Õnnetused mootorratastega 2022

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


motikus
Postitusi: 74
Liitunud: 25 Juul 2018, 15:23
Tsikkel: Vulcan S
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas motikus »

Sõiduoskus on meil kõigil erinev, mõnel parem, mõnel kehvem, igasuguseid on. Kõik ei saa olla täpselt samal tasemel kui yeekim, see on matemaatiliselt võimatu.

Kindlasti võiks hakkama saada puruse teega, valgustamata maanteega, eraldamata sõiduradadega jne. Aga kõik me teeme vigu ja ikka tuleb ette tähelepanematuid momente. Kui korralike teedega on võimalik neid momente neutraliseerida, siis tuleb seda teha. Mitte praalida, kui hästi mina sõita oskan ja kõik peavadki sital teel sõitma ja midagi paremaks teha on raiskamine.


Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mina ei ole oma oskustega praalinud, vaid ma ei süüdista OMA VIGADES teisi ja teid/hooldust!

" (3) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks, kuid ei tohi ületada suurimat lubatud kiirust. Juht peab:
1) sõidukiiruse valikul arvestama oma sõidukogemust, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks seisma jääda sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel oleva sellise takistuse ees, mida juht pidi ette aimama;
2) vähendama kiirust ning vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb;"

Kui teeolud ilmuvad Teie ette "ootamatult" olete midagi valesti teinud!

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Karm reaalsus on see, et iga tööealine Eesti elanik maksab tee-ehituse ja -hoolduse eest 40-50€ kuus. Realistlikult võib mootorsõidukiomanik selle vabalt kahega korrutada, kuna aktsiis on põhiline katteallikas. Palju sa oled nõus rohkem maksma, et killustiku asemel paremaid-kallimaid tehnoloogiaid saada? Soti asemel kaks?

PS. ennetades seda standardset vastujörinat, et "aga kogu aktsiis ei lähe ju teedesse", siis teedesse ei lähe umbes 10%. Ma pole küll teedeekspert, aga kahtlane, kas see üldpilti märgatavalt muudaks.
Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 344
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 60 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas AnTyx »

Jesper kirjutas: 04 Okt 2022, 22:48
Palju sa oled nõus rohkem maksma, et killustiku asemel paremaid-kallimaid tehnoloogiaid saada? Soti asemel kaks?
Jah palun.

SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas will111 »

"Kui teeolud ilmuvad Teie ette "ootamatult" olete midagi valesti teinud!"

Huvitav arusaam :D Kas härra yeekim sõidab alati ja igalpool kiirusega maksimaalselt umbes nii 20kmh? Nimelt, kui kulgeda juba natukene suuremate kiirustega siis niinimet teeolude ootamatult ilmumine muutub teatud olukordades suhteliselt vältimatuks reaalsuseks.
Ja teiseks, kui midagi ilmub ootamatult siis see tähendab seda, et inimene/juht ei osanud antud hetkel sellise asja ilmumist kuidagi ette näha ega oodata. Vastasul juhul see ei oleks enam ootamatu ilmumine. Oleks oodatav. Seega, kui killustik igalpool (asfalt)teedel olekski normaalsus ja täiesti tavaline standard siis tõesti oleks ilmselt palju vähem juhte ja olukordi, kus selline ilmumine ootamatu saaks olla. Aga kui meil on normiks see, et asfaltteed on ikkagi asfaltteed ning suvaliselt killustikuga kaetud olema ei peaks...siis on sellise asja ilmumine paratamatult ootamatu ning küsimus jääb vaid selles osas, et kes selle ootamatusega toime tuleb ning kes mitte. Või siis, et kellel on parasjagu õnne sellega toime tulla ning kellel mitte.
Kas see peakski olema normaalne olukord või mitte, eks seda võib igaüks ise mõelda ja otsustada
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas yeekim »

will111 kirjutas: 05 Okt 2022, 02:23
"Kui teeolud ilmuvad Teie ette "ootamatult" olete midagi valesti teinud!"

