Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Moderaator: Moded
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
A kust sa võtad, et noortel tehnikahuvi pole? Ma justkui näen aina vastupidist, Robotexil on rohkem osalejaid-pealtvaatajaid kui sellel igakevadisel Pärnu paraadil näiteks. Ja kõik tahtjad ei mahu juba ammu sinna ära, tehakse eelvoore jms. Lisaks robootika on ainult üks tehnikahuvi vorm, krt otse keskkoolist kargab ka vahel selliseid tegelasi välja, et hirm tuleb peale, stiilis jootekolb on vöö peal kabuuris, 3D printer koguaeg soojas ja nelikopter lendab halona pea kohal. Ma olin sama vanalt omaarust päris badass, kuna olin ühe FM saatja kokku keevitanud 
Las noored leiutavad ise enda tuleviku, pole vaja neid sundida "meie moodi" elama. Kui Jumal annab ja Tuuletallaja kõiki välja ei vihasta, siis äkki lubavad papidel ka 20-30-40 aasta pärast oma vokid käima lüüa ja metsavahel paar tiiru teha

Las noored leiutavad ise enda tuleviku, pole vaja neid sundida "meie moodi" elama. Kui Jumal annab ja Tuuletallaja kõiki välja ei vihasta, siis äkki lubavad papidel ka 20-30-40 aasta pärast oma vokid käima lüüa ja metsavahel paar tiiru teha

-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Eks vihastumine on iga indiviidi erabisnes, kuid täites poole p*rsega pedagoogilist ametikohta, näen ka sinu poolt kirjeldatuid üsna tihti AGA neid on kahjuks ülejäänud massiga suhtes 1:15, vahel vähemgi.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Ei usu, et neid tõsihuvilisi kodus muterdajaidki kogu elanikkonnast rohkem on või on kunagi olnud. Lihtsalt näiteks 2000ndatel oli see ikka pigem sundseis, kui naaberauuli kosja sõita tahtsid ning raha eriti polnud, pidid oma Sierra või Kadetti all roomama, aga kohe kui mingi siledam pill hoovi ilmus, kadus enamikul see suur ja sügav tehnikahuvi nagu kevadine lumi 
Krt ma isegi mõtlen KTMi kõrval pidevalt, et lükkaks raisa mingi kontrollitud meelsusega asutuse uksest sisse ja ise keskenduks sõidutrennile, anoh jah, siis jälle vilgub kõrvaltoast tuluke, et mutrikeeraja aku on täis, kella vaadates selgub, et unejutuni on veel aega, jne... Ise liigitan seda rohkem Stockholmi sündroomiks ja peaveaks, millest oleks targem noored ja rikkumata hinged üldse eemal hoida.

