Yamaha WR450F '15 - Martinez

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Pagan, see on nagu mingi teema, kuidas kahe vasaku käega inimene mootorratas peab.
Kurat, seal mootori küljes on üks klaasiga auk, kust õlitaset kontrollida saab, manuaal käseb seda enne igat sõitu teha.

Muud ei viitsi kommenteerida.

PS. Mis puutub WR hooldust ja remonti, siis see on normaalsele inimesele lihtsamast lihtsam, ei pea mingit ingel Gabrieli ootama.



Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas tito »

mx77 kirjutas: 02 Juun 2021, 19:16

Pagan, see on nagu mingi teema, kuidas kahe vasaku käega inimene mootorratas peab.
Kurat, seal mootori küljes on üks klaasiga auk, kust õlitaset kontrollida saab, manuaal käseb seda enne igat sõitu teha.

Muud ei viitsi kommenteerida.

PS. Mis puutub WR hooldust ja remonti, siis see on normaalsele inimesele lihtsamast lihtsam, ei pea mingit ingel Gabrieli ootama.

No kogu see foorum kubiseb kõvadest motomehaanikutest jms. aga kui mingit lihtsamatki know howd küsida lõpeb see kõige targemate kisa suht kiirelt otsa ja eetri täidab piinlik vaikus kahjuks :)
Kes midagigi teavad vaikivad ja kes väga häst juba biiti jagavad need niisama infi kahte lehte naljalt ei pritsi, sest kes ikka oma leivast ilma tahab jääda?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

mx77 kirjutas: 02 Juun 2021, 19:16

Pagan, see on nagu mingi teema, kuidas kahe vasaku käega inimene mootorratas peab.
Kurat, seal mootori küljes on üks klaasiga auk, kust õlitaset kontrollida saab, manuaal käseb seda enne igat sõitu teha.

Muud ei viitsi kommenteerida.

PS. Mis puutub WR hooldust ja remonti, siis see on normaalsele inimesele lihtsamast lihtsam, ei pea mingit ingel Gabrieli ootama.

Antud rattal ei ole ühtegi klaasist akent. On natuke nõmedas kohas õlivarras mida sai ka eelmisel sõidul (1200km vältel) kontrollitud. Jah tõesti, mitte viimastel päevadel. Oma ratta remondipäevikutes olen kirja pannud nii head kui vead, mured ja rõõmud kui ka oma teadmatusest tehtud lollused. Seda kõike selleks, et teised minusugused kahe vasaku käega inimesed samadesse ämbritesse ei astuks või leiaksid analoogsetele probleemidele kiiremini lahendused.
Kui peaksin kunagi ratta müüki panema siis saan seda teha puhta südametunnistusega ja udu ajamata viidata remondipäevikule.

Mis puudutab ingel Gabrieli ootamist siis minu killustikust põrandaga "garaažis" puuduvad vahendid mõõtmaks kolvi/rõngaste/kepsu/vända kulumist ja vastavust normidele muudest asjadest rääkimata. Soovin, et esimene suurem hooldus sellel rattal minu valduses oleks tehtud asjatundja poolt samal ajal kui mina saan veeta ega oma perega, käia tööl, ehitada maja ja vabamatel hetkedel käia pead tuulutamas teise mootorrattaga. Ehk jõuan ka kunagi sinna maale kus mul on piisavalt vaba aega ja sobilik mancave kus õhtuti oma rataste mootoreid lahti võtta, kepse vahetada ja klappe reguleerida.
Seni kuni mul neid ressursse ei ole usaldan teatud tööd ikkagi asjatundjatele.

Peace :bsmile:

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Turist »

mx77 kirjutas: 02 Juun 2021, 19:16

manuaal...

Ei puutu otseselt seda ratast ja õli taseme kontrollimist, aga ei tea kas sellised inimesed tegelikult olemas ka on, kes manuaalis näpuga järge ajades kõik asjad täpselt nii teevad? :D Näiteks mu rattal peaks nukkvõlli ketti pingutama kord aastas või 8000 km tagant (oleneb kumb enne täis saab), klapivahesid mõõtma samuti kord aastas või 8000 km, süüteküünlad vahetama 1,5 a/12000 km tagant, karburaatorite sünkroniseerimist kontrollima 6 kuu/4000 km tagant, tähikäigupöördeid kontrollima/reguleerima 6 kuu/4000 km tagant... ja loomulikult alati ka kõik poldid/mutrid ettenähtud momendiga kinni keerata.


KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Tere!Kuhu see õli siis jäi.Kui viimati kontrollisite,siis varras ikka näitas midagi?Need mootorid ilma õlita ei kesta.Mis peale seismist lenksu pööramise raskeks teeb on niiskust saanud ja väheke roostes kaeluse laagrid.Mul TTR il oli sama jama.Kui lahti võtsin oli pilt nutune.Vahetama ei hakanud,uus määre ja käib siiani.P.S Kui üks kott ikka üleliigseks osutub,andke teada.Kombineerin ehk endale.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Turist »

KXBTVL kirjutas: 02 Juun 2021, 22:50

Mis peale seismist lenksu pööramise raskeks teeb on niiskust saanud ja väheke roostes kaeluse laagrid.Mul TTR il oli sama jama.Kui lahti võtsin oli pilt nutune.Vahetama ei hakanud,uus määre ja käib siiani.

Ja seda määret vahetama peaks 2 aasta/16 000 km tagant (oma vana Yamaha manuaali järgi), tõstke käsi kes nii teeb? Ilmselt vähemalt pooled ei saaks isegi siis kätt tõsta kui küsida, kas oled seda üldse kunagi teinud. :D

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma nüüd oskan ainult enda eest sõna võtta, aga endurokal käib küll kogu hooldus ja remont enamvähem manuali järgi, välja arvatud väikesed kogemustel baseeruvad nurkadelõikamised siin-seal, mis põhiliselt tulenevad asjaolust, et ratsur ei oska sellega päris a'la Romaniacsi või ISDE tempos kühveldada, mille jaoks tehnika projekteeritud on. Miks jalgratast leiutada, kui tehas on kõik välja mõelnud ja detailselt kirja pannud?

Üldiselt ma muidugi ei ole mingi inimene, kelle sõna peaks tsiklite hoolduse teemal liiga kuulama, aga iga väiksemagi know-how jagamine lõppeb tavaliselt 5 lehe pikkuse saagaga, kus üks konkreetne seltskond üritab sulle tõestada, et sa oled täielik idioot, sest nende poolt googlest esimesena leitud vastus ütleb midagi muud. Mõnda aega viitsid veel vaielda, aga kui juba privas toorest sõimu tulema hakkab (konkreetselt kasutaja Turist), siis milleks, parem tuunin oma vokki...

Mis puudutab teemat, siis endurokas on võidusõidutehnika, millel juppe ei vahetata mitte "siis kui katki läheb" vaid kindla programmi alusel ja need tavaliselt müüaksegi suht sel hetkel maha, kui terve rea asjade kell vaikselt täis tiksuma hakkab. Kui ise kätt külge ei pane ja tehase programmi ka ei järgi, siis ongi kasutatu ostmine üsna pointless tegevus, raha läheb ikka sama palju, aga sõitmise ja pere, maja ja milleiganes asemel käid oma killavooriga koguaeg mööda ilma ringi ja otsid kedagi, kes jälle mingit bulbulaatori reguleerimiskruvi o-ringi hingehinna eest vahetada viitsib. Niisama töristamiseks on teised rattad, mis on vastavalt teistsugusele lähteülesandele ka projekteeritud.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ma pean ilmselt oma (siin kunagi kirja pandud) sõnad tagasi võtma ja nentima, et see wr450 on ehk tõesti täiesti pommikindel...kui antud mootor suudab vabalt ka täiesti õlitult sõita :D

