Trosside tegemine
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Trosside tegemine
Tere
On kellelgi kogemusi, kas trosse saab asendada K-Rautast trossi ostes, need kõridesse ajades ja otsad külge jootes või peavad siiski tsiklitrossid olema(näiteks odavad vene trossid originaalkõridesse). Tsiklitrossid kuidagi pikema " vindiga".
Priit
On kellelgi kogemusi, kas trosse saab asendada K-Rautast trossi ostes, need kõridesse ajades ja otsad külge jootes või peavad siiski tsiklitrossid olema(näiteks odavad vene trossid originaalkõridesse). Tsiklitrossid kuidagi pikema " vindiga".
Priit
kui ise hakkad tegema siis mõõdad trossi pikkuse ära lööd yhte otsa näiteks 10 mutika otsa kinni (haamriga) ja ongi olemas (kui mutikas jääb liiga suureks siis lased käia peal natuke väiksemaks, kui käia pole siis teed viilida) , eile vahetasin samamoodi endal siduritrossi ära
ja ei ole mingit 50 eeq vaja maksta vaid maksad mingi 6 eeq trossi eest 


Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
- Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
- Asukoht: LAITSE
- Kontakt:
Nitrous kirjutas:kui ise hakkad tegema siis mõõdad trossi pikkuse ära lööd yhte otsa näiteks 10 mutika otsa kinni (haamriga) ja ongi olemas (kui mutikas jääb liiga suureks siis lased käia peal natuke väiksemaks, kui käia pole siis teed viilida) , eile vahetasin samamoodi endal siduritrossi äraja ei ole mingit 50 eeq vaja maksta vaid maksad mingi 6 eeq trossi eest
1. mõtlesid vist ikka 6-st mutikat, seda mis 10 võtmega keeratakse

2. igal mutikal on seespool keere ja vahest võib see üsna terav olla, nii et seda mutikat kokku lüües võid trossi otsast jupi maha lüüa.
3. kodus saab pidurivedelikku ka teha, selleks läheb meil vaja vana õli, värvi, vanaema juurest toodud õunamahlad, segad kokku ja õige viskoossuse saamiseks lisad natuke maasika moosi...
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas 

jah mõtlesin 6-st mutikat ja nii palju kui mina ja mu tuttav trosse ise teinud oleme, nii umbes paarkymmend tykki pole ykski neist selle pärast katki läinud et mutika sisemine vint oleks trossi puruks lõiganudeintz kirjutas:Nitrous kirjutas:kui ise hakkad tegema siis mõõdad trossi pikkuse ära lööd yhte otsa näiteks 10 mutika otsa kinni (haamriga) ja ongi olemas (kui mutikas jääb liiga suureks siis lased käia peal natuke väiksemaks, kui käia pole siis teed viilida) , eile vahetasin samamoodi endal siduritrossi äraja ei ole mingit 50 eeq vaja maksta vaid maksad mingi 6 eeq trossi eest
1. mõtlesid vist ikka 6-st mutikat, seda mis 10 võtmega keeratakse
2. igal mutikal on seespool keere ja vahest võib see üsna terav olla, nii et seda mutikat kokku lüües võid trossi otsast jupi maha lüüa.
3. kodus saab pidurivedelikku ka teha, selleks läheb meil vaja vana õli, värvi, vanaema juurest toodud õunamahlad, segad kokku ja õige viskoossuse saamiseks lisad natuke maasika moosi...
[MITTE YKSGI] selle 4-5 aasta jooksul.
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
- Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
- Asukoht: LAITSE
- Kontakt:
OT: aga minul on päris mitu tükki katki läinud.
Ei vaidlegi, et nii saab trossi teha, olen isegi teinud, aga tihti veavad sellised lahendused alt, läheb see mutikas pooleks siis kui pole vaja jne.
Nii et kasulikum on ikka kas osta uus tross või siis mingi õige trossi ots sinna külge joota.
Ei vaidlegi, et nii saab trossi teha, olen isegi teinud, aga tihti veavad sellised lahendused alt, läheb see mutikas pooleks siis kui pole vaja jne.
Nii et kasulikum on ikka kas osta uus tross või siis mingi õige trossi ots sinna külge joota.
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas 

