Ratta pesemine survepesuriga
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 461
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Ratta pesemine survepesuriga
Eks neid võimalusi ole palju ja ka võtteid kuidas.
Kindlasti ei asenda survepesu harja ega lappi ja ka vastupidi.
Ise olen kasutanud nii välipesulas survepesu (leotus, pesu, vaha, läige) kui ka kodus kärcher K5 premium FC võimalusi.
Välipesulas on 3€ saadud tulemus suht OK ning kodus vajavad pinnad vaid mikrokiulapiga pritsmete laikude pühkimist, pärast mida on tulemus väga hea.
Nüüd kodus pestes pole tulemus olnud välipesuga sarnane, vaid mõnevõrra kehvem. Siiani on olnud kasutusel Delta Force leotusaine - see ei tohi kaua laagerduda plastdetailidel...
Milline pesuaine oleks mootorratta (no ja ehk muude sõidukite osas) kuluefektiivseim survepesurile
Peamiselt pesen ikkagi tänava/maanteel üleskorjatud + ketiõlitamisest tekkinud jama rattalt maha.
Peale pesu loomulikult lapiga üle
Kindlasti ei asenda survepesu harja ega lappi ja ka vastupidi.
Ise olen kasutanud nii välipesulas survepesu (leotus, pesu, vaha, läige) kui ka kodus kärcher K5 premium FC võimalusi.
Välipesulas on 3€ saadud tulemus suht OK ning kodus vajavad pinnad vaid mikrokiulapiga pritsmete laikude pühkimist, pärast mida on tulemus väga hea.
Nüüd kodus pestes pole tulemus olnud välipesuga sarnane, vaid mõnevõrra kehvem. Siiani on olnud kasutusel Delta Force leotusaine - see ei tohi kaua laagerduda plastdetailidel...
Milline pesuaine oleks mootorratta (no ja ehk muude sõidukite osas) kuluefektiivseim survepesurile
Peamiselt pesen ikkagi tänava/maanteel üleskorjatud + ketiõlitamisest tekkinud jama rattalt maha.
Peale pesu loomulikult lapiga üle
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Ma olen kodus auto ja tsikli pesuks kasutanud Kärcheri RM806 ja minu meelest toimib piisavalt hästi. Survekas on mul ka K5 ja kasutan lisaks seda läbi surveka lastavat šampooni, peale leotust. Et saada sama tulemus mündipesulaga peaksid veel ka vaha või vahasisaldusega šampooni kasutama, sest üldjuhul on neil kõigil vahasisaldusega šampoon või siis lisaks veel vaha. Pesulates on vist ilmselt pesuri surve suurem,mis võib ka oluline olla.
https://www.stokker.ee/korgsurve-pesuva ... C433.4-kar
https://www.stokker.ee/autosampoon-05l- ... %7C843-kar
https://www.stokker.ee/korgsurve-pesuva ... C433.4-kar
https://www.stokker.ee/autosampoon-05l- ... %7C843-kar
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
- Tsikkel: Tenere 700 22'
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Ja pesete tuimalt survekaga üle? Mul see kohe ees, esimest korda. Igalepoole ilmselt täis vunki lasta ei tohiks?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Ma enda rattaid olen "mündipesuls" pesnud enamsti. Elektroonika ja radika suunas lase natuke kaugemalt ja pole midagi karta. "Paagi alla" ei ole vast samuti mõtet juga suunata.
Ratas (normaalse tootjas oma) on niikuinii ette nähtud ka vihmas sõites töötama
Ratas (normaalse tootjas oma) on niikuinii ette nähtud ka vihmas sõites töötama

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Rummude juures ei ole mõistlik surveka juga otse rattalaagri suunas suunata.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Aasta-aastalt tuleb teenindusse ühe rohkem tsikleid, mis on survakaga vigaseks pestud. Mida rohkem särab ja läigib, seda rohkem jäävad kinni kõik liigendid, laagrid, võllid, vedrud jne. Iseteeninduslike pesulate leotusaine on mõeldud vastupidavale auto pinnakattele. Tihti on tsiklitel alumiiniumist raamiosa, amortide või velgede ilus kuldne anodeering maha voolanud, sest kange happeline leotuskeemia võtab üliõhukese elektrokeemilise pinnkatte lihtsalt maha.
