Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 464
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Me kõik eeldame, sh. ka mina. Kui sa oled mehhaanilise osa mitu korda kontrollinud ning seal anomaalaid pole näinud, siis ma suunaks otsingu süütesüsteemi.
Nimelt tühikäigul on süütamiseks üks rezhiim ja pöörete tõusul teine:
Madalatel pööretel arvestab ühte anduri signaali, pöörete tõstmisel hakkab süütekarp arvutama eelsüüenurka - seda tehakse kas teise anduri signaali arvestades või veel mingit signaali saamist kuskilt... nt sama andur, kuid teine võnge jne..
Siin võib juhtuda nii, et süütekarp ise on korras (saab muidugi teada süütekarpide vahetusest...), kuid võib vabalt olla anduri/te ahelas mingi väärnähe ning pöörete tõstmisel saab süütekarp anduri(te) ahelast igasuguseid signaale ning lajatab süütamist lisaks õigetel hetkedel ka enne ja pärast õigeid hetki - teisisõnu suuremate pöörete töörezhiim on häiritud/vigane.
No alternatiiv on veel see, et süütekarp ei saa arugi, et mootoril on pöörded tõusnud ning jääb n.ö. madalate pööretel süütamise rezhiimi.
Ma ise teeks nii, et puhastaks ja kontrolliks generaatori ümbrust s.h. ka andureid.
Nüüd kui silmaga midagi jama ei märka, siis tasub juba otsida abi, kellel on vahendid süüteahela kontrollimiseks (kas siis diagnostika aparaadid või vähemalt ostsilloskoop, et näha millised impulsid ahelas ringi aelevad).
Kontrollimisel ei ole eriti abi tagalisest testrist...
Oli ka endal nii, et asi toimis endaarust korralikult, kuid pööretel üle 3000 tekkisid paugud karpasse... asi oli lihtsalt selles, et süütekarp ei suutnud korralikult anduri signaali selekteerida ning lajatas üle 3000 pöördel lisaks õigele kohale ka suvalisele pöördekohale lisa sädeme - see suutis kohati enne ÜSSi tekitada süütamise ja voila... suures osas oli siis tegu n.ö. wasted spark...
Selleni jõudsin ostsilloskoobi ja stroboga masinat testides.
Nimelt tühikäigul on süütamiseks üks rezhiim ja pöörete tõusul teine:
Madalatel pööretel arvestab ühte anduri signaali, pöörete tõstmisel hakkab süütekarp arvutama eelsüüenurka - seda tehakse kas teise anduri signaali arvestades või veel mingit signaali saamist kuskilt... nt sama andur, kuid teine võnge jne..
Siin võib juhtuda nii, et süütekarp ise on korras (saab muidugi teada süütekarpide vahetusest...), kuid võib vabalt olla anduri/te ahelas mingi väärnähe ning pöörete tõstmisel saab süütekarp anduri(te) ahelast igasuguseid signaale ning lajatab süütamist lisaks õigetel hetkedel ka enne ja pärast õigeid hetki - teisisõnu suuremate pöörete töörezhiim on häiritud/vigane.
No alternatiiv on veel see, et süütekarp ei saa arugi, et mootoril on pöörded tõusnud ning jääb n.ö. madalate pööretel süütamise rezhiimi.
Ma ise teeks nii, et puhastaks ja kontrolliks generaatori ümbrust s.h. ka andureid.
Nüüd kui silmaga midagi jama ei märka, siis tasub juba otsida abi, kellel on vahendid süüteahela kontrollimiseks (kas siis diagnostika aparaadid või vähemalt ostsilloskoop, et näha millised impulsid ahelas ringi aelevad).
Kontrollimisel ei ole eriti abi tagalisest testrist...
Oli ka endal nii, et asi toimis endaarust korralikult, kuid pööretel üle 3000 tekkisid paugud karpasse... asi oli lihtsalt selles, et süütekarp ei suutnud korralikult anduri signaali selekteerida ning lajatas üle 3000 pöördel lisaks õigele kohale ka suvalisele pöördekohale lisa sädeme - see suutis kohati enne ÜSSi tekitada süütamise ja voila... suures osas oli siis tegu n.ö. wasted spark...
