Lätist/Leedust mootorratta ost
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 02 Juul 2022, 15:31
- Tsikkel: Kawasaki Z750 ABS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
Lätist/Leedust mootorratta ost
Tervist, teen hetkel A-kat lube ning mõtlen osta MT07 / Z750 esimeseks rattaks (ABS-ga) ning olen avastanud, et Lätis ning (eriti) Leedus on kahtlaselt odavad hinnad - niisis küsimus: Kas keegi on siit ostnud endale Leedust mootorratta ja kui valurikas protsess oli?
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Lähed sinna, vaatad üle, teed KINDLASTI proovisõidu (veel parem kui lased kellelgi teha, kes teab ka tsiklitest tohhuijaa). Maksad raha, kirjutad allkirjad asjad ja sõidad eestisse. Täpselt nii rikas protsess ongi.
Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et kust riigist tsikkel leedusse on saabunud. Kui brüsseli kuningriigist siis on kõik bueno, kui kuskilt mujalt maailmas siis eestis arvele saamiseks pead ilmselt lisama tsikli hinnale ~800 (võibolla täna ka 1500) ja maksma selle raha onupoegadele allkirja ning templi eest.
Kui sul varem pole tsikleid olnud, või kui sa ei ole umbes nii 3-4 ratast ise otsast lõpuni viimase kui seibini lahti/kokku pannud siis üksi leetu tsiklit ostma minek unusta ära. Aga kui tead tsiklitest nii mõndagi siis pole seal midagi erilist ega teistsugust. Lihtsalt ei maksa valida välja vaid ühte ning minna kohale seda "ära ostma" lootuses, et kõik on kindlasti nii roosiline nagu müüja on kokku luuletanud. Täpselt sama jutt kehtib muidugi asjade ostmisel eestis ja paljudes muudeski kohtades. Lihtsalt seal võivad jutud olla eriti uljad
Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et kust riigist tsikkel leedusse on saabunud. Kui brüsseli kuningriigist siis on kõik bueno, kui kuskilt mujalt maailmas siis eestis arvele saamiseks pead ilmselt lisama tsikli hinnale ~800 (võibolla täna ka 1500) ja maksma selle raha onupoegadele allkirja ning templi eest.
Kui sul varem pole tsikleid olnud, või kui sa ei ole umbes nii 3-4 ratast ise otsast lõpuni viimase kui seibini lahti/kokku pannud siis üksi leetu tsiklit ostma minek unusta ära. Aga kui tead tsiklitest nii mõndagi siis pole seal midagi erilist ega teistsugust. Lihtsalt ei maksa valida välja vaid ühte ning minna kohale seda "ära ostma" lootuses, et kõik on kindlasti nii roosiline nagu müüja on kokku luuletanud. Täpselt sama jutt kehtib muidugi asjade ostmisel eestis ja paljudes muudeski kohtades. Lihtsalt seal võivad jutud olla eriti uljad
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Olles ka kuulnud kõiki neid “kolmest rattast kokku kleebitud” jutte, hakkas siiski silma üks V-Strom Leedust. Pildilt paistis kena, suhtlus samuti ok. Sinisilmne nagu ma olen, istusin ühel ilusal kevadpäeval bussile ja leidsin ennast pealelõunal Vilniusest. Kutt tuli rattaga järgi. Vaatasin üle niipalju kui oskasin, tegin väikese tiiru ja hops Leedukate ARKi vormistama. Sealt edasi vuristasin juba kodupoole.
Ratas oli aus. Sai samal suvel tehtud 7500 km tripp, mille käigus sai küll Kreekas amortide simmerid ja lenksu laager vahetatud, aga seda ma “kolmest kokku” arvele ei paneks
Ja loodetavasti peab ratas ka praegu ennast hästi üleval, müüsin maha, sest leidsin uue armastuse.
Ehk võib olla nii ja teisiti. Ei ole ühtegi korda ratast seibideks võtnud. Mõningaid asju oskan teha, paljud jätaks targematele.
See oli lihtsalt üks lugu. Saagi käima tõmmata pole vaja.
Ratas oli aus. Sai samal suvel tehtud 7500 km tripp, mille käigus sai küll Kreekas amortide simmerid ja lenksu laager vahetatud, aga seda ma “kolmest kokku” arvele ei paneks
Ja loodetavasti peab ratas ka praegu ennast hästi üleval, müüsin maha, sest leidsin uue armastuse.
Ehk võib olla nii ja teisiti. Ei ole ühtegi korda ratast seibideks võtnud. Mõningaid asju oskan teha, paljud jätaks targematele.
See oli lihtsalt üks lugu. Saagi käima tõmmata pole vaja.
Suzuki Bandit→Suzuki DL650 VStrom →BMW R1200GS
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 02 Juul 2022, 15:31
- Tsikkel: Kawasaki Z750 ABS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Tänud, eks ma vast võtaks kellegi kaasa yep, kes teab rohkem arvata asjadest võimalusel ning uurin-puurin.
Juhul kui talveks hinnad piisavalt madalaks kukuvad Eestis siis ehk polegi vaja Leetu minna (kuigi hetkel ei oska midagi arvata, varem olen ainult auto ostuga tegelenud), ei tea palju mootorrataste hinnad kõiguvad hooaja lõpus & talvel.
Sellisel juhul võtaksin ka otseloomulikult kellegi kaasa, kes oskaks ostueelset kontrolli teha ja siis juba paigutaks ta garaazi uut hooaega ootama.
