Motokross... Kuidas edasi?

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tere!

Olen 16aastane poiss, tehnikaga olen tegelenud ja sõitnud juba 7aastasest peale. Sellel talvel ostsin omale esimese firma krossiratta, aasta sees olen vaatanud peaaegu kõik krossi sõidutehnika õpetuse videod läbi, mida youtubest leida võib. Olen õppinud palju juurde, teooria on peaaegu, et selge, see-eest praktika jätab veel soovida.


Juba ca 2 kuud olen tundnud, et ei liigu kuhugi, ei edasi ega tagasi, mitte midagi ei arene. Sõidan kodurajal ja aeg-ajalt käin ka Holstre-Nõmme rajal.

Kodurajal on mul sõitmine enda hinnangul päris okei.
Kui krossirajale saan, siis kohe kuidagi ei tule neid kiiruseid ja hüppeid.

Olen leidnud internetist ka Viljandis tegutseva krossitrenni, leppisin treeneriga kokku, et kuna neil käib trenn kord kuus, siis kindlasti annab teada ette, et kuna see toimub ja tulen kohale. Paraku treener seda ei teinud ja nüüdseks ei ole ta mu sõnumile vastanud juba 1-2kuud (ilma põhjusetta). Sain aru, et selle võin oma võimaluste listist maha tõmmata.


Jõuan siis nüüd ka asja juurde...

Miks üldse kirjutan?
Kirjutan sellepärast, et ma tahaksin kuhugi poole edasi liikuda, edasi areneda, ennast rajal osavamaks saada. Aga ei leia ühtegi normaalset võimalust selleks.
Ehk keegi oskab anda nõu mulle, et kuhu peaksin pöörduma või on keegi nõus mind selles osas natuke õpetama?


Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Punkt 1- suurem/sobivam tsikkel!

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

yeekim kirjutas: 15 Aug 2022, 22:01
Punkt 1- suurem/sobivam tsikkel!
Olen sellega 100% nõus ning arvestanud sellega, hetkel veel sõidan oma yz80-ga (suurel raamil), praegu kogun ja talvel liigun üle 125-le mis siis peaks just minu vanusele perfektne olema,
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sa ei saagi normaalselt sõita, kui sa oled nagu karu jalgratta seljas.

Kas see treener oli Aivo Rebane?

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas morse »

@reinuvader on siin nii kord aastas välja hõiganud treeninguid:
viewtopic.php?p=872877&hilit=Reinuvader#p872877

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Krossis ei juhtu midagi 1-2 kuuga. Üldiselt umbes 3 kuud, et mingi areng toimuks. Vähemalt nii tundub oma lapse pealt vaadates. Leia endale mingi sirge, kergelt laines ja natuke aukus ja anna seal minna, silmad peavad kiirusega harjuma. Hüpetes on põhiline, et ühtlase gaasiga peale minna. Esijalgu katsu leida rada mis väga soones pole. Keha asend väga oluline krossis, aga seda kirja teel ei õpeta. Võta mõne Eesti profi sõitjaga ühendust, et trenni saada. Enamus neist nõus mingi kompensatsiooni eest trenni andma. Jäta meelde mida räägiti ja saad pärast ise edasi harjutada.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

mx77 kirjutas: 16 Aug 2022, 09:33
Sa ei saagi normaalselt sõita, kui sa oled nagu karu jalgratta seljas.

Kas see treener oli Aivo Rebane?
Olen ju näinud kuidas minu suurused on 85se peal sõitnud, ikka edukamalt saavad kui mina, vähemalt mulle tundub nii.