Selleni jõudsin ostsilloskoobi ja stroboga masinat testides.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Kas sellel mitte vaakumvoolik CDI'se ei lähe? (vanemal mudelil oli)
edu
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Sellel ei lähe vaakumvoolikut süütekarpi. Karburaatori küljes kolm voolikut: tuulutus, bensiin sisse ja vaakumklappi minev, sellele keskkonnasäästu vidinale sai pime ette. muutust ei ilmnenud. Karburaator põhimõtteliselt sama mis HD- del Karburaatori küljes on seguklapi asendi andur. See sai testriga mõõdetud ja juhendit uskudes ilmselt korras. Süütesüsteemis siis veel kaks lugejat mis hoorattalt loevad. Need kontrollisin testriga üle ja vastasid normidele. lisaks tegin katse ja vahetasin nad korraks välja. 0 muutust. Rohkem süüdet mõjutavaid andureid pole tuvastanud. Kõik klemmid ja pistikud sai üle käidud ja puhastatud. Jalaandur veel vaatamata aga see ei tohiks tühikäigul kohapeal seistes tööd mõjutada. Eilse nokitsemise käigus sai siis niikaugele, nagu eelnevates videotes näha. Ehk siis töötas nagu peab. Proovisõidule minnes ca 150m rõõmu ja hakkas uuesti pihta. Kui oleks mehhaaniline viga, siis ei tohiks ju nii olla, et kord töötab ja siis jälle ei tööta? Tühikäigul käies aevastab ca iga 2 sekundi järel. Mootoriga pidurdades kakub ja jõnksutab. Gaasi andes kogub hoogu ja toimib. kergelt gaasi andes aevastab ja lööb tagasi. Tühikäigu pöörded lööb üles kui käik sees, sidurit vajutades tulevad pöörded alla. Üritan tellida silindritevahelise kummilõdviku. Proovin selle ka ära veel. Abi oleks kui kellelgi seisaks töötav süütekarp VN 1500 1600 1999-2004 ja saaks sellega proovida. Muidugi oleks suureks abiks kui Tartu kandis kellelgi elektroonika kontrollimiseks tehnika olemas oleks.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
See pöörete värk viitab ikkagi sellele minu meelest, et lahja on. Paadimootorid ka aevastavad samamoodi.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Kinni sai vaakumklapiga juhitav väljalaskekollektori järelpõletussüsteem. Loodud puhtama keskkonna nimel. Selle süsteemi avamine ja sulgemine ei muutnud olukorda.
Karburaatori tuulutuse oli keegi nobenäpp juhtinud otse akukasti!!! sai juhitud õigele kohale tagasi, ehk siis otsapidi asfalti vaatama
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Kui üks silinder töötab norm, siis karpa ja seguga kõik ok. Ära seda rohkem näpi. Võimalus tõesti, et tagumise silindri ja lõdviku vahelt saab lisaõhku. Aga, et sumpas ka paugub, siis pigem elektri viga. Hea oleks CDI probleem välistada - otsi sarnase rattaga sõpru, kes Sulle paariks tunniks enda ratta pealt CDI laenuks annavad. Ja üks lihtne põhjus võib veel olla - süütejuhtmed. Erinevate silindrite juhtmed on lähestikku ja käivad teineteisest risti mööda. Võimalik et ühe silindri juhe lööb üle teisele juhtmele. Juhtmed vist metallvarjestusega? Vaata kuidas need juhtmed on, kas ei puutu teineteisega kokku. Kõrgepingejuhtme meeter maksab alla 5€ ja kolmest meetrist tuleb välja. Proovi see ära enne kui hakkad andurite pärast generaatori kaant maha võtma.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Kahtlustasin ka juhtmeid. Need metallvarjestusega jah. Lasin need spets. aerosooliga üle aga kõrvuti ja risti nad on jah. Harutan laiali ja proovin. Vahetaks nad ära aga need krdi pisikesed pilusilmad on need süütepooliga ühte sulatanud..
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Seal peaks ju olema puhta keeratavate otsega piibud ja juhtmekinnitused....
Viimati muutis yeekim, 01 Sept 2022, 20:42, muudetud 1 kord kokku.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Piibud küll jah on keeratavad. Poolid müüakse koos juhtmetega. Mõõdukat jõudu kasutades ei õnnestunud neid poolidest eemaldada. Aga vaatan üle veelkord
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
2002 aasta Vulcanil olid juba mõlemast otsast keeratavad pesad. Ma vahetasin enda rattal ära, märgadel sügishommikutel peksid üle ja suht võimatu oli ratast käima saada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Juhtmeid/ poole saad testida selliselt, et vahetad nad omavahel ringi - kui viga liigub teise silindrisse, siis viga nendes

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Nii küünal sai viidud ja isegi naabri must kass, mis täiskuuööl sai viie tee risti viidud, on õnnelikult kodus tagasi. Teie lahkel juhatusel võtsin juhtmete eemaldamiseks appi kullinokad ja karurammu ja keerasin juhtmed pooli küljest lahti. Pean sõnu sööma: japsid poldki sulatanud. Lihtsalt looma jõuga kinni väänanud. No ei julgend plastikut nii suure jöuga väänata. Sai nüüd siis uued kaablid ja ka poolid omavahel vahetatud. Olen alguses tagasi. Üks on nüüd selge. Karpas asi ei ole. Poolides samuti mitte. Viga ikkagi seotud tagumise silindriga. Esimene töötab ilma tagumiseta ilusti. Tagumine paugub. Tuvipostiga sai nüüd siis kummilutt ka püttide vahele tellitud.. Eks näis kumb enne jõuab. Kas lumi vöi jupp. Seni aega elektroonika poolt uurida.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Ei jaksa uuesti lugeda aga carb cleanerit proovisid lekete tuvastamiseks?