Juhul kui talveks hinnad piisavalt madalaks kukuvad Eestis siis ehk polegi vaja Leetu minna (kuigi hetkel ei oska midagi arvata, varem olen ainult auto ostuga tegelenud), ei tea palju mootorrataste hinnad kõiguvad hooaja lõpus & talvel.
Sellisel juhul võtaksin ka otseloomulikult kellegi kaasa, kes oskaks ostueelset kontrolli teha ja siis juba paigutaks ta garaazi uut hooaega ootama.
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
No eks see seibideks võtmise jutt oli natuke illustratiivne ka aga mõte jääb ikkagi samaks, ratastest tuleb teada KÕVASTI rohkem kui keskmine suvaline rattaomanik, kes oskab a'la võtit keerata ja ketti õlitada.
Rataste hindadega on nii, et oma 10+ jooksul, mil olen turgu üsna pidevalt jälginud, pole mina veel mitte ainsatki korda näinud, et rattad odavamaks läheks eestis. Täna on aasta 2000, 2002 jne rattad endiselt kas täpselt sama või ka kallima hinnaga müügis kui nad olid 5,6,7a tagasi aegajalt miudugi vilksab kuskil sisse mõni kuulutus, kus võib näha ka suhteliselt okei tehnilise speciga, uuemat ratast enamvähem ok hinnaga. kuid sellised asjad on üsna suur erand
Rataste hindadega on nii, et oma 10+ jooksul, mil olen turgu üsna pidevalt jälginud, pole mina veel mitte ainsatki korda näinud, et rattad odavamaks läheks eestis. Täna on aasta 2000, 2002 jne rattad endiselt kas täpselt sama või ka kallima hinnaga müügis kui nad olid 5,6,7a tagasi aegajalt miudugi vilksab kuskil sisse mõni kuulutus, kus võib näha ka suhteliselt okei tehnilise speciga, uuemat ratast enamvähem ok hinnaga. kuid sellised asjad on üsna suur erand
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Mina müüsin ka oma ratta pärast nelja hooaega ja 30k miili sõitu kallimalt maha kui ma ta kunagi ostsin. Raha väärtus lihtsalt kukub kivina.
-
- Postitusi: 777
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 83 korda
- Kontakt:
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Leedu hinna- ja kvaliteeditasede kohta ütleme nii: ei kommentaari
Aga üldiselt ei kukku kasutatud tsiklihinnad ka sellepärast, et näiteks Saksast on praegu umbes 25 % vähem pakumised kui paar aastat varem, Inglise turg ei anna Brexit´i tõttu enam midagi ja Itaalia pudrumäed on ka ära sulanud.
N.B. ja siis on ikka ka kõva inflatsioon mängus. Lisaks 2020/21 läksid näiteks Sakslased toorikute ja uutilite peale päris hulluks ja ostsid endale hobitegevus koduses Coviti-vanglas.
Aga üldiselt ei kukku kasutatud tsiklihinnad ka sellepärast, et näiteks Saksast on praegu umbes 25 % vähem pakumised kui paar aastat varem, Inglise turg ei anna Brexit´i tõttu enam midagi ja Itaalia pudrumäed on ka ära sulanud.
N.B. ja siis on ikka ka kõva inflatsioon mängus. Lisaks 2020/21 läksid näiteks Sakslased toorikute ja uutilite peale päris hulluks ja ostsid endale hobitegevus koduses Coviti-vanglas.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Vanad ja klassikalised asjad on varsti kõik hinnas. Olenemata ,kas see on müügis saksas,leedus või eestis.Ja pole vahet on see tsikkel või auto. Midagi uut ja lihtsat ju enam kunagi tehasest ei tule. Ehk raha väärtusest olenemata kallinevad need lihtsad asjad jätkuvalt. Riga punnvõrri D6 mootor maksab täna ligi 500€ ehk kui viimane Riga punnvõrr tehasest väljus oli selle hind ikka valgusaasta võrra väiksem, kui täna ainult uus mootor.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
no ei ole nüüd nii üheselt ka vaja Lätit/Leedut maha teha. Abikaasale tõin 4-5 aastat tagasi Leedust ideaalses korras ja väga hea hinnaga tsikli- sõidab siiamaani, vahetanud olen ainult õlid/filtrid ja muud kuluosad. Leiab sealtki rattaid. Eestis sama marki rattad maksid 1300-2000 euri rohkem samas seisukorrad olid leedukaga võrreldes ikka täitsa sandid. Samal korral muidugi vaatasime ka ühte, mis pildilt oli väga ilus, aga kohale minnes nagu eelpool kirjeldatud- mitmest rattast kokku pandud. Postituse mõte oli see, et pole mõtet neid riike ka maha teha. Tasub igal juhul vaatamas käia. Hinnad täiesti ok korralikel ka. Enda mõlemad Bandiidid leidsin/tõin ise saksast. Ühega sõitsin 6-7 aastat, teisega kulgen siiani.eetarga kirjutas: ↑22 Juul 2022, 22:47Leedu hinna- ja kvaliteeditasede kohta ütleme nii: ei kommentaari
Aga üldiselt ei kukku kasutatud tsiklihinnad ka sellepärast, et näiteks Saksast on praegu umbes 25 % vähem pakumised kui paar aastat varem, Inglise turg ei anna Brexit´i tõttu enam midagi ja Itaalia pudrumäed on ka ära sulanud.
