Mootorratturite reisikirjad
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Tartu-Leedu-Rootsi-Taani reis.
http://tsiklireisid.blogspot.com/2022/0 ... shamn.html
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Tore reis teil, just paras kargel kevadel.ranel kirjutas: ↑20 Mai 2022, 15:07Sai vahepeal üks mugavustega reisike tehtud. Kirjapildile ja stiilile väga rõhku pole pannud, nagu torust tuli kirjutatud parandusteta.
Tartu-Leedu-Rootsi-Taani reis.
http://tsiklireisid.blogspot.com/2022/0 ... shamn.html
Mul on siiani veel tegemata analoogne tripp, aga just poolast, saksast ja taanist läbi. Sealne ranniku piirkond on väga ilus ja kindlasti vaatamist väärt. Laevaga saab Putgardenist-Odensesse 45min. Teele jäävad Gdansk(Sopot), Rostock, Lübek ja enamuses väiksemad teed. Preismaa on nagu meie lõuna-eesti, isegi majad on sarnased. Olen autoga seal jupiti käinud, aga tervet rannikut pole sõitnud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Vahva reis jah. Meenuvad mu enda esimesed motoreisid (enne lapsi reisisinxkah koos naisega) ja reisikirjad.ranel kirjutas: ↑20 Mai 2022, 15:07Sai vahepeal üks mugavustega reisike tehtud. Kirjapildile ja stiilile väga rõhku pole pannud, nagu torust tuli kirjutatud parandusteta.
Tartu-Leedu-Rootsi-Taani reis.
http://tsiklireisid.blogspot.com/2022/0 ... shamn.html
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
2021 Aadria mere äärne sõidu visuaalne materjal vajab purki panemist.
5. reisipäev oli meil siis see mille järgi ju mindigi...
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 709
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna
Aasta võis olla nii 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna. Kuna aasta varem sai Norras käidud ja mäevaated ningi mägiteed väga meeldisid, siis sellest see inspireeritud sai. Norra retke aga niipea uuesti teha ei jaksaks, majanduslikel põhjustel.
Kuna varem Rumeenias käinud ei olnud, siis sai selline suhteliselt turistikas ja kindla peale plaan “paberile” pandud, millised punktid võiks läbi sõita. Tagasiteele oli veel huvitav idee Lvivist läbi käia ja sealtkaudu Poola peale tüürida, ent see jäi lõpuks plaanist välja, kuna ei tundunud sõda arvestades kõige ohutuma mõttena.
Siis tuli järjest takistusi ette, küll covid, küll ei saanud sobivale ajale puhkust. Mullu langesid siis kõik asjad kokku ja õnnestus septembris ära käia. Septembri valisin seetõttu, et siis ei ole enam liiast palav ning kuna valitud punktid olid päris turistikad, lootsin nendes ka väiksemat tunglemist. Olen kuulnud, et suvel pidi Rumeenias mitmel pool üle 30 kraadi olema, mis minu toimetamisjaksu juba pärissima hakkab.
Reisi algus oli teisipäev või kolmapäev, täpselt enam ei mäleta. Septembri teine nädal. Asjad olid rattale pakitud ja viimase tööpäeva õhtul istusin otse kontorist sadulasse ja sõitsin Lätti. Mõte oli Uulu remondist mööda minna ja siis hommikul nö. vabamas vees sõita. Kaugele üle piiri ei läinud, kuna pime tuli vastu ja ilm läks viluks. Esimene ööbimine sai leitud bookingu kaudu, nagu ka edaspidised. Selleks oli mingisugune pisike motell Tūja nimelises asulas, üsna varsti peale piiri. Motellis ei olnud kütet sees, kuna neil käis kõik elektriga ja elektrihind oli siis väga populaarne jututeema. Lisaks jäin täpselt hiljaks kohalikku kohvikusse minekuga, mis pandi kinni ajal kui motelli sisse registreerisin. Tegin siis õhtusöögiks tassi teed ja sõudsin sooja teki all unedemaale.
Hommikul ärgates näitas termomeeter üht kraadi. Õues. Toas oli ikka vähemalt 7-8. Maa härmas ei olnud, seega ei hakanud pikemalt puhkusel olija mugavat molutamist ette võtma ja asusin teele. Lähim tankla oli üsna kohe suure trassi ääres, kus tegin kiire eine, et seedimine keha soojendada aitaks ning panin ühes teises teemas palju vihkamist saanud klambri gaasirulli külge, mis võimaldas ühe "soojaga" läbi Läti ära sõita, kuna sain vaheldumisi käsi paagi varju tõsta ja neid sedasi üles sulatada. Leetu jõudmise ajaks oli ilm juba soem ja tundsin ennast ratta peal veidi paremini. Piiri lähedal sai üht poodi külastatud, kus 1 euro eest kolm lihapirukat õnnestus hankida, mis enne järgmist piiri ka konsumeeritud said. Lisaks hankisin viimase õhtu olukorra kordumise puhuks mõned liisingusupid, mida häda korral hea võtta oleks.
Poolas tegin Augustowis korralikuma söögi, restoranis nimega Kaktusik. See nimi meelitas mind ja miskipärast kangastus Kadriorus oleva Carramba aknal olev luukere. Kohale jõudes leidsin hoopis teistsuguse miljööga koha. Tiik eluskaladega, välilauad, palverändurite ja loomade puukujud. Toit oli igal juhul väga maitsev. Sealt edasi vaatasin majutuse kuhugi Bialystokist tunni jagu lõuna poole. Tollest majutusest midagi väga meenutada ei oska.
Järgmisel hommikul vaatasin kaarti ja otsustasin, et püüan Ungari-Rumeenia piiri lähedale jõuda. Peale tankimise peatuseid väga ei teinud, kuni ühel hetkel enne Slovakkia piiri tundsin, et nüüd on temperatuuri palju. Jopel oli endiselt vooder sees, nii et tuli see eemaldada. Peatuspaigas oli ka esimene mägisem vaade, mis õige pea jälle tasaseks maaks muutus.
Slovakkias, vist Košice linnas, tegin tankimispeatuse ja hakkasin vaatama kus järgmist tankimist teha, kui google kaart mind tasuliste teede eest hoiatas. Vaatasin veidi internetis ringi ja selgus, et kiirteel peab ka mootorrattaga maksma. Tasu ei olnud midagi suurt, aga internetis maksta ei õnnestunud, kuna reg. nr. on liiga lühike. Süsteem ütleb, et neli märki ei saa olla ja kõik. Vaatasin siis piiril oleva TIR parkla ja otsustasin sealt kleebise osta. TIR parkla neoonsilt "Open 24h" paistis juba eemale ära. Uks oli lukus ja ukse taga pahurate rekkameeste järjekord. 10 min seal passides nokkisin veel seda online maksmise portaali ja tekkis mõte, et panen, nagu Soome numbritel, sidekriipsu numbrite ja tähtede vahele. Ennäe, viis märki sobiski. Arve makstud ja vurasin edasi. Peeglist nägin veel parkla putka ukse avanemist ja kuidas rekkamehed käiseid üles käärisid.
Pimeda saabumiseks olin Debrecenis ning sinna sai mingi kodumajutuse moodi asi kinni pandud. Kohale jõudes selgus, et omanik tahab sularaha, kuna kaardimakset tal ei ole ja bookingu kaudu krediitkaardiga maksmine ka ei sobinud. Polnud sularaha varunud, kuna ainult läbisõidul, aga läksin tema juhatuste järgi kohalikku supermarketisse. Seinas oli automaat olemas ja sai raha ka, aga suured kupüürid ja väga täpset summat välja võtta ei õnnestunud. Market ise oli kinni, aga kõrval oli mingi tubaka ja alkoholi pood veel lahti, kus proovisin raha peenemaks vahetada. Neiu keeldus kategooriliselt ja ütles, et pean midagi ostma. Võtsin siis esimese energiajoogi mis riiulis silma hakkas ja ostsin selle ära. Jook sõitis terve tee kohvris kaasa, kuni Eestis sai kellelegi mõlkisena ära antud.
