Rumalad või segased küsimused jms

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 248 korda
Tänatud: 611 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Okei, hästi lühidalt ja lihtsustades, jättes kõrvale kiiruse, õhu viskoossuse ja terve hulk nüansse, mis antud juhul erilist tähtsust ei oma:

Õhutakistus on jõud, mis on õhutakistusteguri ja laup-pinna korrutis. Õhutakistustegur sõltub põhimõtteliselt keha kujust (siin on ka terve rida nüansse, aga hetkel ebaoluline). Laup-pind on keha õhuvooluga risti oleva projektsiooni pindala, ehk siis kuubi näite puhul esimese külje pindala. Õhutakistustegurit reeglina mõõdetakse katseliselt tuuletunnelis, kuna mul NASCARi autode kohta seda numbrit kuskilt võtta ei ole (aga kindlasti on tiimidel see ära mõõdetud, nii ühe auto kui paarisrakendi jaoks), siis kuubi oma on 1.05 ja piki õhuvoolu oleva risttahuka oma 0.8 ringis, üldreeglina sama lauppinna suuruse ja kujuga keha pikendamisel õhutakistustegur langeb, seda muidugi mingi piirini, iga järgnev pikendamine annab väiksema efekti.

Nüüd NASCARi puhul kui esimene auto sõidab täisgaasiga ja teine tal sabas, siis sabas sõitja peab vähem gaasi vajutama (ehk kulutab vähem kütust), ütleme näiteks 70% peale 100% asemel, aga küsimus on, et kuidas tekib win-win olukord, et esimesel dudel ka sellest kasu oleks. Ma siiamaani arvasin, et tagumine lihtsalt hiilib poole gaasiga ligi, toetab stanged kokku ja vajutab gaasi põhja, niiet see 30% jaguneb nende mõlema vahel laiali. Sisuliselt see sinu väide "kahe auto õhutakistus on võrdne ühe auto omaga, aga võimsust on 2x rohkem." Aga videot uurides selgus, et see ei ole nii, sest autod ikkagi ei ole enamuse ajast füüsiliselt koos, seega ainuke mehhanism, millega esimene midagi võita saab, ongi see, et tänu "sabale" (mis tema vaatenurgast on kaalutu ja ilma veeretakistuseta objekt) on tema õhutakistustegur väiksem (sest laup-pind ju ei muutu).
Viimati muutis Jesper, 19 Apr 2023, 17:36, muudetud 1 kord kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”