N.B. ja siis on ikka ka kõva inflatsioon mängus. Lisaks 2020/21 läksid näiteks Sakslased toorikute ja uutilite peale päris hulluks ja ostsid endale hobitegevus koduses Coviti-vanglas.
1989-punnvõrr, 1990-ise kokkuklopsitud 125-ne, 1992- Pannonia, 1996 -2006 -paus, 2006-Suzuki Bandit 1200, 2014-Suzuki Bandit 1200
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Sama jutt, olen leedust ja mujaltki sealtpoolt toonud juba mitmeid rattaid. Enda praegune ratas, mis leedust toodud on tehniliselt täiesti tiptop. Jah, seda oli kõvasti nö. lapitud (välimuse poolt, mis arvatavasti mingis keskastme känas oli korralikult kannatada saanud), kuid ma nägin selle ostma minnes enamvähem ära, võtsin arvesse ning ka müüja oli selle osaliselt nö. hinna sisse arvestanud. Päris suure % tingisin veel hinnast lisaks ka maha näidates ette et mis ja kus on tehtud, lapitud.
Iroonilise poolena võiks siia lisada, et just enne sinna minekut sai tookord eestis üht sama matki/mudelit ka vaatama mindud. Ega neid palju just turul pakkuda polnud, kuid see ju samas ongi eesti turu "eripära". Ühesõnaga see eestis OLULISELT kallima raha eest müüdav tsikkel oli 1) vanem 2) suurema läbisõiduga 3) lahjem/kehvem nö. basic versioon antud mudelist 4) esiots oli täiesti kõver! nii kõver, et selle rattaga oli tegelikult suht võimatu isegi lühikest proovisõitu aeglasel kiirusel teha Ühesõnaga eestis müüdi prügi oluliselt kallimalt kui leedus igati viisakat ratast, millel polnud ühtegi tehnilist probleemi ja polnud see välimus ka nüüd nii kehvasti korda tehtud.
Jutu kokkuvõte, leedust saab osta igasuguseid risusid...väga heade hindadega. Saab osta täitsa viisakas seisukorras masinaid, ka veel suht okei hindadega ning saab osta ka super seisukorras masinaid, mitte enam nii heade hindadega. Samamoodi saab heal päeval kõiki neid samu versioone osta eestis - selle vahega, et eestis ei ole sul mitte emmigi valida ja iga versiooni puhul maksad lihtsalt üsna suure % peale. Ükskõik, kas ostadki teadlikult raipe või siis selle väga korraliku...kogu valik on lihtsalt kallim kui leedus, poolas, saksas jne.
Need jutud sellest kuidas kuskil selles või tolles riigis on KÕIK ainult petturid ja küll kuskil mõnes teises on 100% ainult ausad inimesed...no ma ei tea kuidas tänasel päeval üldse keegi saab sellist möga tõsise näoga ajada Terve ilm on petiseid, huijareid ja muidu kavalpäid täis. Saksamaa on 80% mustad ja türklased "bisnesmenid", kõik viimseni superausad poisid? Lubade naerda. Kui miski on väga odav, siis sellel ilmselt on mõni põhjus. See on su enda asi ja oskus välja selgitada, mis see põhjus või olla ja kas see sind morjendab või mitte. Kui oskad ratast osta siis võid osta seda suhtkoht ükskõik kuskohast. Müüja jutu kuulamine/uskumine on optional. Kui ei oska ratast osta siis mine osta poest...tõenäoliselt saad ikka natukese aja pärast igasuguste imeliku asjade pärast hakata seal teeninduses käima aga hea õnne korral lähevad need asjad siis lihtsalt garantii alla
Iroonilise poolena võiks siia lisada, et just enne sinna minekut sai tookord eestis üht sama matki/mudelit ka vaatama mindud. Ega neid palju just turul pakkuda polnud, kuid see ju samas ongi eesti turu "eripära". Ühesõnaga see eestis OLULISELT kallima raha eest müüdav tsikkel oli 1) vanem 2) suurema läbisõiduga 3) lahjem/kehvem nö. basic versioon antud mudelist 4) esiots oli täiesti kõver! nii kõver, et selle rattaga oli tegelikult suht võimatu isegi lühikest proovisõitu aeglasel kiirusel teha Ühesõnaga eestis müüdi prügi oluliselt kallimalt kui leedus igati viisakat ratast, millel polnud ühtegi tehnilist probleemi ja polnud see välimus ka nüüd nii kehvasti korda tehtud.
Jutu kokkuvõte, leedust saab osta igasuguseid risusid...väga heade hindadega. Saab osta täitsa viisakas seisukorras masinaid, ka veel suht okei hindadega ning saab osta ka super seisukorras masinaid, mitte enam nii heade hindadega. Samamoodi saab heal päeval kõiki neid samu versioone osta eestis - selle vahega, et eestis ei ole sul mitte emmigi valida ja iga versiooni puhul maksad lihtsalt üsna suure % peale. Ükskõik, kas ostadki teadlikult raipe või siis selle väga korraliku...kogu valik on lihtsalt kallim kui leedus, poolas, saksas jne.