Järgmine hommik üllatas mind piirikontrolliga. Olin seni arvamusel, et EU sees piirikontrolli ei ole, kuid nähtavasti mõjutab Shengeni leping seda rohkem. Piirikontroll ise tundus rohkem sümboolne. Küsiti ID kaarti, ratta dokumenti keegi näha ei tahtnud. Siis hüppas kontrollija oma putkasse sirutas käed serva taha ja liigutas natuke. Võimalik, et sisestas midagi arvutisse, võimalik, et imiteeris. Siis paluti järgmise putka juures sama asi läbi teha ja kogu lugu. Esimeses linnas läksin ja võtsin välja sularaha, kuna olin internetis lugenud, et väiksemates kohtades võib muude makseviisidega kehvasti olla.
Ühes väikelinnas, mille nimi ei meenu, tankimispeatust tehes mõtlesin, et peaks tegelikult ka hommikust sööma. Tanklast midagi võtma ei hakanud ja läksin jalutasin sobivat kohta otsides. Olustik meenutas veidi filmidest jäänud Itaalia maffia tunnet. Erinevate asutuste treppide kõrval olid toolid, kus mütsidega papid istusid ja hoolsalt ümbrust seirasid. Läksin ülekäigukohas teisele poole teed, kus ilmselgelt mingi söögikoht oli. Olin enne kuulnud autode poolt aktiivset tuututamist ja nüüd sain aru, et iga kord kui keegi peatus, et jalakäijaid üle lasta, leidus kindlasti keegi, kes peatujale signaali andis.
Söögikoht tegeles kebabi müügiga. Müüja ei osanud ühtegi minu välja pakutud keelt, kõrval oli aga noorem klient, kes inglise keelt oskas ja lahkelt appi tuli. Palusin tal, kui kohalikul, soovitada miski hea söök, millise tellimuse ta ka kohe sisse andis ning siis minema silkas. Müüja kirjutas kalkulaatorisse summa, suutsin veel viipekeeles ka veepudeli soovi selgeks teha. Kui andsin automaadist saadud kupüüri, läksid tädil silmad suureks, kui pudelipõhjad. Sain tema seletamisest ja viipekeelest aru, et liiga suur raha. Näitasin, et mul on kõik kupüürid ühesuurused, mispeale ta ühe rahatähe mu käest ära napsas ja uksest välja tormas. Kuna toit oli juba välja tõstetud, ei tundnud ma sel hetkel raha pärast suuremat muret ja asusin pakilisema tegevuse juurde. Veidi aja pärast oli ka tädike tagasi. Tundub, et varase pensioni jaoks oli summa siiski liiga väike ja ta käis seda lihtsalt lahti vahetamas, lähes poole cm paksuseks rahapakiks.
Edasi sõitsin mõnusaid mägedevahelisi teid pidi Deva suunas, aegajalt lausa peatudes, et vaateid nautida. Esimeseks endale üles tähendatud vaatamisväärsuseks oli Deva linnus. Sõitsin mööda kitsaid ja järske tänavaid kaardil oleva punktini, kust linnuse värav kenasti kätte paistis. Pakkisin jaki kohvrisse ja astusin reipalt väravast sisse. Sealt vaatas mulle vastu trepp, silma järgi nii 7 paneelmaja korrust. Mõtlesin, et mis siis ikka, elu aeg mitmendatel korrustel elatud ja treppidest käidud ja hakkasin astuma. Astmed olid aga parasjagu nii kõrged, et sõiduteksad takistasid jalgade liigutamist ja võtsin ronimisel lausa kaks hingetõmbepeatust. Ka kergemini riietatud inimesed tegid üles minnes peatuseid, mis minu moraali vähemalt osaliselt toetas.
Linnusesse sisse paraku ei saanud, kuna seal oli septembri saabumisega alustatud renoveerimistöid, kuid vaated kunagise vulkaani tipust olid ronimist väärt. Üleval avastasin ka, et alumise maailmaga ühendab linnust spiraaltee, mida mööda oleks ilmselt olnud hõlpsam üles tulla.
Järgmiseks punktiks oli vaid veidi lõuna poole jääv Corvini... noh ma ütleks et pigem loss, mitte linnus. Kuigi sellel on ka ilmselgelt kaitsefunktsioonid olnud. Ka see oli osaliselt renoveerimisel, kuid paljudesse ruumidesse ja mitmesse torni pääses siiski sisse. Mind vaimustasid paljud kaunistavad detailid, ka nii praktilistel asjadel nagu näiteks uksehinged. Üldvaatelt jättis loss sellise muinasjutuliku mulje. Päeva lõpetuseks käisin Geoagiu-Bai veeres olevat lindpriide koobast ja koske vaatamas ning sõitsin siis Sebes nimelisse linna, lustaka nimega majutusse Villa Tivoli. Seal käis kõik veel covidi aja rütmis - keegi tuba üle andma ei tulnud, saadeti kood, millega ise šeifist võtmed kätte sain. Lisaks tuli sõnumiga soovitus toidukohtade ja kohalike vaatamisväärsuste osas. See meenutas mulle, et ma polnud hommikust saati midagi söönud, ainult vaateid sisse ahminud. Panin veidi kergemad riided selga ja jalutasin lähimasse soovituste hulgas olevasse restorani - Da Vincenzo Pizzeria e Ristorante. Taaskord väga meeldiv kogemus nii söögi kui joogi osas.
Sombune hommik algas Rapa Rosie nimeliste punakate kaljude vaatamisega. Tegelikult oleks tahtnud sinna jõuda eelmise õhtu päikeseloojanguks, kuid ma ei olnud harjunud sellega, kui kiiresti seal päike alla pudeneb, mistõttu see hommikusse jäi. Vaatamata kergele udule, vaatamist siiski jagus.
Edasi viis tee kõrgemale mägedesse. Võtsin suuna Transalpina poole, enne sinna jõudmist peatusin aga ühel tammil ja sõin Langos nimelist kohalikku toiduasjandust. Väljanägemise ja maitse kombinatsiooni järgi pakun, et keegi on kunagi üritanud kellelegi vampiiriusulisele, läbi suurema keelebarjääri seletada, kuidas pizzat tehakse. Väga huvitav ja üldse mitte halva maitsega roog.
Pärast Transalpina kõige kõrgema koha läbimist tegin mõned pildid vaadetest. Seal hulgas ka ühe mõnusa matkamehe pildi. Seejärel otsisin Transfagarasani alguse kanti endale ööbimise. Päeva oli parasjagu veel järel, et oleksin enne pimedat ka tolle läbitud saanud, aga otsustasin rahulikumalt võtta ja selle tee järgmiseks päevaks jätta.
Ei mäleta enam küla nime, kuhu ööbimiskoha leidsin. Majutuse pakkuja soovitas lähedal olevat söögikohta, mis pidi vaevalt 500m kaugusel olema. Hakkasin pärast enda sisse seadmist ja kergematele riietele üle minekut jalutama, kirjeldatud suunas. Möödusin paarist puuviljamüüjast, kelle lettidel olev väga ahvatlev välja nägi, kuid tahtsin siiski sooja sööki. Jalutanud ca 500-550m, nägin vasakul mingisugust kohviku moodi kohta. Lauad ja toolid väljas, paar inimest istusid ka seal. Astusin ligi ja küsisin mis menüüs on. Selgus, et see koht pakub ainult kergemaid ja kangemaid jooke, küll aga olevat olemas söögikoht 500m samas suunas edasi minna, kohe peale silda. Jalutasin siis edasi, nii kilomeetri, kuni kirjeldatud sild eemalt paistma hakkas. Pärast seda oli ka restoran olemas. Palusin midagi kohalikku, nood kehitasid õlgu ja andsid mulle menüü. Valisin sealt mingisuguse surnud sea välja, mis serveeriti täiesti kuivaks küpsetatult, pooltooreste kartulitega. Aknast jälgisin söömise ajal kuidas kohalik perekond sisseoste hobuvankrile ladus. Hobused on seal ehtsad tööloomad ja neid näeb mitmel pool ringi liikumas. Kui kunagi kütusekriis tuleb, siis need pered kehitavad õlgu ja tangivad oma transporti muru peal edasi. Tagasiteel ostsin tee äärest ploome ja sain suurepärase lohutuse kehvale restoranikogemusele. Lisaks ostsin mingisugust mündimekilist siirupit, millest kogu talve teed tegin. Kahjuks ei mäleta mis lillest too kokku keedetud oli, mingisugune metsik lill mägedes pidi olema, mille nime müüja mulle ka nimetas ja too hetk tuttavlik tundus.