Huvitav arusaam :D Kas härra yeekim sõidab alati ja igalpool kiirusega maksimaalselt umbes nii 20kmh? Nimelt, kui kulgeda juba natukene suuremate kiirustega siis niinimet teeolude ootamatult ilmumine muutub teatud olukordades suhteliselt vältimatuks reaalsuseks.
Ja teiseks, kui midagi ilmub ootamatult siis see tähendab seda, et inimene/juht ei osanud antud hetkel sellise asja ilmumist kuidagi ette näha ega oodata. Vastasul juhul see ei oleks enam ootamatu ilmumine. Oleks oodatav. Seega, kui killustik igalpool (asfalt)teedel olekski normaalsus ja täiesti tavaline standard siis tõesti oleks ilmselt palju vähem juhte ja olukordi, kus selline ilmumine ootamatu saaks olla. Aga kui meil on normiks see, et asfaltteed on ikkagi asfaltteed ning suvaliselt killustikuga kaetud olema ei peaks...siis on sellise asja ilmumine paratamatult ootamatu ning küsimus jääb vaid selles osas, et kes selle ootamatusega toime tuleb ning kes mitte. Või siis, et kellel on parasjagu õnne sellega toime tulla ning kellel mitte.
Kas see peakski olema normaalne olukord või mitte, eks seda võib igaüks ise mõelda ja otsustada
Sõidan "normaalse" kiirusega, aga olen valmis!

Ootamatult tuleb ainult püksi!

"Suvaliselt" laotatud killustik karjub teepeal vastu, see ei tule ootamatult!
Samuti ei ole ootamatu mõnusal, metsaga piiratud maanteel loomade ilmumine teele. Või on süüdi RMK, Eesti Jahimeeste Selts või veel mingi "asutus"?
Ei ole ootamatu mõnusalt kurvilistel teedel kruus keset teed, sest autod kipuvad "lõikama" ja toovad sodi teele kaasa!
Ei ole ootamatu autode ettesõitmine ristmikel, sellega tuleb arvestada!
Jne, jne

Liiklus on kõrgendatud riskiga tegevus, osalejaid ja tundmatuid muutujaid on x X n ja iga selles osaleja võtab TEADLIKULT selle riski.

Aga kehva tantsijat pidavat munad ka segama, ikka on keegi teine süüdi ja vastutav (crash)

edu

PS! Tundub, et hooaeg on otsas....

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas kiilas »

yeekim kirjutas: 04 Okt 2022, 21:55
" (3) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks, kuid ei tohi ületada suurimat lubatud kiirust. Juht peab:
1) sõidukiiruse valikul arvestama oma sõidukogemust, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks seisma jääda sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel oleva sellise takistuse ees, mida juht pidi ette aimama;
2) vähendama kiirust ning vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb;"
Millal liikluseeskiri enne moes on olnud? :wack:
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

kiilas kirjutas: 05 Okt 2022, 09:12
Millal liikluseeskiri enne moes on olnud? :wack:
Siin samas foorumi alajaotuses kütsid suht hiljuti kirgi erinevad liiklusülesanded. Ehk seal?
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tuuletallaja kirjutas: 05 Okt 2022, 09:51
kiilas kirjutas: 05 Okt 2022, 09:12
Millal liikluseeskiri enne moes on olnud? :wack:
Siin samas foorumi alajaotuses kütsid suht hiljuti kirgi erinevad liiklusülesanded. Ehk seal?
Seal just valjuhäälselt tehti selgeks, et LS ei ole moes. :bsmile:
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Herr Yeekim suudab liikluses kõiki ootamatusi eirata, aga püksi tuleb ootamatult? Mul tuleb siin mingi loogika jama...Hooaeg tõesti vist läbi. See purusittuja on vast klaasimüüjatega mingi kartelliteema, konkurentsiametile väike pähkel ehk.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ma sõitsin ka ükskord normaalse kiirusega...
Ja kirevase päralt, Ikka kuramus tuli ootamatult :D Äkki yeekim oskab veel selles osas mingit tarka nõu anda? veel mingid head "tipsid ja triksid" mida peaks rakendama, et ikka absoluutselt ALATI ja ÜKSKÕIK MILLEKS valmis olla. Ja mismoodi seda valmis olemist täpsemalt kujutad/kirjeldad? Et koguaeg on selline sittuva kana asend sees sest sajandik sekundi pärast võib alt ära minna ja paned rämeda käna? Päris pingelised sõidud sul siis vist või mis? :D