Need jutud sellest kuidas kuskil selles või tolles riigis on KÕIK ainult petturid ja küll kuskil mõnes teises on 100% ainult ausad inimesed...no ma ei tea kuidas tänasel päeval üldse keegi saab sellist möga tõsise näoga ajada Terve ilm on petiseid, huijareid ja muidu kavalpäid täis. Saksamaa on 80% mustad ja türklased "bisnesmenid", kõik viimseni superausad poisid? Lubade naerda. Kui miski on väga odav, siis sellel ilmselt on mõni põhjus. See on su enda asi ja oskus välja selgitada, mis see põhjus või olla ja kas see sind morjendab või mitte. Kui oskad ratast osta siis võid osta seda suhtkoht ükskõik kuskohast. Müüja jutu kuulamine/uskumine on optional. Kui ei oska ratast osta siis mine osta poest...tõenäoliselt saad ikka natukese aja pärast igasuguste imeliku asjade pärast hakata seal teeninduses käima aga hea õnne korral lähevad need asjad siis lihtsalt garantii alla
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Seda teemat on siin varemgi lahatud üsna mitut pidi aga ma juhiks paarile asjaolule eraldi veel tähelepanu:
USA või EU ratas. Arvele saab mõlemad aga rahaline kulu on oluliselt erinev. Kui ratas välja valitud, küsi vin ja mine sellega meie Mnt büroosse.
Kui ratas Leedus juba ostetud, transiitnumbrid küljes, tee kohe seal enda nimele liikluskindlustus. Ajaloos on olnud juhtumeid, kus eestlane ostab tsikli(auto) ja leedukas lubab lahkelt oma kindlustusega minema sõita. 5 min pärast läheb ja lõpetab kindlustuse ära. Läti politsei tuletab seda kiirelt meelde, läbi rahakoti.
Eriti ebaõnnetu kodanik on teinud Lätis süülise avarii ja nibinnabin võlavanglast pääsenud.
On ka vastupidiseid juhtumeid, kus hüpatakse tuima näoga sadulasse ja lennatakse joonelt koju. Sellist varianti ei julge algajale soovitada.
USA või EU ratas. Arvele saab mõlemad aga rahaline kulu on oluliselt erinev. Kui ratas välja valitud, küsi vin ja mine sellega meie Mnt büroosse.
Kui ratas Leedus juba ostetud, transiitnumbrid küljes, tee kohe seal enda nimele liikluskindlustus. Ajaloos on olnud juhtumeid, kus eestlane ostab tsikli(auto) ja leedukas lubab lahkelt oma kindlustusega minema sõita. 5 min pärast läheb ja lõpetab kindlustuse ära. Läti politsei tuletab seda kiirelt meelde, läbi rahakoti.
Eriti ebaõnnetu kodanik on teinud Lätis süülise avarii ja nibinnabin võlavanglast pääsenud.
On ka vastupidiseid juhtumeid, kus hüpatakse tuima näoga sadulasse ja lennatakse joonelt koju. Sellist varianti ei julge algajale soovitada.
-
- Postitusi: 179
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Husaberg
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Kuidas seal keelega hakkama saab? Inglise keelega suht ok?
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
- Tsikkel: Scout, ST1100
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Leedukatega pigem vene keeles ikka, mõni võibolla lepib ka inglise keelega.
Ja lisan omalt poolt, et huiareid leidub Eestiski. Allolevad näited olid auto24-s müügis olnud rataste kohta ja kõik aastast 2022.
Ühe jama ratta jälile sain läbi välismaal elava tuttava, kes sealsesse andmebaasi sai VIN koodi päringu ja tausta teha. Selgus et müüdi ratast, mis oli eelmises riigis sellise paugu saanud, et taastamiskõlbmatuks tunnistatud. Müüja jutt oli muidugi hoopis ilusam. Pärast päringu tegemise juttu (järgmisel päeval, peale proovisõitu) leidus müüjal järsku keegi lehma lellepoeg, kes paugupealt ratta ostis. Muide, vastuse infoga välismaalt sain pool tundi pärast müüja müügist keeldumise juttu. Diil jäi tegemata, aga ilmselt ostis selle ratta keegi teine.
Teisel oli viga, mida eelmine omanik pidi 100% teadma - tegu oli tehnikahuvilise tegelasega. Meil olid kaubad peaaegu koos, kui avastasin katte alt ohtralt lekkiva amordi. Müüja väitis, et ju hakkas lekkima just hetk tagasi jne... Rattal oli ka muid märke, mis viitasid, et ta on paugu teinud ja võib arvata, et amordi lekkimine oli ka sellest. Ka selle ostis ilmselt keegi teine. Kiiduväärt, et müüja nõustus, et "ratas on ilmselt kunagi külili kukkunud".
Kolmas müüja oli kokkulepitud kohtumise ajaks salongis seisval rattal mootori soojaks lasknud. Kui küsisin: miks? oli vastus, et üks huviline oli just enne käinud ja lihtsalt häält tahtnud kuulda, aga no teile bronnitud jne... Ratas sai siiski ostetud ja hiljem selgus, et külmalt käivitamine oli probleemne - sealt siis "eelsoojendamise" põhjus. Ratas ei tulnud mulle, aga olen ta edasise käekäiguga kursis.
Pisut kummaline, aga ka neljanda jama ratta otsa sattusin. Näidikuplokis oli mingi viga: miski tuli kas põles või oli vastupidi: pidi põlema aga ei põlenud vms, ühesõnaga oli mingi error. Proovisõidu lõpus sai müüjaga sellest räägitud ja asja lähemalt uurides selgus, et näidikuploki ja esitule juhtmekimbust osa oli sulanud. Müüja polnud nõus hinna üle läbi rääkima. Ilmselt ostis selle ratta keegi teine.