Uus päev tervitas mind kerge vihmasabinaga, mis mind õige pea peatuma ning vihmakombenesooni peale panema tõmbas. Transfagarasan äärde jäi ka Poenari linnus, kus kurikuulus Vladislav-Teibasseajaja asju (teibasse?) ajanud oli. Olin selle külastamiseks terve päeva plaaninud, kuid sain suve alguses internetist infot, et linnust renoveeritakse kuni 2024 aasta lõpuni. Jääb koos Deva linnusega järgmiseks korraks. Terve päev oli plaanitud aga selle tõttu, et sinna saab vaid treppi mööda. Jalutuskäik algab sealt, kust allolev pilt samast linnusest võetud on.
Selle tee peal nägin üht karu, mille üle kohalikud imestasid, kuna tavaliselt nähakse ikka mitut. Ühes tunnelis kohtasin aga peatunud mootorratturit, kellel ei olnud kohalik numbrimärk. Pidasin kinni, et uurida kas kõik korras. Tegu oli loodusfotograafiga, kes oli nimme tulnud sellist ilma otsima, et õigeid udu ja pilvepilte saada. Veidikese jutustamise järel liikusin edasi, ikka kõrgemale, kuni olin vihmapilve sees. Nähtavus oli ehk 15m ja teeolud ei olnud üldse head, kuna kohati olid augud poole tee laiused. Päev varem läbitud Transalpina oli selle kõrval paradiis. Ühel hetkel hakkasin taas laskuma ja jõudsin üsna järsku pilvest välja. Avanes vaade päikeselisele orule, kus ka teekate märksa uuem. Pilvest välja jõudmise efekt oli nii võimas, et pidasin kinni ja tegin ka sealt mälestuseks mõned pildid.
Mägedest välja jõudmise järel külastasin Carta kloostri varemeid ja Fagaras kindluses olevat muuseumit. Kummastki midagi eriti põrutavat meelde ei jäänud, aga uudistada oli huvitav küll. Nende juurest edasi sai külastatud Sinca Veche templi varemeid. Need on liivakivisse uuristatud ruumid, suures osas küll juba kokku varisenud. Pildistamine oli seal keelatud, aga ma salaja tegin ikka, ajal kui kõik teised selfide tegemisega hõivatud olid ja ei märganud millega ma tegelen.
Seejärel panin kaheks päevaks Brasovi külje alla kinni ühe kodumajutuse "Casa Sara", mida majandas üks vahva Ungarlaste pere. Enne sinna minekut sai aga veel üht kohalikku rooga proovitud, mille nime ei mäleta, aga mis oli liha ja vorsti hautis, millele juurde lisatud maisijahust päts ja praemuna juustuga. Omapärase mekiga kombinatsioon, aga täiesti söödav.
Brasovi kanti võtsin majutuse kaheks ööks, kuna järgmisel päeval plaanisin vaid samasse kanti jäävaid huvipunkte külastada ning sedasi ei pidanud õhtu saabudes uuesti otsimisega tegelema, vaid sain juba tuttavas kohas puhata. Esimesena käisin vaatasin Peles lossi. Seal oli juba väljas piletita vaatamist nii tunni jagu. Ohtralt kaunistusi ja detaile mida imetleda. Sees käisin vaid esimesel korrusel. Seal olid piletid korruste kaupa ja ka selle ülemised korrused jäävad tuleviku uueks külastuseks. Juba esimesel korrusel oli nii palju vaadata, et sinna läks pea pool päeva ära. Lossi minnes märkasin, et kõrval olev restoran pakub karulihast tehtud roogasid, kuid väljumise ajaks olin jõudnud selle juba unustada ning seekord jäi proovimata.
Teiseks külastasin Bran linnust. kus samuti paar tundi ringi koperdasin. Kui kellelgi lugejatest peaks sarnane plaan tekkima, siis soovitan need kaks kohta üle vaadata vastupidises järjestuses. Bran loss on oluliselt vanem koht ning jätab pärast Peles lossi külastamist väga lageda mulje, kuigi tegelikult on tegu huvitava ehitisega. Lihtsalt eelmise koha mõju ei olnud veel üle läinud, kui sinna jõudsin. Plaanisin veel külastada piirkonnas olevaid koopaid, kuid hakkas sadama. Kuna vihmavarustus oli majutusse jäänud, tegin aega parajaks ühes kohvikus einestades, teenindajaga juttu puhudes ning ilmaradarit luurates, kuni sobival hetkel sain praktiliselt kuivalt öömajja tagasi.
Brasovi piirkonna otsad tõmbasin kokku jalutuskäiguga vanalinnas, külastades muu hulgas ka kohalikku uhkust - musta kirikut. Seejärel liikusin kirde suunas, kohalike soovitusel vaatama kindluskirikut. Ootasin midagi sellises stiilis nagu Saaremaal nähtud kirikud paksemate müüride ja pisemate akendega. See oli aga hoopis muust materjalist ehitis. Kirik ise keskel oli täiesti klassikaline risti kujuline kirik, aga seda ümbritses kloostri muljet jättev paljude ruumidega kaitsemüür. Sai ka kaitsemüüri ringkäigu sisse, kus võis tervele müürile tiiru peale teha.
Siis tuli jupp sõitmist rohkem ja vähem huvitavatel teedel, kuni ühe (kustunud) vulkaanini, kuhu sai ka kraatrisse sisse minna. Alla viis ka mingisugune takso, kindlasti raha eest, aga jala oli ka parklast täiesti mõistlik distants käia. Kraatris sees puudus mobiililevi täielikult. Huvitav moment oli see, et tegu oli täielikult eravaldusega. Keegi on erastanud terve vulkaani. Satelliiti ega James Bondi ei näinud. Päeva saatsin õhtusse mägede vahel sõitmisega.
Ilmad hakkasid jahedamaks muutuma, vaated olid aga võimsad. Hommikul sõitsin läbi Bicaz kanjoni, millest mul pilti ei ole, kuna seal peatust ei teinud, aga vaade oli võimas. Kaljuseinad kahel pool püsti, nii lähedal, et võiks käega katsuda ja käänuline tee sealt vahelt läbi. Osas jooksis ka jõgi tee kõrval.
Sattusin ühel ristmikul matuserongkäigule. Kogu liiklus pidas kinni, keegi ei närveldanud ega tuututanud, nagu muul juhul, kui peatutakse. Kõige ees kõndis seltskond pühakute piltidega teiba otsas, siis salk pappe, siis matuseauto ja selle järel küla jagu rahvast itkemas.
Päev jätkus mägiteede sõiduga, kuni otsustasin ühe järgmise huvipunkti kandis majutuse kinni panna. Sõin parasjagu õhtueinet, kui helistati majutusest ja öeldi, et neil läks küte katki ja kas ma olen kindel, et soovin ikka tulla. Küsisin, et kas see saab täna remonditud või mitte, siis vastati, et vast ikka õhtuks saab korda. Kaalusin endamisi, et mis siis sellest väga on, kui alles katki läks ja õhtul jälle soojendama hakkab. Ega see tuba väga külm ei saa veel olla. Hoian jope ligi ja saan hakkama. Lisaks lubati, et soe vesi on olemas. Kohale jõudes selgus, et küte oli vist ikka veidi kauem ära olnud, kuna toas olid isegi seinad jääkülmad. Lisaks oli keegi vannituppa meeldiva üllatuse teinud ja seal akna tuulutusasendisse jätnud, et ka seal ikka mõnusalt karge oleks. Õues oli vast 5-6 kraadi sooja. Soe vesi oli, nagu lubatud, olemas ja sain kuuma dušši all enne magama minekut keha uuesti soojaks. Ka tekid olid kohevad ja soojad nii et külma ei tundnud ja jäin kiiresti magama. Hommikuks oli küte toa nii kuumaks kütnud, et olin teki pealt ära ajanud.