Treener oli Martin Arumäe.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Krossisõit koosneb üsna paljudest üsna erinevatest elementidest, võrreldes igasuguste muude rutiinidega. Ma õpetan näiteks vaikselt ringrada (eks ise ka pidevalt õpin seda) ning selle erinevaid elemente ja olulisi detaile...samas sõidan ka krossikaga juba päris palju aastaid ning võiks öelda, et krossisõit on kokkuvõttes keerulisem - just selle poolest, et seal on rohkem nö. erinevaid asju, mida tuleb hästi osata. Näiteks, minu enda jaoks pole suured/kõrged ja väga pikad hüpped ja hüppamine kunagi väga mugav ega ka väga meeldiv asi olnud. Sellest sain aru juba siis, alles väga noorena kui sõitsin maastikujalgrattaga ning hiljem natuke ka nö. downhilli. Ühesõnaga see ei ole mitte lihsalt "vanainimese" hirm. Ma võin kõiki muid elemente teha ja sõita, kuid meeletuid hüppeid teha lihtsalt ei meeldi. Eks inimesed ongi erinevad. Muidugi võib ja võiks seda õppida ning sellega nii kaua lihtsalt tuimalt agu anda kuni "hakkab välja tulema"...aga vaevalt ta ka siis kunagi meeldima hakkaks :D Ja kõige selle käigus saaks end "boonusena" kindlasti ka väga räigelt pooleks kukkuda.
Ühesõnaga, soovitaks keskenduda esmalt asjadele, mis sulle endale päriselt meeldivad ja mis praegu juba enamvähem hästi välja tulevad. Arvan, et seal on sul lihtsam ja parem areneda nign seejuures ka ise asjast rohkem rõõmu tunda. Võibolla mingi hetk avastad või mõtled hoopis, et nimelt motokross ei olegi päris sinu teema ning hakkad sõitma hoopis endurot või kasvõi näiteks supermotot.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 16 Aug 2022, 09:56
mx77 kirjutas: 16 Aug 2022, 09:33
Sa ei saagi normaalselt sõita, kui sa oled nagu karu jalgratta seljas.

Kas see treener oli Aivo Rebane?
Olen ju näinud kuidas minu suurused on 85se peal sõitnud, ikka edukamalt saavad kui mina, vähemalt mulle tundub nii.

Treener oli Martin Arumäe.
Arumägi on täiesti mõttetu tüüp
Kui elad Viljandi kandis proovi üles otsida Aivo Rebane, ta teeb Karksis trenne

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Algajal vist Nujja rajale poleks mõistlik tormata. Sõidu isu võib üldse üle minna :D Põhitõed ikka varbad sisse, põlvedega korralikult pillist kinni, küünarnukid üleval ja küll ta tuleb. :D Tõsisemalt rääkides, siis isegi Tann teeb vahel tasuta trenne. Mine proovi ja pane midagi kõrva taha. Nagu krossi mehed ütlevad siis ei ole küsimus kas sa kukud, küsimus on millal ja kui kõvasti sa kukud. :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

042083 kirjutas: 16 Aug 2022, 15:01
Algajal vist Nujja rajale poleks mõistlik tormata. Sõidu isu võib üldse üle minna :D Põhitõed ikka varbad sisse, põlvedega korralikult pillist kinni, küünarnukid üleval ja küll ta tuleb. :D Tõsisemalt rääkides, siis isegi Tann teeb vahel tasuta trenne. Mine proovi ja pane midagi kõrva taha. Nagu krossi mehed ütlevad siis ei ole küsimus kas sa kukud, küsimus on millal ja kui kõvasti sa kukud. :D
Pole see Karksi Holstrega võrreldes raskem ühtegi, sama tase

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Elementide poolest vist väga võrreldavad pole. Holstre ikka korralik harrastaja rada.

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Tere,Karl! Tehnilise poole pealt on siin palju juttu olnud,aga milline on füüsiline ettevalmistus.Ilma paralleelse, korraliku mitmekülgse vastupidavustreeninguta ei aita kaTaneli õpetus.Õkonoomse ja jõudusäästva sõidutehnikani jõudmine võtab aega.Ja selleni jõudmiseks peab korralik jõu ja aeroobne trenn kaasas käima.Jalkamäng,liivamäed,krossijooks jne.Ka võrr võtab alguses paari-kolme ringiga käed ära ja kui võhma ka ei ole siis pole mingit sõidumõnu....

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Ma esimese asjana soovitaks otsida mitte treenerit vaid sõpruskonda kuhu sulanduda ja kes käivad sõitmas.
Eriti hea kui enamvähem sama tase või pisut osavamad ja siis on treenimisest rõõmu, põnevust, väljakutseid ja konkurentsi moment.
Kes on mõttega vaadanud õppevideoid teab nagunii seda mida laiatarbetreener räägib, et põlvedega hoiad paagist kinni, seisad varvastel ja pidurdades ajad end taha ning kiirendades ette.
Isegi rajal ei pea rahaeest käima vaid piisab kui leida kuskil maalapp kus rehv jälje maha jätab, paar autokummi ja sõita kolmnurka, ovaali ja kaheksat.
Kiirus, ehk hoog krossisõidukeeles tuleb ikka kurvidest ja seda eriti jõuetu rattaga sõites kui on käepärast konkurent!
Üksinda kärutades tundub mingi hetk olema väga osav ja tundma kõiki võtteid aga pärast tuleb ebameeldiv üllatus...
Hüpped ja muud elemendid tulevad ise kui hoog tekib ja hea tunnetuse tekkimiseni poleks ka mõtet üle 10 meetri hüpata.