Ja lisan omalt poolt, et huiareid leidub Eestiski. Allolevad näited olid auto24-s müügis olnud rataste kohta ja kõik aastast 2022.
Ühe jama ratta jälile sain läbi välismaal elava tuttava, kes sealsesse andmebaasi sai VIN koodi päringu ja tausta teha. Selgus et müüdi ratast, mis oli eelmises riigis sellise paugu saanud, et taastamiskõlbmatuks tunnistatud. Müüja jutt oli muidugi hoopis ilusam. Pärast päringu tegemise juttu (järgmisel päeval, peale proovisõitu) leidus müüjal järsku keegi lehma lellepoeg, kes paugupealt ratta ostis. Muide, vastuse infoga välismaalt sain pool tundi pärast müüja müügist keeldumise juttu. Diil jäi tegemata, aga ilmselt ostis selle ratta keegi teine.
Teisel oli viga, mida eelmine omanik pidi 100% teadma - tegu oli tehnikahuvilise tegelasega. Meil olid kaubad peaaegu koos, kui avastasin katte alt ohtralt lekkiva amordi. Müüja väitis, et ju hakkas lekkima just hetk tagasi jne... Rattal oli ka muid märke, mis viitasid, et ta on paugu teinud ja võib arvata, et amordi lekkimine oli ka sellest. Ka selle ostis ilmselt keegi teine. Kiiduväärt, et müüja nõustus, et "ratas on ilmselt kunagi külili kukkunud".
Kolmas müüja oli kokkulepitud kohtumise ajaks salongis seisval rattal mootori soojaks lasknud. Kui küsisin: miks? oli vastus, et üks huviline oli just enne käinud ja lihtsalt häält tahtnud kuulda, aga no teile bronnitud jne... Ratas sai siiski ostetud ja hiljem selgus, et külmalt käivitamine oli probleemne - sealt siis "eelsoojendamise" põhjus. Ratas ei tulnud mulle, aga olen ta edasise käekäiguga kursis.
Pisut kummaline, aga ka neljanda jama ratta otsa sattusin. Näidikuplokis oli mingi viga: miski tuli kas põles või oli vastupidi: pidi põlema aga ei põlenud vms, ühesõnaga oli mingi error. Proovisõidu lõpus sai müüjaga sellest räägitud ja asja lähemalt uurides selgus, et näidikuploki ja esitule juhtmekimbust osa oli sulanud. Müüja polnud nõus hinna üle läbi rääkima. Ilmselt ostis selle ratta keegi teine.
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
ahjaa..teema algataja küsis protsessi kohta ka (see läti/leedu mahategemine ajas s..a keema, et unustasin ära ) Minu puhul oli protsess lihtne- läksin kohale, kuulsin juba kaugelt, et selle ratta vist võtan- mootor töötas väga ühtlaselt- ütleks, et iseg ideaalselt ( motosportlane pole, küllap nad oleks ikka miski leidnud ) võrreldes igasuguste muude massinatega mida vaatamas/proovimas sai käidud. kohapeal visuaalne vaatlus, proovisõit, ostu-müügi leping, ratas kaubikusse, järgmisel päeval Eestis arvele ja tuld.
Eespool juba osutati asjadele millele tähelepanu pöörata- US (arvele võtmine) ja UK probleemid (kaugtuled, lähituled jne).
Ehk siis veelkord- võidki leidaväga hea ratta väga hea hinnaga. Ise sai algul arvestatud , et esimeseks rattaks üle 2000 ei pane. Eestis algasid tol ajal hinnad sellisel rattal mida tahtsime 3000-st (üks vist oli 2500 ka aga selle praakisime kohe välja kui olime näinud) Siis tuulasime läbi autopliusid ja läksime rattaid vaatama- esimesest juba rääkisin eelmises postituses- pildilt ilus, kirjeldusest ideaalne, telefonis rääkides kukkunud ka polnud- ühesõnaga super värk. Tegelikkus oli karm-mootor ei töötanud korralikult, tühikäigul suri välja,käike rammisid sisse, kõik kohad mustad ja õlised. alt isegi vist tilkus veits jne.. Tagatipuks olid mootori kaaned mõlemad asfalti närinud ja raam kokku keevitatud nii, et isegi raamitorud polnud kohakuti.- Aga pildilt oli super ja naise süda purunes kui ütlesin, et sellist paska me küll ei võta- selle järele tegelikult sai ju piltide ja jutu järgi mindud. Ahjaa..hinnaks küsiti 1950- täpseltplaneeritud eelarveline ratas
No paari vaatasime veel- päevaga sai siis vilniuses, nidas, kaunases käidud- korralik tripp. Lõpuks jäid kaks ratast Kaunases sõelale, millest ühte veel polnud näinud. Õhtul 23.00 jõudsime sinna- kutt sõitis kohale- ja jutt postituse alguses kogu kaup võttis aega 10-15 minutit kui seda ratast nägin/katsusin/proovisin. Tutikad michelini pilot rehvid olid ka just nädal varem alla saadud. Ratas ideaalses korras. Pärliks oli muidugi ka hind- 2500 euri + tutikad rehvid-ja ma muidu suur kaupleja, kuid siis isegi ei tahtnud enam kaubelda- häbi oleks olnud Eestis oleks sama raha eest saanud 4 aastat vanema, 23000 suurema läbisõiduga roostetava juustu, mis välja praakisime ja järgmised olid juba 3000-4500 veits vanemad ja aasta nooremad kui see, mis tõime. Saksast 1800-2600 mida vaatasime- aga info põhines vaid piltidele ja kirjeldusele. Kõige mõnusam on muidugi see, et seda ratast selle aastaarvuga ei saa praegu 4-5 aastat hiljem Leedust ka sellise hinnaga, eestist rääkimata
Eespool juba osutati asjadele millele tähelepanu pöörata- US (arvele võtmine) ja UK probleemid (kaugtuled, lähituled jne).