Hommikune huvipunkt oli Cascada Cailor. Google maps näitas, et asfaltteelt viib kõrvaltee 5km ja siis olengi otse kose ees. Pildid internetis olid paljulubavad. Keerasin peateelt kõrvale, mudasemale teele, kus siis mäest üles ikka üht pidi külg ees ja teist pidi külg ees üles pusisin. Tasasema koha peale jõudes parkisin ratta ära, kartuses, et tee läheb äkki kuskil veel hullemaks ja kohas kus ma oma elevanti ka ringi keerata ei saa ning jätkasin viimased kilomeetrid jala. Mõnusalt karge mäeõhk, teisel pool orgu hõiguvad lehmad karjastega võidu, päike paistab. Mida veel hommikuselt jalutuskäigult tahta? Jõudsin google juhatatud kohani, mis oli mäe serv. Kosk paistis kaugelt. Selleks, et kose endani jõuda tulnuks teadmata maa mäest alla minna, sama ligast, aga palju järsemat teed, kui see mille äärde ratta jätsin. Rehkendasin peas variante, kui halb on sellist teed pidi siledatallaliste motosaabastega üles tulla ja kas oleks lootus veel valges ratta juurde tagasi jõuda ning lõpuks leppisin kose kaugelt vaatamisega. Jääb jälle tulevaks korraks ja plaanin selle külastamiseks pikema aja.
Pärast hommikust matka hakkas tekkima kerge hommikusöögiisu ning peatusin ühes kohas, mis lubas riigi parimaid micisid. Seda liharooga olid mul kõik kohalikud proovida soovitanud, aga ei olnud sattunud veel kohta, kus see menüüs oleks olnud. Micid olid pisikesed aga head. Serveeriti magusapoolse sinepiga, aga lihas endas oli ka pipraid, nii et kokku oli päris hea kombinatsioon. Suhtlus käis jälle kõik viipekeeles.
Keha kinnitatud, käisin vaatasin üle maailma kõrgeima puukiriku, mis on ühe nunnakloostri osa. Sisse saab seal ainult suveniiripoekesse. Samas külas asub ka nn. rõõmus kalmistu. Seal on vaadata küll, aga kõrvalise koha kohta väga turistikas. Isegi piletiraha küsitakse väravas. Õhtuks võtsin ööbmise Satu Mare nimelisse linna, kuna Ungari poolel näitas booking kõik märksa kallima olevat.
Edasi oli suures osas tuldud teed naasmine. Käisin vaatasin siin-seal mõned linnusevaremeid ja tasuta muuseume. Eestisse jõudes oli ilm jälle nii vilu, et helistasin ette ja lasin sugulasel sauna sooja panna, et külmetushaigust kallale ei tuleks
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna
Käisime aasta tagasi Rumeenias ja paljud kohanimed on juba tuttavad.
Mis tüüpi tsikliga sõidu tegid? See annab palju konteksti
-
- Postitusi: 709
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna
Rattaks on vanema kerega Valkyrie. Arvasin, et küll lipsas mõni selline pilt sisse, kus teda näha, aga tundub, et mitte. Parandus siin:
-
- Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : Raki reis Hispaaniasse
Stay tuned
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 709
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna
Rumeenias käisin mullu septembris, distants ca 5200. Täpselt ei tea, kuna spidomeetri tross läks nii 2000-2200km enne lõppu katki. Kõik kulud Rumeenia tripi peale (pluss kasko rattale, mida Norra tripi ajal veel teha ei saanud) kokku alla 2000
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : 2018 kui tuli pähe mõte Rumeeniasse minna
daub kirjutas: ↑04 Juun 2023, 16:23@Stinger Ma olen käinud mõlemal pool korra, aga mitme aastase vahega. Peab arvesse võtma ka seda, et vahepeal on hinnatõuse olnud igatepidi. Norras käisin 2017, turismihooaja alguses. Sõitsin suht täpselt 2700km ja maksin kõik kulud kokku ca 2700.
Rumeenias käisin mullu septembris, distants ca 5200. Täpselt ei tea, kuna spidomeetri tross läks nii 2000-2200km enne lõppu katki. Kõik kulud Rumeenia tripi peale (pluss kasko rattale, mida Norra tripi ajal veel teha ei saanud) kokku alla 2000
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 709
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 31 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 138 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Ise olen aastal 2021 pidanud ühes Norra mägikülas 2,7€ kütuseliitri eest maksma, aga tol ajal maksis Eestiski 2,2-2,3€ bensiiniliiter. Suuremates külades oli kütus taas soodsam.
Olen käinud Norras 3x mootorratta reisil ja 4 autoreisi, eelarve alati tagasihoidlik, säästlik. Ok, kord pidi hind pikali kukutama, kui naine tellis luks-kohvikus, keset lumiseid tippe, eksootilise 27€ maksnud burgeri, see oli kallis(aasta 2017). Eestis oli tol ajal käsitöö veiseliha burger 5-8€.
-
- Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : Raki reis Hispaaniasse
Eelmine siin: https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p= ... st#p886487
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
- Tsikkel: XChallenge
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Norra ei pruugi täna üldse kallis olla, sõltub muidugi kuidas reisida. Mul oli näiteks rohkem selline TETi ja looduse imetlemise reis.
Eelmine suvi siis käisin ja 8 päevase reisi kogukuluks kujunes ca 850 euri (kütus ja laevapiletid sees). Ise ka ei uskunud kui pangaväljavõtte kokku lõin aga nii on.
2 ööd ööbisin seltskonnaga kämpas (ca 35 euri öö) ülejäänud telgis. Toidu võtsin osaliselt kaasa (pudrud, tactical foodpackid jms) aga ostsin loomulikult ka kohapealt poodidest ning ka mõned tanklatoidud ja kohviku külastamised sai tehtud. Paar-kolm tasulist praamiga fjordi ületamist, üks tasuline parkimine ja üks muuseumikülastus. Kui tanklapoodides hindu Eestiga võrdlesin siis mingit ulmelist hinnaerinevust küll ei täheldanud mis oleks sundinud poest tagurpidi välja tulema.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Pidime alguses rongiga minema ka Kolarisse ja sealt edasi, aga rööbaste remondi tõttu canceldati rong ära ja tuleb siis veidi tagumikukilomeetreid koguda.
Täpset marsuuti paigas pole, eks jooksvalt selgub, kuigi need touristenvegenid tahaks täies ulatuses läbi sõita. Igasugused soovitused teretulnud et kuhu minna ja mida vaadata
Kokku 9 sõidupäeva, kilometraaz selgub. Plaanis enamik öid telkides veeta, ilmselt 1-2 hotellikülastust vahele et dushi all käia ja asju kuivatada vajadusel. Hommikusöögid jms tacticaliga, lõunad/õhtud vaatab jooksvalt.
-
- Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad : Raki reis Hispaaniasse
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 665
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye
Re: Mootorratturite reisikirjad
Rattaks 2001. aasta kuuesajane Monster. Kui garaaažis teisi rattaid ei ole, siis sobib reisimiseks küll iga sõiduk. Olen elus varem ühe vana Yamaha YB100ga 2000 kilomeetrit mööda Karakorami maanteed Pakistanis kimanud ja korduvalt GS500ga Lapimaal käinud, nii et Monster oli minu jaoks igati mugav.
Esimene sihtkoht oli Põhja-Soomes Sodankylä, kus toimuvat filmifestivali juba viiendat korda külastasin. Kui foorumis on filmifanatte, siis julgen festivali külastust kindlalt soovitada. PÖFF ja Berlinale on lahedad, kuid seal sommide keskel on kogemus kordades mõnusam. Sinna jõudsin Tallinnast 2 päevaga, sõit läks läbi Kuusamo ja Savukoski ja kokku 550km päevas, mis on ka enam-vähem maksimum, mida mina teha kannatan.
Kuna ilmad olid ebaharilikult soojad, keerasin pärast festivali lõppu nina põhja poole ja läksin läbi Inari ja Karasjoki Norra.