Räägin muidugi oma kogemustest, kus oli tore seltskond kes tahtis teha ja käisime siis paar korda nädalas kasvõi maal põllul kurvitamas.
Paar huvilist olid klass kõrgemad ja need olidki edasiviiv jõud kellel proovida järgi püsida või leppisime kokku et sõidame kuni ringiga saame ja kõigil oli tore ja konkurentsimoment.
Tunnen, et oleks see seltskond veel aasta püsinud oleks ikka poolteist klassi osavam praeguseks, kuid kahjuks hajus see laiali.
Ise sain insuldi, sõber sai lapsed ja pere, kõvemad sõidumehed läksid välismaale ja nii ma siin kahetsen et trennikaaslasi pole enam Võrumaal...

Füüsiline on ka muide väga tähtis sest kui üritad kiiremini sõita lähed oma mugavustsoonist välja, hakkad rabelema ja ei tule seda kiirust ka.
Õigemini tuleb aga see võtab aega enne kui õpid järgmisel levelil sõitma end vabalt tundes ja energiat säästes.

Füüsilisest poolest on parim efekt üldfüüsilistest vastupidavusaladest nagu jooksmine, rattasõit, suusatamine jne.
Raskusi tõsta pole erilist mõtet kui jõuad tsikli pukile ja maha tõsta.
Rohkemat jõudu pole sõites kindlasti vaja vaid sitkust, vastupidavust ja painduvust, milleks peaks erinevaid venitusharjutusi tegema sest painduv inimene läheb oluliselt vähem katki kaherattalisega sõites.

Võibolla spetsiifilistest harjutustest teha harja ja kükke, kuna jalad ei tohi väsida ja käed vedelduda, kuna need on põhilised ohutuse tagamise faktorid et tsikkel näpust ei lähe ja mingile elemendile istudes ei satu nagu meil viimasel ajal on näha algajate klassides...

Ehk siis varrega hari, sinna keskele nöör maani et käed on sirgelt ees ja nööriotsa pudel, kas 2 liitrit või 1,5 ja siis seda kerid käed üleval kokku ja lahku.
Kui jõuad juba 20 korda kerida võiks krossi ka sõita mõnuga.
Kükke võiks ka jõuda 100-150 teha ja muu tuleb sõites.

Ma muidugi treeneriharidusega pole, niiet tarbida seda teksti omal vastutusel, kuid ise tundsin, et see viib edasi...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

KXBTVL kirjutas: 16 Aug 2022, 17:00
Tere,Karl! Tehnilise poole pealt on siin palju juttu olnud,aga milline on füüsiline ettevalmistus.Ilma paralleelse, korraliku mitmekülgse vastupidavustreeninguta ei aita kaTaneli õpetus.Õkonoomse ja jõudusäästva sõidutehnikani jõudmine võtab aega.Ja selleni jõudmiseks peab korralik jõu ja aeroobne trenn kaasas käima.Jalkamäng,liivamäed,krossijooks jne.Ka võrr võtab alguses paari-kolme ringiga käed ära ja kui võhma ka ei ole siis pole mingit sõidumõnu....
Füüsilise poole pealt on mul asjad hobisõitja jaoks hetkel korras. Jõuan kenasti 45minutilise sõidu rajal ära teha ilma pausita. Kodus teen 5km jooksu õhtuti (nii üle ühe päeva umbes), peale seda siis ka väike trenn otsa vastavalt päevale vastavad lihased (nädala sees jõuan lihastele ringi peale.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

► Näita Spoilerit

Suur suur tänu sulle selle korraliku ja asjaliku info eest! Sain jälle nõuandeid juurde :D
Kasutaja avatar

ChiefGonzalez
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Mai 2021, 11:23
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas ChiefGonzalez »

Kui sa seal kandis oled, siis tasub uurida ka Tõrva rada. Ma küll krossikauge inimene, aga olen näinud et neil käib paras punt harrastajaid sõitmas. Lisaks teevad aeg-ajalt ka erinevate treeneritega trennipäevasid nii noortele kui ka vanematele.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100033954342275
Kasutaja avatar

reinuvader
Postitusi: 266
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 22 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