-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Just.
Jawa oma maksab aint 75 eek. Ega vast ei tasu riskida!?
Kui veel arvestada seda, et see ise tehtud tross mutriga, läheb just siis katki kui ei oota seda (olen ka ise trossi paradanud, aga alati läks katki, siis ostsin poest, ja see üks peab nüüd juba kauem vastu kui kolm isetehtud trossi koos)
Jawa oma maksab aint 75 eek. Ega vast ei tasu riskida!?
Kui veel arvestada seda, et see ise tehtud tross mutriga, läheb just siis katki kui ei oota seda (olen ka ise trossi paradanud, aga alati läks katki, siis ostsin poest, ja see üks peab nüüd juba kauem vastu kui kolm isetehtud trossi koos)
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
To:
DerbiPR: küsimus ei olnud otstes, vais selles et K-Rauta trossil ja tsiklitrossil on nö. sammu vahe.
Yzone: panen ma jah liitrisele rattale kardinapuu trossi. E tahaks kusagil Euroopas uut kardinapuud otsida.
Nitrous: mutikaid ei pane ja keevitused, jootmised ka olemas. Niimoodi lappisin ma punnvõrri trosse 1981. aastal
GPX600: ostaks ju trossi aga Braueri pood laiutas käsi. Osta esindusest pea
700 EEKi? Ju uurin alternatiive ka.
jaffivend: mootorratta trossid on jämedamad , kui jalgratta omad.
Loodan edaspidi konstruktiivseid vastuseid.
Priit
DerbiPR: küsimus ei olnud otstes, vais selles et K-Rauta trossil ja tsiklitrossil on nö. sammu vahe.
Yzone: panen ma jah liitrisele rattale kardinapuu trossi. E tahaks kusagil Euroopas uut kardinapuud otsida.
Nitrous: mutikaid ei pane ja keevitused, jootmised ka olemas. Niimoodi lappisin ma punnvõrri trosse 1981. aastal
GPX600: ostaks ju trossi aga Braueri pood laiutas käsi. Osta esindusest pea
700 EEKi? Ju uurin alternatiive ka.
jaffivend: mootorratta trossid on jämedamad , kui jalgratta omad.
Loodan edaspidi konstruktiivseid vastuseid.
Priit
Siis ei jää enam tõesti muud üle kui hülgenahast tross kokku keerutada ....
Ise eelistan ikka originaali : vähemalt 5 aastat mureta. Kui originaali ei saa, siis võimalusel lõikan trossi suts lühemaks ja kõri samapalju lühemaks ja joodan tinaplönni otsa. Siis peab niikaua vastu, kuni originaal kohale jõuab. Üldiselt, kui tross kuskilt katki läheb, siis on see märk, et kõige nõrgem koht juba andis järele ja peale parandust annab varsti järele järgmiseks kõige nõrgem koht jne. Nii et õige vastus on 700 krooni eest originaaltross osta. Ma arvan...
Ise eelistan ikka originaali : vähemalt 5 aastat mureta. Kui originaali ei saa, siis võimalusel lõikan trossi suts lühemaks ja kõri samapalju lühemaks ja joodan tinaplönni otsa. Siis peab niikaua vastu, kuni originaal kohale jõuab. Üldiselt, kui tross kuskilt katki läheb, siis on see märk, et kõige nõrgem koht juba andis järele ja peale parandust annab varsti järele järgmiseks kõige nõrgem koht jne. Nii et õige vastus on 700 krooni eest originaaltross osta. Ma arvan...
Suzuki GSX 750 Inazuma
tross
Võta kodara mutter , see mis velje sisse käib, see ona vasest ja üle nikeldatud tavaliselt, aja see trossi otsa aja karvad mutri seeśt harali ja jooda kinni. Enne muidugi puhasta õlist või põleta ots puhtaks et joota saaks. Trossi kohapealt on ju olulised tema füüsikalised omadused, et ta ei veniks, kannataks tõmmet, ei kuluks kõris ja kannataks paindumist, kui need on tagatud ei peaks ju muret olema.
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
soendaks vana teemat
kuhu võiks minna, kõri ja vana trossi jäänused näpu vahel ning pärast terve trossiga välja jalutada?
ise jootmisega väga sina peal ei ole (joomisega on vähe teine lugu), s.t. ise ei viitsiks mingit roppust uue trossi otsa aretama hakata.
velotrossid vist peenemad, s.t. velopoode pole mõtet tüüdata?
samas ega toore klapi juhtimiseks meeletuid jõude vaja ei ole, aga siiski...
kuhu võiks minna, kõri ja vana trossi jäänused näpu vahel ning pärast terve trossiga välja jalutada?
ise jootmisega väga sina peal ei ole (joomisega on vähe teine lugu), s.t. ise ei viitsiks mingit roppust uue trossi otsa aretama hakata.
velotrossid vist peenemad, s.t. velopoode pole mõtet tüüdata?
