Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded


Teema algataja
oldbanana
Postitusi: 86
Liitunud: 19 Nov 2016, 01:22
Tsikkel: BMW F800GS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda

Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas oldbanana »

Kui kaua üldse vōtab, et see motodega nokitsemine asjatundmatule selgeks saab? Kas on ebareaalne oodata, et peale 6 kuud vøi aastat saab asjatundmatust (aga asjahuvilisest, kes ka ise sōidab) mingit asja saab? Kes töökojas teiste vōi kellegi kindla kōrval töötab?
Muidugi oleneb inimesest ja sellest palju ta asjale aega pühendab ja kui motiveeritud ta on aga siiski kellel kogemust ehk teab rääkida? Ise kasvasin üles põhiliselt linnas ja mitte eriti jōukas peres, seega noorena polnudki seda vōimalust, et sōita vōi nende asjadega tegeleda.

Pole vist eriti reaalne kuskile töökotta nn praktikale minna pooleks aastaks vōi aastaks, olgu siis kasvøi tasuta ja peale seda olla siis nii pädev, et kōlbaks oma töö ja eest ka raha küsida?


Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas ranel »

oldbanana kirjutas: 16 Mär 2023, 19:19
Kui kaua üldse vōtab, et see motodega nokitsemine asjatundmatule selgeks saab? Kas on ebareaalne oodata, et peale 6 kuud vøi aastat saab asjatundmatust (aga asjahuvilisest, kes ka ise sōidab) mingit asja saab? Kes töökojas teiste vōi kellegi kindla kōrval töötab?
Muidugi oleneb inimesest ja sellest palju ta asjale aega pühendab ja kui motiveeritud ta on aga siiski kellel kogemust ehk teab rääkida? Ise kasvasin üles põhiliselt linnas ja mitte eriti jōukas peres, seega noorena polnudki seda vōimalust, et sōita vōi nende asjadega tegeleda.

Pole vist eriti reaalne kuskile töökotta nn praktikale minna pooleks aastaks vōi aastaks, olgu siis kasvøi tasuta ja peale seda olla siis nii pädev, et kōlbaks oma töö ja eest ka raha küsida?
Sellist asja polegi, et selgeks saab. Haynesi manuaal kätte ja tegema. Teatud hetkest lihtsalt läheb töö tegemine kiiremini, kuna hakkad juba stiili tunnetama.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Kui niisama "teha", siis Haynes või Clymer REPAIR manual ja/või Youtube! Seal on puust ja punaseks ette tehtud, Youtube'se tasub teatud ettevaatlikusega suhtuda.
Aga kui juba TEHA. siis on vaja oskusi, tahet ja ANNET(mide femini). Viimast ei saa õppida ega omandada, ta lihtsalt peab olemas olema! Lihvida ja arendada seda saab....

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Oleneb mida sa "selgeks teha" all mõtled.

Mina nokitsesin esmalt oma ratastega kokku kuskil 8-9 aastat, enne kui hakkasin konkreetselt teenust pakkuma. Selle ~9a perioodi lõpu poole muidugi tegin nipet näpet asju juba ka teistele aga rohkem sellise kokkuleppe alusel, et näiteks kui saan mingi asju korda siis võtan ka mingi raha, aga kui ikkagi ei õnnestu või jõud üle ei käi siis ka raha ei küsi.
Aga ma olin enne seda perioodi veel 10+a ehitanud autosid, eelkõige veermikku ümber ehk nö. tänavaautosid ringrajale ja drifti jaoks sobilikuks. Seega mul oli juba olemas põhimõtteliselt full töökoda kõigi võimalike tööriistadega ning ka oskused nii kõiki neid tööriistu kasutada kui ka vajadusel täiesti ise ja nullist omale vajalikud tööriistad lihtsalt valmistada.

Täiesti tundmatule ja nii, et KÕIGI tsikli erinevate komponentidega, ja ka suurema osa erinevate markidega oskaks tegeleda ilma, et näpuga kuskilt käsiraamatust ainult järge ajaks...pakun, et minimaalselt 10a kui tegu on VÄGA suure fanaatiku ja eriliselt õpihimulise isikuga.