morse kirjutas: 16 Aug 2022, 09:38
@reinuvader on siin nii kord aastas välja hõiganud treeninguid:
viewtopic.php?p=872877&hilit=Reinuvader#p872877
Tere Sulle algaja-harrastaja! Esiteks, tore, et selle ala oled avastanud ja ainult edu Sulle, et jääksid terveks ja , et asi mida teed oleks eelkõige "fann".
Jah, kes minu tegemistega väheke kursis siis on mul õnnestunud orgunnida küll rohkem kesk-Eestis aga ka lõuna-Eestis treening päevi tuntud motokrossi sõitjate juhendamisel ja plaanis on ka tuleval sügisel üks selline päev korraldada.
Aga kõik see eelnev jutt ja soovitused-õpetused, mis siit oled vastustena saanud, need kõik on lugemist-proovimist ja harjutamist väärt ja see "toreda-sõbraliku pundi leidmine" siis...meil on Otepää lähedal, tänu ühe era raja omanikuga saavutatud kokkuleppele iga nädal treeningpäev kus osalevad juba sõitjad-võistlejad, et kutsuksin Su trenni ja saad juhendatud otse rajal. Ee, kahjuks pole see "kuulutus" nö laiadele massidele, kuna tegu on era rajaga, ei taha omanik sinna "laulupidusid" seega max 7-8 ratast ja kuna seal läheduses on ka puhke talu siis vahest me treening päev jääb ka ära, sest kõik puhkajad plärinat ei taha. Trenn on neljapäeval ja algusega kl:15.30-19.00.
Ja see minu algatatud video blogi:....kindlasti sellega ka jätkan aga mullegi ootamatult on saanud takistuseks(no ei mõelnud läbi blogi ajastust)...Eesti tippude ja ka enda kevad-suvi kõige aktiivsem võistluste ja treeningute periood, et spetsidega ei saa kuidagi sobivat aega kokku lepitud+mul enda tööd kestavad 24hja mul on selliseid valveid 2 st pääästes ja kiirabis, et ka see on keeruline, sest mul pole klassikaliselt vaba kl:08.00-17.00 ja õhtud vabad või tihti pole vaba ka nädalavahetus...siis ka poe omanikul on oma elu, et temaga aegu sobitada+ka kaameramees(tahaks ju, et oleks kvaliteetselt filmitud)...selle kombo kokku sobitamine ongi keeruliseks osutunud. Aga ma tegelen sellega ja tuleb...kindlasti tuleb ja suunatud on see otse ja ainult algajatele-harrastajatele, et juba sõitjad teavad ise asju ja sealt midagi uut vast ei saagi.

Aga edu Sulle ja kõigile krossaritele!!!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

► Näita Spoilerit
Ma tuleksin sinu trenni väga hea meelega, kuid kahjuks 80km kodust trenni sõita (pluss tagasi) jääb mulle natuke kaugeks ning kulukaks. Seda enam, et endal mul autot ei ole siis oleks vaja otsida kedagi kes saaks transportida jne.

Aga suur tänu pakkumast :D

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Üldiselt see seltskonna jutt oli kõik ka minu kogemusega kattuv. Lisaks siia juurde ainult, et omalkäel lolluste sisse harjutamine on tihti suurem karuteene, kui isegi sõitmata jätmine. Hakkasin ise käima krossitrennides, kus pole oluline, sest kui sulle jääb juba 80km kaugeks, on asi pekkis nagunii. Asjalik treener on ülioluline, kui tahad päriselt areneda. Seda muu trenni juttu mina ajama ei hakka, mul füüsis oma vanuse kohta super, ei tee mõmmigi muud peale krossi/enduro sõitmise, kui rajal miski väsib, on käed ja see on enamuses valedest asenditest ning sõiduvõtetest. Treenimine peab olema ikkagi individuaalne ning isegi kui ennast igapäevaselt ironmanniks valmistad, ei tähenda, et kestvuskrossis esimene mees oled kohe...Üldiselt on nii, et too õpetajaga trenn on mind kordades kiiremini arendanud, kui sõpradega koos rajal mängimas käimine. Tee kõigepealt oma raha ja liikumisasjad korda, õigem ratas ei tee ka tõesti paha, kuid kindel on ka see, et ka sama rattaga saab oluliselt paremaks. Tegelikult pole meie nõuannetest mõmmigi kasu, kuniks sa omale oma transpordi saad, kuni selle hetkeni asjalikke trennivõimalisi sõiduks on sisuliselt olematu kogus.