samas ega toore klapi juhtimiseks meeletuid jõude vaja ei ole, aga siiski...
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Ühe väga olulise komponendi jätsid mainimata - jootevedelik! Ma kunagi tegin trossi otsa ja lase või gaasilabmiga punaseks, aga tina hoiab ennast ikka ilusa tilgana nagu elavhõbe, kuigi viiliga ja noaga puhastasin nii hästi ära kõik, kui vähegi oskasin. Aga tilgake saltserit ja tina ronib viimase kui kiu vahele iseenesest. Ainult pärast tuleb mingi lahustiga ära puhastada, sest saltser on happeline ja hakkab aja jooksul jootekohta oksüdeerima, kui ära ei puhasta.vashooder kirjutas:ei ole see asi niihull ka,
kui trosss olemas ja tinutuskolb ja see kodarajulla ja kõigetähtsam...mõistus
siis tinutad sinna trossile need kodara jullad külge ja tuld!!!
Joel
Re: Trosside tegemine
Ärataks vana teema üles. Nimelt vaja siduritrossilt oma 30mm maha võtta. Kes eestis teeb? Ise ei hakka kohe kallale minema kui on keegi kellel spets riistad olemas.
Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.
-
- Postitusi: 1
- Liitunud: 16 Jaan 2023, 18:04
Re: Trosside tegemine
Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Trosside tegemine
Liiga lihtne see ülesanne ei ole.JÄMEDALE trossile on vaja tunduvalt suurema läbimõõduga keermelatti(et sinna ava puurida ja hiljem kinni pressida).Kas selline disain üldse sobib? Silmusega vist veelgi rohkem mõtlemist.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Trosside tegemine
No see oleks ainuke mis pähe tuleb. Võid veel keermelati keevitada sinna kinni. https://www.puuilo.fi/haklift-nostosilm ... gLVFfD_BwE
Pead aga eraldi silmuse tegema trossi lukkudega ja loodetavasti on keerdtrepi moodulite sees piisavalt ruumi.
Pead aga eraldi silmuse tegema trossi lukkudega ja loodetavasti on keerdtrepi moodulite sees piisavalt ruumi.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 16 Juun 2013, 10:37
- Tsikkel: KTM adventure
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Trosside tegemine
Keermelatt aasaga ja pleisid mõlemasse otsa.riho.tauts kirjutas: ↑16 Jaan 2023, 18:06Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Trosside tegemine
Selliseks otstarbeks on olemas ka spetsiaalsed tarvikud, mida ehituspoest ei leia. Ma pole kindel kas Eestis üldse on müüjaid ja teostajaid sellistele lahendustele. Ju keegi on aga neid asju tehakse ilmselt mingi suurema toote/teenuse osana.
Siin üks näide: https://jakob.co.uk/products/view/stain ... ire-ropes/
Siin üks näide: https://jakob.co.uk/products/view/stain ... ire-ropes/
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Trosside tegemine
Teemaalgataja ütleb,et jäme tross.Pleiside tegemine lihtne??????Hundiohakas kirjutas: ↑18 Jaan 2023, 10:00Keermelatt aasaga ja pleisid mõlemasse otsa.riho.tauts kirjutas: ↑16 Jaan 2023, 18:06Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Trosside tegemine
Hoi!
Iga pootsman teeb selle pleisi valmis
Võib ka ise teha, nt. torust teed malspiigi ja siis juba YT abiks.
edu
Ilmselt kodanik kuugel-mooglitas "trosside valmistamine" ja siis sattus selle teema peale, kus jutt käib ikka teistest asjadest...
Iga pootsman teeb selle pleisi valmis

Võib ka ise teha, nt. torust teed malspiigi ja siis juba YT abiks.
edu
Ilmselt kodanik kuugel-mooglitas "trosside valmistamine" ja siis sattus selle teema peale, kus jutt käib ikka teistest asjadest...
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 574
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Trosside tegemine
Kui jäme on jäme?riho.tauts kirjutas: ↑16 Jaan 2023, 18:06Vaja on jämedale trossile kinnitada ühte otsa keermelatt ja teise silmus splindi jaoks.
Trossiga soovin riputada treppi, et mitte panna posti.
Mitme trossi vajadusest on jutt?
Aasa ei pleisiks vaid ühendaks pressitava (Al)hülsiga.
Keermelatile tuleks keevitada toru taha(või treida ühes tükis) mis samuti pressitakse trossi otsa kinni(vahepehmendusena võib kasutada õhukeseseinalist Al või vask hülssi)
Need minu ideed mis ei pruugi teistele meeldida, aga meil on arvamusvabadus riigis

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.