Juppide vahetamise osas, eks kasutajaid on erinevaid. Olen 100% kindel, et vähemalt sama palju on neid, kes vahetavad just siis kui katki läheb..kui on neid, kes vahetavad profülaktika mõttes või siis täpselt etteantud välpade järgi. Lisaks sellele oleneb ilmselgelt ka jupist. A'la piduriklotsi, ketast või midagi taolist sa ei hakka vahetama ju igaks juhuks. Vahetad ikka siis kui see on reaalselt liiga kulunud. See muidugi eeldab, et oskad seda ka ise vaadata ja adekvaatselt hinnata. Mootor on muidugi natuke teine teema. Sinna sisse ei näe ja silma või kõrva järgi on asju raske hinnata. Seega kõik mootoriga seonduv võiks tõesti käia pigem "graafiku" järgi. Aga noh, seda kas õli on sees või mitte...võiks tegelikult isegi kõrva järgi kuulda. Kasuks ilmselt tuleks :D

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No ma ikka kaldun arvama, et kui juba lenks on nii kinni, et peab täie jõuga otsas rippuma, et liikuma läheks, siis see "igaks juhuks"-hetk on juba kuskil kaugel ammuminevikus...


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas will111 »

Selles osas peab nõustuma :D Kuigi ega seda lugedes minu imestus oli ikka päris suur. See kõlab umbes nii nagu ratas oleks mingis konkreetses mudaaugus uppunud nädal aega (kaelani sees), siis veel natuke soola saanud ja lõpuks umbes aastaks seisma jäetud. Mina isiklikult pole kunagi isegi mitte väga pikalt seisnud ratastel sellist asja täheldanud, et lenks oleks niimoodi raskelt kinni jäänud. Ei oska isegi hästi ette kujutada, mis seal laagrite sees ja vahel peab toimuma

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Turist kirjutas: 02 Juun 2021, 22:56
KXBTVL kirjutas: 02 Juun 2021, 22:50

Mis peale seismist lenksu pööramise raskeks teeb on niiskust saanud ja väheke roostes kaeluse laagrid.Mul TTR il oli sama jama.Kui lahti võtsin oli pilt nutune.Vahetama ei hakanud,uus määre ja käib siiani.

Ja seda määret vahetama peaks 2 aasta/16 000 km tagant (oma vana Yamaha manuaali järgi), tõstke käsi kes nii teeb? Ilmselt vähemalt pooled ei saaks isegi siis kätt tõsta kui küsida, kas oled seda üldse kunagi teinud. :D

Mina teen kaks korda aastas vähemalt. Kolm korda nädalas survepesu hävitab need määrded sealt kiiresti. Sama ka kiige ja lingilaagrite kohta.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 03 Juun 2021, 02:19

Ma pean ilmselt oma (siin kunagi kirja pandud) sõnad tagasi võtma ja nentima, et see wr450 on ehk tõesti täiesti pommikindel...kui antud mootor suudab vabalt ka täiesti õlitult sõita :D

Juppide vahetamise osas, eks kasutajaid on erinevaid. Olen 100% kindel, et vähemalt sama palju on neid, kes vahetavad just siis kui katki läheb..kui on neid, kes vahetavad profülaktika mõttes või siis täpselt etteantud välpade järgi. Lisaks sellele oleneb ilmselgelt ka jupist. A'la piduriklotsi, ketast või midagi taolist sa ei hakka vahetama ju igaks juhuks. Vahetad ikka siis kui see on reaalselt liiga kulunud. See muidugi eeldab, et oskad seda ka ise vaadata ja adekvaatselt hinnata. Mootor on muidugi natuke teine teema. Sinna sisse ei näe ja silma või kõrva järgi on asju raske hinnata. Seega kõik mootoriga seonduv võiks tõesti käia pigem "graafiku" järgi. Aga noh, seda kas õli on sees või mitte...võiks tegelikult isegi kõrva järgi kuulda. Kasuks ilmselt tuleks :D

Kui sellisel rattal midagi katki läheb, siis suure tõenäosusega vaatab keps mootorist välja ja ainuke mis sul alles jääb on käigukasti sisu.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

On kuidas on, seda sorti ratas on minu jaoks uus ja kõiki nüansse ei ole jõudnud enda jaosk selgeks teha (mauali läbi lugeda) kõige muu kõrvalt.
Ei ole pidanud ühegi nö tänavarattaga kaeluse laagrite määrde pärast muretsema ja mulle tuli selline asi üllatusena, et asi peale kuud seismist nii kinni võib jääda. Siinseid kommentaare lugedes on täitsa loogiline, et sellisel rattal vajab see sõlm tähelepanu.
Käsin ise rattal elementaarsed asjad üle ja viisin enne saarte TET'i masina hooldusesse, kus see nö kiirkorras vahele võeti ja veel mõned sõlmed üle käidi.
Sõitsin teadmisega (kuid mitte hoolimatusega), et peale trippi võtab nagunii mootori laiali ja vaatab mis seisukorras asi on kuna tegelikud töötunnid ja hooldusajalugu on teadmata.
Asjaolude kokkulangemisel selleni ei ole veel jõudnud.