Kui hakata ette lugema kohti, kuhu survevett tsiklil lasta ei tohi, siis ei jäägi suurt midagi järgi
Kokkuvõttes on tsikliomaniku valik selline:
1. Pesusvamm, kastmisvoolik või survekaga kaugelt - pesutulemus pole ideaalne, aga tehniliselt on tsikkel korras. Määrded õiges kohas alles, võllid, liigendid liiguvad jne
2. Leotus+survekas lähedalt - tsikkel särab, ilus ja hea vaadata, aga tihe rattalaagrite vahetus, võllid ja pidurid kinni, käiguheebel jäik, siduri- ja pidrilingid ei liigu, küljejalga peab jõuga alla väänama jne
Jutt käib tänavakasutusele suunatud tsiklist. Kross ja hardenduro on teine teema - seal on survekas vältimatu, kuid ka kuluosade tihe vahetus on juba ette planeeritud toiming. Paar korda aastas krossikal rattalaagreid vahetada on täiesti normaalne tegevus. Rattad käivad rehvivahetuseks samuti aastas kordi alt ja tagasi. Seevastu tänavaratas võib sõita kogu oma eluea samade laagritega, rattavõllid käivad välja ainult rehvivahetusel, mis Eesti tingimustes võib vabalt toimuda alles mitmeaastase välbaga.
Kui hakata ette lugema kohti, kuhu survevett tsiklil lasta ei tohi, siis ei jäägi suurt midagi järgi

1. Pesusvamm, kastmisvoolik või survekaga kaugelt - pesutulemus pole ideaalne, aga tehniliselt on tsikkel korras. Määrded õiges kohas alles, võllid, liigendid liiguvad jne
2. Leotus+survekas lähedalt - tsikkel särab, ilus ja hea vaadata, aga tihe rattalaagrite vahetus, võllid ja pidurid kinni, käiguheebel jäik, siduri- ja pidrilingid ei liigu, küljejalga peab jõuga alla väänama jne
Jutt käib tänavakasutusele suunatud tsiklist. Kross ja hardenduro on teine teema - seal on survekas vältimatu, kuid ka kuluosade tihe vahetus on juba ette planeeritud toiming. Paar korda aastas krossikal rattalaagreid vahetada on täiesti normaalne tegevus. Rattad käivad rehvivahetuseks samuti aastas kordi alt ja tagasi. Seevastu tänavaratas võib sõita kogu oma eluea samade laagritega, rattavõllid käivad välja ainult rehvivahetusel, mis Eesti tingimustes võib vabalt toimuda alles mitmeaastase välbaga.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Nii auto kui mootorratta pesemine on selline asi, mida püüan teha nii harva kui võimalik. Autot sai mõned päevad tagasi sel aastal esimest korda pestud, tsiklit saab hooaja jooksul paar korda pesta (putukate leotamist tuledelt ja eesmistelt värvitud/kroomitud pindadelt siiski sagedamini ja siis lihtsalt pärast märja lapiga üle). Survepesurit ei kasuta kuna seda pole ja sellise "tihedusega" pesugraafiku korral poleks ka mõtet osta. 

Viimati muutis Turist, 14 Apr 2023, 10:39, muudetud 3 korda kokku.
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Peale seda, kui oma rattal täiesti kinni mädanenud lenksukannulaagreid nägin ja kuuldes, millist kurja vaeva nende kättesaamisega ja rooste mahanühkimisega oli, ei kipu enam väga survepesuriga ründama, või siis palju ettevaatlikumalt ja madala survega. Neeme kokkuvõttele pean oma kogemuse pealt alla kirjutama 

-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Mudane pesemata ratas teeb rohkem kahju, kui üks survepesu ...
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
Teema algataja - Postitusi: 461
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Streetmoto poolt väljatoodud asjade osas ma küsisingi neid leotusaineid... minu silmis praegune ratas nõuab puhtust...
Kuna sõidan rohke läikega rattaga (kroomveljed, kroom summutisüsteem jne...), ning pärast korralikku vihmas sõitu korjas tee pealt talvega sinna külvatud jama üles - pärast seda kiirelt leotusaine peale (deltaforce leotusaine) ning ratas survekaga puhtaks - pärast kuivamist ka lapiga üle ning õlitasin ka ketti.
Siiani pole nüüd väga harrastanud, et surveka juga suunata laagrite ja muude liikuvate osade poole. Peamiselt natuke hoolikamalt lähevad survejoad summutite, velgede suunas.
Oma teistel vanakestel olen kõik pinnad (võllid, liigendid jne) ise kas siis laagrimäärdega (CRC multigrease KP 2K-30) või vähemliikuvamad pinnad (nt rattavõllide keskkohad, traaversite sisepinnad jne) liitiummäärdega (CRC super adhesive rease NLGI-2) kokku mäkerdanud.
Olen tänanud laiskasid isikuid, kes pole oma ratast (50-70ndate vene rattad) puhastanud ja see on tänu õli-muda jms kaitsva kihi all säilnud seisvana 30+ aastat ning samas puhtad pinnad minetanud oma katted (värv+kroom)...