Tuleb tuttav ette küll natuke, ma käin ja sõidan ka vahel umbes niimoodi. Seda näiteks krossikaga metsas käies, või mõne oma rattaga mõnel ringrajal käies. Siis ma olen küll koguaeg valmis. Aga võta näpust, isegi kui iga viimane kui sekund muudkui maksimaalselt valmis oled, ikka vahel läheb nihu. Tundub siis, et see hüva nõu ka ikka päris 100% ei aita?! :lol:
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kell 13.22 teatati liiklusõnnetusest Haapsalus Jaama tn 17 juures, kus esialgsetel andmetel ülekäigurajal jalgrattaga sõites sõiduteed ületanud 80-aastane mees põrkas kokku lähenenud mootorrattaga Suzuki, mida juhtis 35-aastane mees. Kokkupõrke tagajärjel kukkusid nii mootorrattur kui jalgrattur. Jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse, mootorrattur Läänemaa Haiglasse.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Krl »

will111 kirjutas: 18 Okt 2022, 02:35
Ma sõitsin ka ükskord normaalse kiirusega...
Mäletad ka, mis tookord nii läks?

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks igasuguseid asju tuleb elus ette :D

mis puudutab õnnetusi mootorrattaga siis eelmisel nädalal kahjuks tuli omalgi esimene neist läbi elada (õigemini mõtlen siis avariid, ja mitme sõiduki osalust). mina ise küll polnud tsikli seljas, aga mulle sõitis auto tahanurka sisse üks mootorrattas tallinnas mustamäel. mul oli järel veel pikk haagis. õnnekombel mootorratturiga vist midagi eriti tõsist ei juhtunud - 100% muidugi ei tea kuna mingi hetk viidi kohalikku haiglasse kiirabiga kontrolli. aga igatahes oli tegus, sai käia, liigutada, rääkida ja mõistus oli korras.
mootorratas samas ilmselt mahakandmisele.
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 370
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Henn »

will111 kirjutas: 18 Okt 2022, 02:35
Ma sõitsin ka ükskord normaalse kiirusega...
Ja kirevase päralt, Ikka kuramus tuli ootamatult :D Äkki yeekim oskab veel selles osas mingit tarka nõu anda? veel mingid head "tipsid ja triksid" mida peaks rakendama, et ikka absoluutselt ALATI ja ÜKSKÕIK MILLEKS valmis olla. Ja mismoodi seda valmis olemist täpsemalt kujutad/kirjeldad? Et koguaeg on selline sittuva kana asend sees sest sajandik sekundi pärast võib alt ära minna ja paned rämeda käna? Päris pingelised sõidud sul siis vist või mis? :D

Tuleb tuttav ette küll natuke, ma käin ja sõidan ka vahel umbes niimoodi. Seda näiteks krossikaga metsas käies, või mõne oma rattaga mõnel ringrajal käies. Siis ma olen küll koguaeg valmis. Aga võta näpust, isegi kui iga viimane kui sekund muudkui maksimaalselt valmis oled, ikka vahel läheb nihu. Tundub siis, et see hüva nõu ka ikka päris 100% ei aita?! :lol:
Ma tean päris mitut, kes on sõitnud sadu tuhandeid kilomeetreid ja pole kukkunud. On inimesi, kes oskavad olukordi ette näha ja on inimesi, kellele koguaeg keeratakse ootamatult ette ja taha. Me kõik suudame maanteel +10; +20 ja ka +50km/h kiiremini sõita. Vähesed suudavad tsikllga jääda sinna kuni +10 piiridesse. Oskus enda käitumist juhtida on ellujäämiseks vajalik oskus.