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Dusterx kirjutas: 20 Aug 2022, 09:14
Üldiselt see seltskonna jutt oli kõik ka minu kogemusega kattuv. Lisaks siia juurde ainult, et omalkäel lolluste sisse harjutamine on tihti suurem karuteene, kui isegi sõitmata jätmine. Hakkasin ise käima krossitrennides, kus pole oluline, sest kui sulle jääb juba 80km kaugeks, on asi pekkis nagunii. Asjalik treener on ülioluline, kui tahad päriselt areneda. Seda muu trenni juttu mina ajama ei hakka, mul füüsis oma vanuse kohta super, ei tee mõmmigi muud peale krossi/enduro sõitmise, kui rajal miski väsib, on käed ja see on enamuses valedest asenditest ning sõiduvõtetest. Treenimine peab olema ikkagi individuaalne ning isegi kui ennast igapäevaselt ironmanniks valmistad, ei tähenda, et kestvuskrossis esimene mees oled kohe...Üldiselt on nii, et too õpetajaga trenn on mind kordades kiiremini arendanud, kui sõpradega koos rajal mängimas käimine. Tee kõigepealt oma raha ja liikumisasjad korda, õigem ratas ei tee ka tõesti paha, kuid kindel on ka see, et ka sama rattaga saab oluliselt paremaks. Tegelikult pole meie nõuannetest mõmmigi kasu, kuniks sa omale oma transpordi saad, kuni selle hetkeni asjalikke trennivõimalisi sõiduks on sisuliselt olematu kogus.
Ma finantsi hoidusin tahtlikult mängu toomast, kuid kui see toodi siis kahtlemata on tegu üsna kuluka tegevusalaga.
Eriti kehtib see kui võtta asja tõsisemalt kui oma lõbuks sõitmist ja hakata treeneri juures käima.
Võibolla ma rikun nüüd noore inimese isu asjaga tegeleda ära, kuid tõsisem trennis käimine ja veel treeneri juures eeldab kas uut või väga korralikku ratast et kui sõita pikk maa maha, maksta rajatasu ja treenerile ning siis minestab spordivahend ära...
Ma nimesid ei nimeta, kuid kunagi saadeti meie sõpruskonnast 3 liiget trennist minema enne algust ühe Eesti tippsõitja poolt.
Minul oli ratas liiga vana, sõbral polnud prillidel kilesid ja kolmandal olid hammasrattad kulunud.
Tookord ma ei mõistnud seda ja olin solvunud, kuid nüüd ma saan aru milleks see vajalik oli.
Kui tahta end kõrgemale tasemele välja võidelda ei tohi olla probleeme keskendumisega materjaalosale vaid sõidule.
Teised käisid veel erinevates trennides ja räägiti ikka sedasama, et aukudes seisad, pidurdades raskus taha, kurvis istud ette ja proovi ikka põlvedega paagist hoida.
Mitte et sellest kasu poleks, kuid sama teabe saab kätte ka netist videot vaadates ja eriti just võistlusi, et kuidas sõidetakse päriselt rajal.
Mulle näiteks meeldis sõidustiili poolest John Dowd ja ratas ka peaaegu sama millega ta võistles.
Muudest sarnasustest alustas ka hilja ja meeldisid pehmed rajad.
Mulle sobis ka tema stiil ja sain aru, miks tehakse midagi teisiti.
Näiteks soones hüppele võidi peale minna ka ratas viltu all ja põlvede-paagi vahel 10 cm.
Algul tundus loogikavaba aga sai hakatud proovima ja õige pea sai mõte selgeks, et surutakse ratas vastu soone siledamat külge ja peale seda polnud enam probleemi soonest hüppele peale minnes tee otsimine.
Kõiki neid nüansse ei jõua lahti seletada ja need on iga inimese jaoks individuaalsed ning sõidustiilid ka erinevad.
Teatud piirid paneb paika füüsika, kuid palju jääb ka piloodi otsustada.
Näiteks aukudel istumine on võimatu, kuid kas hoida paagist põlvedega kinni või ei on valik, et kas lasta rattal ise tee valida või üritada seda takistada.
Niisama pidurdades, kus üks ajab kõik jäsemed sirgeks et raskus taha viia aga teine kummardub kätest ja viib ka raskuskeskme alla.
Pidama saavad aga mõlemad sama maaga...

