Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 19 Nov 2016, 01:22
- Tsikkel: BMW F800GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 9 korda
Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Muidugi oleneb inimesest ja sellest palju ta asjale aega pühendab ja kui motiveeritud ta on aga siiski kellel kogemust ehk teab rääkida? Ise kasvasin üles põhiliselt linnas ja mitte eriti jōukas peres, seega noorena polnudki seda vōimalust, et sōita vōi nende asjadega tegeleda.
Pole vist eriti reaalne kuskile töökotta nn praktikale minna pooleks aastaks vōi aastaks, olgu siis kasvøi tasuta ja peale seda olla siis nii pädev, et kōlbaks oma töö ja eest ka raha küsida?
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Sellist asja polegi, et selgeks saab. Haynesi manuaal kätte ja tegema. Teatud hetkest lihtsalt läheb töö tegemine kiiremini, kuna hakkad juba stiili tunnetama.oldbanana kirjutas: ↑16 Mär 2023, 19:19Kui kaua üldse vōtab, et see motodega nokitsemine asjatundmatule selgeks saab? Kas on ebareaalne oodata, et peale 6 kuud vøi aastat saab asjatundmatust (aga asjahuvilisest, kes ka ise sōidab) mingit asja saab? Kes töökojas teiste vōi kellegi kindla kōrval töötab?
Muidugi oleneb inimesest ja sellest palju ta asjale aega pühendab ja kui motiveeritud ta on aga siiski kellel kogemust ehk teab rääkida? Ise kasvasin üles põhiliselt linnas ja mitte eriti jōukas peres, seega noorena polnudki seda vōimalust, et sōita vōi nende asjadega tegeleda.
Pole vist eriti reaalne kuskile töökotta nn praktikale minna pooleks aastaks vōi aastaks, olgu siis kasvøi tasuta ja peale seda olla siis nii pädev, et kōlbaks oma töö ja eest ka raha küsida?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Kui niisama "teha", siis Haynes või Clymer REPAIR manual ja/või Youtube! Seal on puust ja punaseks ette tehtud, Youtube'se tasub teatud ettevaatlikusega suhtuda.
Aga kui juba TEHA. siis on vaja oskusi, tahet ja ANNET(mide femini). Viimast ei saa õppida ega omandada, ta lihtsalt peab olemas olema! Lihvida ja arendada seda saab....
edu
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Mina nokitsesin esmalt oma ratastega kokku kuskil 8-9 aastat, enne kui hakkasin konkreetselt teenust pakkuma. Selle ~9a perioodi lõpu poole muidugi tegin nipet näpet asju juba ka teistele aga rohkem sellise kokkuleppe alusel, et näiteks kui saan mingi asju korda siis võtan ka mingi raha, aga kui ikkagi ei õnnestu või jõud üle ei käi siis ka raha ei küsi.
Aga ma olin enne seda perioodi veel 10+a ehitanud autosid, eelkõige veermikku ümber ehk nö. tänavaautosid ringrajale ja drifti jaoks sobilikuks. Seega mul oli juba olemas põhimõtteliselt full töökoda kõigi võimalike tööriistadega ning ka oskused nii kõiki neid tööriistu kasutada kui ka vajadusel täiesti ise ja nullist omale vajalikud tööriistad lihtsalt valmistada.
Täiesti tundmatule ja nii, et KÕIGI tsikli erinevate komponentidega, ja ka suurema osa erinevate markidega oskaks tegeleda ilma, et näpuga kuskilt käsiraamatust ainult järge ajaks...pakun, et minimaalselt 10a kui tegu on VÄGA suure fanaatiku ja eriliselt õpihimulise isikuga.
6 kuuga? parem kui ei hakka kommenteerima

