KTM 990 Adventure sadulad

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 34
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 1 kord

KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Lugu selline - ratas tuli mingisuguse Touratech sadulaga mis on aga väga ebamugav pikkadel sõitudel (kui tahta nt. paar riiki ühe päeva jooksul mööda saata), otsisin alternatiive, Saddlemen Adventure Tour tundus perfektne, kuid see on paljudel poodidel out of stock, ning otse tootjalt on mingi jaburalt kõrge (370 USD) saatmiskulu, lisaks siis sellele, et Euroopast ma pole seda istet leidnud, seega lisandub mingi tollimaks otsa.
Alternatiivina vaatasin ka Seat Concepts sadulaid, üks neist on standardsadulast madalam, teine aga palju kõrgem, kuid kahjuks pole kumbagi proovida saanud, niiet raske öelda, kumb paremini sobiks.

Aga ehk on alternatiive mida keegi oskab soovitada? Või kohti, kust seda konkreetset Saddlemen istet leiab (mingit teist mudelit neilt Euroopast leiab, aga mitte seda, mida otsin)?
Alternatiivina - kuna talv on käes, siis pole ka pidevat ringi sõitmist, ehk oskab keegi hoopis mingit sadulseppa soovitada Tallinnas, et olemasolevat istet sobilikumaks saada.


Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

► Näita Spoilerit
Välimuse järgi sadulat osta on nii ja naa. Võib hea olla kuid võib ka veel hullem olla. Inimesed on erinevad ja see mis ühele hea ei pruugi teisele üldse sobida. Ehk lasta teha on ilmselt parem idee. Mina olen teinud enda sadulat vist 4-5 korda ümber, enne kui hea sai ja tegelikult teeks ühe asja veel lisaks. www.sadulsepp.ee on üks koht kus olen teinud mitmeid asju autodele ja ka tsiklile, asub Liimi tänaval. Ja üks teine on Viimsis kuski,aga ta on mulle ise asjad ära toonud ja hetkel pole tel nr käepärast. Viskan PS hiljem. Suhtle nenedega ja räägi mis sind vaevab selle sadula juures ning äkki saavad aidata.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 34
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

Eks praegu on see olukord, et ma üllatuks kui sisuliselt kõik muud variandid mida olen vaadanud, on paremad, pole ausalt ühegi sadula peal päris nii ebamugav olnud, kui praeguse, ning info oli suuresti erinevatest foorumitest, elik enamikele tundusid need Saddlemen'id sobivat (võrreldes muude alternatiividega, vähe kaebuseid). :)
Aga tänud, uurin seda sadulsepa kohta!
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas randel »

Võib Vugtecist Ahti käest ka uurida https://vugtec.com/et/avaleht/
Ta on minu teada päris paljusid KTMe aidanud paremaks teha ja võiks ka teemaga kursis olla.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kuningas Pingviin kirjutas: 21 Dets 2022, 11:38
Eks praegu on see olukord, et ma üllatuks kui sisuliselt kõik muud variandid mida olen vaadanud, on paremad, pole ausalt ühegi sadula peal päris nii ebamugav olnud, kui praeguse, ning info oli suuresti erinevatest foorumitest, elik enamikele tundusid need Saddlemen'id sobivat (võrreldes muude alternatiividega, vähe kaebuseid). :)
Aga tänud, uurin seda sadulsepa kohta!
Mul oli Varadero sadul näidiseks, et oma TDM-le teha sadulat paremaks. Varadero originaal sadul oli mulle väga mugav igas mõttes. Sõitsin enne Varaderoga paar suve. Tegin siis esimese nö uuendusena sisuliselt selle Varadero sadula koopia(sadulad suuruselt pea identsed) ja üllatuseks ei olnud selline sadula kuju TDM-i peal ka mugav, kuigi parem kui originaal. Ehk ikka isikus ja rattas ning nende kokkusobivuses on asi.
Kui just saladus pole,siis mis on probleem ehk milles ebamugavus seisneb?
Mina sain näiteks kõige suurema muutuse, kui tõin istumise kohta paar cm ette poole. Lisaks tegin seda nö istumise koha tagumist serva sirgemaks tahasuunda. Enne tõusis serv üles. Peamine mure oli, et nn sabakont jäi kangeks ja selg valusaks juba vähem kui 100km läbimise järel. Pika sõidupäeva lõpuks oli selg kange ja taguots valutas sõna otses mõttes. Plaan on veel jalatugesid paar cm allapoole lasta, sest see muudab ka istumisel tekkivaid pingeid.
Selline oli originaal(pilt netist)
image.png
Ja seline on mul praegu.Paremat pilti pole.
image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Kuningas Pingviin
Postitusi: 34
Liitunud: 24 Okt 2019, 04:42
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas Kuningas Pingviin »