Ajalugu on näidanud, et minu rattad saavad pigem rohkem hoolt kui vähem ja arvatavasti ei jää ka see masin erandiks.

Kuna asjad on veninud siis protsessi kiirendamiseks võtan arvatavasti ise mootori maha ja viin töösse. Enne tahtsin aga veel väikse tiiru teha.
Kuusin, et Misso kadis on uued TET rajad ja tekkis soov enne ratta lahti monteerimist veel üks väike tiiruke Lõuna-Eestis teha.

Saartel käik ja küttega rehkendamine näitas, et hea oleks ikka lisakütet kaasa võtta.

Istutasin nädala algul rotopaxi sabale:

20210706_205350.jpg
20210706_212011.jpg

Avastasin "pakiraamilt" ühe kinnituspoldi juurest mõra. Keevitusse viia enam ei jõudnud ja nii läks sabale tagasi lootuses, et peab sõidu vastu.

Esirehv peale mögina kasutust ikka rõhku ei pidanud. Sai see kolmapäeva õhtul 4mm seinaga lohviga asendatud. Vanal lohvil oli juba kaks paika ja üks auk kust immitses seda keemiat välja.

Eile hommikul sai kamraadiga Kavastu parve juurest TET rajale mindud.
Ahja kandis joogipausi tehes vaatasin ratta üle ja pakiraami parema poole kinnitus poldi (mõra) kohalt murdunud.
Õnneks viskasin mõned tööriistad ja väikse rihma enne sõitu seljakotti ja sain oma riismed sõbra sabale kinni tõmmata.

20210708_121527.jpg

Kuna aega oli ainult päevaseks tripiks otsustasime Värska pauna (mida ma juba varem Vstromiga sõitnud olen) välja jätta. Keerasime enne Rõssat Orava peale ja sealt Piusa radadele.

Enne liivatõuse sai küte otsa. 158km ratta odo järgi sain siis paagiga sõita. Läks 4l sisse ja sõit sai jätkuda.

20210708_144047.jpg

Eilse leitsakuga oli see Piusa kant paras katsumus aga samas fun.

20210708_154353.jpg

Mul sai poole tuletõkke raja peal 3l veekott tühjaks ja kammraadil olid oma varud juba enne lõppenud. Vastseliinani sõitsime ilma veeta :wack: Seal saime Olerexis paagid uuesti täis panna ja Coopist sooja süüa.

Misso kandi uus rada oli huvitav. Päris mitmel korral sai "teeotsast" mööda sõidetud kuna rada keeras raiesmike teedelt mitmel korral päris võpsarisse ära. Ainsaks vihjeks, et siit võib rada kulgeda oli rajameistri poolt veid maha sõidetud floora.

IMG_20210708_194313_591.jpg

Haanjasse jõudsime kella üheksaks. Otsustasime, et aitab küll tänaseks ja võtame suuna Tartu peale. Varusime veidi enerigat enne koju sõitu.

20210708_203909.jpg

Kuidagi läks aga nii, et kulgesime ikkagi mööda TET'i rada kodu poole. Vahepeal hakkas vihma sadama ja kell 10 õhtul oli metsavahel WR'i seasilmaga järsku üpris pime. Metsateid sain jagada ka koos jäneste ja ühe rebasepojaga ning raiesmikul õnnestus suure põdraga kümne meetri pealt tõtt vahtida. Haabsilla peal ei tundunud asi enam ohutu ja keerasime Võru peale, et sealt mööda asfaldi Tartu ära sõita. Enne Võru saime korraliku äikse krae vahele. Linna tänavatel oli vesi äärekivist äärekivini ja sadeveekaevudest purskas vett välja. Ainult kaitsmesärgiga ei olnud lõbus sõita. Olerexist sai võetud vihmakeep mille tagurpidi turvise alla tõmbasin ja siis kannatas juba koju ära sõita.
Kanepist üles poole oli null vihma tulnud.
Poole üheks jõudsin koju - 15h sõidupäev seljataga. Ratta odo näitas 390, GPS 377km (keskmiseks kiiruseks 45km/h).

tempFileForShare_20210709-125317.jpg

Oli väsitav ja palav aga fun päev.