6 kuuga? parem kui ei hakka kommenteerima :D samas on minu juurde tulnud küll näiteks amortidega (tsiklitöökojast), kuhu on osa sisust valetpidi sisse pandud, nii et võibolla seal töötas siis kompetentne 6 kuu kogemusega õpipoiss
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas tito »

Will su juurde FIE ks ei saaks tulla?
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas cossie »

Kuue kuuga saab kindlasti selgeks, ainult et mõne spetsiifilise töö näiteks rehvivahetus, õlivahetus, amordid....
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas ranel »

Jesper kirjutas: 16 Mär 2023, 21:36
Kui sul on reaalselt nii palju vaba aega, et kuhugi tasuta õpipoisiks minna, siis mine parem juba kooli - ma ei oska soovitada, millised on head, aga esimesest kühmust saad raudselt kiiremini üle, võrreldes Haynes käes ja Youtube ees raiumisega. Jah, seal õpetatakse autosid, aga põhilised töövõtted on kõik samad, tsiklil lihtsalt on kõike vähem. Ise jännates ja Internetis lolle kuulates võtab kuuekuune algõpe 5 aastat.
Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne. Mingi pidurklotsi vahetus jah pole vaja, kuid spetsiifilisemad tööd on see küll hädavajalik materjal. Nii palju asju, mida valede võtetega(teadmatusest, et mõni splint, kinnitus vms kusagil) võib ära rikkuda. Youtube ei tasu ka maha teha. Seal on igasugu head infot. Üldjuhul remont polegi keeruline. Keeruliseks läheb siis, kui insener mõne spets tööriista kuhugi leiutanud ja pead suutma tavaliste tööriistadega töö tehtud.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Fox »

ranel kirjutas: 17 Mär 2023, 09:27
Jesper kirjutas: 16 Mär 2023, 21:36
Kui sul on reaalselt nii palju vaba aega, et kuhugi tasuta õpipoisiks minna, siis mine parem juba kooli - ma ei oska soovitada, millised on head, aga esimesest kühmust saad raudselt kiiremini üle, võrreldes Haynes käes ja Youtube ees raiumisega. Jah, seal õpetatakse autosid, aga põhilised töövõtted on kõik samad, tsiklil lihtsalt on kõike vähem. Ise jännates ja Internetis lolle kuulates võtab kuuekuune algõpe 5 aastat.
Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne. Mingi pidurklotsi vahetus jah pole vaja, kuid spetsiifilisemad tööd on see küll hädavajalik materjal. Nii palju asju, mida valede võtetega(teadmatusest, et mõni splint, kinnitus vms kusagil) võib ära rikkuda. Youtube ei tasu ka maha teha. Seal on igasugu head infot. Üldjuhul remont polegi keeruline. Keeruliseks läheb siis, kui insener mõne spets tööriista kuhugi leiutanud ja pead suutma tavaliste tööriistadega töö tehtud.
Sedasi vajadusepõhiselt haynesest või youtubest näpuga järge ajades heaks mehhaanikuks pigem ei saada (või siis peab väga suur tahtmine olema). Nii hobikorras enda jaoks jah väga ok aga inimene kes teenust pakub võiks olla laiemate teadmistega. Koolis vähemalt vanasti käsitleti teemat alguses palju laiemalt, räägitakse õlidest jms vedelikest, materjalidest ja kasvõi erinevate mootorite ja käigukastide tööpõhimõtted tehakse selgeks. Iseõppijad kipuvad sellistest suhteliselt ajamahukatest ja igavamatest teemadest pigem üle libisema (et ah küll kunagi hiljem vaatab ja uurib lähemalt).
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas ranel »

Nohnoh, manuaalis ju kõik momendid jne kirjas. Mootoriremonti tehakse sisetunde järgi keerates? Koolis õpitu ei jookse mööda külge maha, kuid ainult sellega küll kaugele ei purjeta. Ise peab end pidevalt täiendama+osad asjad on nagunii sellised, mida peabki kusagilt paberilt vaatama, et saaks korralik, mitte et käib kah.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Fox »

