Mure õlirõhu pärast
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Mure õlirõhu pärast
Mingeid muresid pole olnud. Sai pndud peale õlirõhu kell võimalikult pumba ligi mutrite vahelt milledest lähevad õli torud üles silindri peadesse. Soov oli näha kuidas tervis seest poolt on. Nendel mootoritel on nagu päris pikk eluiga, samad ju Dragstaridel. Ootasin aga natuke rohkemat survet kui nägin. Õli on 20-W50 ja sõites sooja mootoriga näit. 80 km/h on 3000 pööret ja surve 20psi-d ehk siis mingi 1,4 kg/cm². Käivitades külmalt on 60 psi-d ehk 4 kg-cm². Külmalt on nagu ok aga kas keegi oskab öelda on seda piisavalt ka sõidu jaoks. Varemalt ei tea mis oli. Tühikäigul on 1 kg-cm².
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Rahustuseks, mu kunagine vana mersu näitas sama soojalt ( W124 ) kui nüüd võrrelda mootorite suurust jne ei peaks muretsemiseks põhjust olema.
( Tühikäigul oli kuumana 0,5-0,8 ja ja külmalt seier põhjas )
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Pole tänapäeva bensu mootoritel enam rõhku vaadanud isegi uurinud, sest polegi ju enam neid kellasid ühelgi liikuril, kuid seda ma tean, et Lada mootoril on nn õlitule andur 0,8 peale seatud. Kunagi sai üks mootor kokku pandud ja tühikäigul hakkas tuli põlema, kuid mõõtes sain teada, et alla 0,6 ei langenud ja see mootor sõitis peale minu tehtud kap remonti minu käes paar-kolm aastat taksot ja sai veel samas konditsioonis edasi müüdud. Probleem oli sel mootoril konkreetselt natuke ebaõnnestunud vända lihvimine rem mõõtu.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Äkki sind aitab HD 117 mootori kasutajate rõhud: https://www.bigdogbiker.com/threads/oil-pressure.71326/
Kokkuvõtvalt tühikäigul 10 psi. Ütleks, et sul ok selle järgi.
Re: Mure õlirõhu pärast
selle konkreetse mootori kohta ei saa siis kindlasti mingite sarnaste kohta on ikka võimalik mingi info välja guugeldada ja võrrelda. kuumalt on õlirõhk madalam muidugi sest õli muutub väga palju vedelamaks. ja noh, rohkem tööd teinud õli muutub omakorda veel oluliselt vedelamaks kui uus ja värske
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
Tean et kuum õli on vedelam ja värske tihkem. Ega muidu külmalt suuremat näitu saa. Ei ole suurem asi guugeldaja ja esialgne näit ajas lihtsalt veits närvi. Polnud ju ettekujutust kas see 1,4 on norm või vähe, ega muidu poleks siia kribanud. Töötavat asja ei taha igaks juhuks lammutama ka hakata kui mingeid muutusi ei paista ega kosta. Siin igasuseid nobenäppe kelell palju rohkem kogemusi ja teadmisi, ehk koorub midagi lõpuks välja. On ju parem kui mingile jamale õigel ajal küüned vahele saab.
Re: Mure õlirõhu pärast
Ja no teine asi on see, et minumeelest väga õlinäljas mootorit on ikkagi võimalik natuke ära ka tunda, hääle järgi. Aga ega õlisurve, ega muidugi mitte ka lihtsalt välja kostev "hääl" ei anna tegelikult kaugeltki mitte täit ettekujutust mootori täielikust tervisest või tegelikust seisukorrast. Eks selle jaoks mingil määral tuleb ikkagi lahti ka kiskuda
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Voltmeeter, ampermeeter, rehvirõhu andurid, seljakoti kaal jne....
Ära muretse üleliia

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
20W on seal täitsa pädev õli!
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
Tegelikult 20W ei ole mingi näitaja antud juhul, et õhkjahutuse jaoks hea oleks. See näitab vaid seda, et 20W-50 on külmalt väga paks (suure viskoossusega), aga soojalt on vedelam kui 10W-60. Mille jaoks see õhkjahutusele hea oleks, et õli külmkäivitusel väga paks on?

-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
Re: Mure õlirõhu pärast
10w60 viskovahemik on 6x, 20w50 viskovahemik on 1.5x. ehk nelja kordne vahe. see tähendab, et viimane säilitab oma algseid omadusi palju paremini
-
- Postitusi: 8429
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Mure õlirõhu pärast
Kuidas sa need numbrid said? Või mida sul see viskovahemik kordades tähendab?
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
Re: Mure õlirõhu pärast
Kergelt vastupidi on nagu need lood.



10W60 on juba külmalt suhteliselt vedel ja kuumenedes ei muutu väga vedelaks. 20W50 võib külmalt hakata kergelt tavotti meenutama ja kuumalt on 10W60-st vedelam (ja seega ka õlirõhk madalam). See tähendab siis oma omaduste paremini säilitamist?

-
- Postitusi: 8429
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Mure õlirõhu pärast
Eks sa pane siis seda 80-date õli kah sisse, siis on su mure lahendatud. Soovitan MS20 õli.
-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Natukene uuematele suurtele V2'dele ALATI 20Wxx õli- ei mingit hüdrotõukuri klõbinat ega kolinat(erinevalt 10W'ga).
Jah, allapoole 0C sõitudel:( jõulud jmt "tseremoonia/heategevus), tuli eelnevalt kaloriiferiga kaasa aidata

-
Teema algataja - Postitusi: 12
- Liitunud: 25 Sept 2022, 13:15
- Tsikkel: Bulldog BT1100 2004
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Mure õlirõhu pärast
Re: Mure õlirõhu pärast

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Mure õlirõhu pärast
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.