Rattaga võib rahule jääda (iste võiks ikka gramm laiem olla (togi) ). Eks kui nüüd aega saab siis kisub pulkadeks ja vaatab mis karul kõhus.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Eile kookisin oma mõlemad vasakud käed kaenla august välja, otsisin ühe saepuruplaadi mis õue killustikule asetada ja ajasin õhtuhämaruses ratta "garaažist" välja.
Viimasest õli/filtri vahetusest möödas hodo järgi umbes 450km. Siis läks sisse 1L. Ilma õlifiltrit eemaldamata tuli välja ~ 675ml.

Kui näpud juba õliseks olid tehtud siis otsustasin mootori ka ühe soojaga maha võtta.

See protsess kulges suhteliselt valutul.

20210714_002139.jpg

Veidi enne kella 1 sai mootor ja väljalase pagassi tõstetud. Maha monteerisin ka Magura siduri. Peasilinder leemendab korralikult.Vaatab selle seisukorra üle. Ehk piisab remondikomplektist.
Võib-olla viib selle sõlme aga tagasi trossi peale.

Eks lähiajal vast selgub mis edasi saama hakkab.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '12 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Eelmine aasta osutus nii kiireks, et ei jõudnudki siia miskit kirjutada.

Üritan siis anda ülevaate eelmisel pool aastal toimunust.

Lahkamise käigus selgus, et siduri kettad ja korv olid omadega täitsa läbi ning kepsul oli 1.5mm lõtku.

Normi viimane piir aga kuna üldine seisukord oli võrdlemisi s**t ja ajalugu teadmata ostsustasin lasta kõik mis vähegi vaja või oleks mõistlik korraga vahetada, ära teha.

Kui pudinad kohale jõudsid selgus, et 2015 aasta masinale tellitud kepsu nö komplektsus ei ole päris see mis peaks. VIN koodi järgi selgus, et tegemist 2012 aasta masinaga. Arvatavasti arvele siis võetud 2015 :wack:

Aeg pressis peale, oli vaja jõuda Motosügisele kuid sinna oli jäänud vaid 2 päeva - uus keps ei oleks kohale jõudnud. Erinevuseks pidid olema miskid distantsseibid kui ma õigesti mäletan. Voltsil õnnestus need siiski kuskilt sebida ning 1 septembri õhtuks sai mootori kokku.

Jõuallikale järgi läksin jäi algselt jutt, et viskan õhtul mootori aiste vahele, panen mahlad sisse ja viin hommikul ratta tagasi.
Volts ütles, et õlipunnid vaja üle keerata.
Kuna siduriga oli mingi jama (hoob oli vales asendis) lepsime kokku, et panen õhtul mootori raamile ning viin hommikul ratta tagasi, et siis vaatab siduri üle, paneb mahlad sisse ja vahetab lenksu laagrid ära.

Kella üheks sai moto aiste vahele. Kuna maha monteerimisest oli juba omajagu aega möödas siis võttis vahepeal ka kukalt kratsima:
1.jpg
Hommikul viisin ratta töökotta ja enne tööpäeva lõppu sain tagasi.

Mahlad sees, puuduvad jupid küljes ja sidur toimetas nagu peab. Lenksu laagrid võttis lahti aga kuna aega nappis ja need nägid korralikud välja siis lisas ainult määret ning andis laagritekomplekti mulle rattaga kaasa. Ei saa aru kuidas ta siis kevade poole nii kinni sai olla (togi)

02.09.2021 oli kellal 6846 km ja 52.2 töötundi.