Teed olid ikka uskumatult ilusad ja suu oli pidevalt lahti. Tanklate süsteem väga hea ja sain ilusti iga natukese aja tagant bensiini võtta. Magasin juhuslikes kohtades telgis ning looduse muutumine ja puude kadumine meenutas kõrgmäestikus matkamist. Väga lahe!
Eesmärgiks ei olnud tegelikult Nordkapp, vaid selle kõrval olev Knivskjelloddeni matkarada, mille neem ulatub Nordkapist isegi kaugemale põhja. Edasi-tagasi umbes 18km ja kindlalt matka väärt. Ülihea pärast tunde motika seljas istumist jalgu sirutada ja end natuke liigutada. Ilm oli soe, neeme tipus umbes 10 kraadi ja hullult tuuline, kuid käisin põhimõtte pärast ka ujumas. Kui võhma oleks, oleks võinud Arktikasse ujuda!
Eile jõudsin tagasi ja kokku sai sõidetud 4100km. Reisi sees 6 sõidu- ja 4 festivalil veedetud päeva. Selle maaga sai täiesti otsa üks Heidenau K73 tagarehv ja tõenäoliselt andis tagasiteel otsad ratta laadimissüsteem. Pean lähiajal uurima, kas pingeregulaator või miski muu. Soomes Iisalmi juures tundsin hullu mädamuna haisu ja aku oli paagi all pauguga katki paisunud. Lisaks oli katki löönud nii esi- kui tagatulede pirnid ja suunatulede relee. Õnneks sain aku lahti ühendada, ratta käima lükata ja 20km poodi longata, kust ostetud uue akuga edukalt koju tagasi jõudsin.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Pildid ja igapäev kribatud vahetu kokkuvõtted leitav FB lehelt Lõunasse päikest otsima
Ühte postitusse ei saagi palju pilte lisada... need mis ta lubas siia sai.. no ja see pildi pööramine... aga eks keerake monitori või pead
Geoape logi, kus saate zoomida päris lähedale:
https://geoape.com/tracklogs/mk-etapp-2 ... -meri-6422
Valmistasime ka kleepsud, tegelikult on neid A3 suurune leht ja riike 70, kuid lõikasime endale kaasa 3 riigi jagu. Bussiga sõit Eestist Rumeeniasse:
21.06.2023 õhtul rattad ja suurem osa sõiduvarustusest pakitud bussi
22.06.2023:
12:30 start Rakverest ja sõitsime Valloga Tallinna, astusin GoPro poest läbi ja võtsin korraliku läätse - eelmine lääts oli kriimustatud.
15:15 paiku jõudsime Ermo juurde, masinad peale ja 15:30 võtsime suuna Rumeeniasse Lugoj peale. WAZE juhatas meid mööda kiirteid (Geoape punane joon).
23.06.2023 kella 17:30 jõudsime Rumeeniasse Lugojsse. Läbitud 2330 km, 26h ja tangitud bussi 4 korral kokku 234L summas ~427€
Saabudes Rumeeniasse näitas temperatuurinäidik 35..37 kraadi, tuuleta ja päike, õhtul natuke jahenes ehk 27 ikka.
Otsustasime bussi jätta ikka ööbimiskoha juurde, mitte kuhugi valvega parklasse.
Ööbimiskohaks saime Mi Sian Mura hotelli , kolmele läks see öö maksma 55€ ja selle eest saime kaks tuba. Üks tuba kahe eraldi voodiga ja üks tuba ühe suurega.
Õhtul läksime linna sööma. Söögikoht City Bistro suht OK s.h. teenindajad. Korralik söök + jook õhtu jooksul läks maksma 68€ aga kõht oli pärast ikka väga täis, toit maitsev ja mis seal salata ka kesvamärjukest läks mehiselt. Lugoj linn ise oli rahulik, tänaval olev elektrisüsteem ise on paras vaatamisväärsus - kõik maailma juhtmed on postide otsas ja vist iga maja pistikusse on veetud sealt eraldi juhe. 1. mootorratastega sõidupäev: 24.062023
Hommikul 07:30 ajasime rattad bussist maha ning sättisime ennast teele - plaanis oli hommikune eine teha kuskil tee peal aga spordipäev tuli vahele.
Nimelt otsustas Ermo spontaanne ratta kaasavõtmine tekitada hommikuse spordipäeva. Iz Planeta Sport ei tahtnud kohe kuidagi ärgata ja vanemate kaaslastega Iz49, Kovrovets K58€100 eeskujul sõitma minna. Isegi andis korraks iz49 halba eeskuju (hakkas teine lisaõhku võtma karpa lõdviku vahelt) aga selle ravisime kohe välja.
Ermo võimles spordiga kõvasti, isegi kleepsude peale panek ei muutnud sporti heldemaks. Lõpuks Ermo, Vallo ja Sport tegid sprinte - ikka ei midagi.
No mis seal ikka, käisime Valloga ehituspoes, soetasime multimeetri, 4x küünalt. Lisaks käisime valloga ka pagariputkas söömas.
Lõpuks kell 11:00 ning peale 3h:30min korralikku võimlemist, sai oranz iz tule kolvile. Kiirelt tanklasse, pagid täis ja Serbia poole minema.
Tee oli hea ja kurviline. Mõned peatused, võimlemised aga masinad liikusid.
2. tankimine toimus 125km (google maps 126km) eelmisest paakide täitmisest Rompetsol expressis.
K58 8,35L ehk 6,5L/100km, arvestades, et ma ei pannud eelmises tanklas paaki täis vaid sõitsin nõks tühjema paagiga.
Iz49 7,46L ehk 5,8 L/100km
Iz Planeta Sport 7L ehk 5,5L/100km
Edasi liikusime piiripunkti poole. Piiri ületasime suht kiiresti koos kergemate spordi võimlemistega, sest Ermole hakkas juba spordi trikid selgemaks saama. Teekond Serbias ka väga OK mägine, sile tee.
3. tankimine 155km (157km google maps)
K58 5L ehk 3,3L/100km;
Iz49 6,39L ehk 4,1 L/100km
Iz Planeta Sport 7,3L ehk 4,7L/100km
Sebias oli ööbimine Knjaževca kesklinnas Smestaj Knjazevac Apartman Aleksic, Knjaza Miloša 70. Maksma läks see meile kolmele kokku 50€.
Rattad said lükatud kuhugi esikusse, linna riided selga ja kuhugi jõeäärde kohvikusse pizzat sööma ja õlut jooma (20€ läks kogu laaberdamine).
1. mootorratastega sõidupäeva saldo 378km
2. mootorratastega sõidupäev: 25.062023
Teine sõidupäev algas Ermo poolt väikese kripeldusega, et vaja ikka spordil genekaalune tihendit kohendada, ehk viga seal. No laiali ta selle võttis, kohendas, veendus, tihendas ja ladus kokku tagasi. Mina otsustasin kuklas olevale kuradile järgi anda ning nõela astme võrra langetada alla poole.
Pärast rataste kohendamist läksime lähimasse pagariputkasse - sõime ning asusime teele. Loomulikult kui rattad välja ajasime oli kohe vanameeste kamp ümber ja nostaligtsesid.
Võtsime suuna Bulgaariasse Veliko linna poole.
Sõiduteed jällegi klassikaliselt head, kurvilised, kohati ka sirged aga mõnusad.
4. tankimine: Pirojoti juures olevas tanklas tegime peatuse, panime paagid täis. Eelmisest tankimisest 165km (161km google maps)
K58 5.9L ehk 3,5L/100km;
Iz49 9,38L ehk 5,6 L/100km
Iz Planeta Sport 8L ehk 4,8L/100km
Kuna minu masin ei tahtnud peale nõela langetamist väga ladusalt liikuda, otsustasin ikkagi nõela tagasi panna keskmisesse asendisse. Ermo ratas tekitas tugeva spordi ettevõtmise sõitjale, et oli vaja mehisemalt võimelda ja paugutada. Lõpuks kui liikuma saime sõitsime ühe jutiga kiirteega külgneval lookleval teel piiripunkti.