Pika jutu kokkuvõtteks, et kui finants ja liikumisvõime piiratud on parima hinna/kvaliteedi suhe sõpradega sõitmas käia, lasta seda ka filmida kellelgi, analüüsida ja vaadata igasugu võistlusi.

lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

2715, maru huvitav oleks teada mis muuseumi eksponaadiga sa olid trenni läinud? Eks täiskasvanute treener võib endale klientuuri valimist lubada. Laste ja noorte treener peab olema eeskujuks ka muus: jagama oskusi spordist, tehnikast/mehaanilist ja ka sotsiaalsetest normidest. Ma loodan et noori ja lapsi kusagilt trennist selliste asjade pärast ära ei aeta.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma olen jällegi peaaegu 100% kindel, et aetakse ning ohtralt :D mitte, et ma seda heaks kiidaks...aga noh, eks jah natukene peab ilmselt ka mõista seda, et mõnikord võib tõesti põhjus olla. küsimus on rohkem selles KUIDAS see ära saatmine täpsemalt toimub. kui vastav "treener" ütleb lihtsalt, et sellise kärakaga tõmba siit nahh ja ära tagasi tule, siis vääriks see niinimet treener sõna otseses mõttes paarist esihambast ilma jäämist nurga taga ning saatekirja selle puhul, kus seisab "ära sellise krdi haige lõustaga enam lapsi hirmutama mine" :lol:

kui keegi läheb trenni ikka pilliga, millega trenni teha kohe kindlasti ja üldse mitte ei saa siis ei tule ju sellest trennist midagi välja...

lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

… eks jah, kui amordid kuivad, pidureid pole või rattaks mingi imelik Hiinakas või vanaonu CZ siis tõesti ei saa rajale lubada.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Minu ratas on tõesti vana, tehasest tuli see välja aastal 2001 aga siiski on ta korralik, kõik loksud ja vead on likvideeritud, sidur korras, pidurid töötavad, laagrid korras, mootor läheb esimesest laksust käima, lokse ei esine, rehvid korras, veljed sirged. Kas aasta on mulle nii tähtis? Eeldan, et sellel rattal ei ole enam eriti midagi aastast 2001, peale raami. Ega ma meistrikatele ei plaanigi minna.

Loomulikult ei eelda ma, et maksan siin kuus 30eurot ja mul on treenerid ja kõik muu olemas. Lihtsalt 80km on natuke palju nädalas mitu korda käimiseks, püüan leida natuke lähemalt.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Karl32, minu arvamus on selline, et küsimus on rohkem faasides. Inimesed treenivad/sõidavad väga erinevatel tasemetel. 100% selge on ju ka see, et ega igaüks, kes krossika seljas istub ja sellega kuskil sõidab, ei plaanigi saada maailmameistriks, 99% arvatavasti ei plaani saada ka eesti meistriks ning veel päris suurt osa ei huvita üldse niiväga mingid konkreetsed poodiumikohad. Sõidetakse lihtsalt selleks, et oleks fun, oleks mingi tegevus, oleks midagi milles areneda ja millega oma vaba aega veeta. Väike võistlusmoment on alati tore ja annab nö. lisaväärtust, kuid ega see pole ka ABSOLUUTSELT iga inimese jaoks tingimata vajalik.

Seega treeningus/treenituses on erinevad faasid. Kas sa oled täiesti algaja, natuke edasijõudnud aga siiski endiselt väga aeglane ning ilmselge nö. hobisõitja. Hakkad oma treeninggrupis juba jõudma või oled juba jõudnud nö. tippu. Või astud juba kandadele riigi parimatele sõitjatele. Igas sellises faasis tuleks see eraldi läbi mõelda, et kui suuri finantse ning kui palju aega tegelikult selle trenni peale kulutada. Mis puudutab neid kilomeetreid...võibolla, et ma eksin kuid minuteada kas kõik või siis suurem enamus kõikvõimalikest lege eesti krossisõitjatest (a'la leokid ja kes seal oli need nimed kui ma ise veel asja suurema huviga jälgisin) on SÕNA OTSESES MÕTTES elanud ja kasvanud üles krossiraja kõrval. Mitte lähedal ega läheduses, vaid krossirada on olnud literally maja kõrval! Ja seal rajal on siis antud minna vist enne 1-aastaseks saamist või midagi taolist. Ma ei imestaks väga kui mõni on isegi krossirajal sündinud :D Ühesõnaga, tippudel on/ on olnud vastavad "mugavused" ja võimalused saada tippudeks. Aga isegi nemad ei ole jõudnud maailma tippu, vaid kõigest eesti tippu. Seega, ma väga ei pablaks selle pärast kui sulle tundub 80km kaugel trennis käia, see ongi kaugel! eriti tänasel päeval, kus sellise vahemaa edasi-tagasi maha sõitmine iseenesest on juba räigelt kulukas...kui just mingi tasuta maakonna bussiga ei sõida :D