Täpset ei mäleta enam mis kõik vahetatud sai selleks hetkeks aga kindlasti:
  • Keps
  • Kolb
  • Kogu siduri majandus
  • Nukkvõllikett
  • Ketitald
  • Küünal
  • Kõik vajalikud laagrid ja tihendid
  • Uued mahlad/filter
  • Klapid rugleeritud (olid isegi normis aga kaks seibi sai vahetatud)
  • Saartel pauku teinud summuti sai uue villa ja kokku tagasi
Ehk siis ise omajagu vaesem aga süda rahul, et saab puhtalt lehelt alustada ning teada, et nüüd kõik timm.

Järgmisel hommikul oli vaja startida aga üht teist oli vaja veel teha.

Sabaraami keevitas sõber kokku tagasi, pani tungival nõudmisel lapi ka veel igaks petteks peale. Kriega kottide OS-Base kinnitusrakmete jaoks sai kaks lisa "posti" keevitatud ning kinnitusaasad sinna külge poogitud.
2.jpg
Südaööks said kõik plastid, tuled, viled, kotid jms külge tagasi. Kuna kevadel soetatud lenksule kinnituv USB laadija läks mingil sõidul lühisesse ja pani Type-C kaabli otsa hõõgima siis sai see Motohoovist soetatud juhtmevaba laadija vastu välja vahetatud.
3.jpg
Kolmanda septembri ennelõunal sai kamraadiga alustatud teed Motosügisele Lõuna-Eesti metsateid mööda, et omal nahal tunda saada Randeli kolmiku/neliku võlusid kuhu eelmisel sõidul ajanappuse tõttu ei jõudnud.

Üsna ruttu sai selgeks, et see aku ei jõua korduvalt masinat käivitada. Küljekotid aga ei lasknud jällegi vänta normaalselt lüüa. Kannaga äsades ja vahel starteriga aidates sai ta aga käima küll.
4.jpg
184km hiljem (10km enne Randeli kolmikut) kiilus mootor ühel kruusalõigul umbes 70km/h pealt kinni ja tõmbas tagaratta lohasse. Õnneks sirge peal mitte keset kurvi või metsas puude vahel.

Inspekteerimisel selgus, et pauguga lahkus mootorist õlipunn koos õliga. Polti üles leida ei õnnestunud ja õligi oli mööda ratast, teed ja tagasõitjat täis.

Ma arvatavasti kiiruga kokkuladumisel ei pingutanud öösel punne üle või arvasin, et kuna mahlad pannakse järgmine päev sisse siis käiakse need ka üle. Kurat seda mäletab ja ei oma enam tähtsust ka. Shit happens, life goes on.

Igatahes, kui mootor maha jahtus hakkas see ka ringi käima ja tekkis väike lootus, et ehk ei olegi kõik mokas ja saan veel sõitu jätkata. Mul oli igaks petteks tööriistad ja õligi kaasa võetud. Lähedal olevas talus õnnestus üks sadula poltidest mõõtu lõigata mida siis uue punnina kasutada. Põhjakaitse maha, uus punn, uus õli ja käivituse katsed. Kompressiooni just kui oli aga starter vedas samas jube lihtsalt ringi. Proovisime ka käima joosta aga ei miskit.

Andmeside sinna Läti piiri äärde ei levinud ja esiti ei õnnestunud ka välja helistada. Lõpuks sain kaasa kätte ja ta oli nõus mulle auto, käru ja Strommiga järgi tulema, et ma saaks ikka kaua oodatud Motosügisest osa võtta.

Kamraadid liikusid edasi ja nii ma siis nautisin 5h levivabas pärapõrgus sügist loodust.
5.jpg
Õhtupimeduses sai WR kärru ja Stromm kärust maha ning nädalavahetus sai päästetud. Aga noh, selle mammutiga laupäevane mudasõit oli ikka täis piin olematu kliirensi ja selleks mitte sobiliku vedrustuse tõttu. Aga see juba teine teema.

Septembri kekskpaiku sai ratas uuesti lahkamisele viidud kus selgus, et kolb oli silindri külge kleepunud. Õnneks oli silindripea jmsk terve.

24.09.2021 sain ratta kätte. Kellal 7030km ja 57h. Vahetatud sai silindri kit jms sinna kuuluv
11.png
Sidur sai ka töökindluse tagamiseks trossi peale tagasi viidud.