Serbia pool oli korralik järjekord ja temp nagu ikka 30 juures. Pärast põdemist, et enam me viisakad pole, võtsime rattad käekõrvale ja lükkasime masinate vahelt kontrolli poole. Serbiast saime kergelt üle, kuid Bulgaaria pool võeti Ermo varustuse panipaigad juppideks, isegi paagikorgi alla vaadati. Mina ootasin, mis ma ootasin, lõin Vossi käima, mille peale ametnik viskas kulmu kortsu ja juhatas kiiresti sealt minema. Vallo lükkas vaikuses oma ratta kontrolli ja ka tema puistati läbi. Bulgaaria poolt ära minnes paigutas Ermo oma Spordiga korralikult - selline korralik püssilasu moodi litakas tuli summutist.
Peale piiri võtsime ratastest viimast mööda kiirteed ja ~105 või isegi 110 tuli vossil GPS kiiruseks. Vallo jäi tagasihoidliku 95 juurde, Sport püsis vossi kiirusel ilusti. Spidomeetri enda näit lakkas töötamast, kuid odomeetrit luges.
Peale kiirustamist keerasime kiirteelt kõrvale ja kulgesime paralleelselt kiirteega mööda vana kiviteed. Tõenäoliselt on see olnud kunagi ammu Serbia ja Bulgaari vaheline põhimaantee aga lahe oli seal sõita ning hüpelda. Tegime ka peatuse pärast hüplemist, eks ka ratturitel vaja oma paunad tühjendada. Vaatasime ka ilmakaarti ning accuweather näitas rohekat laiku suhteliselt lähedal... aga asusime teele. Nautisime jällegi mägiseid kurvilisi teid. Mingi hetk läksid pilved aina tumedaks ja kohati saime juba vihmakest. Egas midagi tegime peatuse ning korrigeerisime oma sõidu ulatust lisaks otsustasime ka masinatel paagid täis panna.
5. tankimne toimus Bulgaarias Vrasta lähedal tanklas. Eelmisest tankimisest 160km (161km google maps)
K58 5L ehk 3,1L/100km;
Iz49 9,45L ehk 5,9 L/100km
Iz Planeta Sport 8,5L ehk 5,3L/100km
Ermo broneeris Lovtechis hotellitoa, mille chek in oli kuni 2200. Sinnani oli jäänud 118km ning waze näitas, et jõuame 21:45. No sport läks käima, iz49 ka aga va kurivaimu voss ei läinud - kohe mitte midagi. Küünal maha, sädet pole, võtsin juhtmepundarde peal oleva vasaku istmealuse katte eemale ja va kurja - süüte kõrgepinge juhe oli ennast hõõrunud katte vastu ja lühisesse ajanud. Kiirelt riidestteip mitu kihti peale, masin käima ja tuld. Selleks ajaks oli wazel kohale jõudmise ajaks kujunenud 21:58.
Läbi vihma ja korralikult hagu andes kurvilistel/külavahe teedel jõudsime läbimärjana Lovechi hotelli 2 min enne 22:00-i
ChekIn ja kopikaid kulus 62,74€ kaks tuba koos hommikusöögiga.
Õhtul kui sadu enam polnud liikusime korraks lähedal asuvasse burksi putkasse ja 13€ pugisime kõhud täis ning tagasi hotelli puhkama, riideid kuivatama, soojenema.
2. mootorratastega sõidupäeva saldo 331km
3. mootorratastega sõidupäev: 26.062023
Kolmas sõidupäeva alustasime hotellis hommikusöögiga. Kaks tassi kohvi, mingi soevõileib muna/juustu/vorsiga.... omlett jne.
Hommikul sajas väljas vihma parajalt... Pakkisime oma asjad ratastele ja selleks ajaks oli sadu lõppenud.
Eesmärk oli sõita n.ö. suhteliselt otse v.a. kiirteed Musta mere äärde. ok võtsime suuna Varnja peale, kuid natuke põhja poolseid teid, sest Accuweatheri sademetekaart näitas, et ehk õnnestub kahe suurema sajupiirkonna vahelt läbi lipsata. No enam vähem õnnestuski, korraks saime kergemat vihma aga üldjuhul kuiv.
Esimene suurem paus oli kohe sõidu alguses bensiinijaamas, sest Vallo izhi paak oli suht tühi peale eilset rallimist.
6. tankimine: Eelmisest tankimisest 125km (126km google maps)
K58 5,07 e 4L/100km
Iz49 10,39 8.7L100km
Iz Planeta Sport 7,01 5 6L/100km
Peale tankimist seadsime ennast teele korraliku hooga e 80 keskmise kiirusega. Sõidu ajal hakkas spido korpus oma pesas vastavalt mootori vibrale pöörlema. Samas märkas ka Ermo, et suunatuli keeras ennast lahti, seega vaja väike peatus teha. No minu spido kiirusenäidiku seier viskas lusika nurka, kuid vahemaad loeb edasi. Määrisime ka kette.
Järgmine sunnitud peatus oli vallol, kellel kütuse tase nõudis resevri aga see oli umbes. No mis seal ikka, izh külili, kraan küljest, puhtaks ja tagasi. Kuid lisasime mõne aja pärast ka 2L kütust vallole, sest kohati ikkagi ei saanud kütet kätte. Sõitsime Castroli bensukasse, kõigil suht aurude peal sõit, mul ka reservi peal, kuid krt see kütuse müügikoht oli minetanud enda relevantsuse... järgmise 20km pärast oli shell ja see OK.
7. tankimine. Eelmisest tankimisest spidomeetrite järgi konsensusena 135km (tegelik 227km google maps)
Kütusega on nüüd nii, et vallole sai jaotatud kütust, sest reserv ei tahtnud fungata ning kütust jäi väheseks tanklasse jõudmiseks.
K58 10L (-1l vallole) e. 9L 3,8L/100km
iz49 10,69 (+1L petsilt, +1L ermolt) e. 12,59L 5,3L/100km
Iz PLaneta Sport 14L (-1L vallole) e. 12L 5.1L/100km
Paagid täis avastas Ermo, et ketiluku fiksaator on jehhat teinud. Läks läheduses olevasse põllumajanduse poodi seda otsima... eks ermo lisab selle kohta oma jutu:
Nagu Pets mainis, siis ketiluku “splint” oli kadunud. Millal ta kadus ja kas teda üldse oli jääbki saladuseks. Kui lukk oleks lahti tulnud oleks see võinud väga valusalt lõppeda, igatahes oli tanklast kaugemal mingi traktor service, uksed siiski kinni, nii ma seal tiba nõutult seisin kui tuli lahke bulgaaria mees oma vanemast Mazdast ja nähes mu nõutust proovis aidata, näitasin katkist lukku ja kordasin paar korda fraasi “autoservice?” Ootasime ta naise ka pagarikojast ära ja põrutasime sama sinise noolega linnapoole (mille asukohast ja kaugusest mul polnud veel aimugi). Jõudsime autopoodi ja seal mehed peale pikemalt seletamist oleks saanud mulle DYI keti koos lukuga homseks tellida. Meil oli kiirem. Vahepeal jõudis kohale minu abistaja poeg oma halli Audi TTga. Tema rääkis väga korralikku inglise keelt kuigi vabandas, et pole eriti rääkinud ja pole kellegagi harjutada. No nüüd me siis harjutasime. Näitasin kaardilt leitud “ moto service” asukohta ja kruiisiisime läbi linna sinnapoole. Ukse kõrval oli Ishi rattast tehtud pink mis tegi südame soojaks kuid uks oli kinni ja nr ei vastanud olenemata lubadusest kella kuueni lahti olla. Kell oli umbes kolm. Minu sõber, nimetagem teda Тонислав-iks. Helistas sõbrale sest rohkem kohti mina ei leidnud ja tema ei teadnud. Sõber teadis, kruiisisime läbi linna järgmisesse kohta. Samal ajal rääkisime tööst ja sellest linnast (mis oli suurem Tartust ja tema arust pisike). Lisaks autodest ja motikatest. Leidsime koha ja seal oli päris mitu mitu projekti töös meestel, nagu minugi garaazis, aed oli igasugu ratta jäänuseid täis. Mul oli meeles, et Ishi kett on 520 mõõduga aga neil oli vaid 530. Ta ütles, vist ei sobi ja saaks tellida, tunniga toovad ära aga ise arvasin, et see vaid laiem ja võtan riski. Kaardimakset polnud ja sula polnud minul. Sõber aitas hädast sula pakkudes kuid müüja ütles, et kingitus. Ära muretse, ma tean, mis tähendab tee äärde jääda. 🥹. Süda oli soe ja meel rõõmus kuid meid juhatati veel ühte kohta edasi ja seal pidi olema kindlasti. Suund uude kohta, rääkisime spordist ja reisimisest. Uuest kohast sain lisaks õige luku. Oli rohkem nagu rattatöökoda aga omanikku oli vist keegi teavitanud, sest kauss lukkudega mind ootas. Siin läks uuesti sõbra abi vaja ja sula võeti kenasti vastu. Minu abimees viis mu tagasi bensukasse, surus meie kõigi kätt ja lahkus peale seda kui kinnitasin, et lukk sobis ka probleem lahendatud. Lisan siia pildi oma heast samariitlasest oma TT-s,kes keeldus minu poolsest aja ja rahakulu kompensatsioonist ja lahkus. Kokkuvõtteks võin kõikide oma reiside kohta öelda, et inimesed on head ja seda peab uksuma. Lõpuks läks kokku 2h otsingutele ja need kandsid vilja.