Sa võid olla selle maailmajao parim krossisõitja, rinkakunn jne. Aga kui sul maanteel või linnas juhtub pidevalt midagi ootamatult, siis on vaja oma oskusi lihvida.
Usun, et Yeekimil on see oskus olemas, ei maksa norida, et ta on elus ja terve ja suudab ilma risu panemata sõita ning ei sega oma sõitmisega teisi.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas will111 »

Väga imelik sõnade suhu toppimine. Ma pole rääkinud sõnagi sellest, et mul oleks pidevalt linnas ja maanteel mingid olukorrad, veel vähem avariid.
Paar päeva tagasi oli ESIMEST KORDA ELUS avarii, milles osales mootorratas...kuid ka praegusel juhul siiski ei olnud ikkagi mina see ratta juht.

Samamoodi pole kuskil väitnud, et olen maailma parim krossisõitja või rinkakunn. Ainus, mida mainisin oli see, et sõidan ja tegelen nii krossikaga sõitmise kui rinkal tsikliga sõitmisega. Seda oma lõbuks ja puhtalt oma sõiduoskuse arendamiseks.

Aga kui keegi arvab, et temal tuleb SÕIDUoskus maanteedel sadu tuhandeid km läbi kulgedes või veel "parem" lihtsalt lubade omamise aastate/nende aastate jooksul mitte kukkumise pealt...noh, ei oska midagi muud öelda ega soovida kui edu ja jõudu selle seisukohaga :wack:
Kindlasti on inimesi, kes oskavad olukordi paremini hinnata kui nii mõnigi teine. Olukordi ette näha? Noh...kõva, mingu sinna selgeltnägijate tuleproovi oma võimeid näitama :lol: Olukordi ei ole võimalik ette näha, on võimalik vaid tugineda varasematele kogemustele, kiirele analüüsivõimele ning kõige selle eelduseks olevale ümbritseva jälgimisele. Ja sealt edasi siis juba sõidu (õigemini päästmise) oskustele. Kui keegi tuleb rääkima, et tema "näeb olukordi ette" siis antud juhul selle tähendus on üks ühele selline, et vastav "ettenägija" sõidab igalpool ja alati kiirusega max kuskil nii 30kmh...sest ta "näeb ette", et igalpool võib ootamatult olla maas suvaline plärakas liiva või kruusa, õli jne. Päris elus muidugi on selle kohta natuke teine nimetus - täpsemalt ettevaatlik. Selge on see, et äärmuslik ettevaatlikkus kõikjal ning kõiges vähendab igasuguseid riske. Selge on see, et kui keegi jätab omale kolmekordse varuga eksimisruumi igaks võimalikuks olukorraks siis tal on üüratult suurem tõenäosus mitte kunagi kukkuda jne. Aga peab ikka päris juhm olema, et hakata ajama segi äärmuslikku ettevaatlikkust sõiduoskustega.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Jesper »

will111 kirjutas: 25 Okt 2022, 19:57
Ainus, mida mainisin oli see, et sõidan ja tegelen nii krossikaga sõitmise
will111 kirjutas: 16 Juul 2020, 19:42
Mul on ktm olnd üle 5 aasta ja selle aja jooksul umbes 40h sõitnud.
Mis ma oskan öelda, kuulake ikka eksperti, mitte mingeid suvalisi lohhe...
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 557
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L
Asukoht: EU
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 120 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