Krt ma isegi mõtlen KTMi kõrval pidevalt, et lükkaks raisa mingi kontrollitud meelsusega asutuse uksest sisse ja ise keskenduks sõidutrennile, anoh jah, siis jälle vilgub kõrvaltoast tuluke, et mutrikeeraja aku on täis, kella vaadates selgub, et unejutuni on veel aega, jne... Ise liigitan seda rohkem Stockholmi sündroomiks ja peaveaks, millest oleks targem noored ja rikkumata hinged üldse eemal hoida.
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
No mul poisil juba lasteaias robootikakatsetused ja see on tee pigem progemise juurde. Kadetil pori sees mobiilivalgel pooltelge vahetada, et teises alevikus kumerusi katsuda saaks, on kuskil maakohas ilmselt siiani teema.
Minu nentimus ei olnud kirjutatud nostalgilises ja etteheitvas mõttes üldse, kuna kuskile elu-eest tsikliga sõitmisest lihtsalt sõitmise pärast ei saa ma ise siiani aru. Ja nahkvestidest jne.
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Siin mitu teemat juba ristunud aga.
See kallis vs odav teema - see on ju lihtsalt suures pildis standardi küsimus, millise standardi tootja iseenesele defineerib ja määrab.
KTM india on täitsa omaette üksus ja sealpool ei olegi eesmärk sama standardit hoida, nagu "päris" KTM-il. Seal on eesmärk võimalikult odavalt tarbitav ratas toota.
Liialt ei viitsinud kodutööd teha, aga enamus KTM-i mudelid Indias vist soodsamad kui samaväärsed rivaalid Jaapanist näiteks.
Lihtne ja labane näide teise tootja kohapealt - Honda cbr1000 vs 500ne. See, et ühel mudelil täpsemalt disainitud õhuvool mootorisse ja kiige peenemalt poleeritud ja võimsam starter on - see ei peegelda standardit, millele tooted vastama peavad. Kestavad mõlemad rattad ju täpselt samamoodi. Tahaks arvata vähemalt.
Muidugi ei ole kõik tootjad samamoodi ja mõned teevad rohkem järeleandmisi kui teised hinna alla toomiseks.
Ja kui 7ne täislaetud pemm võtta vs suva plank 3ne - siis 7ne ei ole ju kuidagi vastupidavam/pikema elueaga. Tihtipeale vastupidi.
Automaailmast veel - on väidetud, et tänapäeval on soodsam autodesse suuri ekraane toota ja sinna võimalikult palju funktsiooni ära mahutada, kui kvaliteetsetest materjalidest päris nuppe interjööri disainida ja paigutada.
Pmst yeekim võttis juba enne mu jutu kahe lausega kokku
, aga trükkisin siin valjuhäälselt oma mõtted välja.
See kallis vs odav teema - see on ju lihtsalt suures pildis standardi küsimus, millise standardi tootja iseenesele defineerib ja määrab.
KTM india on täitsa omaette üksus ja sealpool ei olegi eesmärk sama standardit hoida, nagu "päris" KTM-il. Seal on eesmärk võimalikult odavalt tarbitav ratas toota.
Liialt ei viitsinud kodutööd teha, aga enamus KTM-i mudelid Indias vist soodsamad kui samaväärsed rivaalid Jaapanist näiteks.
Lihtne ja labane näide teise tootja kohapealt - Honda cbr1000 vs 500ne. See, et ühel mudelil täpsemalt disainitud õhuvool mootorisse ja kiige peenemalt poleeritud ja võimsam starter on - see ei peegelda standardit, millele tooted vastama peavad. Kestavad mõlemad rattad ju täpselt samamoodi. Tahaks arvata vähemalt.
Muidugi ei ole kõik tootjad samamoodi ja mõned teevad rohkem järeleandmisi kui teised hinna alla toomiseks.
Ja kui 7ne täislaetud pemm võtta vs suva plank 3ne - siis 7ne ei ole ju kuidagi vastupidavam/pikema elueaga. Tihtipeale vastupidi.
Automaailmast veel - on väidetud, et tänapäeval on soodsam autodesse suuri ekraane toota ja sinna võimalikult palju funktsiooni ära mahutada, kui kvaliteetsetest materjalidest päris nuppe interjööri disainida ja paigutada.
Pmst yeekim võttis juba enne mu jutu kahe lausega kokku

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
peetersell, eks me kõik tahaks arvata. aga ega alati ikka nii ei ole...muidugi kui sa võtad ja räägidki puhtalt ja ainult ja 100% kestmisest või veel eriti spetsiifiliselt, et kas ühe ja teise kiige kestab samamoodi (kuigi nad on täiesti erinevad, erinevalt disainitud, võibolla isegi erinev materjal jne) või mitte, siis jah see vastus võib küll loomulikult ka olla, et tõepoolest kestavad mõlemad kiiged sama kaua. või näiteks kestavad mingid laagrid sama kaua...aga võibolla siiski ei kesta? või siis äkki on nii, et kui selle jõuetu odava ratta laagrid tõstaksid 3 korda võimsama masina sisse vastavatesse kohtadesse siis ei kestaks sama kaua.
ratta juures on ikka palju muid osi ja detaile ka, ja paljud neist saavad PALJU rohkem mehaanilist liikumist ja kulumist tunda kui kiige või õhuvoolu kanal. sellega võiks justkui nagu kõik nõustuda, ainult et paistab siin on palju neid, kes vist ei nõustu. noh jah...vaielda ka ei viitsi, tüüpidega kes võtavad ja hakkavad lambist rääkima mingist autotööstusest ja eestis valmistatud lennukidetailidest. whatever ühesõnaga
ja teisalt, kulumine või siis pöördevõrdelist mingi detaili füüsiline vastu pidamine on vaid üks paljudest parameetritest. eriti mootorratta puhul. kiige ja kiige võivad küll pidada sama kaua vastu, kuid funktsionaalselt olla ikka täiesti öö ja päev erinevad. optimeeritud õhuvoolu kanal vs. mingi suvaline auk kuskil suvalises kohas plastiku sees võib samuti tähendada täitsa mõõdetavaid eeliseid eelnimetatu kasuks.
ratta juures on ikka palju muid osi ja detaile ka, ja paljud neist saavad PALJU rohkem mehaanilist liikumist ja kulumist tunda kui kiige või õhuvoolu kanal. sellega võiks justkui nagu kõik nõustuda, ainult et paistab siin on palju neid, kes vist ei nõustu. noh jah...vaielda ka ei viitsi, tüüpidega kes võtavad ja hakkavad lambist rääkima mingist autotööstusest ja eestis valmistatud lennukidetailidest. whatever ühesõnaga