Mina avastasin, et karpa ei püsi jawa 638 kinnituse sees ning väga kergelt vupsab välja. Kumm lihtsalt kuum+ karpa soon ei klapi hästi jikovi ühenduse kummiga. Mis seal ikka, poltide külge traat ja sellest moodustatud n.ö. hoidev klamber.
Lõpuks jõudsime musta mere äärde. Saime 200m kaugusel rannast korteri kaheks ööks 143,76€.. Väga OK koht. Kaks magamistuba, köök, suurtuba, kinnine rõdu, kohvimasin, pesumasin jne.
Käisime meres ujumas ning Türgi restoranis söömas. Jällegi, suurepärane toit, vein-õlu jne ning kolme peale kokku 61€
Pärast väike tiir ranna ääres ning puhkama
3. mootorrattaga sõidupäeva saldo oli 322km
4. mootorratastega sõidupäev: 27.062023
See päev oli meil 0km päev. Isegi ei näppinud rattaid. St hommikul randa, ujuma, õlu, kalasupp, ujumine, söök jne. Seega laadisime enda akusid. Loomulikult põlesime päikse käes korralikult ja see tunne andis kohe mitu päeva tunda. 4. mootorratta sõidupäeva saldo oli 0km
5. mootorratastega sõidupäev: 28.062023
Päeva eesmärk oli jõuda võimalikult lähedale Transfăgărăşanile. Seega Rumeenias olev Piteşti oli koht kuhu oli vaja jõuda. Jällegi accuweatheri kaart polnud palju lubav aga andis natuke lootust, et kui asja olud head, ehk ei saa vihma.
Kuid kogu aeg tiksus kuradike kuklas: tõsta nõela.... tõsta nõela, säti süüdet, säti süüdet. No tõstsin ja näppisin. Pakkisime asjad ja Piteşti poole teele.
Suvorovo küla keskväljaku juures tegime ühe peatuse, et uurida korraks ilma ning ka kinnitada keha. See saia putka oli päris lahe ning sealne müüja väga lahke. Rataste juurde tuli ka üks kohalik, kes ütles, et juba 40a. pole iz49 siin kandis näinud, ta ise omas sellist aga nüüd on kõik sellised rattad kadunud.
Mingi hetk vaatasime uuesti Accuweatheri sademete kaarti ja no oli tugevalt roheline, seega vihmast pääsu pole. Me ei hakanud stressama, vaid otsustasime tegutsda siis, kui vihm meieni jõuab. Igatahes seiklesime Varnast välja väga huvitavaid konarlilkke, mudaseid teid. Samas voss kohe kuidagi ei liikunud ja tuli nõel tagasi panna keskmisesse asendisse.
8. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 195km (tegelik 189km google mapsi järgi)
K58 8.23 e. 4,2L/100km, (5L 1:30 õli-bensu segule lisasin 8L puhast B95). Süüde hilisemaks ja sõitu...
IZ49 10,47 5,3L/100km
Iz PLaneta Sport 8l 4,1L/100km ermo tankis vähem e. Seega tuleb arvestada ka järgmise tankimisega.
42km pärast andis 90km/h kiirusel vossi mootor kokkujooksmisega teada, et tankimisel jäi midagi lisamata. No natuke jahtumist, 300ml õli lisamist ja käimajooksmist masin jälle töökorras.
Leidsime ka ühe aediku izhide, voshodi, mz ning Balkanitega. Aedik kinni ning liikusime edasi Rusesse. Pilved läksid tumedamals aga ei sadanud veel.
Jõudsime Ruse linna, Tankisime paagid täis,
9. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 132km (tegelik 128km google mapsi järgi)
K58 5,5 e. 4,2L/100km
Iz49 7,73 e. 5,8L/100km
IzPlneta Sport 8,5 e. 6,4 L/100km aga nüüd tuleb vaadata ka eelmist tankimist ja km. Seega kahe tankimise keskmist näitu.
hankisin vihmariided, ületasime piiri ja Doonau. Chiriatu külas jõudis vihm meieni... otsisime varju ühes poe juures olevas söögikohas. Ermo ja vallo leiutasid endale täiendavad vihmariide aksessuaarid, mina tegin sussid vihmakindlamaks ning vurasime edasi. Nii väga oli vaja täna Piteşisse jõuda, sest järgmine päev 150km sõita + transfăgărăşani sõita ei jõua. Aga lõpuks kohal ning öömaja super 60€ Dany rent house eest kolmetoaline renoveeritud korter koos hommikusöögiga.
Aga nüüd puhkama ja homme rallima.
5. mootorratta sõidupäeva saldo oli 397km
6. mootorratastega sõidupäev: 29.062023
Kätte oli jõudnud siis see päev, kus oli plaanis sõita seda palju haibitud mägiteed transfăgărăşan
Sõime majutuses hommikueined, pakkisime asjad ja võtsime suuna teele 7C.
Pitestist väljasõtes 7C peal oli juba märgata rohkelt mootorattureid nii üksikult kui grupi kaupa.
Tegime peatuse Lukoili tanklas, et enne tõuse paagid täis ning sellest tingituid üllatusi poleks.
10. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 216km (tegelik 209km google mapsi järgi)
K58 9,5 e. 4,3L/100km
Iz49 9,7 e. 4,5L/100km
IzPlneta Sport 10,6 e. 4,9 L/100km
Kütuse eest maksmistega oli selline huvitav asi, et müüja ajas kõik sassi, kes tal seal kütust ostsid - mina maksin 6,5L diisli eest , Ermo maksis Vallo kütuse eest, Vallo ermo kütuse eest. Ermo oli õnnelik, sest kogus oli ju väiksem aga seda nii kaua, kui Vallo ütles, et pani kallimat kütust
Tanklas oli ka kaks Poola motomatkajat, ka nemad uudistasid Iz49-t.
Igatahes mägede poole sõitma. Masinad liikusid enam vähem OK. Tõusud nagu ikka. Käpa viskamist piisavalt. Lisandusid ka mesikäpad s.h koos poegadega tee äärtde. Kogu selle mägi tee jooskul nägime viiel korral karusid. Kaks korda karuema koos 2-3 pojaga, kahel korral noort karu üksinda ja ühte suuremat karu. Rahvas peatus karude juures ja hakkasid pildistama. s.h. seisid ka mootorratturid - no mõistus... karuema koos poegadega ning sa seisad 3-5m kaugusel mootorratta peal ja pildistad Me üldjuhul ei tahtnud karusid paitada, vaid eelistasime edasi liikuda enda tervise ja eesmärgi nimel.