Ei said valesti aru, ilma remondimanualita ei saa tänapäeval kohe kuidagi. Ma lihtsalt arvan, et kui on soov karjääri teha selles valdkonnas siis võiks koolist alustada. :)
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Väga raske on ka mingit piiri paika panna, millest alates võib öelda, et asi on selge. Mootorratta juures võib olla vajadus tegeleda niivõrd erinevate asjadega. Kas asi on selge siis kui suudad õli vahetada ja poest ostetud uusi detaile külge kruvida või näiteks kõiki neid asju teha või piisaks ka vähemast: rehve vahetada; karburaatoreid seadistada; keevitada igast asendist nagu "siidi" (nii terast, roostevaba terast kui alumiiniumit); joota/tinutada; elektroonikaseadmetele/-plokkidele diagnostikat teha (ka vanakooli omadele, millel arvutiga või diagnostikaseadmega pole midagi teha); progeajusid programmeerida; väntvõlli lõtkusid ja tööpindade kulumist mõõta; klappe soveldada; aku happe kontsentratsiooni areomeetriga hinnata ja vajadusel paika timmida; plekk- ja plastikdetaile pahteldada, värvida, lakkida, poleerida; mõningate eritööde jaoks ise rakiseid/tõmmitsaid teha. Neid kõike (ja võibolla rohkemgi) võib olla vajadus mootorrattal teha. :D
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

oldbanana kirjutas: 16 Mär 2023, 19:19
Pole vist eriti reaalne kuskile töökotta nn praktikale minna pooleks aastaks vōi aastaks, olgu siis kasvøi tasuta ja peale seda olla siis nii pädev, et kōlbaks oma töö ja eest ka raha küsida?
Moodsas maailmas on kõik võimalik. Oskus koosneb tavaliselt kolmeast osast: teadmised, oskused (töövõtted) ja kogemus. Esimese kaks saad koolist või raamatust või internatiavarustest või praktikas. Kogemustega on see tore asi, et moodsal ajal kogemust omandada pole selleks päris füüsilist kogemust tarvis (ärge nüüd seda sõna sõnalt võtke, vaadake avarama pilguga) - paljud asjad on õpitavad nii, et kohe kätt külge ei pane vaatad konkreetse asja YouTubest ära, saad sealt põhilised töövõtted ja võimalikud probleemkohad ja siis lähed teed oma garaazis järgi. 2/3 vigadest jäävad kohe tegemata. Ma olen enamus asju oma tsiki juures suutnud ise ära teha. Mitte päris kõike, sest osasid asju ei soovi ise teha ja tihtipeale on vaja eritööriistu, mille hankimine ühe töö jaoks pole otstarbekas.

Aga sinu algne küsimus: kuna tsiklimehaanikutest on pidevalt puudus siis see on reaalne küll. Sa pead siinjuures arvestama, et sa pead selle koolituse, mis sa garaaazis saad ka hüvitama. Ilmselgelt ei mõelda siin tasuta tööd vaid seda, et sa mingi aja reaalselt töötad seal ettevõttes kui nad näevad, et sul on päriselt huvi, eeldused ja põhioskused. Ma pakun, et kui sa suudad koha, kes abijõudu vajab leida enne kibekiire hooaja algust siis võib juhtuda, et sa saad oma sellikoha eest ka kohe tasu kui sulle on mingid lihtsamad trikid selegeks õpetatud.
Päris meistriks saad alles siis, kui oled piisva arvul tsikleid suutnud "läbi hekseldada". See, mida sa põhiliselt õpid on töövõtted ja hea tava ning sõiduki üldsine ülesehitus. Kõik muu tuleb remondimanualist. Pole mõeldav, et kui sa pole spetsialiseerunud ühele konkreetsele margile siis sa tead peast kõiki tsikleid, nende ülesehitust ning vajalikke eritööriistu.