ja teisalt, kulumine või siis pöördevõrdelist mingi detaili füüsiline vastu pidamine on vaid üks paljudest parameetritest. eriti mootorratta puhul. kiige ja kiige võivad küll pidada sama kaua vastu, kuid funktsionaalselt olla ikka täiesti öö ja päev erinevad. optimeeritud õhuvoolu kanal vs. mingi suvaline auk kuskil suvalises kohas plastiku sees võib samuti tähendada täitsa mõõdetavaid eeliseid eelnimetatu kasuks.
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Ega sõidukite tuunimine progemisest tegelikult väga ei erine, lihtsalt flash kiibis baitidega kabetamise asemel peab nukkvõllile lihvketast näitama, raha kulub rohkem jne, aga mõtteviis ja üldine protsessitsükkel on väga sarnased. Mingitel silla-inseneridel või südamekirurgidel pole seda luksust, et teeme valmis, dünome, ahcrap natuke läks mööda, proovime uuesti

-
- Postitusi: 209
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Ole tänatud, tükk aega ei saanud naeru pidama

Aga üldiselt oleks ka imelik kui põlvkondade vahetuses midagi ei muutuks. Kui mõnel vanakooli tsiklimehel on põhimõte et elektritsikkel = kumminaine = alkovaba õlu, siis pealetulevale põlvkonnale kes on harjunud bolti tõuksiga suristama on elektritsikliga sõitmine täiesti loogiline järgmine samm ja kui ei ole huvi pikemate matkade järgi siis sellest enamasti ka piisab. Oma 13a tütar just hiljuti rääkis et plaanib tsiklilube teha, kui küsisin miks siis vastus oli et tundub cool. Tal muidugi sünnistsaati tsiklid hoovipeal ja eks keskond ka mõjutab.
-
- Postitusi: 111
- Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
- Tsikkel: Scout, ST1100
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Huvitav, kas sarnane halvakspanu uuenduste vastu oli ka siis, kui hobuse kõrvale aurumasin ilmus ja kui alfaisastest aurukatla-kütmise-meeste asemele ilmusid noorsandid, kes oma traktori sisepõlemismootori vändast käima lõid? Ma ei pea silmas tagurlikke britte, vaid kontinentaal-eurooplasi ja eriti Eestimaa ja Liivimaa masinamehi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 166
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, guzzi
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
Seega mul ca 15% turuosa

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?
► Näita Spoilerit

Tema pojad on ka mõlemad tsiklisõidus päris osavad 7a ja 10a. Kõigepealt olid neil elektrikad ja siis mingi hiinakas 80cm3 vist. Kõik ikka oleneb sellest kuidas ja kus neid lapsi kasvatatakse. Kui kasvavad ise enesest arvuti taga mängides, siis midagi füüsiliselt raskemat suurem enamus ei tahagi teha. Erandeid on,aga mõni protsent vast. Ehk noored on sinna kadunud, kuhu me nad ise oleme "kaotanud".
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.