-
- Postitusi: 846
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 134 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne. Mingi pidurklotsi vahetus jah pole vaja, kuid spetsiifilisemad tööd on see küll hädavajalik materjal. Nii palju asju, mida valede võtetega(teadmatusest, et mõni splint, kinnitus vms kusagil) võib ära rikkuda. Youtube ei tasu ka maha teha. Seal on igasugu head infot. Üldjuhul remont polegi keeruline. Keeruliseks läheb siis, kui insener mõne spets tööriista kuhugi leiutanud ja pead suutma tavaliste tööriistadega töö tehtud.Jesper kirjutas: ↑16 Mär 2023, 21:36Kui sul on reaalselt nii palju vaba aega, et kuhugi tasuta õpipoisiks minna, siis mine parem juba kooli - ma ei oska soovitada, millised on head, aga esimesest kühmust saad raudselt kiiremini üle, võrreldes Haynes käes ja Youtube ees raiumisega. Jah, seal õpetatakse autosid, aga põhilised töövõtted on kõik samad, tsiklil lihtsalt on kõike vähem. Ise jännates ja Internetis lolle kuulates võtab kuuekuune algõpe 5 aastat.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Sedasi vajadusepõhiselt haynesest või youtubest näpuga järge ajades heaks mehhaanikuks pigem ei saada (või siis peab väga suur tahtmine olema). Nii hobikorras enda jaoks jah väga ok aga inimene kes teenust pakub võiks olla laiemate teadmistega. Koolis vähemalt vanasti käsitleti teemat alguses palju laiemalt, räägitakse õlidest jms vedelikest, materjalidest ja kasvõi erinevate mootorite ja käigukastide tööpõhimõtted tehakse selgeks. Iseõppijad kipuvad sellistest suhteliselt ajamahukatest ja igavamatest teemadest pigem üle libisema (et ah küll kunagi hiljem vaatab ja uurib lähemalt).ranel kirjutas: ↑17 Mär 2023, 09:27Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne. Mingi pidurklotsi vahetus jah pole vaja, kuid spetsiifilisemad tööd on see küll hädavajalik materjal. Nii palju asju, mida valede võtetega(teadmatusest, et mõni splint, kinnitus vms kusagil) võib ära rikkuda. Youtube ei tasu ka maha teha. Seal on igasugu head infot. Üldjuhul remont polegi keeruline. Keeruliseks läheb siis, kui insener mõne spets tööriista kuhugi leiutanud ja pead suutma tavaliste tööriistadega töö tehtud.Jesper kirjutas: ↑16 Mär 2023, 21:36Kui sul on reaalselt nii palju vaba aega, et kuhugi tasuta õpipoisiks minna, siis mine parem juba kooli - ma ei oska soovitada, millised on head, aga esimesest kühmust saad raudselt kiiremini üle, võrreldes Haynes käes ja Youtube ees raiumisega. Jah, seal õpetatakse autosid, aga põhilised töövõtted on kõik samad, tsiklil lihtsalt on kõike vähem. Ise jännates ja Internetis lolle kuulates võtab kuuekuune algõpe 5 aastat.
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Moodsas maailmas on kõik võimalik. Oskus koosneb tavaliselt kolmeast osast: teadmised, oskused (töövõtted) ja kogemus. Esimese kaks saad koolist või raamatust või internatiavarustest või praktikas. Kogemustega on see tore asi, et moodsal ajal kogemust omandada pole selleks päris füüsilist kogemust tarvis (ärge nüüd seda sõna sõnalt võtke, vaadake avarama pilguga) - paljud asjad on õpitavad nii, et kohe kätt külge ei pane vaatad konkreetse asja YouTubest ära, saad sealt põhilised töövõtted ja võimalikud probleemkohad ja siis lähed teed oma garaazis järgi. 2/3 vigadest jäävad kohe tegemata. Ma olen enamus asju oma tsiki juures suutnud ise ära teha. Mitte päris kõike, sest osasid asju ei soovi ise teha ja tihtipeale on vaja eritööriistu, mille hankimine ühe töö jaoks pole otstarbekas.
Aga sinu algne küsimus: kuna tsiklimehaanikutest on pidevalt puudus siis see on reaalne küll. Sa pead siinjuures arvestama, et sa pead selle koolituse, mis sa garaaazis saad ka hüvitama. Ilmselgelt ei mõelda siin tasuta tööd vaid seda, et sa mingi aja reaalselt töötad seal ettevõttes kui nad näevad, et sul on päriselt huvi, eeldused ja põhioskused. Ma pakun, et kui sa suudad koha, kes abijõudu vajab leida enne kibekiire hooaja algust siis võib juhtuda, et sa saad oma sellikoha eest ka kohe tasu kui sulle on mingid lihtsamad trikid selegeks õpetatud.
Päris meistriks saad alles siis, kui oled piisva arvul tsikleid suutnud "läbi hekseldada". See, mida sa põhiliselt õpid on töövõtted ja hea tava ning sõiduki üldsine ülesehitus. Kõik muu tuleb remondimanualist. Pole mõeldav, et kui sa pole spetsialiseerunud ühele konkreetsele margile siis sa tead peast kõiki tsikleid, nende ülesehitust ning vajalikke eritööriistu.
Paned oma motivatsioonikrja ja CV kokku ning räägid põhjalikult ära oma oskused ja soovid. Selle saadad töökoja juhatajatele ja ettevõtte juhtidele välja. Ja ainult kirjaga ei saa ka piirduda. Ma siin ei hakka õpetama, kuidas koostada ja kuidas kiri peaks olema üles ehitatud, et kohe prügikasti ei läheks. Selle osa pead ise välja mõtlema või kellegi käest teenusena ostma. See kõige keerulisem osa pole mitte kokkuleppele saada selli koha saamiseks vaid otsustajale selgeks tegmine, miks see ettevõtmine tema jaoks kasulik on. Niikaua, kui ettevõtja kasu ei näe puudub tal ka huvi. Siis näeb ta ainult riske. Ja päris algatuseks peab see lihstalt huvitavalt kõlama, et üldse tähelepanu köita - igasugust tavalist sodi on meie igapäev niikuinii täis.
-
- Postitusi: 839
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 92 korda
- Kontakt:
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Toon hea näide, nii Aprilia kui ka BMW (Rotax mootori puhul) manuaalidest on põõrdemoment õlivahetuspunnis valesti väljatoodud.
Võttad kümme tsiklid ette, siis vedame kihla, pool nendest on keermed maas...

