el mootori pöörete muutmine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Irual
Postitusi: 259
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 41 korda

el mootori pöörete muutmine

Lugemata postitus Postitas Irual »

On kellelgi kogemusi 380V (3f) elektrimootori pöörete elektroonlise muutmisega? Milline on väände kadu ja kuidas pikema ajalist koormust talub? Näiteks võtaks tavalise puurpingi ja aretaks midagi allolevat külge:
https://www.amazon.com/Variable-Frequen ... B07NP8TY88

Edu, L
Kasutaja avatar

Vint
Koristaja
Postitusi: 1971
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 187 korda

Re: el mootori pöörete muutmine

Lugemata postitus Postitas Vint »

Pane termokaitse juurde, sagedusmuunduriga pöörete juhtimine "võib" ajada mootori kuumaks. Aga kaldun arvama, et sinu kasutuse juures jääb asi suht märkamatuks. Puurpink ei ole midagi erilist ja kõvasti koormatud.

( Elektrikutel on nö teatud tunnid aastas kohustuslikku koolitusi kus jahutakse millest jahutakse, et pädevused säiliks. Ühel sellisel sai siis kunagi käidud kus räägit sageduste - ja parasiit sageduste mõjust jne. Võib mõtelda et el mootor on suht vähe nõudlik, kuid see ei pea tegelikuses paikka. )

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: el mootori pöörete muutmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks peamiselt oleneb lõpuks sellest kui palju pööret muudad (vähendad). need sagedusmuundurid väidetavalt lubavad kõike vahemikus 0-400hz.

väände kadu on olemas, aga pidavat olema mitte nüüd ülimalt dramaatiline, ja noh eks see ka oleneb konkreetsetest pööretest. soovitaks arvestada nii, et ei peaks mootori pöördeid suures vahemikus muutma. siis ei tohiks ka mingeid probleeme olla

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: el mootori pöörete muutmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks peamiselt oleneb lõpuks sellest kui palju pööret muudad (vähendad). need sagedusmuundurid väidetavalt lubavad kõike vahemikus 0-400hz.

väände kadu on olemas, aga pidavat olema mitte nüüd ülimalt dramaatiline, ja noh eks see ka oleneb konkreetsetest pööretest. soovitaks arvestada nii, et ei peaks mootori pöördeid suures vahemikus muutma. siis ei tohiks ka mingeid probleeme olla
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7427
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1097 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: el mootori pöörete muutmine

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Mul reguleeritakse küttespunkri mootorit sagedusmuunduriga. Seal on tõsised koormused taga ja mingit tajutavat võimsuse/väände kadu pole täheldatud sõltumata sellest, kui aeglaselt mootor käib. Ja teinekord käib ikka väga aeglaselt. Ajab see aga ringi tigu ja kahte 60cm läbimõõduga segamisratast, mis on maetud ca 600 kg puitbriketi alla.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: el mootori pöörete muutmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mac, nii suure momenti suurendava ülekande puhul ilmselt ei saagi eriti momendi vähenemist täheldada...varu on lihtsalt piisavalt palju ma usun. Ja sellise setupi puhul on mootori pöörded nii ehk naa koguaeg üleval...takistus rakendub alles peale tiguülekannet.

Kui huvi asja kohta täpsemalt lugeda siis siin on üks päris asjalik kirjatükk http://www.frequencyconverter.net/basics.html Seal on kirjeldatud ka mõju mootorile, converteri efektiivsust jne
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”