Paned oma motivatsioonikrja ja CV kokku ning räägid põhjalikult ära oma oskused ja soovid. Selle saadad töökoja juhatajatele ja ettevõtte juhtidele välja. Ja ainult kirjaga ei saa ka piirduda. Ma siin ei hakka õpetama, kuidas koostada ja kuidas kiri peaks olema üles ehitatud, et kohe prügikasti ei läheks. Selle osa pead ise välja mõtlema või kellegi käest teenusena ostma. See kõige keerulisem osa pole mitte kokkuleppele saada selli koha saamiseks vaid otsustajale selgeks tegmine, miks see ettevõtmine tema jaoks kasulik on. Niikaua, kui ettevõtja kasu ei näe puudub tal ka huvi. Siis näeb ta ainult riske. Ja päris algatuseks peab see lihstalt huvitavalt kõlama, et üldse tähelepanu köita - igasugust tavalist sodi on meie igapäev niikuinii täis.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

eetarga
Postitusi: 773
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne.

Toon hea näide, nii Aprilia kui ka BMW (Rotax mootori puhul) manuaalidest on põõrdemoment õlivahetuspunnis valesti väljatoodud.
Võttad kümme tsiklid ette, siis vedame kihla, pool nendest on keermed maas... :ner:

Edu siis noorte tegijatele kes jälgivad manuaalid ja suudavad mõtlemata ainult "õige" number pöördemomentvõtmest manuaalide järgi peale keerata - aga ei tea mis asi on pöördemoment ja mis seda number tähendab. :oops:

Elukutseline õppekava tsikliremondis kestab näiteks Saksast 3 aastat...
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas ranel »

eetarga kirjutas: 17 Mär 2023, 12:32
Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne.

Toon hea näide, nii Aprilia kui ka BMW (Rotax mootori puhul) manuaalidest on põõrdemoment õlivahetuspunnis valesti väljatoodud.
Võttad kümme tsiklid ette, siis vedame kihla, pool nendest on keermed maas... :ner:

Edu siis noorte tegijatele kes jälgivad manuaalid ja suudavad mõtlemata ainult "õige" number pöördemomentvõtmest manuaalide järgi peale keerata - aga ei tea mis asi on pöördemoment ja mis seda number tähendab. :oops:

Elukutseline õppekava tsikliremondis kestab näiteks Saksast 3 aastat...
Hea targutada ühe vea kallal ju, mis manuaalist oled leidnud :D millegipärast minnakse äärmustesse, et kui manuaali loed, siis pead ikka täiesti tumba olema ja muud teadmised puuduvad. Eks iga proff on ka elus nagunii kunagi algaja olnud ja oma vitsad kätte saanud.

Mul on kõigi oma masinate kohta remondimanuaalid olemas. No ma ei saa küll aru, kuidas kvaliteetset remondi üldse nendeta teha saab. Igasugu kontrollmõõdud, momendid, sõlmede ehitused, eritööriistad, töö teostamise järjekord, mõned peidetud kinnitused jne jne kõik kenasti kirjas. Juba eelteadmised välistavad liigsete asjade lahtivõtmise ehk siis lisaajakulu.

Miks ma üldse kunagi ammu oma masinaid tegema hakkasin, ei olnud nii mitte rahas, kui lihtsalt ebakvaliteetne töö töökodades. Visatakse midagi pohhuilt kokku, kiire raha ja minek. Ise tehes vähemalt tead, mis omale kokku oled keeranud. Küll aga mida rohkem teed, seda rohkem tekib tunne, kui vähe ikka tead.

Ärge nüüd valesti aru saage. Ei pea end profiks ega ka meistriks. Lihtsalt asjaarmastaja, kes eelistab enne mitu korda mõõta ja siis lõigata.


Kui keegi tuleb laitma sellises stiilis, videosid, siis tule näita ette, et oled kõvem mees. Minu arust müts maha sellise step-by-step videote osas.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas will111 »

cossie ütles väga õigesti...6 kuuga saad selgeks ühe konkreetse sõlme. ja selgeks all pean silmas seda, et kui kõik need 6 kuud tihedalt tegeled konkreetselt selle asjaga, siis on lootust saada see konkreetne asi päris hästi juba käppa. olenevalt sellest, misasi see "see" siis täpselt on...no näiteks tsiklimootorite remonti (niivõrd kuivõrd tervikuna) ei saa kohe päris kindlasti mitte keegi 6 kuuga käppa. Aga jah vastupidise näitena siis rehvivahetuse võib ikka selgeks saada. Või näiteks keti/ketikate vahetuse.