Kuna sõidan rohke läikega rattaga (kroomveljed, kroom summutisüsteem jne...), ning pärast korralikku vihmas sõitu korjas tee pealt talvega sinna külvatud jama üles - pärast seda kiirelt leotusaine peale (deltaforce leotusaine) ning ratas survekaga puhtaks - pärast kuivamist ka lapiga üle ning õlitasin ka ketti.
Siiani pole nüüd väga harrastanud, et surveka juga suunata laagrite ja muude liikuvate osade poole. Peamiselt natuke hoolikamalt lähevad survejoad summutite, velgede suunas.
Oma teistel vanakestel olen kõik pinnad (võllid, liigendid jne) ise kas siis laagrimäärdega (CRC multigrease KP 2K-30) või vähemliikuvamad pinnad (nt rattavõllide keskkohad, traaversite sisepinnad jne) liitiummäärdega (CRC super adhesive rease NLGI-2) kokku mäkerdanud.
Olen tänanud laiskasid isikuid, kes pole oma ratast (50-70ndate vene rattad) puhastanud ja see on tänu õli-muda jms kaitsva kihi all säilnud seisvana 30+ aastat ning samas puhtad pinnad minetanud oma katted (värv+kroom)...
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Ma pole leotusainet ega survepesurit kasutanud. Isegi auto puhul on suur vahe et kas lasta survepesuriga (jääb mustaks) või nühkida shampooni ja harjaga. Mootorratas on nii väike et harjaga jõuab sama kiiresti kui survepesuri ja leotamisega.
Shampooni pole ka väga valinud, see mis poes parajasti pihku juhtub. Praegult on Mequiar's mingisugune vahashampoon. Vaha tundub olema oluline sest tulemus jääb läikivam ja sodi ei hakka nii lihtsalt külge kui survepesuriga pestud pinnale.
Ma olen pritsiga shampooni peale lasknud, siis võtnud pika varrega pesuharja millele veevoolik külje käib ja nühkinud. Vesi tuleb läbi harja ja peseb shampooni ja muu olluse maha. Pärast hari otsast minema ja pihustusdüüs asemele ning saab üle loputada.
Kroomi olen ma paberi ja pesuäädikaga puhastanud. Müüaksegi selle nime all ja mõeldud on ta rohkem vannitoale või köögile. Kuid on oluliselt odavam ja efektiivsem kui kuskil spetspoes müüdav kroomipuhastusvahend.
Shampooni pole ka väga valinud, see mis poes parajasti pihku juhtub. Praegult on Mequiar's mingisugune vahashampoon. Vaha tundub olema oluline sest tulemus jääb läikivam ja sodi ei hakka nii lihtsalt külge kui survepesuriga pestud pinnale.
Ma olen pritsiga shampooni peale lasknud, siis võtnud pika varrega pesuharja millele veevoolik külje käib ja nühkinud. Vesi tuleb läbi harja ja peseb shampooni ja muu olluse maha. Pärast hari otsast minema ja pihustusdüüs asemele ning saab üle loputada.
Kroomi olen ma paberi ja pesuäädikaga puhastanud. Müüaksegi selle nime all ja mõeldud on ta rohkem vannitoale või köögile. Kuid on oluliselt odavam ja efektiivsem kui kuskil spetspoes müüdav kroomipuhastusvahend.
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Kui pesulasse sõidate kas siis kohe vesi selga "soojale" mootorile või lasete maha jahtuda?
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Veega jahtub kiiremini,kellel see aeg on passida.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 55 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Hmmm... Sõidan praeguse rattaga juba 11. hooaega. 0 pesu siiani - kõik jama lapiga maha saand... Samas muidugi mul igapäevaratas kah, sõidan pea iga ilmaga kui vaja, mitte ei aja ratast paraadideks vaid välja.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Ma lasen vahel enne ülevaatust molli survekaga puhtaks, kui tundub, et putuk on silmad väga kinni kittinud... aga sõites ei häiri, vihm peseb.
Üldiselt põrutan oma K5-ga ikka julmalt igasse mulku ja seni pole midagi juhtunud... igaks juhuks pole kohe kuuma mootorit karastanud.
Kui rahatuvi vahel paaki õnnistab, käin korra üle märja kaltsuga.
Üldiselt põrutan oma K5-ga ikka julmalt igasse mulku ja seni pole midagi juhtunud... igaks juhuks pole kohe kuuma mootorit karastanud.
Kui rahatuvi vahel paaki õnnistab, käin korra üle märja kaltsuga.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Ratta pesemine survepesuriga
Mis sa tast ikka jahutad. Jahtub maha siis on saast kõvemini kinni + ega seda oodatud aega enam tagasi ei saa. Lased soojale mootorile pesu selga ja asi ants.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.