Mägitee oli väga mõnus (no vallo karpa küll tilkus aga mingi hetk sai ka selle pidama), mida üles poole seda järsemad tõusud ja puud kadusid ning lumekeltsa oli mägede peal veel alles.
transfăgărăşan tunnelist läbi sõites avanes turistilõksu koht - parkimisplatsid, müügiputkad + söögikohad. Rahvast palju. Tegime kehakinnituse ja allasõidu tee pildid. Vaade võimas.
Alla poole sõites oli kõik väga OK. IZ49 ei saanud väga palju kallutada aga ka see oli piisav. Vahepeal lülitasime mootorid välja ning liuglesime mitu km.
Jõudes sirgemale teele tekkis mõte, et paneks siis paagid täis, sest majutusse oli veel 140km jäänud...
11. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 161km (tegelik 157km google mapsi järgi)
K58 5,8 e. 3,6L/100km
Iz49 10,06 e. 6,2L/100km
IzPlneta Sport 6,54 e. 4,1 L/100km
Lisaks sellele peatusele tegime veel ühe, et rehvirõhku kontrollida - krt nii mul, kui vallo izhil rehvides 1AT rõhku... panime mõlemad 2AT ja voila... masinad hakkasid kergemalt liikuma.
Saime peale eelimist tankimist liikuda ~ 22km kui IZ sport jäi sõidu ajal vaikseks - sunnitud peatus. Midagi Ermo niblis ja tööle ta sai. Lisaks vajasid mõlema izhi keti pingutamist, määrisime kõik oma veoketid ning liikusime DEVA-sse kus DACIA linnaosas oli broneeritud öömaja Pensiunea Dacia 50€. 6. mootorratta sõidupäeva saldo 313km
7. mootorratasteg ja bussi sõidupäev: 30.062023
Hommikul pakkisime asjad ratastele, lükkasime rattad hoovist välja. krdi palav jälle... no iz49 käima, Voss käima, iz planeta sport.... vaikus
Eelmisel õhtul oli ermo käinud sporti niblimas... hommikul täielik vaikus, ei piuksu poegagi.
1h kulus, kontrollis küünalt, sädet, süütelukku, karpat, vaikus... aeg kulus. Lõpuks otsustasime, et liigume valloga bussi juurde ja kui Ermo saab vahepeal masina tööle tuleb järgi. Kui ei saa, siis tuleme korjame peale.
Asusime teele ja ermo jäi sporti tegema. Vallo hindas, et tal läheb natuke kütust vaja, sest ei olnud reservi peale kindel. Lähimast tanklast pani ta 7,7L peale ning see tegi eelmisest tankimisest 139km ja 5,3 L/100km. Mina vaatasin, et mul kütust veel piisavalt.
Sõitsime bussi juurde. panime asjad bussi ja otsustasime sööma minna. Aga va kurivaimu bussil aku tühi 8O ....
Mis seal ikka, lähimasse tanklasse, küsisime abi - soetasime täkud ja kohalik tankla boss oli nõus meile oma daciast voolu jagama. Enne seda sõime head burksi.
Dacialt vool saadud, buss tööle ja Deva poole tagasi. Vahepeal oli ermo saanud spordile hääle silkusse ning suunasime ta endale vastu mööda A1 maanteed. Lõpuks tegime ikkagi otsuse, et ta tuleks Bejani külla, et sealt siis otse põhja poole sõita. Meie jõudsime sinna enne Ermot, ta oli juba piisavalt kaugele mööd A1 jõudnud aga pööras tagasi.
Pakkisime ka Spordi masinasse ja lõpetasime ametlikult mootorratastega sõitmise 30.06.2023 kell 16:00 7 mootorratastega sõidupäeva saldo 104km
Bussiga alustasime Lugoj linnast sõitmisega 14:30 -> Bejani 111km. Ootasime Ermot, kui tema peal siis sealt edasi Oradea linnas kaubanduskeskuses väike shoppamine + söögivarude hankimine edasiseks sõiduks koju.
Kogu bussiga tagasisõidu teekond oli 2156km, Ermo sai koju 1.07.2023 19:40 ja meie valloga olime Rakveres 20:50.
tagasi sõidul tankisime bussi neljal korral kokku 233,54 liitrit kütet.
Kuna sõidutee oli väga hea, ning suurem osa ärkvel olevast ajast nautisime ratastega sõitmist, siis nende hetkede teile esitada on väga raske... videod on ju ka olemas aga monteerimine aega nõudev tegevus - lihtsalt ratta sõitmist videost vaadata on tegelikult tüütu - sõitke ise
Nüüd kulude kokkuvõte:
Bussiga transiidi teostamine edasi-tagasi 4486km, 467L: 790€ e. 263€ reisija
Sinna 2330 km, 26h ja tangitud bussi 4 korral kokku 234L summas ~427€
Tagasi 2156km ~27h sõitu, tangitud bussi 4 korral kokku 233,54L ~363€
Mootorratta küte, läbitud vahemaa google mapsi järgi 1845km, keskmine kütuse hind 1,6€/L:
K58: 67,35L + kodus peaks veel mingi 5L minema e. 72L e. 3,9L/100km ~115€
Iz49: 99,94L + 5L julgelt veel peaks minema: 105L e. 5,7L/100km, ~168€
Iz Planete Sport: 80,25 +5L e. 85L e. 4,6L/100km, ~136€
Majutus: 7 ööd, 421,46 e. 140€ reisija e. 20€ öö/inimene
1. Rumeenia, Lugoj, Mi Sian Mura - 55€
2. Serbia, Knjaževac, Smestaj Knjazevac Apartman Aleksic - 50€
3. Bulgaaria, Lovech, Hotel Lovech - 62,74 (koos hommikusöögiga)
4. Bulgaaria, Varna, Homestay Ivanov, 143,76€ (kaks ööd)
5. Rumeenia, Pitești, Dany Rent A Home, 60€ (koos hommikusöögiga)
6. Rumeenia, Deva, Pensiunea Dacia, 50€
Ühised söömingud/joomingud (lõuna-õhtu söögid, praed/pitsad/purksid) 7 korda, kogusummas 283€ ehk 94€ inimene ja 13€ üks isik üks söögikord.
Ühised kulud (transiit, majutus, söögid) 1518€ e. ~500€ inimene + ratta küttekulu (115-168€+seguõli ~2L)+ isiklikud heaolu kulu minul+~100€
Seega 750...850€ isik, mis teeb ~9 päeva peale 88€ päev
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Kel huvi, siis siit lingilt saab selle kohta täpsemalt lugeda.
https://tsiklireisid.blogspot.com/2023/ ... aalia.html
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratturite reisikirjad
Pole küll tsiklireis aga kakskümmend aastat tagasi suutsime me seltskonnaga Tallinnast Paunküla veehoilda äärde pikaks nädalavahtuseks tsillima sõita kahe auto ja kaubikuga 10 tundi (tehke järele!), autoga metsas lootusetul mutta kinni jääda nii, et traktorit läks vaja ja peenikest tõukoera nelja mehega kettis laukast välja õngitseda. Igavesti meeles.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
See piirkond on meil veel sõitmata, peaks ka selle ettevõtma, kas just 50-70ndate aastate ratastega aga minema peab.
Meil 5a sõidetud vanadega, ühe pikema reisi võiks uutega ka sõita.
Alpides on vist pigem parem sõita Augusti kandis, kui jaanipäeval.
Transfăgărăşan näitas, et juuni lõpp veel lumi maas ning teed võivad kinni olla ja mulle soojad ilmad meeldivad - isegi 30+ kraadi
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratturite reisikirjad
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
https://www.dropbox.com/s/lsh2nxvnacgg6 ... 3.pdf?dl=0
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
- Tsikkel: Tenere 700 22'
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Hea lugemine! Kuna olen neid teid seal natuke põristanud, siis lugesin nagu enda trippi. Naerma ajas Shelli burks, mis ongi üks paremaid, mis ka mina olen saanud. Anna kiire link, kust said selle perse aluse silikooni.Stinger kirjutas: ↑23 Aug 2023, 21:00Selle suve väikse Norra matka reisikiri:
https://www.dropbox.com/s/lsh2nxvnacgg6 ... 3.pdf?dl=0
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.