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

lauri.j??rgen kirjutas: 20 Aug 2022, 14:11
2715, maru huvitav oleks teada mis muuseumi eksponaadiga sa olid trenni läinud? Eks täiskasvanute treener võib endale klientuuri valimist lubada. Laste ja noorte treener peab olema eeskujuks ka muus: jagama oskusi spordist, tehnikast/mehaanilist ja ka sotsiaalsetest normidest. Ma loodan et noori ja lapsi kusagilt trennist selliste asjade pärast ära ei aeta.
Minu muuseumieksponaat oli selline: https://bikez.com/gallery/kawasaki_kx_2 ... p?pictno=1
Selle vahega, et rohelised käekaitsmed, raamilt jalgadega värv maha kulunud ja summuti polnud enam nii värske välimusega.
Ostsin selle kroonide eest ja maksis tema 60 000 äkki kui õieti mäletan.
Siis oli see isiklikult minule röögatult kallis ja ma olin võtnud nõuks seda hoida nagu silmatera, kuna ta moodustas mu sissetulekust väga suure protsendi. Olin selle peale ostu võtnud algosadeks, pannud kõik asjad värske määrdega kokku, vahetanud kolvi, hammakad, klotsid ja keti.
Seda ostmas käies näitas selle esimene omanik, kes oli selle muide uuena ostnud ja osalenud meistrivõistlustel kuidas see ratas sõidab ja mida ma peaks tegema et ta nii edasi sõidaks.
Seega midagi katki, ripakil ja õline polnud kohe kindlasti.

Lihtsalt sel tasemel kuhu ma püüdsin sellega siseneda ta ei sobinud esiteks oma taktide poolest ja ka vanuselt ning seda just osade saadavuse poolelt mitte tehniliselt seisult.
Need põhjused seletati ilusti ära ka ja läksime lahku ilma üksteist solvamata.
Tagantjärgi ma saan aru, et see nii oli aga tol hetkel olin väga pettunud.

See ratas on muide praegugi alles ja talvel tuleb ta uuesti algosadeks ning proovin niipalju kui võimalik remontida teda originaalosadega et saada ta tehasekonditsiooni ja siis teda veel mitu aastat nautida.
Temaga on väga kodune sõita, keegi hea onu Sõmerpalust käis silindri kallal, mispeale andis lõpust pisut järgi aga algus ja keskpöörded said pea nagu nelitakti et tõmbab sujuvalt ja on kerge sõita nii metsas kui rajal.

Selle baasilt julgeks ka noorele krossihuvilisele soovitada kaaluda 125 vahelejätmist ja kohe 250 peale minna.
Vähemalt mulle tundus ta kohe kodune sõita, kuigi enne sai ka igasuguseid rattaid proovitud.
Kestab 250 aga kordi kauem ja on soodsam juba seepärast, et 125 vahetad mitu kolbi aastas aga sellega ma sõitsin ühe kolviga 2 hooaega, muidugi vahepeal olukorda kontrollides, kuid kõik oli nagu uus ja tõesti ei näinud mõtet vahetada.
Praegugi olen hädas, kuna silindri kulumatus nõuab A kolbi, mida enam ei taha saada ollagi.

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

will111 kirjutas: 20 Aug 2022, 16:36
Karl32, minu arvamus on selline, et küsimus on rohkem faasides. Inimesed treenivad/sõidavad väga erinevatel tasemetel. 100% selge on ju ka see, et ega igaüks, kes krossika seljas istub ja sellega kuskil sõidab, ei plaanigi saada maailmameistriks, 99% arvatavasti ei plaani saada ka eesti meistriks ning veel päris suurt osa ei huvita üldse niiväga mingid konkreetsed poodiumikohad. Sõidetakse lihtsalt selleks, et oleks fun, oleks mingi tegevus, oleks midagi milles areneda ja millega oma vaba aega veeta. Väike võistlusmoment on alati tore ja annab nö. lisaväärtust, kuid ega see pole ka ABSOLUUTSELT iga inimese jaoks tingimata vajalik.