will111 kirjutas: 25 Okt 2022, 19:57
Olukordi ette näha? Noh...kõva, mingu sinna selgeltnägijate tuleproovi oma võimeid näitama :lol: Olukordi ei ole võimalik ette näha, on võimalik vaid tugineda varasematele kogemustele, kiirele analüüsivõimele ning kõige selle eelduseks olevale ümbritseva jälgimisele. Ja sealt edasi siis juba sõidu (õigemini päästmise) oskustele. Kui keegi tuleb rääkima, et tema "näeb olukordi ette" siis antud juhul selle tähendus on üks ühele selline, et vastav "ettenägija" sõidab igalpool ja alati kiirusega max kuskil nii 30kmh...sest ta "näeb ette", et igalpool võib ootamatult olla maas suvaline plärakas liiva või kruusa, õli jne. Päris elus muidugi on selle kohta natuke teine nimetus - täpsemalt ettevaatlik. Selge on see, et äärmuslik ettevaatlikkus kõikjal ning kõiges vähendab igasuguseid riske. Selge on see, et kui keegi jätab omale kolmekordse varuga eksimisruumi igaks võimalikuks olukorraks siis tal on üüratult suurem tõenäosus mitte kunagi kukkuda jne. Aga peab ikka päris juhm olema, et hakata ajama segi äärmuslikku ettevaatlikkust sõiduoskustega.
Olukorra ettenägemine on täpselt see, mida sa just kirjeldasid. Sellel puudub selgeltnägemisega seos. OMast kogemusest - suvel tagasiteel eestisse oli poolas meeletu ummik ja sõitsime ridade vahel. Ees vasakus reas seis auto ja tundus, et ta on sinna ära surnud. Parem rida liikus vaikselt edasi. VAsakust reast sõideti järsku paremas reas liikuvale autole ette. Võtsin hoo veel vaiksemaks, sest oli näha, et neid ettesõite tuleb veel. Ja nii oligi, 2 autot minu ees vasakus reas olev auto tegi järsu parempöörde ja keeras paremal olevale autole tuimalt ette. Järgnes äkkpidurdus. Mina, olles olnud ETTENÄGELIK, jäin seisma. Sellest ei piisanud, et avarii ära hoida, sest lendasin 2m edasi ja arvasin, et mu seljataga või küljepeal olnud auto sõitis mulle nüüd sisse. Aga ei, hoopis mu reisikaaslane, kes ei jälginud väga liiklust. Panime ka parempoolse rea liikluse kinni...
Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas grahv »

.
Rahu, täna ei juhtund midagi. Lihtsalt vahepala FB grupist Ajalooline Hiiumaa...

Liiklusõnnetus Hiiumaal 1938

(Patrick Rang tervitab ja kes rohkem andmeid leiab, saab edasi arendada) Allikas: Rahvusarhiiv RA,ERA.673.3.621

*Prokuratuuri süüdistusakti põhjal on antud Otto Mihki p. Kont, sünd. 28. augustil 1902 a., Tallinna Ringkonnakohtu alla, süüdistades teda selles, et tema ööl vastu 22. maid 1938 juhtides tõldautot Nr. A-971 Keina-Emmaste vahelist I klassi maanteed mööda Emmaste suunas ja jättes tähele panemata Liiklemismääruste eeskirjad §§ 22 ja 56, sõitis ebakaines olekus mootorrattal eessõitvast Nikolai Kolosovist nii mööda, et pöördus järsult mootorratta ette ja riivas auto parema küljega mootorratta juhtraua vasemat käepidet, missuguse tema, Konti, ettevaatamatuse tagajärjel Kolosov saadud tõukest paisati tugevajõuliselt vastu kõva maad, mis põhjustas Kolosovil niivõrd raskekujulise koljupõhja luumurde, et ta sellest esile kutsutud ajupigistuse tagajärjel samal päeval Kärdla haiglas suri.

*Kohtuistungil Otto Kont avaldas, et end süüdi ei tunnusta.

*Arutanud käesoleva asja, Ringkonnakohus leidis kohtualusele esitatud süüdistuses olevat tõendatud.