Kes peaks Magurat endale tahtma võib PM'i kirjutada.
6.jpg
14.10 sai tehtud tiiruke sissesõiduks, et eesoleval nädalavahetusel oleks kindlam Sügiskünnile minna.

Sügiskünd oli mõnus purakas minu sõiduhooaja lõppu.

Seltskond oli super ja rajad mõnusad.
7.jpg
Ka Randeli kolmik sai lõpuks läbitud. Viimane väike tõus sai läga tõttu küll köie otsas ületatud (enne seda tõmbasin poolel tõusul üle kaela kui järsku pidamine tekkis) aga nüüd on põhjust uuel aastal jälle tagasi minna :wack:

Sai käidud laupäeva õhtul veel pimeda sõitu tegemas ning pühapäeval üritasin kangematega sammu pidada ja "lõpu bossidega" rinda pista.

Need olid minu jaoks ikka aukartust äratavad ja kolmik kahvatus nende kõrval.

Kahju, et kaamerasilm ei suuda tegelike kaldeid ja proportsioone edasi anda.

Pilt ühest topelt tõusust.
8.jpg
Sai alustatud sealt tagant heleda liiva pealt. Kuna eelmine päev olin juba korra üle tõmmanud siis järsud tõusud mis vajasid "peal hoidmist" lõid adreka lakke. Sellest õnnestus peksleva südame saatel õnneks ikka omal jõul üles saada.

Hiljem tuli ühe oru läbimisel paksust liivast, väsimusest, oskamatusest ja arvatavasti ka liiga väikeste munade tõttu ikkagi mitmenda katse järel kamraadide abil köie otsas oleva ratta kõrval tõusust üles rühkida. Selleks hetkeks oli keel juba nii vestil ja ei viitsinud enam telefoni lenksult maha kakkuda, et seda kõike jäädvustada.

Õhtul koju jõudes olin läbi kui lätiraha aga see oli seda kõike väärt.

:bsmile: korraldajatele

Ajanappuse tõttu jõudsin (selle rattaga) esimese hooaja vältel sadulas olla ainult 52 tundi ja läbida 2579km.

Aga püüan end see aasta parandada / leida rohekm aega kõige muu kõrvalt.

Rattaga tulid kaasa vähe sõitnud naastud ja kevadel sai üks YZF 450 alt tulnud jooks ka ära krabatud. Alla peaks mõlemad ilusti istuma. Esirattal peab spidoka tarvis arvatavasti miski adapteri leiutama vms.
10.jpg
Naaste alla veel ei ole saanud aga ühed tekstiilist Barkbusterid said ligi võetud ja Acerbise raamidele peale tõmmatud.
9.jpg
Kui naastud alla saab siis julgeb ehk koduhoovistki kaugemale minna :mrgreen:



Eks tegemist ole veel omajagu (aku ja vedrustus tuleks vist esimeste seas üle vaadata) aga kõigele hoolimata on lõbus olnud. Varsti uue ratta raha siia alla ära läinud aga pigem sellega koolirahasid maksta kui otse salongist väljaveerenud masinaga.
Ja ega kõike saagi alati rahasse ümber panna.

Elame, õpime, naudime. Teguderohket uut :bsmile:

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis nipiga sellist videot tehakse? :D
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas bitter »

will111 kirjutas: 07 Jaan 2022, 00:18
mis nipiga sellist videot tehakse? :D
360* cam for helmet
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Pädevama drooni peaks saama ka panna konkreetset objekti jälitama ja kindlat nurka hoidma aga puu oksad ja muud lähedalseisvad objektid on ilmselt mõtlemiskoht.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

will111 kirjutas: 07 Jaan 2022, 00:18
mis nipiga sellist videot tehakse? :D
Tegin esimesi katsetusi Insta360 X2'ga. Oli endlikepiga taga pakika küljes. Konkreetne teleskoop offroadi jaoks liialt pehme ja vetrus läbi. Mitte et mingi muu kaikaga väga metsa sõitma läheks aga kui aega ja viitsimist on siis võib päris põnevaid kaadreid saada.
Sai ka kiivri peal proovitud aga siis ülalt vaadates sõidaks nagu minimopeediga ja kuna salvestab koguaeg 360 kraadi siis sellise keerutamise peale vaja suht palju vaeva näha hiljem arvutis, et just soovitud kaadrid videosse saaks. Aga eks kogemusega tule ka vilumus :D