Ja siis on miljon nüanssi. Ehk et käeliseid toiminguid võid muidugi osata ja isegi jube kiiresti ning efektiivselt ette võtta ja ära teha. Aga see pole alati päris sama asi, mis nende asjade korrektselt tegemine. mõnele meeldib lihtsalt teha...hästi palju ja hästi kiiresti. ja nimetada end meistermehaanikuks sest ta on hästi palju ja hästi kiiresti teinud. mõnele meeldib seejuures ka mõelda, et mida ja kuidas ta teeb, kuidas saab teha paremini jne. milliseid mehaanikuid täpselt seal tsiklitöökodades eelistatakse või tahetakse...who knows, ilmselt oleneb omanikust. aga ega keegi ei keela minna ja proovida.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Vint »

Põhiline on enda huvi. Kui saada hobist ja ajaviitest teha töö elatamiseks oled õnnega koos.
Lihtne näide muusika maailmast- tuttav veab rockiklubi ja kõrvalt stuudio värkki. Mainis kunagi, et kõige kurnavam on tegeleda muusikastiili töötlemisega, mida ise ei viljele.

Väikese märkusena lisan- huvid ja hobid võivad vanusega muutuda.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Elukutseline õppekava tsikliremondis kestab näiteks Saksast 3 aastat...
ja sellegi poolest keeravad nad nendel rotaxitel õlipunni keermed maha :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


rundll
Postitusi: 143
Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
Tsikkel: Tenere 700 22'
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas rundll »

Eks see on kõikidel aladel nii. Kogemus õpetab. Mõni ei õpi, pole lihtsalt suuteline. Tegelen ise puiduga. Teen ainult ühte kindlat asja, juba ca 20 a. Pole raske töö aga pisi nüansid hakkavad suurt rolli mängima. Kvaliteet, kiirus...jne
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Vint kirjutas: 17 Mär 2023, 18:03
Põhiline on enda huvi. Kui saada hobist ja ajaviitest teha töö elatamiseks oled õnnega koos.
Ma olen arvamusel, et siis varsti tuleb uus hobi ja ajaviide leida. Reeglina hobi on hobi ja töö on töö ning väga pikajaliselt need hästi koos ei eksisteeri.

lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Kui sõidad +10 aastat vana auto või motikaga siis on rahakotile väga kasulik, kui oskad elektriga seotus vigu ise avastada ja parandada - teeninduses võib mõne vea leidmine minna maksma ikka terve varanduse. Ka hoolduse ja piduriosade vahetamise ise tegemine on 2x odavam. Tsiklid on minu arvates lihtsam kui autot kodus remontida. Auto tegemiseks on tihti tõstukit vaja. Tsikli võib häda pärast isegi tuppa tuua. Tsiklite manuaalid tihti tootja käest tasuta saadaval, autode remontimisel peab youtubist abi otsima - enamasti need Youtube videod muidugi väga head. Kui autosid oled remontinud siis ei pea tsikleid ka kartma. Momentvõtmed peaks olemas olema. Võrreldes autodega on motikate kinnitusvahendid täpsemalt optimeeritud. Mõned tööd on mille tasub alati proffidele jätta. Ise ma ei pusi, kui vaja kasutada tõmmitsaid ja pressi - koju pole mõtet neid osta või meisterdada ja eks nendega ümber käimine eeldab vilumust ka. Ise ma ei hakka kunagi vahetama automaatkasti õli. Ise ma ei hakka kunagi hooldama tsikli tagumist amorti. Ise ma ei hakka kunagi vahetama krossika kepsu. Tsikli juures peaks muidugi silmas pidama, et kui mingi jama kokku keerad siis õnnetus võib päris kurb. Meistriks saamiseks oli vist vaja 10000 h pühendada - vahet pole mis ala
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

teeninduses võib mõne vea leidmine minna maksma ikka terve varanduse.
Meie majapidamises on normiks et 2h jooksul peab viga määratud olema.Kui rohkem läheb võtab firma põske.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”