seal UKs julged soovitada?
kui sa 701 euro5 remappimise mõttes uurid siis http://cjsracing.co.uk/ aga ka austrias teeb üks tüüp :)
5248653
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas indumen »

huskide pihta ma ei julge sõna võtta, KIBU tundub et teab juba asja ;)
kahjuks jah siin eesti konnatiigis on võimalused võrdlemisi piiratud, kui rikkaks ei hakka just möödaminnes.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas 701 »

Ma nüüd seda temperatuurinumbrit seal displei nurgal olen jälginud viimastel päevadel. 83, 84. kuni 95 C. Ventikas käima läheb, siis jahutab kiirelt maha. Pole justkui kuum? Samas gaasi maha lastes plödiseb küll. Pagan sest nüüd aru saab, on vaja selle mappimisega ennast vaevata või siis mitte?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas Irual »

701 kirjutas: 15 Mai 2023, 11:40
Ma nüüd seda temperatuurinumbrit seal displei nurgal olen jälginud viimastel päevadel. 83, 84. kuni 95 C. Ventikas käima läheb, siis jahutab kiirelt maha. Pole justkui kuum? Samas gaasi maha lastes plödiseb küll. Pagan sest nüüd aru saab, on vaja selle mappimisega ennast vaevata või siis mitte?
Vanakooliga kaks varianti:
1) vaata küünalt. Lased kahtlases pöörete vahemikus käia ja rutskat muutmata kill. Siis vaatad küünalt.
2) laia diapasooniga lambda andur tagant sisse ja näed segu koostise täpselt erinevates vahemikes ära.

edu, L

will111
Postitusi: 5267
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 384 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis setupi täpsemalt sellele andurile lisaks veel vaja on? ma mõtlen, et näeks reaalselt segu siis nö. reaalajas.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Remapi tegemine uue summutiga

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Midagi sellist näiteks.
https://www.speedingparts.eu/p/engine-m ... acEALw_wcB
Või siis voltmeeter,netist on leida tabeleid kus näidatakse lambda väärtus vs.AFR.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”