Ehk siis veelkord- võidki leidaväga hea ratta väga hea hinnaga. Ise sai algul arvestatud , et esimeseks rattaks üle 2000 ei pane. Eestis algasid tol ajal hinnad sellisel rattal mida tahtsime 3000-st (üks vist oli 2500 ka aga selle praakisime kohe välja kui olime näinud) Siis tuulasime läbi autopliusid ja läksime rattaid vaatama- esimesest juba rääkisin eelmises postituses- pildilt ilus, kirjeldusest ideaalne, telefonis rääkides kukkunud ka polnud- ühesõnaga super värk. Tegelikkus oli karm-mootor ei töötanud korralikult, tühikäigul suri välja,käike rammisid sisse, kõik kohad mustad ja õlised. alt isegi vist tilkus veits jne.. Tagatipuks olid mootori kaaned mõlemad asfalti närinud ja raam kokku keevitatud nii, et isegi raamitorud polnud kohakuti.- Aga pildilt oli super ja naise süda purunes kui ütlesin, et sellist paska me küll ei võta- selle järele tegelikult sai ju piltide ja jutu järgi mindud. Ahjaa..hinnaks küsiti 1950- täpseltplaneeritud eelarveline ratas
No paari vaatasime veel- päevaga sai siis vilniuses, nidas, kaunases käidud- korralik tripp. Lõpuks jäid kaks ratast Kaunases sõelale, millest ühte veel polnud näinud. Õhtul 23.00 jõudsime sinna- kutt sõitis kohale- ja jutt postituse alguses kogu kaup võttis aega 10-15 minutit kui seda ratast nägin/katsusin/proovisin. Tutikad michelini pilot rehvid olid ka just nädal varem alla saadud. Ratas ideaalses korras. Pärliks oli muidugi ka hind- 2500 euri + tutikad rehvid-ja ma muidu suur kaupleja, kuid siis isegi ei tahtnud enam kaubelda- häbi oleks olnud Eestis oleks sama raha eest saanud 4 aastat vanema, 23000 suurema läbisõiduga roostetava juustu, mis välja praakisime ja järgmised olid juba 3000-4500 veits vanemad ja aasta nooremad kui see, mis tõime. Saksast 1800-2600 mida vaatasime- aga info põhines vaid piltidele ja kirjeldusele. Kõige mõnusam on muidugi see, et seda ratast selle aastaarvuga ei saa praegu 4-5 aastat hiljem Leedust ka sellise hinnaga, eestist rääkimata
1989-punnvõrr, 1990-ise kokkuklopsitud 125-ne, 1992- Pannonia, 1996 -2006 -paus, 2006-Suzuki Bandit 1200, 2014-Suzuki Bandit 1200
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Suhtlust alusta alati inglises, hiljem võib sujuvalt venele üle minna, kuidas teinepool pakub.
Nooremad rohkem inglise suunas, vanemad vene, nagu meilgi.
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
► Näita Spoilerit
Siis ei saa seda turu hinnaks pidada et vaat kus odavad hinnad hetkel ma suuri erinevusi eesti ja läti leedu hindades küll ei näe. Kui lisada ka toomine ja registreerimine.
Suzuki TL1000R-----Suzuki GSXR 1000 K3------Aprilia RSV 1000R
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 02 Juul 2022, 15:31
- Tsikkel: Kawasaki Z750 ABS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Teatud mudelitel, mida ise olen vaadanud on üldiselt ikka hinnavahed sees ning üks suur faktor mis sinnapoole vaatama tõmbas oli ka see, et rohkem valikut tundub olevat võrreldes Eestiga (otsin biket/nakedit) - näiteks MT-07d, Kawasaki Z750-Z1000d jne.
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Need on veel vist suht "tavalised" rattad. Natuke erilisemate või siis eestis vähem levinud rataste puhul on hinnavahe ikka juba väga märkimisväärne ning samuti ka valik a'la 5-10x suurem.
Just üks päev vaatasin oma lemmikmarki ning mudeleid, imestasin ikka korralikult kui palju valikut on näiteks leedus.
Just üks päev vaatasin oma lemmikmarki ning mudeleid, imestasin ikka korralikult kui palju valikut on näiteks leedus.
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
...nende aastate ratta hinnad mida vaatasime, algasid seal 1700-st kuni 2500-ni ( hinnapiir oli meil esimeseks rattaks 2000 umbes), siis eestis algasid tol hetkel hinnad 2500 (see oli kõige odavam tol hetkel- praakisime välja) ja lõppesid 4500-ga... valikus oli eestis umbes 2-3 ratast...seal 10-15 ratast. Vaatamas käisime 5-te ratast hinnaklassis 1700-2500 (siis see mille ära ostsime) Viimasesse valikusse jäi veel 2300- maksev ratas, mille omanikuga jäi lepe, et vaatan veel ühe ratta ära ja kui see ei sobi, tulen tema omale järgi- asus õnneks samas linnas. Seega ei räägi mingist rahapuuduse ajel müügist, vaid ikkagi tolle hetke reaalsest turuhinnast. Ostetud sai antud hinnavahemikus ja aastakäikudest siiski üks kallimaid rattaid. Koos toomise ja registreerimisega oli ikka odavam kui eestis. Ja väga heas korras. Eestis üks mida kaalusin, maksis 3100- ja polnud nii korralik kui see leedukas+ vajas lisaks veel mõlemat uut rehvi. Löö nüüd rehvihinnad juurde ja nipet/näpet ning tee omad järeldused, palju eesti ratta lõpphind oleks kujunenud ja paljuga mina ära tõin.