*Tunnistajate seletusel olustik kujuneb järgmisena:

*1938 a. 21. mai õhtul kaubamaja Lerermanni esindaja Lembit Berggrün sõitis tõldautoga Nr. A-971, mida juhtis kohtualune Kont Emmaste vallas eluneva Leena Valdmanni juurde, kus nimetatud sõid õhtust sealsamas viibiva Adelheid Kauba osavõtul. Koosviibimise kestel joodi ka ära 3/4 liirine pudel viina ja paistis silma, et kõik olid tarvitanud alkoholi (Tunnistaja Valdmanni seletus eeluurimisel leh. 70 p., tunn. Kauba sel. Kohtus ja tunn. Vahtra sel. Juurdlusel – leh. 23. p.) Õhtusöögi ajal tulid sinna külalistena veel kadunud Kolosov viinastanud olekus ühes Meinhard Vahtraga. Mõlemil olid mootorrattad kaasas. Varsti Vahtra lahkus, teda läks saatma Kolosov, kes aga tuli jälle tagasi, mille järele seltskond otsustas sõita umbes 20 klm. Kaugusel asuvasse Piiki võõrastemajja. Esimesena asus mootorrattal teele kadunu, kellele veidi hiljem järgnesid autol Kont, Berggrün, Valdmann ja Kaup, kusjuures ka seekord juhtis sõidukit kohtualune. Varsti auto jõudis Kolosovile järgi ning niipea kui see oli Pressi-Tilga kurve läbinud Kont andis signaali möödasõitmiseks. Kolosov pööras kohe paremale kuna kohtualune juhtis omakorda auto sedavõrd pahemale, et edasiliikumisel kraavi äärt mööda tundis, nagu oleksid sõiduki tagumised rattad olnud õhus, mille järel keeras uuesti tagasi teele, möödudes kadunust (tunn. Kaup). Keegi kaassõitjatest ei märganud, et mootorrattast möödumisel auto oleks seda puudutanud. Peale võõrastemaja asukohta jõudmist viibiti seal ainult lühikest aega – umbes 5 minutit – ja siis sõideti tagasi otsima Kolosovi, kes leiti sõidutee kõrval selle serval maas lamamas meelemärkuseta olekus, kusjuures ta vaid korises. Mootorratas asus ta jalgadel. Tema toimetati Kärdla haigemajja, kus ta järgmisel päeval, s.o. 22. mail s.a. kell 14,15 heitis hinge. (v. Tunn. Kallikivi tõendus eeluurimisel leh. 31 p. Ja surmatunnistus leh. 38).

*Paiklise vaatluse protokolli andmete järgi (v. Eel. Toim. Leh. 2-4) asub koht, kust leiti kadunu Kolosov, Keina-Emmaste I klassi maantee Tilga männiku vahel Pressi-Tilga kurvest 152 meetrit Emmaste poole sirge tee parempoolsel rohusel kõval teepeenral. Maantee üldlaius on sellel kohal 5,5-5,7 meetrit ning kõva kruusatee osa laius 4 meetrit. Vaatlusel oli Kolosovi leidmise kohal maas 35 sm. Läbimõõduga tarretanud vereloik, mille lähedal tee pinna ja tee kalda peal leidus 3,5 sm. Laiune ja 6,30 metripikkune kaares kraabe, ning selle vastas teisel pool vereloiku kaks maapinna kriimustuse jälge. Vereloigust 57,55 m Keina poole tuli nähtavale äärmiselt teeserva pidi 35 meetri ulatuses minev autoratta jälg, mis ühes kohas 1 meetri ulatuses katkes, ning siis edasi suundus uuesti maanteele ja kadus. Kuid samas algas kaduva jälgega rööbistikku 1,35 m. Vahefa teine autoratta jälg, mis kõva ja sileda teepinna tõttu aga eemalt silma ei paistnud. See jälg suundus vereloigu sihis parempoolse teeserva poole (vaadates Keina poolt), kadus siis keset teed 12 meetr. Enne vereloigu kohale jõudmist.

*Kolosovi mootorratta vaatlusel (v. Eel. Toim. Leh. 4 ja 37) osutus selle vasakpoolne pedaal nälja ja taha paindunuks, kuna parempoolne pedaal oli sissepoole paindunud. Juhtraua vasakpoolse käepideme välise metallidest otsa üks serv oli kriimustatud, selles leidus kaks mustjat täppi.