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
No hetk on teda keeruline tühikäigule käima saada. Need hetked kus enamvähem ühtlased tuurid peal lasin kummilutile jah carb cleanerit. Märgatavat pöörete tõjsu ei täheldanud.
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Äkki siis tagumise silindri klapivahed liiga väikesed ja klapid alati ei sulgu. Vahepeal vastavalt sellele kuidas mootor soojeneb võivad klapid ka sulguda ja kohati ilusti töötada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
.....ehk siis hüdrotõukurid n******dlauri.j??rgen kirjutas: ↑02 Sept 2022, 21:33Äkki siis tagumise silindri klapivahed liiga väikesed ja klapid alati ei sulgu. Vahepeal vastavalt sellele kuidas mootor soojeneb võivad klapid ka sulguda ja kohati ilusti töötada.

Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Aaa kui hüdrotoukuritega mootor siis vist pikem seda muret ka ei tohiks olla.
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Asi ei ole karbas - seda pole mõtet lammutada. Ilmselgelt gaasivahetus ei toimi nii nagu peaks. Kas nukk on kulunud, klapp põlenud, Klapp ei sulgu-avane õigeaegselt misiganespõhjusel. Aga karba ei puutu asjasse.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Hästi! Aga kuidas seletada anomaaliat,et mingid hetked toimib kõik nagu peab?
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Mootor on mehaanika ja mehaanikas anomaaliaid ei esine. Temperatuur ja muud välismõjurid on mis süsteemi mõjutavad. Ma soovitaks veenduda et klapid töötavad 100% nagu peaks. Karba probleem ei ole reaalne.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Kui ühtlase töötemperatuuri saavutanud mootor töötab vahel mingit aega õigesti, siis mehaanikas ehk klapiajamis ilmselt asi pole.
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
[/quote]
Hästi! Aga kuidas seletada anomaaliat,et mingid hetked toimib kõik nagu peab?
[/quote]
Eelmistele juttudele veel lisaks, et mul on kvf750 brute force 2005a karbaga. Seal on sama asi et kui klapivahe on paigast ära (kulunud näiteks 3 aasta jooksul) siis hakkab ka paukuma ja tuld tagant välja lööma. Sama pull on kui aku on kutupiilu. Paukumised olen KVF-ga lahendanud klapivahede reguleerimisega ja aku täislaadimisega. Ehk on abi!
Hästi! Aga kuidas seletada anomaaliat,et mingid hetked toimib kõik nagu peab?
[/quote]
Eelmistele juttudele veel lisaks, et mul on kvf750 brute force 2005a karbaga. Seal on sama asi et kui klapivahe on paigast ära (kulunud näiteks 3 aasta jooksul) siis hakkab ka paukuma ja tuld tagant välja lööma. Sama pull on kui aku on kutupiilu. Paukumised olen KVF-ga lahendanud klapivahede reguleerimisega ja aku täislaadimisega. Ehk on abi!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Hästi! Aga kuidas seletada anomaaliat,et mingid hetked toimib kõik nagu peab?
[/quote]
Eelmistele juttudele veel lisaks, et mul on kvf750 brute force 2005a karbaga. Seal on sama asi et kui klapivahe on paigast ära (kulunud näiteks 3 aasta jooksul) siis hakkab ka paukuma ja tuld tagant välja lööma. Sama pull on kui aku on kutupiilu. Paukumised olen KVF-ga lahendanud klapivahede reguleerimisega ja aku täislaadimisega. Ehk on abi!
[/quote]
Järjekordselt: kuidas reguleerida hüdrotõukureid?

Variant B- tagumise silindri autodeco.....

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Pikemalt järele mõelda, siis kunagi hästi ammu oli Kawasaki krossirattaga see probleem, et paukus ja käivitus vaid lükates ning siis oli keegi süütele peale koputanud ja sellega magnetid lõhkunud ning sellest tekkis andurile ilmselt lisasignaal ja muidugi magnetipuru viskas ka tsentrifugaaljõuga tagasi mähiste vahelt.
Muidu poleks leidnudki aga kahtlustasime klapiajastust ja sai ketti kontrollitud ning igaks juhuks tahtsin vahetada.
Muidu poleks leidnudki aga kahtlustasime klapiajastust ja sai ketti kontrollitud ning igaks juhuks tahtsin vahetada.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Süütelugejad koos hoorattaga said mingi aeg välistamiseks asendatud.
-
- Postitusi: 223
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
Auto süsteemist on kogemus, kus tutikas odav VR andur ei olnud võimeline üle 3000 rpm'i lugema.
Võiks igaks juhuks ka üle kontrollida, et anduri kaugus loetavast pinnast on normide piires.
Võiks igaks juhuks ka üle kontrollida, et anduri kaugus loetavast pinnast on normide piires.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 30 Aug 2022, 21:51
- Tsikkel: VN1500
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kawasaki VN1500 Karburaatorist lööb leegi välja.
See jäigalt paigas. Asendit ei saa muuta. Nii väidab juhend.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.