1989-punnvõrr, 1990-ise kokkuklopsitud 125-ne, 1992- Pannonia, 1996 -2006 -paus, 2006-Suzuki Bandit 1200, 2014-Suzuki Bandit 1200
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 02 Juul 2022, 15:31
- Tsikkel: Kawasaki Z750 ABS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Lõpuks sai soetatud Eestist hoopis - Yamaha R6 2004 mudel kuna hind oli hea, nii et Läti/Leedu tripp jääb järgmiseks masinaks siis ehk.
-
- Postitusi: 127
- Liitunud: 06 Juul 2019, 11:19
- Tsikkel: Tiger 800XC
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Jätkan siit teemat...
Plaan minna Leetu tsiklit tooma ja mõtlesin, et äkki leidub siin kedagi, kellel on sama soov ja tahaks koos minna. Leidsin omale ühe sobiva ratta, mida Eestis vähe müügis ja mingil põhjusel 5a vana ja 30k sõitnud ratta hind peaaegu sama, mis tutikal rattal, Leedus hind veits mõistlikum. Võiks leida kellegi, kellega koos minna. Juhul kui minul mingil põhjusel jääb tehing tegemata, siis vähemalt kellelgi oleks sellest käigust kasu ja poleks päris tühja sõitmine . Kaubik minu poolt, kütuse jagaks pooleks. Ise asun täitsa Lõuna-Eestis ja endale huvi pakkuv tsikkel asub Vilniuses, minu juurest maad ligi 450km.
Tahtsin ka ühe küsimuse esitada targematele tüübikinnituse kohta. Kas see tüübikinnituse jama üldiselt puudutab vaid EU'st väljastpoolt Leetu imporditud rattaid? Välja valitud tsikkel ostetud uuena Leedust ja olnud ühe omaniku käes, ehk siis ei tohiks olla probleeme?
Kui kellelgi peaks huvi olema, siis võib postkasti kirja saata.
Plaan minna Leetu tsiklit tooma ja mõtlesin, et äkki leidub siin kedagi, kellel on sama soov ja tahaks koos minna. Leidsin omale ühe sobiva ratta, mida Eestis vähe müügis ja mingil põhjusel 5a vana ja 30k sõitnud ratta hind peaaegu sama, mis tutikal rattal, Leedus hind veits mõistlikum. Võiks leida kellegi, kellega koos minna. Juhul kui minul mingil põhjusel jääb tehing tegemata, siis vähemalt kellelgi oleks sellest käigust kasu ja poleks päris tühja sõitmine . Kaubik minu poolt, kütuse jagaks pooleks. Ise asun täitsa Lõuna-Eestis ja endale huvi pakkuv tsikkel asub Vilniuses, minu juurest maad ligi 450km.
Tahtsin ka ühe küsimuse esitada targematele tüübikinnituse kohta. Kas see tüübikinnituse jama üldiselt puudutab vaid EU'st väljastpoolt Leetu imporditud rattaid? Välja valitud tsikkel ostetud uuena Leedust ja olnud ühe omaniku käes, ehk siis ei tohiks olla probleeme?
Kui kellelgi peaks huvi olema, siis võib postkasti kirja saata.
Viimati muutis Vxrik, 19 Apr 2023, 15:21, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 10
- Liitunud: 27 Juun 2016, 14:07
- Tsikkel: BMW
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
kui leedus myydav tsikkel on algselt saksamaalt esindusest ostetud siis meil arkis ymber regamine 300 euri voi keegi ylal mainis et suisa 1500?!
-
- Postitusi: 127
- Liitunud: 06 Juul 2019, 11:19
- Tsikkel: Tiger 800XC
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Tsikli omanik saatis pildi ratta passist. Passil on täidetud lahter "K", mis on tüübikinnituse nr, kuid täitmata on "K.1", mis on tüübikood.
Äkki keegi teab, kas peaks mõlemad täidetud olema? Helistasin küll Transpordiametisse, aga sealt räägitakse ka natuke sellist udujuttu ja midagi kindlat ei öelda, öeldakse et selgub ratast Eestis Transpordiametile esitades .
Äkki keegi teab, kas peaks mõlemad täidetud olema? Helistasin küll Transpordiametisse, aga sealt räägitakse ka natuke sellist udujuttu ja midagi kindlat ei öelda, öeldakse et selgub ratast Eestis Transpordiametile esitades .
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Kui sama ratas on juba Eesti registris, siis võtavad sealt K.1Vxrik kirjutas: ↑19 Apr 2023, 16:29Tsikli omanik saatis pildi ratta passist. Passil on täidetud lahter "K", mis on tüübikinnituse nr, kuid täitmata on "K.1", mis on tüübikood.