Edu siis noorte tegijatele kes jälgivad manuaalid ja suudavad mõtlemata ainult "õige" number pöördemomentvõtmest manuaalide järgi peale keerata - aga ei tea mis asi on pöördemoment ja mis seda number tähendab.

Elukutseline õppekava tsikliremondis kestab näiteks Saksast 3 aastat...
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Hea targutada ühe vea kallal ju, mis manuaalist oled leidnudeetarga kirjutas: ↑17 Mär 2023, 12:32Nonoh. Haynes on kuldaväärt. Igasugu momendid, koostejoonised jne.
Toon hea näide, nii Aprilia kui ka BMW (Rotax mootori puhul) manuaalidest on põõrdemoment õlivahetuspunnis valesti väljatoodud.
Võttad kümme tsiklid ette, siis vedame kihla, pool nendest on keermed maas...![]()
Edu siis noorte tegijatele kes jälgivad manuaalid ja suudavad mõtlemata ainult "õige" number pöördemomentvõtmest manuaalide järgi peale keerata - aga ei tea mis asi on pöördemoment ja mis seda number tähendab.![]()
Elukutseline õppekava tsikliremondis kestab näiteks Saksast 3 aastat...

Mul on kõigi oma masinate kohta remondimanuaalid olemas. No ma ei saa küll aru, kuidas kvaliteetset remondi üldse nendeta teha saab. Igasugu kontrollmõõdud, momendid, sõlmede ehitused, eritööriistad, töö teostamise järjekord, mõned peidetud kinnitused jne jne kõik kenasti kirjas. Juba eelteadmised välistavad liigsete asjade lahtivõtmise ehk siis lisaajakulu.
Miks ma üldse kunagi ammu oma masinaid tegema hakkasin, ei olnud nii mitte rahas, kui lihtsalt ebakvaliteetne töö töökodades. Visatakse midagi pohhuilt kokku, kiire raha ja minek. Ise tehes vähemalt tead, mis omale kokku oled keeranud. Küll aga mida rohkem teed, seda rohkem tekib tunne, kui vähe ikka tead.
Ärge nüüd valesti aru saage. Ei pea end profiks ega ka meistriks. Lihtsalt asjaarmastaja, kes eelistab enne mitu korda mõõta ja siis lõigata.
Kui keegi tuleb laitma sellises stiilis, videosid, siis tule näita ette, et oled kõvem mees. Minu arust müts maha sellise step-by-step videote osas.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Ja siis on miljon nüanssi. Ehk et käeliseid toiminguid võid muidugi osata ja isegi jube kiiresti ning efektiivselt ette võtta ja ära teha. Aga see pole alati päris sama asi, mis nende asjade korrektselt tegemine. mõnele meeldib lihtsalt teha...hästi palju ja hästi kiiresti. ja nimetada end meistermehaanikuks sest ta on hästi palju ja hästi kiiresti teinud. mõnele meeldib seejuures ka mõelda, et mida ja kuidas ta teeb, kuidas saab teha paremini jne. milliseid mehaanikuid täpselt seal tsiklitöökodades eelistatakse või tahetakse...who knows, ilmselt oleneb omanikust. aga ega keegi ei keela minna ja proovida.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Lihtne näide muusika maailmast- tuttav veab rockiklubi ja kõrvalt stuudio värkki. Mainis kunagi, et kõige kurnavam on tegeleda muusikastiili töötlemisega, mida ise ei viljele.
Väikese märkusena lisan- huvid ja hobid võivad vanusega muutuda.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
ja sellegi poolest keeravad nad nendel rotaxitel õlipunni keermed mahaElukutseline õppekava tsikliremondis kestab näiteks Saksast 3 aastat...

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
- Tsikkel: Tenere 700 22'
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Ma olen arvamusel, et siis varsti tuleb uus hobi ja ajaviide leida. Reeglina hobi on hobi ja töö on töö ning väga pikajaliselt need hästi koos ei eksisteeri.
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.
Meie majapidamises on normiks et 2h jooksul peab viga määratud olema.Kui rohkem läheb võtab firma põske.teeninduses võib mõne vea leidmine minna maksma ikka terve varanduse.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.