urmas66 kirjutas: 21 Dets 2022, 21:07
Kuningas Pingviin kirjutas: 21 Dets 2022, 11:38
Eks praegu on see olukord, et ma üllatuks kui sisuliselt kõik muud variandid mida olen vaadanud, on paremad, pole ausalt ühegi sadula peal päris nii ebamugav olnud, kui praeguse, ning info oli suuresti erinevatest foorumitest, elik enamikele tundusid need Saddlemen'id sobivat (võrreldes muude alternatiividega, vähe kaebuseid). :)
Aga tänud, uurin seda sadulsepa kohta!
Mul oli Varadero sadul näidiseks, et oma TDM-le teha sadulat paremaks. Varadero originaal sadul oli mulle väga mugav igas mõttes. Sõitsin enne Varaderoga paar suve. Tegin siis esimese nö uuendusena sisuliselt selle Varadero sadula koopia(sadulad suuruselt pea identsed) ja üllatuseks ei olnud selline sadula kuju TDM-i peal ka mugav, kuigi parem kui originaal. Ehk ikka isikus ja rattas ning nende kokkusobivuses on asi.
Kui just saladus pole,siis mis on probleem ehk milles ebamugavus seisneb?
Mina sain näiteks kõige suurema muutuse, kui tõin istumise kohta paar cm ette poole. Lisaks tegin seda nö istumise koha tagumist serva sirgemaks tahasuunda. Enne tõusis serv üles. Peamine mure oli, et nn sabakont jäi kangeks ja selg valusaks juba vähem kui 100km läbimise järel. Pika sõidupäeva lõpuks oli selg kange ja taguots valutas sõna otses mõttes. Plaan on veel jalatugesid paar cm allapoole lasta, sest see muudab ka istumisel tekkivaid pingeid.
Selline oli originaal(pilt netist)
image.png
Ja seline on mul praegu.Paremat pilti pole.
image.png
Eks suurim probleem hetkel ongi sisuliselt kui sõita pikki distantse mööda maanteed, siis tagumik läheb kangeks - ilmselt tingitud sadula praegusest sellest švammi paksusest, kõvadusest (või selle mingis mõistes puudumisest), ning istme kujust endast - ideaalis (selle pealt mida ma ise olen täheldanud erinevate rataste sadulate puhul, mis mul olnud, ning millega olen sõita proovida saanud) tahaks tiba kitsamaks ja kõrgemaks, et keha paremini peale jaotuks, kuid samuti veidi pehmemaks või siis vähemalt rohkem vahtu vahel, et poleks päris see et kui kaua peal istuda siis lõpuks istud mingi imeliku kujuga plangu peal - sisuliselt mingid väga konkreetsed survepunktid tulevad esile, ning kui juba tunda annab, siis midagi väga teha ei anna.

Kui Eestis ringi sõita, pole väga hullu, aga pikad maanteeotsad (kui tahta Eestist näiteks kuhugi huvitavamasse saada, pead läbi baltikumi ja Poola lauskmaa ala sõitma), ning isegi kui üritad üldiselt kiirteid vältida, siis paratamatult neid tuleb - sisuliselt lõpuks oligi nii et 30 minutit sõitu oli juba tagumik väga kange, sõltumata sellest kuidas ma end istmel paigutasin (ette-taha, paremale-vasakule, sama probleem ka tagaistuja kohal, kus on omajagu rohkem ruumi liigutada), mida varasemate sadulatega pole nagu olnud - üldiselt mul on pigem olnud tihkemad mugavamad - kuid seda viisil, kus sul ei tule seda nö kõva seina (sadula aluspanni) ette, vaid ikkagi pehme materjali ulatuses. Mägistes kohtades kus väiksemate kiirustega liigud, siis tihti üldse eriti asulasiseselt sõitsin püsti, selleks et lihtsalt keha puhata. :lol:
Aga pikkadel kiirteeotsadel püsti väga ei sõida, või vähemalt mitte kaua (saab, aga teistmoodi tüütu).

Eks seda ole raske kirjeldada, mis praeguse sadula puhul häirib, aga see on midagi väga spetsiifiliselt sellele omast. Muu tegevuse mõttes tahaks sadulat veidi kitsamaks ka seetõttu, et veidi parem lahtisel ja väga kitsas tihnikus ukerdada, kui juba ukerdama oled sattunud. :D

Selles osas see Saddlemen Adventure Tour tundus igatepidi hea variant olevat internetis tuhnimise kui ka füüsilise kuju vaatamise poolest - kuid muidugi sadulsepp saab palju enam keha vajaduste järgi teha, ning põhiliselt varem pole sadulsepa juurde läinud lihtsalt kuna sõiduhooajal ei taha nagu ratast istmeta jätta - väga sõita nii ei anna, vnoh annab, aga tekivad mõningad probleemid.

Jalatugede osas on olukord suht okei istudes (kõvasti parem olukord kui vanade ratastega, kus ikka oli sellest tulenevaid pingeid tunda põlvedes kui ka ülejäänud kehas), mõnikord olen mõelnud mingeid madalamaid jalatugesid, aga seda rohkem püsti sõitmiseks - 990 Adv on naljaka geomeetriaga ratas, kui oled piisavalt pikkade jalgadega, et need ulatuvad mugavalt maha, siis jällegi oled veidi liialt pikkade jalgadega, et mugavas asendis püsti sõita :lol: aga sellega olen juba harjunud.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: KTM 990 Adventure sadulad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on sadul tehtud altpoolt mingist kõvemast vahtmaterjalist ja pealmine kiht on pehmem nn memory foam(2cm) ehk teatud osad taguotsast vajuvad sügavamale sisse ja jaotab survet ühtlasemalt. Tagaistujale sama teema tehtud ja seal veel lisaks see nn kõrgendus keskel,et igal pidurdusel selga ei vajuks. Lisaks on mul see nn mittelibisev materjal(nagu kummine on see kate),mis aitab õiges kohas end paigal hoida ja on minu meelest ülimugav asi. Sadulsepp soovitas seda, ise poleks osanud tahta. Kate ei ole väga pingule peale tiritud,et iste liiga kõvaks ei läheks. Korra oli ka see probleem isegi sama sisuga. Visuaal oli võibolla nö ilusam pingul nahaga,kuid taguotsal sest visuaalist kama kaks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”