Äkki keegi teab, kas peaks mõlemad täidetud olema? Helistasin küll Transpordiametisse, aga sealt räägitakse ka natuke sellist udujuttu ja midagi kindlat ei öelda, öeldakse et selgub ratast Eestis Transpordiametile esitades .
e4.xxxxxx kood on leedukal olemas juba.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
VIN-i järgi küsisid Transpordiametist? Lahtrid lahtriteks, aga VIN-i järgi saavad nad vaadata. Vähemalt mul tütar sai, kui seal veel töötas.Vxrik kirjutas: ↑19 Apr 2023, 16:29Tsikli omanik saatis pildi ratta passist. Passil on täidetud lahter "K", mis on tüübikinnituse nr, kuid täitmata on "K.1", mis on tüübikood.
Äkki keegi teab, kas peaks mõlemad täidetud olema? Helistasin küll Transpordiametisse, aga sealt räägitakse ka natuke sellist udujuttu ja midagi kindlat ei öelda, öeldakse et selgub ratast Eestis Transpordiametile esitades .
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: 24 Apr 2021, 09:43
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Nad saaksid jah vaadata, aga ei tee seda tavaliselt. Mul mitme rattaga pärimise peale öeldud, et tule kohale ja siis vaatame. Nad lihtsalt ei viitsi tegeleda. Kui mõni sõber/sugulane/tuttav seal töötab, siis saad jh.urmas66 kirjutas: ↑20 Apr 2023, 21:40VIN-i järgi küsisid Transpordiametist? Lahtrid lahtriteks, aga VIN-i järgi saavad nad vaadata. Vähemalt mul tütar sai, kui seal veel töötas.Vxrik kirjutas: ↑19 Apr 2023, 16:29Tsikli omanik saatis pildi ratta passist. Passil on täidetud lahter "K", mis on tüübikinnituse nr, kuid täitmata on "K.1", mis on tüübikood.
Äkki keegi teab, kas peaks mõlemad täidetud olema? Helistasin küll Transpordiametisse, aga sealt räägitakse ka natuke sellist udujuttu ja midagi kindlat ei öelda, öeldakse et selgub ratast Eestis Transpordiametile esitades .
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Olen vist kuuke vaadanud ja võrrelnud hindasid. Valik on suurem, hinnad odavamad Leedus. Lisaks tavapärasele Autopliusile liigutan ka Marketplace-is asukoha kuhugi nii, et nii Läti kui Leedu oleks kaetud ning sealt leiab veel teisigi. Kuna endal load alles tegemisel siis ilmselt laenan sõbralt kaubiku ja pealesõidu tee ning toon nii ära. Isegi kiibitsen naked-it ehk Kawa Z, Suzuki CBR, MT-d jne. Üldiselt ei tohiks keeruline olla ning küsida pilti nö birkast, kaasaegsematel tsikklitel on seal kohe E4xxxxxx numbrid olemas, mis peaks normaalseks regamiseks piisav olema. Ise plaanin reisi teha mai teises pooles ehk, kui sobiva leian
-
- Postitusi: 127
- Liitunud: 06 Juul 2019, 11:19
- Tsikkel: Tiger 800XC
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Lätist/Leedust mootorratta ost
Transpordiametist VIN järgi kahjuks ei tahetud vaadata. Meili teel sain vastuse, et piisab tüübikinnitust nr ("e" algusega kood) ja tüübikood võib olla täitmata.
Mõne tsikli puhul on hinnad tõesti märgatavalt odavamad. Ise soovisin Yamaha XSR700, hinnaks oli 5200€, 2016 aasta ja sõitnud 10k ja ühe omaniku käes olnud. Eestis hetkel müüa täielikult stock, 25-30k vahel sõitnud rattad 7000-7300€. Leedus sellise hinnaga rattad kas märgatavalt uuemad ja olematu läbisõiduga või tuhandete eurode eest "tuunitud". Kahjuks jäin seekord tsiklist ilma , oleks saanud transpordiametist kiiremini vastuse, siis oleks vast mingi raha eest isegi ära bronninud. Müüja ütles, et käis huvilisega remonditöökojas tehniliseskontrollis ja võeti peale seda kohe ära, ehk siis tõenäoliselt oli ka väga heas korras.
Tüübikinnituse kohta küsisin ka müüjalt ja tema väitis, et puudub, seetõttu ka see kahtlus. Hiljem sain aru, et müüja arvas, et peab olema mingisugune eraldi dokument selle kohta.
Mõne tsikli puhul on hinnad tõesti märgatavalt odavamad. Ise soovisin Yamaha XSR700, hinnaks oli 5200€, 2016 aasta ja sõitnud 10k ja ühe omaniku käes olnud. Eestis hetkel müüa täielikult stock, 25-30k vahel sõitnud rattad 7000-7300€. Leedus sellise hinnaga rattad kas märgatavalt uuemad ja olematu läbisõiduga või tuhandete eurode eest "tuunitud". Kahjuks jäin seekord tsiklist ilma , oleks saanud transpordiametist kiiremini vastuse, siis oleks vast mingi raha eest isegi ära bronninud. Müüja ütles, et käis huvilisega remonditöökojas tehniliseskontrollis ja võeti peale seda kohe ära, ehk siis tõenäoliselt oli ka väga heas korras.
Tüübikinnituse kohta küsisin ka müüjalt ja tema väitis, et puudub, seetõttu ka see kahtlus. Hiljem sain aru, et müüja arvas, et peab olema mingisugune eraldi dokument selle kohta.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.