(Kirjeldus jätkub allikas, Facebooki võimalusi arvestades pikemalt ei postita).
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

► Näita Spoilerit
Päris tore vahepeala.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Maaks kirjutas: 22 Aug 2022, 11:22
http://www.kindlustuskeskus.ee/sites/de ... 29.pdf?325 mitu näidet möödasõidust ja vasakpöörajast.
Seal lk 8 (möödasõit mitmest sõidukist) pakub süü jaotumise 20 (möödasõitja)/80 (vasakpööraja) ... AGA seal katkendjoon maas ja see ilmselgelt muudab asja.
EDIT: LKF kodulehele tekib mingi aeg info kuidas asi lahenes, motika numbri "43ES" järgi saab lahenduse ülese leida. Auto numbrit teab keegi?
Tuli vana asi meelde ja piilusin LKF-i, aga ei midagi.
Capture.JPG
Nende kaardirakenduses on kõnealune õnnetus registreeritud ja kahju suuruseks märgitud 3700€ (juhtum R1497317), aga sellest ei selgu kelle kahjud hüvitati.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

motikus
Postitusi: 74
Liitunud: 25 Juul 2018, 15:23
Tsikkel: Vulcan S
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas motikus »

https://www.facebook.com/10006823712187 ... ppbFDZKpl/:

Aitäh „Sherlock“❗️

Kui oktoobris palusime Sinu abi sõiduki tuvastamisel, siis olime juba ette kindlad, et koos leiame lahenduse. Nii ka läks, väga kiirelt tulid vihjed ja varsti edastati tähelepaneliku liikleja poolt meile ka pildid konkreetsest sõidukist.

Tihtipeale on nii, et süüdlase teadasaamine on tehte üks osa ja keerulisema osa moodustab süü tõendamine. Nii ka seekord, kuid tänaseks on süüdlane oma karistuse kätte saanud ja otsus jõustunud.

Sõiduk reostas hüdraulikaõli lekke tulemusena suures ulatuses sõiduteed. Juht oli lekkest teadlik, kuid ei rakendanud meetmeid ohu kõrvaldamiseks ja kahjulike tagajärgede vähendamiseks. Lekke tulemusena juhtus liiklusõnnetus, milles muutus kasutuskõlbmatuks mootorratas.

Kui sõidukil juhtub rike ja see ohustab ka kaasliiklejaid, anna sellest teada Häirekeskusele ja käitu vastavalt sealt saadud juhistele. Vajadusel aitab Päästeamet ohu kõrvaldada.

Turvalist liiklemist❗️
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Madlobster kirjutas: 10 Aug 2022, 15:43
Madlobster kirjutas: 03 Sept 2021, 18:00
tibinal oli kiire lihtsalt
https://tartu.postimees.ee/7330112/esma ... -moodasoit

"Esmaspäeval õhtul Tartumaal Kambja vallas 15-aastase neiu ja 17-aastase noormehe elu nõudnud raske liiklusõnnetuse põhjustas möödasõit."
https://tartu.postimees.ee/7581718/aast ... se-joudnud

lapsed surnuks sõitnud tibin pole siiani kohtusse jõunud https://tartu.postimees.ee/7581718/aast ... se-joudnud
rääkimata karistusest.

Huvitav palju rauda selle ajaga veel kõveraks on suutnud sõita? (siin läbi käinud uudiste järgi ei püsinud tädil rool kohe üldse kuidagi pihus)
Lõpuks jõuab sõidumeister kohtukulli ette.
https://tartu.postimees.ee/7686978/kahe ... s-kohtusse

See käis küll "kärmelt"
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Teema algataja
AndiKa
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
Tsikkel: Scout, ST1100
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Õnnetused mootorratastega 2022

Lugemata postitus Postitas AndiKa »

Madlobster kirjutas: 09 Jaan 2023, 16:09
See käis küll "kärmelt"
Ma arvan, et ei ole põhjust ironiseerida. Parem las olla kohtueelne menetlus põhjalikult ja korralikult tehtud, kui see, et käpelt valmis ja kohtus pilbasteks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”