Tasakaaluliikurid ja tõuksid → Re: Rumalad või segased küsimused jms

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1548
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 244 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ain »

Vint kirjutas: 10 Aug 2022, 16:38
Ei, minu meelest. Siin on vastutus riigil, kes ei ole seadusi teinud tehnika arengule vastavaks.
Usun et kui politsei peab kinni, näitad A - kati load ette on kõik ok. Pole ju palju möödunud, kui meil ei olnud isegi autode tootmiseks, maa kohast win koodi süsteemi.

Seadusest: https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021
§ 2. Mõisted
80) tasakaaluliikur on ühe inimese vedamiseks mõeldud elektri jõul liikuv isetasakaalustuv kaherattaline üheteljeline sõiduk;
Märkkus- See ei ole kaherattaline.

§ 15. Sõidukiirus
12) tasakaaluliikuril 20 kilomeetrit tunnis;
13) maastikusõidukil 50 kilomeetrit tunnis, kui maastikusõidukit kasutatakse käesoleva seaduse § 154 lõikes 1 nimetatud juhul teel liikudes.

Nüüd täpsemalt Eesti seadusest- Ei mainita kõssugi istmest või sadulast.

39) mootorratas on külghaagisega või külghaagiseta kaherattaline mootorsõiduk. Mootorrattaks loetakse ka sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattalist mootorsõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 50 kuupsentimeetri või valmistajakiirus ületab 45 kilomeetrit tunnis, ning neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 400 kilogrammi ja kuni 550 kilogrammi sõidukil, mis on ette nähtud kaubaveoks ning mille suurim kasulik võimsus ei ületa 15 kilovatti. Neljarattalise elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka;

42) mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti. Mopeediks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat kerget neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 350 kilogrammi. Neljarattalise kerge elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka;

Ma ütleks, et see on üheteljeline ja ühe rattaga tasakaaluliikur, mis võimsuse poolest läheb mootorrata kati alla. Mis puudub- on reguleeriv seadus ja selgitavad mõisted.


Hiljem. Huvipärast vaatasin Soome seadust. Algab nii- mootorratas/ mopeed on kaherattaline sõiduk.... Neil sama häda, nagu näha.

Keegi Eu seadusi viitsib kaevata?
Miks peaks riik vastutama? Seadused on ju üldjuhul olemas. Sõidukid mis osalevad liikluses peavad vastama teatud nõuetele. Selleks on sõidukitel sertifikaadid. Ehk siis tõukside või sarnaste toodete tootjad peaks ise oma sõidukid vastavusse viima nõuetega kui soovitakse, et nendega saaks liikluses osaleda.ATV-dega on juba ammu asi selge- Neid toodetakse kahte tüüpi- ühed mis maastikusõidukid (nendega teedele ja liiklusesse asja pole) ja teised mis nn. tänavakõlbulikud. Seal kõik tuled/viled peal. Ei piisa sellest, et omad mingi kat. juhtimisõigust ja lähed maastikusõidukiga liiklusesse.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”