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas will111 »

oot, keppi polnud justkui näha, kas see on juba postis ära võetud vms? ja kuidas see kepp kaamera tsiklist nii ulmeliselt kaugele saab viia...kui pikk see siis on?
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kaamera soft teeb kepile ise 1-0

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Kaameral on 2x180 kraadi vaateväljaga läätse, "Nähtamatu endlikepp" kinnitub kaamera alla ja see osa jääb nö vaateväljast välja. Soft õmbleb hiljem kaamerate vaateväljad ilma kaikata kokku. Video lõpu poole on kaamera natuke "gopro" kinnituse otsas nurga alla põrutanud ja kumab veidi läbi kuna pole sirgjoones kaamera all "peidus". Teleskoop ise oli vist 1,2m aga jätab pikema mulje.

Aga kisub vaikselt teemast välja see arutelu siin. Kui on huvi võin PM vahendusel või kaamerate teemas infot anda (kui oskan).
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Kas meie turul või EU's on saadaval vastupidavaid nö universaalseid tuled lüliteid nagu nt Sicassracing toodab?
26-042.jpg
26-042.jpg (67.26 KiB) Vaadatud 2619 korda
Antud lüliti 27mm lai, samal ajal originaaal laiab pea 5cm ulatuses lenksul. Vaja ruumi juurde tekitada. Ühtlasi võimaldaks see ka esilaterna välja lülitada.
Hetke lahenduse puhul ratas mõtleb esimesel käivitusel veidi enne kui tule automaatselt põlema lööb. See aga tähendab, et välja surres jääb ka tuli põlema seni kuni süüde välja lülitatakse. Tahaks selle üle ka kontrolli saada.

Lisaks on neil sortimendis nö võtmega killswitch mis sobib originaal juhtmestiku.
26-200.gif
Kahjuks transa USA'st + maksud ajavad hinna ebamõistlikuks.

Kas on lähemalt mingeid normaalseid alternatiive saada?
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 576
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Martinez kirjutas: 16 Jaan 2022, 17:39
Kas on lähemalt mingeid normaalseid alternatiive saada?
Pole küll margipõhine aga kui natukene elektrist arusaam olemas siis peaks ehk sobima?
https://starmoto.ee/et/elektriosad-suut ... istik.html
Puudub ka kinnitusplaat aga kui mõõdud peale lüliti ostu saadad, siis võin valmistada 4mm alumiiniumist :)

Tulede lüliti on ka Starmotos saadaval AGA tulede OFF asendit kahjuks pole (vähemalt pildi pealt tundub, et ei ole) :(
https://starmoto.ee/et/juhtmed-lulitid- ... ---lh.html
Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Jesper »

nevermind
Viimati muutis Jesper, 17 Jaan 2022, 16:39, muudetud 1 kord kokku.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas morse »

Üks okei lülititootja on K&S technologies. Streetmotos oli letis nende toode 12-0051, seda kasutasin oma lisatuledele.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Jesper »

nevermind
Viimati muutis Jesper, 17 Jaan 2022, 16:39, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

morse kirjutas: 17 Jaan 2022, 14:06
Üks okei lülititootja on K&S technologies. Streetmotos oli letis nende toode 12-0051, seda kasutasin oma lisatuledele.
Pildil olev toode peaksi tegelikult olema K&S'i 12-0055 lüliti mida Sicassrasing on siis modinud (pinge indikaator ledid juurde pistetud?).
K&S toodete kohta räägitakse mujal ka head. Arvatavasti võtan ikkagi 12-0055 ligi. Kui Streetmotost ei saa siis leidsin Amazonist viisaka hinna eest ja transa + maksud tuleb vaid 13 taala juurde.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas hmm »

Kas need tulukesed seal peal võiksid olla indikaatortuled - vasaksuund - täistuli - paremsuund?
Vaevalt pinge indikaatorid...
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Prets »

Huvitav, mis vahepeal ka selle rattaga juhtunud on?
(togi)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”