Seega treeningus/treenituses on erinevad faasid. Kas sa oled täiesti algaja, natuke edasijõudnud aga siiski endiselt väga aeglane ning ilmselge nö. hobisõitja. Hakkad oma treeninggrupis juba jõudma või oled juba jõudnud nö. tippu. Või astud juba kandadele riigi parimatele sõitjatele. Igas sellises faasis tuleks see eraldi läbi mõelda, et kui suuri finantse ning kui palju aega tegelikult selle trenni peale kulutada. Mis puudutab neid kilomeetreid...võibolla, et ma eksin kuid minuteada kas kõik või siis suurem enamus kõikvõimalikest lege eesti krossisõitjatest (a'la leokid ja kes seal oli need nimed kui ma ise veel asja suurema huviga jälgisin) on SÕNA OTSESES MÕTTES elanud ja kasvanud üles krossiraja kõrval. Mitte lähedal ega läheduses, vaid krossirada on olnud literally maja kõrval! Ja seal rajal on siis antud minna vist enne 1-aastaseks saamist või midagi taolist. Ma ei imestaks väga kui mõni on isegi krossirajal sündinud :D Ühesõnaga, tippudel on/ on olnud vastavad "mugavused" ja võimalused saada tippudeks. Aga isegi nemad ei ole jõudnud maailma tippu, vaid kõigest eesti tippu. Seega, ma väga ei pablaks selle pärast kui sulle tundub 80km kaugel trennis käia, see ongi kaugel! eriti tänasel päeval, kus sellise vahemaa edasi-tagasi maha sõitmine iseenesest on juba räigelt kulukas...kui just mingi tasuta maakonna bussiga ei sõida :D
Ei tahaks siin teemas küll OT teha, aga peaks sulle ikka ütlema, et enamus Leokid ikka Euroopas täielikud legendid. Igas euroopa nurgas kus trennis oleme käinud, siis pole krossiga seotud inimest kes Tanel Leokit ei tea. Samuti Avo saavutused sellise eelarvega nagu tal omal ajal olid. Lisaks veel Leokite töö oma järelkasvuga ja teiste Eesti noortega.
Vii ennast ikka enne literally kurssi kui kommenteerima hakkad.

Teemaalgatajale- kui sul on nii piiratud eelarve, siis tõesti vaata interneedustest videoid ja proovi sarnaselt järgi teha. Tehnikasport kahjuks ongi kallis ja noorel kellel emas-isa õlga alla ei pane, siis võimalused ongi kasinad. Kindlasti sellel põhjusel jäävad nii mõnelgi talendil oma võimalused realiseerimata.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ei tahtnud midagi kellegi kohta halvasti ega valesti öelda, ja ma olen üsna veendunud et ega tegelikult ei öelnud ka. Kui legendid siis legendid...ei oska seda kommenteerida, võibolla on tõesti legendid üle terve maailma. Krossis väga sügavalt sees olles ilmselt teabki igaüks igaühte, kes kuskil kunagi üldse midagi saavutanud on.
Küll aga oskan võtta wiki lahti ning vaadata, mis seal siis kirjas
https://en.wikipedia.org/wiki/Tanel_Leok

Ei näe siin just meeletus koguses world champ esikohti, ega tegelikult ka mitte teab mis palju poodiumikohti RAHVUSVAHELISTEL võistlustel. Ehk et mida täpsemalt ma siis valesti ütlesin? Maailmakuulus legend, keda teab absoluutselt igaüks igalpool...ainult et suuri võite väga ei ole? Mismoodi seal imelises krossimaailmas siis neid mehi nimetatakse, kes päriselt võidavad ka? Väikeste ratastega ning eesti võistlused on jah teine teema...seal on tulemused väga muljetavaldavad.
Selle kohta ma pole küll mitte midagi öelnud ega tahtnudki öelda, et saavutused üleüldiselt või saavutused arvestades võimalusi ei oleks Leokitel võimsad. Absoluutselt on...selles osas ehk isegi maailma tipp (kuigi ma ei tea, eks ka mujalt võibolla on sirgunud kõvasid sõitjaid, kellel kohe kolmeaastaselt peale ei olnud piiramatut eelarvet taga). Minu point oli, ja on endiselt - kui nüüd lühidalt kokku võtta, et isegi eesti absoluutne paremik (või on Tanel Leok ehk isegi eesti absoluutne parim läbi aegade?) pole siiski kerkinud maailma ega euroopa mõistes täielikuks tipuks. Jah ta on loomulikult sõitnud nö. samas liigas kõigi tippudega, aga krossimaailma Senna või Schumacher ju nagu ei ole? Päris Tänakut ei anna vist ka välja. Märtiniga ehk juba suht võrreldav.

Aga ok, saan aru, et mingi perekonna tuttav vms ja võeti sügavalt südamesse minu arvamust ning oli vajadus seda kommenteerida. Tänan soovitamast, aga olen nii palju siiski kursis, et öelda mida ütlesin ja vajadusel selle taga ka seista.

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Motokross... Kuidas edasi?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Mr. Will kui ikka enam midagi kirjutada pole, siis võta oma võrr ja mine sõida ja tuuluta pead. Räägi asjadest millega sa kursis oled. Igas teemas teemas pole mõtet olla kadunuke ja pruut. Äkki seal saab olla world champ. Ei taha isiklikukus minna, aga kiigtoolitvennale on kõik lihtne.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”